بازدید 24530
خبر

علی کفاشیان بخاطر فساد ۵سال محروم شد

کفاشیان هفته گذشته به ریاست هیات مدیره باشگاه مس کرمان انتخاب شد که با این حکم قاضایی به نظر می رسد که پست جدید این مدیر بازنشسته هم ملغی شده است. طبق این رأی، فدراسیون مکلف شده در مراجع قضائی دادگستری هم از کفاشیان و ترابیان اعلام شکایت جهت مطالبه وجه دهد.
کد خبر: ۹۰۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ 26 June 2019

علی کفاشیان رییس سابق فدراسیون فوتبال و عباس ترابیان با رای کمیته اخلاق در پرونده فساد معروف به شرکت ام پی سیلوا، به ۵ سال محرومیت از هرگونه فعالیت فوتبالی محکوم شدند.

به گزارش تابناک ورزشی، کفاشیان هفته گذشته به ریاست هیات مدیره باشگاه مس کرمان انتخاب شد که با این حکم به نظر می رسد که این حکم جدید این مدیر بازنشسته هم ملغی شده است.

عباس ترابیان رئیس سابق کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی از دیگر متهمان این پرونده است که او هم با حکم کمیته اخلاق به ۵ سال محرومیت از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شده است. کفاشیان و ترابیان در این پرونده علاوه بر محرومیت از فوتبال به پرداخت جریمه نقدی هم محکوم شده‌اند.
با توجه به اینکه حقوق فدراسیون فوتبال در این پرونده تضییع شده است طبق این رأی حقوقی، فدراسیون مکلف شده است تا در مراجع قضائی دادگستری هم از کفاشیان و ترابیان اعلام شکایت کیفری و حقوقی جهت مطالبه وجه دهد.

پیش از این گفته شد مبلغی معادل 316 هزاردلار که در این پرونده به ایران تحویل شده است، به حساب فدراسیون فوتبال نیامده و کفاشیان در جلسات رسیدگی هم دفاعیه قانع کننده ای بابت نحوه واریز این پول به حساب فدراسیون ارایه نداده است.

علی کفاشیان بخاطر فساد ۵سال محروم شد

موضوع حق پخش تلویزیونی چهار دیدار تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی مقابل تیم‌های گوام، ترکمنستان، هند و عمان پای رییس سابق فدراسیون فوتبال و نایب رییس پیشین این فدراسیون را چند بار به کمیته اخلاق باز کرد. در حالی که شرکت MP&SILVA به عنوان شرکت طرف قرارداد فدراسیون فوتبال برای پخش این دیدار‌ها مدعی بود برای هر یک از این بازی‌ها مبلغ ۷۹ هزار دلار (جمعا مبلغ ۳۱۶ هزار دلار) به فدراسیون فوتبال پول داده است، اما اسنادی در این باره در فدراسیون فوتبال وجود ندارد.

بر همین اساس بهار سال گذشته یک بار علی کفاشیان رییس وقت فدراسیون فوتبال در کمیته اخلاق حاضر و مقرر شد مدارک مورد نظر را به این کمیته تحویل دهد. او در نخستین حضورش در کمیته اخلاق متعهد شده بود که مدارک و مستندات خود را ارائه کند، اما با وجود گذشت چندین ماه از آن جلسه هیچ مدرک و سندی ارائه نکرد بنابراین کمیته اخلاق از او مجددا دعوت کرده بود تا در تیرماه سال گذشته در کمیته اخلاق فدراسیون حاضر شود و آخرین دفاعیات خود درباره این پرونده را ارائه کند. 

با رایی که امروز قاضی تورک منتشر کرده است، مشخص می شود که کفاشیان هیچ مدرکی دال بر تحویل این مبالغ به فدراسیون فوتبال ارایه نداده است یا اینکه مدال ارسال شده ارزشی نداشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
همش 316 هزار دلار .یکم بیشتر بگردین مبلغ میره رو میلیون
پاسخ ها
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
دست قاضی درد نگرفته حکم به این سنگینی نوشته؟
این تازه بخور بخوره یکیشونه... اگه بخوان فساد مال فدراسیون کنونی رو بیارن وسط خودش یه طوماره!!!
زحمت کشیدن . خیلی مسخره هست . یعنی کمتر از حکمی که برای یه دزدی کوچک صادر می کنن
دزدی تو روز روشن
تاج کی محروم می شود
آخیش چه حکم سنگینی؟؟؟؟!!! کاش ما هم این شانس را داشتیم که این همه بخور بخور در فدراسیون راه میانداختیم و در انتها این حکم صادر می شد؟؟!!!
316 هزار دلار در برابر 5 سال محرومیت از پستهای نون آبدار بدون هیچ محکومیتی . نوبر نورچشمی کی بودی تو
اگر ممکنه نام یک مدیر غیر فاسد را بیاورید، خیلی ممنون می شویم!
باسلام واحترام
والله به لله ترامپ هيچ غلطي نمي تون بكنه آن چيزي كه مردم داره دق ميده همين پول خوردن ازبيت المال است
بابا بست نه يكي نه دوتا اگه دقت هم بشه همشون ازمابهتران هستند.
وقعا اینها خجالت نمی کشن؟ دزدی از مال مردم به چه قیمتی؟ البته قطعا این تنها مورد نبوده ولی واقعا جای تاسف داره!
علی برکت الله. پنج سال فقط؟
فقط پنج سال؟
بازم میخنده؟!!!!
اینم به یکی وصل حالا کی خدا داند
گفتن 5 سال دوروبر فوتبال پیدات نشه تا هم برو پولارو خرج کن و هم آب ها از آسیاب بیافته. بعده 5 سال دوباره یه منصب دولتی دیگه میدیم بهت نگران نباش!
در کشور چین حکم فساد اداری کمتر از اعدام نیست
با سلام .

از نظر شخصیتی شناختی که از ایشان است که فردی با نماز و با خدا است .

نمیتواند اختلاسی در کار باشد ........بیشتر خراب نمودن چهره های خوب است و گرنه دادگاهی که تشکیل نشده ..........رایی صادر نشده از طرف دادگاه .......

اینجانب باور ندارم ایشان در تلویزیون همیشه خوب و عالی ظاهر میشدند و با منطق و استدلال و با چهره ی خندان

صحبت میکردند ..........باورش خیلی دشوار است .........
فقط برکنار میشه پس گرفتن مبلغ حیف و میل شده و جریمه ان و زندان چه میشه چه راحت حکم به این اسانی صادر و متهمان راست راست میگردند و به ریش خلق الله میخندند .
گر حکم شود که مست گیرند
در شهر هر آنچه هست گیرند!
چرا قانون منع بکارگیری بازنشسته ها اجرایی نمیشه ؟
چرا همشون دارن در پستهای مشاور فعالیت میکنن ؟
هم حقوق بازنسشتگی بگیرن هم حقوق مشاوری ؟
چرا توی مملکت همش داره مسخره بازی طی میشه ؟
همه چی به مسخره گرفته شده
تمام مسئولین پرونده دارند که روزی افشا میشه ..
آدم حالش بهم میخوره از این همه بی اخلاقی و کثافت کاری این مدیران متقلب و این سیستم نا کارآمد .یارو 316 هزار دلا ر تخلف کرده 5 سال محرومش کردن همین وبس .ولی میری بانک مخوای حساب باز کنی و میگن کارت ملی تکرار میکنم کارت ملیت قدیمیه و چها روز در دفتر پیشخوان دولت اسیر تایید انگشت نگاری هستی شناسنامه و پاسپورت را هم قبول نمی کنند ( مرد نا حسابی وام نمی خوام میخوام پول بذارم حلالم هست دزدی هم نکردم )
کفاشیان این حکم تازه کمش هست بدترین اوضاع تیم ملی در زمان این آقا بوده مرتیکه فقط خنده تحویل مردم میداد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار