بازدید 5418

تنگه هرمز ناامن شود عرضه نفت کشورهای غربی به خطر می‌افتد

اتحادیه بین‌المللی تانکرها اعلام کرد اگر تنگه هرمز ناامن شود عرضه نفت کشورهای غربی به خطر می‌افتد.
کد خبر: ۹۰۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱ 13 June 2019

به گزارش فارس به نقل از راشا تودی، اتحادیه بین‌المللی صاحبان تانکرهای مستقل (INTERTANKO) هشدار داده که انتقال نفت خام کشورهای غربی با ناامن شدن تنگه هرمز با مشکلات جدی مواجه شود.

این سازمان طی بیانیه‌ای که در رویترز منتشر شد اعلام کرد: «ما باید بدانیم که 30 درصد عبور نفتکش‌ها از تنگه هرمز انجام می‌شود و اگر این مسیر ناامن بشود عرضه نفت برای کل کشورهای غرب با خطر جدی همراه خواهد شد.» 

اینترتانکو همچنین نگرانی خود را نسبت به امنیت خدمه‌های کشتی که از مسیر تنگه هرمز رفت‌وآمد می‌کنند مطرح کرد. اوایل صبح امروز تانکر نفتی در دریای عمان طبق گزارشات به سانحه دچار شده، گفته شده است که یکی از این کشتی‌ها با اژدر هدف قرار گرفته اما جزئیات بیشتری از این سانحه در دست نیست. 

جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با مشکوک خواندن مرتبط بودن این کشتی با ژاپن گفته است، کشتی‌های ایرانی نخستین کشتی‌هایی بودند که به این تانکر رسیده‌ و 44 ملوان و خدمه این کشتی‌ها را نجات دادند. 

ظریف گفته بود در حالی که «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن در حال بازدید رسمی با مقامات ارشد کشورمان بود در ارتباط بودن محموله‌های این کشتی با ژاپن مشکوک به نظر می‌رسد. 

این حادثه ترس و نگرانی از عرضه نفت خام را تشدید کرده است و قیمت‌های آتی هر دو نوع نفت برنت و وست‌تگزاس آمریکا 4 درصد افزایش یافته است. به طوری که هر بشکه نفت خام برنت 62.31 دلار و نفت آمریکا 53.07 دلار عرضه می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر