بازدید 7414

بنیادمستضعفان درتوانمندسازی مردم کنار دولت است

کد خبر: ۹۰۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲ 24 June 2019

سعیدی کیا گفت: بنیاد مستضعفان برای توانمندسازی مردم در کنار دولت است و اعتقاد ما این است که با پول نفت کشور آباد نمی‌شود و تا مردم کار نکنند آبادی به دست نمی‌آید.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، محمد سعیدی کیا در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه در سرپل ذهاب افزود: آبادکردن کشور نیازمند افکار، مغز‌ها و دست‌های مردم است و شعار بنیاد مستضعفان برای توانمندسازی و آبادی، کار برای مردم و با مردم است.

وی اظهار داشت: ما طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند: کار اساسی انجام دهید و نقاط محروم را آباد کنید محروم‌ترین و جنوبی‌ترین نقطه کرمان «قلعه گنج» را انتخاب کردیم و کار با محوریت مردم شروع شد.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: هدف ما این است که بستر امنی برای کار و تلاش مردم شامل حمایت و زدودن مقررات زاید فراهم کنیم تا استعداد‌ها رشد پیدا کند و شکوفا شود.

سعیدی کیا ادامه داد: ما در مناطقی شروع به کار کردیم که استعداد‌های خوبی وجود دارد، اما تاکنون امکان بروز و ظهور نداشته اند و تلاش ما برای رشد آن‌ها است که تا مردم بدانند که می‌توانند مناطق خود را آباد کنند و زندگی خود را ارتقا دهند.

وی از امضای تفاهم نامه‌هایی با استانداران برای توانمند سازی مردم در مناطق محروم خبرداد و گفت: اکنون بنیاد مستضعفان در ۱۰ منطقه محروم در استان‌های مختلف در حال کار است که در همه کار‌ها اعم از فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بهداشت و درمان ورود می‌کند و اعتقاد ما بر این است آبادی جایی است که همه نیاز‌های مردم را با محوریت معیشت پایدار دنبال می‌کند.

سعیدی کیا گفت: برای هر واحد اقتصادی در روستا از ۱۰۰ میلیون تومان تا ۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات می‌دهیم و سالیانه نیز ۲۵ میلیارد تومان به حساب آن استان جاری می‌شود که از آخر تیر ۲۵ میلیارد امسال در حساب استان‌ها واریز می‌شود.

وی گفت: از ۲۵ میلیارد تومان سهمیه استان تاکنون سه هزار و ۳۰۰ واحد به تصویب بانک رسیده که سه هزار و ۱۰۰ تن موفق به دریافت تسهیلات شده و ۲ هزار و ۱۰۰ واحد به بار نشسته است.

امروز در تفاهم نامه‌ای بین استاندار کرمانشاه با بنیاد مستضعفان، سرپل ذهاب پایلوت اقتصاد مقاومتی قرار گرفت تا در توانمند شدن مردم در حوزه‌های اقتصادی مشارکت داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر