بازدید 4168
۲
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بورس تهران با سبزپوشی نماگر، هفته را به پایان رساند

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه دوازدهم تیرماه ۹۸)، با افزایش ۶۶۸ واحدی معادل ۰.۲۷ درصد به رقم ۲۴۸ هزار و ۹۴۳ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد رشد ۱۱۵۳ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۹۰۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 03 July 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه دوازدهم تیرماه ۹۸)، با افزایش ۶۶۸ واحدی معادل ۰.۲۷ درصد به رقم ۲۴۸ هزار و ۹۴۳ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد رشد ۱۱۵۳ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۸۸ واحدی معادل ۰.۲۷ درصد به رقم ۷۰ هزار و ۱۹۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۶۶۵ واحدی معادل ۱.۱۲ درصد، عدد ۵۹ هزار و ۸۷۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۵۳ واحدی معادل ۱.۱۲ درصد به رقم ۴۰ هزار و ۸۱۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۲۱ واحد افزایش معادل ۰.۰۸ درصد را رقم زد و به سطح ۲۷۹ هزار و ۳۶۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۵۸ واحد افزایش معادل ۰.۰۳ درصد به رقم ۱۸۴ هزار و ۲۲۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۲۷۳ واحد افزایش معادل ۰.۶۷ درصد همراه بود و عدد ۴۹۱ هزار و ۶۰۵ واحد را به نمایش گذاشت.
 
بورس
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۴۸ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۱۴۲ واحد، نماد وصندوق متعلق به سرمایه‌گذاری‌صندوق‌بازنشستگی با ۱۰۷ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۹۷ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۸۹ واحد، نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۸۵ واحد، نماد پترول متعلق به گروه پتروشیمی س. ایرانیان با ۵۰ واحد و نماد فولاژ متعلق به فولاد آلیاژی ایران با ۴۰ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۲۹۰ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۲۱۴ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۱۱۰ واحد، نماد شاراک متعلق به پتروشیمی شازند با ۵۹ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۵۲ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۴۷ واحد و نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۴۳ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۴ میلیارد و ۴۸۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۹۰ هزار و ۴۷۶ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
در معاملات آخرین روز هفته، نماد خساپا متعلق به سایپا، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو، نماد تاصیکو متعلق به سرمایه گذاری صدرتامین، نماد سفارس متعلق به سیمان فارس و خوزستان و نماد ولساپا متعلق به لیزینگ رایان سایپا، به عنوان نماد‌های پربیننده بازار، معرفی شدند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
من که یک فعال بورسی هستم بااین تحلیل موافق نیستم. وضع بورس شکننده است
پاسخ ها
نرگس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
چه تحلیلی این گزارش فقط وقایع نگاری هست تحلیل نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی