بازدید 8235

سخنگوی سازمان ملل: برجام هنوزحائز اهمیت است

کد خبر: ۹۰۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۸ 18 June 2019

سخنگوی سازمان ملل در نشست هفتگی گفت که برجام هنوز حائز اهمیت است و طرف‌های درگیر باید اقدام‌های تنش زدا انجام دهند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سخنگوی سازمان ملل متحد در نشست هفتگی خود ضمن تاکید بر اهمیت حفظ «برجام» در خصوص تصمیم جدید ایران در زمینه افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده نیز گفت، هرگونه پیش بینی در این زمینه زود است.

به نوشته وبگاه «سازمان ملل متحد» «استفان دوژاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد دوشنبه در نشست مطبوعاتی خود در زمینه آخرین تحولات مرتبط با برجام گفت:«فکر می‌کنم که موضع اساسی دبیرکل این موردی است که او همیشه گفته و همچنان می‌گوید ، «برجام» یک دستاورد مهم در عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای و یک (دستاورد) دیپلماسی است. این توافقنامه به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی کمک کرده است. او از اظهارات سازمان انرژی اتمی ایران آگاه است. دبیرکل سازمان ملل متحد ایران را ترغیب می‌کند تا تعهد‌های مربوط به برجام را اجرا کند و از همه طرف‌های درگیر خواسته تا به طور کامل تعهد‌های خود را اجرا کنند و همچنین از دیگر کشورهای عضو نیز درخواست کرده تا از برجام حمایت کنند. دبیرکل سازمان ملل متحد از تمام طرف‌های درگیر خواسته با خویشتنداری از هرگونه اقدامی که ممکن است منجر به تشدید تنش در منطقه شود، اجتناب ورزند.»

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران تصمیم ایران در کاستن از تعهدات خود ذیل برجام را «اخاذی هسته‌ای» توصیف کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تسلیم آن نشود.

دولت آمریکا مدتی بعد از توافق هسته‌ای سال 2015 و با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور ، در اجرایی شدن برجام کارشکنی کرده و ایران را با ظالمانه ترین تحریم‌ها مواجه ساخته است.

به گزارش وبگاه سازمان ملل ، استفان دوژاریک در ادامه این نشست خبری در زمینه اعلام ایران در خصوص افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده نیز اظهار داشت: «قصد نداریم پیش بینی کنیم چه اتفاقی می‌افتد. برجام دارای ساز و کارهایی است که در جای خود قرار دارند. این مسئله به شورای امنیت مربوط می‌شود تا بر اساس قطعنامه آن عمل کند. ما هنوز به اهمیت برجام اعتقاد داریم. ما همچنین معتقدیم که طرف‌های درگیر باید کاری انجام ندهند که منجر به تنش بیشتر در منطقه شود.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان