بازدید 9494
پیمانه اقتصادی؛

سایه سنگین رکود بر بازار سکه به رغم رونق بازار جهانی/ وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز، مقداری نامتعادل است/ بی‌اعتنایی دلار به تحریم‌های جدید/ مبادلات روبل و ریال کلید می‌خورد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماگر بورس تهران در کانال ۲۴۵ هزار واحد، افت سهام آسیایی در انتظار دیدار ترامپ شی، جهش قیمت جهانی طلا به رکورد شش ساله، معاون وزیر: دلالان اجازه کاهش قیمت گوشت را نمی‌دهند، خروج ارز برای واردات بیش از دو هزار تن شیر خشک صنعتی به کشور، کاهش قیمت نفت به خاطر نگرانی درباره تقاضا، هزینه زندگی در کدام استان‌ها بیشتر است؟ و هشدار صنعت خودرو بریتانیا به نخست‌وزیر آتی را در بر دارد.
کد خبر: ۹۰۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 26 June 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماگر بورس تهران در کانال ۲۴۵ هزار واحد، افت سهام آسیایی در انتظار دیدار ترامپ شی، جهش قیمت جهانی طلا به رکورد شش ساله، معاون وزیر: دلالان اجازه کاهش قیمت گوشت را نمی‌دهند، خروج ارز برای واردات بیش از دو هزار تن شیر خشک صنعتی به کشور، کاهش قیمت نفت به خاطر نگرانی درباره تقاضا، هزینه زندگی در کدام استان‌ها بیشتر است؟ و هشدار صنعت خودرو بریتانیا به نخست‌وزیر آتی را در بر دارد.

نماگر بورس تهران در کانال ۲۴۵ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با افزایش ۲۵۳۰ واحدی معادل ۱.۰۴ درصد به رقم ۲۴۵ هزار و ۹۸ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷۱۴ واحدی معادل ۱.۰۴ درصد به رقم ۶۹ هزار و ۲۱۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۸۵ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد، عدد ۵۷ هزار و ۹۹۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۹۵ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد به رقم ۳۹ هزار و ۶۱۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۲۰۸ واحد افزایش معادل ۱.۱۷ درصد را رقم زد و به سطح ۲۷۶ هزار و ۶۳۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۸۹ واحد افزایش معادل ۱.۲۱ درصد به رقم ۱۸۳ هزار و ۳۱۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۵۵۱ واحد افزایش معادل ۰.۷۵ درصد همراه بود و عدد ۴۷۵ هزار و ۲۲۴ واحد را به نمایش گذاشت.   

سایه سنگین رکود بر بازار سکه به رغم رونق بازار جهانی/ وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز مقداری نامتعادل است/ بی‌اعتنایی دلار به تحریم‌های جدید/ مبادلات روبل و ریال کلید می‌خورد؟

افت سهام آسیایی در انتظار دیدار ترامپ-شی

روز سه‌شنبه، سهام آسیایی محتاطانه معامله شدند و غالباً افت کردند. سرمایه‌گذاران منتظر دیدار بسیار حساس دونالد ترامپ با شیء جین‌پینگ، در حاشیه اجلاس جی ۲۰ هستند. معاملات دیروز بسیار محتاطانه و پرنوسان بودند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۰۹ درصد رشد کرد. سهام چین در اوایل معاملات خود افت کردند. کامپوزیت شانگهای ۰.۴۳ درصد افت کرد و کامپوزیت شنزن هم ۰.۵۴ درصد پایین آمد. هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۳۲ درصد از ارزش خود را از دست داد. نیکی ژاپن با افتی جزئی روبه رو شد؛ اما شاخص گسترده این کشور، تاپیکس، توانست ۰.۲۶ درصد رشد کند. سهام کره‌جنوبی تحت شاخص کوسپی ۰.۳ درصد بالا آمدند، در حالی که سهام استرالیا تحت شاخص ای‌اس‌اکس، افت‌های اولیه امروز را جبران کردند و ۰.۱۹ درصد رشد کردند. بازارهای جهانی در حالی منتظر نتیجه دیدار ترامپ با رئیس‌جمهور چین هستند که او پیش از این تهدید کرده است در صورتی که نتیجه مطلوب دست پیدا نکند، به تمام واردات چین تعرفه‌های ۲۵ درصدی وضع خواهد کرد. وزارت تجارت چین هم در بیانیه‌ای از تماس تلفنی استیون منوچین با معاون نخست‌وزیر چین لیو هی خبر داد و اعلام کرد که دو طرف پس از مذاکره در مورد تجارت، توافق کرده‌اند ارتباط خود را حفظ کنند. در بازار ارز، شاخص دلار که ارزش پول آمریکا را در برابر ارزهای مهم جهان دنبال می‌کند، همچنان به افت خود ادامه داد و به ۹۵.۹۲۷ واحد رسید. نرخ برابری دلار با ین ژاپن هم تا ۱۰۷.۱۲ تضعیف شد.

سایه سنگین رکود بر بازار سکه به رغم رونق بازار جهانی

بازار طلا و سکه این روز‌ها بر خلاف رونق بازار جهانی فلزات گران بها، در کمترین سطح داد و ستد چند ماه اخیر به سر می‌برد. روندی که باعث شده با توجه به کاهش قابل توجه تقاضا برای خرید، شاهد تخلیه حباب سکه به سطح ۳۴۰ هزار تومان باشیم. در پایان معاملات دیروز، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به نرخ ۴ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل، ۵۰ هزار تومان کاهش داشت. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز بدون تغییر نسبت به روز دوشنبه، ۴ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان است. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی به یک میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی همانند روز قبل، یک میلیون و ۱۵ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۴۱ هزار تومان ارزشگذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. 

قیمت جهانی طلا به رکورد شش ساله جهش کرد

روز سه‌شنبه، با افت دلار به پایین‌ترین سطح چندین ماهه خود، قیمت طلا به بالاترین سطح در شش سال اخیر جهش کرد. از سوی دیگر اعلام تحریم‌های جدیدی علیه ایران، تمایل به خرید سرمایه‌های امن (طلا) را بالا برد. قیمت خرید نقدی طلا، اسپات‌گلد، ۰.۴ درصد رشد کرد و ۱۴۲۹.۴۰ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید طلای آمریکا برای تحویل در ماه‌های آینده، ۰.۸ درصد در هر اونس رشد کرد و به ۱۴۲۹.۴۰ رسید. این تحولات در حالی رخ داد که دلار به پایین‌ترین نرخ سه ماهه خود افت کرده است. نرخ سود اوراق قرضه ده ساله آمریکا، در معاملات شب قبل افت کرد و تنها اندکی بالاتر از پایین‌ترین سطح سه ساله خود قرار گرفت.

آربیتراژ ۲۰۰ تومانی دلار در بازار آزاد و صرافی‌های بانکی/ بی‌اعتنایی دلار به تحریم‌های جدید

روز گذشته، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی به قیمت ۱۳۰۰۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۳۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این نرخ نسبت به روز قبل، ۱۰۰ تومان کاهش داشت. این در حالی است که برخی معامله‌گران انتظار داشتند به واسطه تحریم‌های جدید آمریکا شاهد سومین رشد متوالی دلار باشند. به نظر می‌رسد، استفاده مداوم آمریکا از ابزار تحریم از اثرگذاری آن کاسته است و دیگر شاهد واکنش شدید بازار ارز به این دست از اخبار غیر اقتصادی نیستیم. همچنین هر اسکناس یورو در بازار امروز، به نرخ ۱۴۹۰۰ تومان در صرافی‌های مجاز و بانکی خریداری شد و به قیمت ۱۵۰۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. نرخ‌های سنا در حالی از کاهش قیمت نسبت به روز قبل حکایت دارد که مشاهدات خبرنگار تابناک اقتصادی از بازار آزاد محدوده میدان فردوسی تهران نشان می‌داد، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۳۳۰۰ تومان به فروش رسید. همچنین هر اسکناس یورو ۱۵۲۰۰ تومان، درهم امارات ۳۳۲۰ تومان و هر لیر ترکیه نیز ۲۳۱۰ تومان بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز مقداری نامتعادل است

محمود حجتی در تشریح آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز در کشور، گفت: بر اساس گزارشی که طی مراحل مختلفی توسط مرکز آمار ایران ارائه شده جمعیت دام کشور کم نشده و تولید گوشت کاهش پیدا نکرده است. وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مسائل ارزی و مشکلات اقتصادی سبب جهش قیمتی گوشت قرمز شد، افزود: دولت به این موضوع ورود کرده و در حال حاضر واردات به شکل لازم انجام می شود و قیمت ها آرام آرام در سه ماه اخیر رو به کاهش است خصوصا قیمت دام زنده کاهش زیادی داشته که امیدوارم متعادل شود. وی با تأکید بر اینکه مصرف گوشت سفید امسال نسبت به سال گذشته حدود 5 تا 6 درصد افزایش یافته است، ادامه داد: این در حالی بوده که جمعیت کشور نیز یک درصد افزایش یافته است که این موضوع نشان می دهد سرانه مصرف گوشت سفید و آبزیان افزایش یافته است. این عضو کابینه دولت دوازدهم، با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز مقداری نامتعادل است ابراز امیدواری کرد که قیمت این محصول پروتئینی به تعادل برسد. وزیر جهاد کشاورزی، با بیان اینکه تخصیص ارز 4 هزار و تومانی برای واردات گوشت قرمز از پایان سال 97 حذف شده و اکنون با ارز نیمایی وارد کشور می شود، تصریح کرد: براساس ابلاغیه رییس بانک مرکزی به گمرکات حتی کسانی که ارز 4 هزار و 200 تومانی گرفته برای واردات گوشت دریافت کرده بودند زمانی که گوشت آنها وارد بندر می شود باید قبل از ترخیص مابه التفاوت ارز 4 هزار و 200 تومانی تا نیمایی را پرداخت کنند تا کالای آنها ترخیص شود. /خانه ملت

معاون وزیر: دلالان اجازه کاهش قیمت گوشت را نمی‌دهند

مرتضی رضایی در حاشیه نشست نقش تشکل‌های جهادی در رونق تولید در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر با افزایش تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ در بازار و کاهش قیمت آن‌ها نسبت به ماه‌های اخیر و سال گذشته هستیم اما زمانی که قیمت محصولات پروتئینی پایین می‌آید، دلالان اجازه کاهش بیش‌تر آن را نمی‌دهند و وقتی که بالا می‌رود به آن دامن می‌زنند. معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام ادامه داد: با توجه به این‌که قیمت دام زنده، کیلویی حدود ۳۵ هزار تومان است، قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت گوسفندی تازه نباید بیش از ۷۵ هزار تومان باشد و در این زمینه تشکل‌های تولیدکننده گوشت قرمز و بخش خصوصی می‌تواند ایفای نقش مناسبی کند.

کاهش قیمت گوجه فرنگی و پیاز/ موز ارزان شد

رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت گیلاس، موز و زرد آلو در میدان مرکزی میوه و تره بار نسبت به هفته گذشته خبر داد. وی گفت: گوجه فرنگی و پیاز نیز کاهش نرخ جزئی داشتند. به گفته این مقام مسئول نرخ سیب زمینی بدون تغییر نسبت به هفته گذشته در میدان مرکزی بین ٥٠٠٠ تا ٧٠٠٠ تومان در هر کیلوگرم است. وی قیمت موز را کیلویی بین ٩٠٠٠ تا ١٠٥٠٠ تومان، گیلاس صورتی را ١٠٠٠٠ تا ١٤٠٠٠ تومان و گیلاس تکدانه را ١٤٠٠٠ تا ٢٢٠٠٠ تومان عنوان کرد. صابری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: قیمت هرکیلوگرم زرد آلو نیز بین ٥٠٠٠ تا ١٢٠٠٠ تومان، گوجه فرنگی بین ٢٥٠٠ تا ٤٠٠٠ تومان، پیاز زرد بین ١٠٠٠ تا ٢٨٠٠ تومان و پیاز شیری بین ٢٥٠٠ تا ٣٥٠٠ تومان است.

خروج ارز برای واردات بیش از 2 هزار تن شیر خشک صنعتی به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی دوازده ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۲ هزار و ۷۳۸ تن شیر خشک صنعتی وارد ایران شده است. واردات این حجم شیرخشک باعث خروج ۸ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۳۱۹ دلار ارز از کشور شد که رقم ریالی آن بالغ بر ۳۶۹ میلیارد و ۱۶۸ میلیون و ۹۲ هزار و ۸۰ ریال شده است. گفتنی است شیر خشک از کشور‌های امارات متحده عربی و ترکیه وارد ایران شده است.

هشدار صنعت خودرو بریتانیا به نخست‌وزیر آتی

دنیای اقتصاد: خودروسازی بریتانیا در بیانیه‌ای از نخست‌وزیر آتی این کشور که هنوز تعیین نشده است؛ ضمن درخواست برای اطمینان از حصول یک توافق در خروج از اتحادیه‌ اروپا، هشدار داد برگزیت بدون توافق می‌تواند منجر به اعمال میلیون‌ها پوند تعرفه برای خودروسازان بریتانیایی از سوی اروپا شود که در نهایت به فلج شدن صنعت خودروی این کشور منتهی می‌شود. در این بیانیه، مایک هاوس، رئیس انجمن تولید‌کنندگان خودرو بریتانیا گفت: «اکنون نیز صنعت خودرو در حال دست‌و‌پنجه نرم کردن با پیامدهای فضای تردید مربوط به برگزیت سخت است. نخستین اولویت نخست‌وزیر آتی باید دستیابی به توافقی برای تداوم تجارت آزاد با اتحادیه‌اروپا باشد و خروج بدون توافق به‌ هیچ وجه گزینه عملی نیست.» در این بیانیه تاکید شده است که تاخیر در واردات قطعات خودرو به بریتانیا ضرر ۵۰ هزار پوندی در هر دقیقه را ایجاد می‌کند که این رقم برای هر روز برابر با ۷۰ میلیون پوند خواهد بود. طی چند ماه گذشته میزان فروش خودرو در بریتانیا در سایه برگزیت روند کاهشی مداوم را طی کرده است.
 
سقوط سهام بنز پس از رسوایی آلایندگی
 
در معاملات بازارهای سهام شرکت دایملر کرایسلر آلمان،‌ تولید کننده خودروهای مرسدس بنز، به دلیل تشدید نگرانی‌ها نسبت به درگیر شدن این شرکت در یک رسوایی تقلب در تست آلایندگی خودروهای تولیدی، سقوط کرد. در معاملات سهام مرسدس‌بنز سه درصد پایین کشید. روز یکشنبه بود که شرکت مرسدس بنز هشدار داد که ممکن است طی سال جاری شاهد عدم رشد سوددهی این شرکت باشیم. مرسدس بنز اعلام کرده است که هزینه‌های این شرکت به دلیل اقدامات دولتی در رابطه با خودروهای تولیدی بنز افزایش یافته است. البته دایملر درباره جزئیات اینکه اقدامات دولت در رابطه با خودروهای تولیدی آن شامل چه چیزی می‌شود صحبتی به میان نیاورده است.
 
کاهش بهای نفت به خاطر نگرانی درباره تقاضا
 
قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه در میان نگرانی در مورد چشم‌انداز تقاضا برای نفت کاهش یافت اما اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد. هر بشکه نفت برنت با 22 سنت کاهش 64.64 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 10 سنت کاهش 57.80 دلار به ازای هر بشکه معامله شد. پس از اینکه ایران پهپاد آمریکایی متجاوز به حریم ایران را ساقط کرد، قیمت نفت برنت هفته گذشته 5 درصد و نفت خام امریکا 10 درصد افزایش یافت.
 
مبادلات روبل و ریال کلید می‌خورد؟
 
اسپوتنیک نوشت: با وجودی‌ که دولت روسیه اخیراً اعلام کرده آمادگی خرید نفت از ایران را دارد، ولی هنوز جزییات دقیقی از نحوه خرید، نحوه پرداخت پول نفت خریداری شده و فرایندهای دیگر این اقدام اعلام نشده است. رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در خصوص راه‌های پیشِ رو برای بازپرداخت بهای نفت ایران از سوی روسیه گفته با توجه به اینکه استفاده از کانال‌های مالی برای انتقال پول نفت ایران از طریق روسیه وجود ندارد، دو راه پیش روی روسیه و ایران قرار دارد؛ راه نخست بازپرداخت بهای نفت به ایران در ازای فروش کالا یا همان تهاتر است و راه دوم مبادله ریالی و روبل. در حال حاضر به نظر می‌رسد با در نظر گرفتن شرایط موجود، امکان استفاده از روبل و ریال در مبادلات میان ایران و روسیه سخت باشد و به همین دلیل این احتمال وجود دارد که در صورت اجرایی شدن خرید نفت ایران از سوی روسیه، پرداخت بهای نفت ایران از طریق تهاتر و در ازای کالاهای مورد نیاز کشور انجام شود. براساس این گزارش، مبادلات تجاری بین ایران و روسیه مبلغی بالغ بر دو میلیارد دلار است که از این میزان، ۶۰۰ میلیون دلار صادرات ایران به روسیه است و ۱.۴ میلیارد دلار واردات ایران از این کشور. پیش تر سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با تأکید بر ضرورت عملیاتی شدن هر چه سریع تر کانال مالی ویژه اروپا (اینستکس) و قرار گرفتن آن در خدمت معاملات نفتی ایران اعلام کرده بود که در صورت عملیاتی نشدن کانال مالی اروپا با ایران، روسیه آماده است تا به این کشور برای فروش نفت و مبادلات بانکی‌ کمک کند.
 
هزینه‌ زندگی در کدام استان‌ها بیشتر است؟
 
در خرداد ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور به ١٧٤, ٩ رسید که نسبت به ماه قبل ٠.٨ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌های گیلان و هرمزگان با دو درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان آذربایجان غربی با ٢.٢ درصد کاهش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٥٠.٤ درصد است. طبق اعلام مرکز آمار، بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (٦٠.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٣.٣ درصد) است. یعنی خانوارهای ساکن استان ایلام به طور متوسط ٩.٩ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای ساکن استان قم به طور متوسط ٧.١ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به خرداد ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به خرداد ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٧.٦ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان کردستان (٤٥.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٣١.٤ درصد) است. شکاف نرخ تورم ۱۲ ماهه استان‌ها در خرداد ماه ١٣.٧ درصد است که نسبت به ماه قبل ١.٣ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
بازارهای دیگر در مقایسه با بازار راکد سکه و ارز در حالت انجماد قرار دارند

بحران اقتصادی بزرگی در پیش داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
باوجود تمام اخبارمنفی اقتصادی و تهدیدات روزافزون نظامی بخاطر دستکاری آشکارنرخ دلارراپایین ترازارزش واقعی اش نشان میدهندوبرعکس شاخص بورس ورشکسته راروزبه روز افزایش میدهند بایددید تاکجامیتوانند این روندراادامه دهندودرصورت وقوع جنگ ایاهمچنان قادربه دستکاری نرخ هاوشاخص هاخواهندبود؟!!!
به وزیر بگید گوشت قرمز مدتهاست لاکچری شده از سیب زمینی برامون بگو .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
مدیران و مسئولان همه مخارج زندگیشونو رایگان دریافت میکنن... چه میدونن ردم چی میکشن!
راننده شخصی و منزل مجانی و بادآورده و ...
دلار ۴ برابر شده شما صحبت از بی اعتنایی دلار به تحریمها میکنید ؟؟؟

مردم را چی فرض کرده اید ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
مردم هنوز میرن توی صف گوشت و بنزین و ... بعدشم میرن راهپیمایی... انتخابات هم شرکت میکنن... میگن حرومه اگه شرکت نکنیم!!
هر نوع تبادل بجز دلار حتی با یورو محکوم به شکست است

شما نمیتوانید خارج از سیستم بانک جهانی برای خودتان قانون وضع کنید.
هر روز از جایگزینی واحدهای پولی بجای دلار حرف میزنید و فردای همانروز از سقوط یا بالا و پایین شدن ارزهای دیگر در برابر نرخ دلار مینویسید !!!!

دلار تا ابد مرجع ارزی جهان است.
هیچ پولی به اندازه دلار پشتوانه طلا نداره.
مردم رو با این حرف ها درگیر نکنید. دلار باارزشترین کالای غیر طلاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
روبل اوضاعش خرابه الکی منابع ارزی کشور را به یک پول نامطمئن تبدیل نکنید که پشیمانی در پی خواهد داشت
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
اما ما عادت کردیم هست و نیست مواد غذاییمونو بدیم بره بجاش دینار بگیریم
دلالان لطفاً اجازه بدهند قیمتها کاهش یابد. دولت از پس دلالها بر نمی آید
اگر اوشین تو ایران بود الان سلطان سیب زمینی میشد
طفلک اوشین و ریوزو هرروز سیب زمینی میخوردند و ما برای اونا گریه میکردیم ولی خبر نداشتیم غذای روزانه ی یک فقیر ژاپنی غذای لاکچری اینروزهای یک ایرانی زحمتکش است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
خیلی باحال بود ..تشکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
یادش بخیر . ای کاش به اون روزها بر میگشتیم . ولی افسوس
اصل اول و قانون ابدی طلا : هیچوقت قیمت طلا به گذشته برنمی گرده
در طول تاریخ دو چیز همیشه گرانتر از قبل بوده و ارزان نمیشود
اول ملک و خاک
دوم طلا

حتی با کاهش دلار بازهم ارزش طلا کاهش نمی یابد. برای جبران کاهش ارزش دلار باید از پشتوانه ی طلا استفاده کرد . طلا تنها پشتوانه پولهای رایج در جهان است. هیچ پولی بدون پشتوانه طلا ارزش نداره.
در آخر اگر کشوری طلا نداشته باشه خاک خود را خواهد فروخت .

فریب بازار را نخورید
برای طلا همیشه صبور باشید
این تجربه ۳۵ ساله من بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
طلا تا 2000 دلار هم رفته بود و تا 1160 هم برگشته است
الانم 1400 است.
پس کجاش تجربه شماست آقای طلا فروش؟
ناشناس
| Canada |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
بانک مرکزی با مصنوعی کردن ارزش طلا به منابع خودش هم ضربه میزند.
دیروز اونس جهانی ۱۴۳۰ را هم تجربه کرد و امروز برگشت به ۱۴۰۵ منتهی قیمت سکه دیروز کاهش هم داشت و این نشان دهنده واقعی نبودن ارزش سکه است حالا به اسم حباب و ارزش افزوده و ...ای گونه خود بانکی ها هم در تبدیل منابع شان دچار ضرر میگردند مگر اینکه بانک مرکزی به خواهد طلا با حداقل قیمت از کعف بازار جمع کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
ناشناس ۱۰:۰۴
سن شما از تجربه من کوچکتره
کجا بودید اون زمانیکه سکه کامل ۸ هزار تومن بود ؟
چرا به ۱۱ سال قبل نگاه نمیکنید ؟ سکه ۸۵ هزار تومن بود کجا بودی ؟
حالا از اونس جهانی برات بگم
کجا بودی ۲۲ سال قبل اونس جهانی زیر هزار دلار بود ؟
بازم بگم
پارسال سکه اینموقع چند بود ؟
کم آوردی بازم بگم
من از وزیر توقع ندارم پیگیر گوشت قرمز باشه. میخوام بدانم چرا پیگیر پیشنهاد سپاه درمورد دام و کشاورزی و کمک به دولت در زمینه کشاورزی نیست ؟؟؟
قیمت گوشت قرمز نامتعادل نیست . اقتصاد و کشاورزی شما همه چیز رو نابود کرد.
درسته آقای حجتی یه کم شیبش از ملایمی بالاتره ببخشیدا ....
بهترین زمان برای خریدن سکه الان است تا ۳ ماه دیگر سکه با همین نرخ انس و دلار ۳۰۰ هزار تومان گران می شود و اگر انس بالاتر رود که می رود بیشتر گران می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
نرخ دلار اينجا به اتفاقات جهاني ربطي نداره. كلا نرخ دلار تو ايران به هر دليلي ممكنه گرون بشه. مثلا اگر يه جايي مثل ساختتمون پلاسكو آتيش بگيره دلار گرون ميشه. منشا داخلي داره نه خارجي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
بهترین زمان تو انتخاب نکن سکه فروش
سر نخ تعیین قیمت دلار در بازار با توجه به فضای شدید امنیتی حاکم بر بازار و اختیارات کامل به صرافی های ملی و تغییرات مهندسی نرخ دلار توسط بانک مرکزی کاملاً در دست دولت و بانک مرکزی است اینها در نظر دارند تا وقتی توپ سی اف تی و پالرمو در زمین مجمع مصلحت هست دلار را به هر ترتیبی که شده پایین نگهدارند امان از اون روزی که فرصت تصویب به پایان برسد و مجمع آن را تعیین تکلیف نکند چرا که با شرایط فعلی بازار ارز، ابزار فشار و قدرت در دست دولت است و تصمیم جدی دارد در موضوعات فوق الذکر مانند برجام عمل کند چرا که آن را دست مایه توجیح ناتوانی های خود در عرصه سیاسی و اقتصادی کرده و با این ترفند در افکار و انظار عمومی برای فرار از وعده های متعدد تحقق نیافته خود فرافکنی می کند
قیمت دلار و طلا وقتی مهم است که با آن بتوان با خارج از کشور معامله کرد.
تاثیر تحریمها را در قیمت کالاها باید ردیابی نمود.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
الان ثبت کالاها انجام میشود؟؟؟؟
یک اصطلاح اربیتاژ اقایون یاد گرفته اند مدام تکرار می کنند!!!!!
ارز ۴۲۰۰ تورم به ان نمی خورد و ان ارز با تورم سالانه ۲۰ درصدی امسال باید ۵۰۹۰ باشد منتهی این ارز یک ارزی است که تورم هم به ان نمی خورد.
منابع ارزی مفت میرود.
راستی! سیب زمینی کیلویی چند؟!
هر وقت دولت پول نفتش رو به موقع نمیتونه وصول کنه. دلار و سکه رو نوسان میده تا جبران درآمد کنه.
با این اوصاف دولت پول نفتش رو داره میگیره
آقای تاب ناک لطفاً جسارت داشته باشد نظرقبلی ما را در مورد نرخ دلار و واکنش آن نسبت به تحرم های اخیر و نقش دولت و بانک مرکزی در بازار ارز و رابطه آن با بررسی پالرمو و سی اف تی در مجمع را نمایش دهید
گویا به تدریج از خواب زمستانی بیدار می شوند
فقط مقداری نامتعادله ؟
قیمت گوشت قرمز مبلغ خیلی کمی بالاست و اگر 70 هزار تومان از قیمتش کم بشود به قیمت واقعی خواهد رسید و گرنه ارزش خرید نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با سلام، رکود در بازار قیمت ارز وطلا ثابت میکند که افزایش نرخ ها درگذشته نزدیک تماما به خواسته دولت وبا برنامه ریزی صورت گرفته است، در حال حاضر باید دولت وبانک مرکزی پاسخ گو باشد که به چه دلیل زمانی که نه صحبت از تهدید جنگی امریکا بود ونه از تحریم های سخت ،قیمت دلار تا رقم پانزده هزار تومان افزایش پیدا نمود، ودر این رابطه چه کسانی سودهای نجومی برده اند؟چرا دولت باز هم به سر ملت منت نرخ دلار نیمایی دارد؟قیمت دلار نیمایی بر اساس چه شاخص اقتصادی تنظیم گردیده که موضوع ان کاملا سری میباشد؟
والا من که نمیفهم با این قیمتها و بازار بی درب و پیکر وزیر محترم کشاورزی باز حرف از قیمت میزنه. البته اینها که خریدی ندارند.
وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز مقداری نامتعادل است!!!
اینقدر بی خیال زندگی مردم شده اند که هنگام حرف زدن کاملا مشخص می باشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل