بازدید 2634

کارشناس آمریکایی پهپادها: آبرویمان را از دست دادیم

کارشناس آمریکایی پهپادها در گفتگویی در واکنش به هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی از سوی ایران این حادثه را باعث از دست رفتن آبرو و وجهه آمریکا دانست.
کد خبر: ۹۰۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 21 June 2019

کارشناس آمریکایی پهپادها در گفتگویی در واکنش به هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی از سوی ایران این حادثه را باعث از دست رفتن آبرو و وجهه آمریکا دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اروپای آزاد، «اولریکه فرانک» کارشناس آمریکایی کاربردهای نظامی پهپادها در گفت‌وگویی در ارتباط با هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی در ایران اظهار داشت که قرار نبود این پهپاد هدف قرار گیرد، اما با این حادثه آمریکا وجهه و آبروی خود را از دست داد.

این کارشناس آمریکایی که دارای مدرک دکترای روابط بین‌الملل از دانشگاه آکسفورد است، پهپاد سرنگون شده را بزرگ‌ترین و گران‌ترین پهپاد نظامی تجسسی جهان عنوان کرد که در نیروی دریایی آمریکا به‌کار گرفته می‌شود و مختص فعالیت‌های تجسسی است.»

به گفته این کارشناس آمریکایی، سیستم پهپاد سقوط کرده، به نام جاروبرقی اطلاعات شناخته می‌شود، چرا که انباشته از تکنولوژی‌های برتر تجسسی برای عملیات‌های نظارت و شناسایی است.

درباره دیگر قابلیت‌های پهپاد سرنگون شده، «اولریکه فرانک» افزود: گلوبال هاوک مزایای دیگری دارد نظیر آنکه می‌تواند در ارتفاع بسیار بالا پرواز کند و برای مدت زمان طولانی نیز قابلیت پرواز دارد. می‌تواند در ارتفاع ۹۰ کیلومتری پرواز می‌کند، یعنی بالای هواپیماهای تجاری پرواز می‌کند و برای بیش از ۲۴ ساعت هم می‌تواند به پرواز خود ادامه دهد. حتی نمونه‌هایی از این پهپاد می‌تواند تا ۳۵ ساعت در آسمان پرواز کند.

فرانک در ادامه گفت: از دست دادن چنین پهپادی دردناک است، چون اولاً یک سیستم بزرگ و گران است. صحبت از از دست دادن میلیون‌ها دلار است. البته که موضوع از دست دادن کمی پرستیژ و وجهه نیز به میان می‌آید، خصوصاً وقتی چنین سیستمی در پی حمله سقوط کند و ما اعتبار و آبروی خود را در این ارتباط از دست دادیم.

در نخستین ساعات بامداد پنج شنبه یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران با آتش پدافند نیروهای مسلح ایران سرنگون شد.

سرنگونی این پهپاد آمریکایی در ابتدا از سوی مقامات آمریکایی تکذیب شد، اما در نهایت فرماندهی مرکزی آمریکا سقوط یک فروند پهپاد این کشور را تائید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل