بازدید 4678
۳
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

تقویت ۱۱۵۳ واحدی شاخص کل بورس با حمایت نماد فارس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (سه شنبه یازدهم تیرماه ۹۸)، با افزایش ۱۱۵۳ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد به رقم ۲۴۸ هزار و ۲۷۵ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته شاهد افت ۱۴۱۰ واحدی معادل ۰.۵۷ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۹۰۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ 02 July 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (سه شنبه یازدهم تیرماه ۹۸)، با افزایش ۱۱۵۳ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد به رقم ۲۴۸ هزار و ۲۷۵ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته شاهد افت ۱۴۱۰ واحدی معادل ۰.۵۷ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۲۵ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد به رقم ۷۰ هزار و ۱۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۱۳ واحدی معادل ۱.۲۲ درصد، عدد ۵۹ هزار و ۲۰۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۸۶ واحدی معادل ۱.۲۲ درصد به رقم ۴۰ هزار و ۳۹۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۰۶ واحد افزایش معادل ۰.۲۹ درصد را رقم زد و به سطح ۲۷۹ هزار و ۱۴۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۱۵۸ واحد کاهش معادل ۰.۰۹ درصد به رقم ۱۸۴ هزار و ۱۶۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۸۸۴ واحد افزایش معادل ۱.۴۳ درصد همراه بود و عدد ۴۸۸ هزار و ۳۳۳ واحد را به نمایش گذاشت.
 
بورس
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۳۸ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۱۵۷ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۴۵ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۱۳۵ واحد، نماد وبانک متعلق به سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با ۷۹ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۶۳ واحد و نماد ونیکی متعلق به سرمایه‌گذاری ملی‌ایران با ۴۶ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در سبزپوشی شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۹۵ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۳۳ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۷۵ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۶۵ واحد و نماد رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتیک با ۵۷ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۸۲۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۶۱ هزار و ۶۸۲ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۹۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
در معاملات امروز نماد شرکت‌های سیمرغ (سیمرغ)، سیمان فارس و خوزستان (سفارس)، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه ۱ (سپاس)، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس)، تامین ماسه ریخته‌گری (کماسه)، لوله‌وماشین‌سازی‌ایران (فلوله) و پارس خودرو (خپارس) با بیشترین صفوف خیرد و تقاضا مواجه بودند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ملی سرب‌وروی ایران (فسرب)، معادن بافق (کبافق)، صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲)، لوله‌وماشین‌سازی‌ایران (فلوله)، لنت ترمزایران (خلنت) بیمه دانا (دانا)، صکوک مرابحه سایپا ۱۱۲ (صایپا ۱۱۲) با بیشترین صفوف عرضه و فروش مواجه شدند.
 
امروز حدود ۳.۹ میلیون سهم تولیدکنندگان بورس کالای ایران به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان، ۴۰ میلیون سهم بانک پارسارگاد به ارزش ۷.۱ میلیارد تومان، ۲۵ میلیون برگه سهم سرمایه گذاری اعتبار ایران به ارزش بیش از ۷ میلیارد تومان، بیش از یک میلیون سهم سیمان سفید نی ریز به ارزش بیش از ۲.۱ میلیارد تومان، ۱۰ میلیون برگه سهم پتروشیمی پردیس به ارزش بیش از ۱۷.۸ میلیارد تومان، ۷ میلیون برگه سهم ایران ترانسفو به ارزش ۴.۶ میلیارد تومان، ۲.۳ میلیون برگه سهم تولیدی چدن سازان به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان، ۱۹۰ میلیون برگه سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به ارزش بیش از ۸۸.۳ میلیارد تومان و بیش از ۹ میلیون برگه سهم نفت سپاهان به ارزش بیش از ۴۱.۷ میلیارد تومان بین حقوقی‌ها کد به کد شد.
 
رفت و آمد‌های بازار
 
نماد معاملاتی شرکت‌های سامان گستراصفهان (ثامان ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر، لامپ پارس شهاب (بشهاب)، تولیدی چدن سازان (جدن)، ماشین سازی نیرو محرکه (تمحرکه)، صنعتی پارس خزر (لخزر) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی قند ثابت خراسان (قثابت ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، صنایع کاشی و سرامیک سینا (کساوه ۱)، لیزینگ‌ایران (ولیز ۱)، درخشان تهران (پدرخش ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شدند
 
در مقابل نماد معاملاتی شرکت فنرسازی خاور (خفنر)، پتروشیمی فن آوران (شفن)، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. بدون محدودیت نوسان قیمت، بیمه دانا (دانا) باتوجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال با محدودیت نوسان قیمت، پتروشیمی شازند (شارک) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهنح) باتوجه به اعلام مهلت پذیره نویسی، بدون محدودیت نوسان قیمت، حق تقدم شرکت شاهد (ثشاهدح) جهت عرضه ۴۴۹ ر. ۶۱۲ ر. ۹۱ عدد حق تقدم استفاده نشده با محدودیت هر دستور خرید حداکثر ۰۰۰ ر. ۱۰۰ عدد، بدون محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شدند.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بازار بورس یک بازار بزرگ اقتصادی و مولد است و لازمه آن ورود با شناخت و آگاهی هست در قیمت مناسب و با شناخت خرید کنید ، برای ورود به بورس آموزش های مورد نیاز را حتما فرا بگیرید
پاسخ ها
نرگس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
بازار بورس حشو هست و علط چرا که بورس خود به معنی بازار است
فعلا دولت در حال افزایش قیمت کالا ها و فشار بر مردم است و برای سرپوشانی و بستن زبان پولدار ها دلار را ارزان کرده است .....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار