بازدید 10819
پیمانه اقتصادی؛

تبانی چهار شرکت تولیدکننده برای گرانی روغن موتور/ همتی: صحبت از دستکاری نرخ ارز انصاف نیست/ طلب یک هزار میلیارد تومانی شرکت‌های بیمه از سایپا/ آیا یورو توانایی جایگزینی دلار را دارد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ستاد تنظیم بازار امروز درباره نرخ شیر خام تصمیم گیری می‌کند، افزایش ۷۰ درصدی قیمت روغن موتور فاجعه ایجاد می‌کند، حرکت نقدینگی از بازار دلار به بورس، افزایش قیمت نفت به دلیل استمرار کاهش تولید، حباب سکه ۴۲۰ هزار تومان، طلا در بازار جهانی فلزات گران بها ارزان شد، کاهش نرخ ارز ادامه دارد و احتمال جایگزینی یورو با ارز موازی توسط ایتالیا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۰۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 11 June 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ستاد تنظیم بازار امروز درباره نرخ شیر خام تصمیم گیری می‌کند، افزایش ۷۰ درصدی قیمت روغن موتور فاجعه ایجاد می‌کند، حرکت نقدینگی از بازار دلار به بورس، افزایش قیمت نفت به دلیل استمرار کاهش تولید، حباب سکه ۴۲۰ هزار تومان، طلا در بازار جهانی فلزات گران بها ارزان شد، کاهش نرخ ارز ادامه دارد و احتمال جایگزینی یورو با ارز موازی توسط ایتالیا را در بر دارد.

ستاد تنظیم بازار امروز درباره نرخ شیر خام تصمیم گیری می‌کند

رضا باکری با بیان اینکه برای نرخ جدید شیر خام، هنوز مصوبه‌ای صادر و یا ابلاغ نشده است، گفت: برخی نظرشان این است که قیمت این کالا باید ۳,۳۰۰ تومان باشد، برخی با قیمت ۲,۵۷۰ تومان موافق هستند و برخی دیگر هم ۲,۰۰۰ تومان را پیشنهاد می‌کنند؛ اما هنوز هیچ یک از این نرخ‌ها قطعی نیست. وی با بیان اینکه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، از طریق حسابرسی دفاتر قانونی دامداری‌ها، قیمت شیرخام را محاسبه می‌کند، اضافه کرد: سازمان حمایت به روشی که اعلام شد، قیمت گذاری را انجام می دهد؛ نه اینکه با توجه به حرف دیگران، قیمت تعیین کند. دبیر انجمن صنایع لبنی کشور در گفتگو با مهر افزود: سه شنبه جاری (۲۱ خرداد ۹۸)، سازمان حمایت گزارش خود را به ستاد تنظیم بازار ارایه داده و ستاد تنظیم بازار نیز این مساله را تصویب و ابلاغ می‌کند.

تبانی چهار شرکت تولیدکننده برای گرانی روغن موتور/ افزایش 70 درصدی قیمت روغن موتور فاجعه ایجاد می‌کند

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره نقش چهار شرکت تولیدکننده روغن موتور در گرانی 70 درصدی این محصول، گفت: گرانی روغن موتور باید توسط تیم اقتصادی دولت کنترل شود، چون این موضوع می‌تواند تبعات ناگواری برای کشور از جمله افزایش آلودگی و تحمیل خسارت و هزینه‌های سنگین برای مردم به همراه داشته باشد. نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه دولت کنترل بازار را رها کرده است، افزود: باید دید افزایش 70 درصدی قیمت روغن موتور چه دلیلی دارد؟ هرچند شاید اولین پاسخ به این موضوع افزایش نرخ ارز باشد اما دلالان در رشد قیمت‌ها تأثیرگذار زیادی دارند از سوی دیگر بازار انحصاری روغن موتور که در اختیار چهار شرکت تولیدکننده قرار دارد می‌تواند شرایطی ایجاد کند تا به راحتی قیمت‌ها روند صعودی به خود گیرد. وی با طرح این پرسش که چرا باید بازار به حال خود رها شود، به گونه‌ای که قیمت پراید 15 میلیون تومانی به 60 میلیون تومان برسد، اظهار کرد: افزایش 70 درصدی قیمت روغن موتور فاجعه ایجاد می‌کند در حال حاضر  برخی شرکت‌های تولیدکننده با تبانی با دلالان قیمت‌ها را افزایش می‌دهند این در حالی است که دولت تنها نظاره‌گر است و اقدامی برای برخورد با متخلفان انجام نمی‌دهد.

حرکت نقدینگی از بازار دلار به بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با افزایش ۴۵۸ واحدی معادل ۰.۲۰ درصد به رقم ۲۳۰ هزار و ۲۶۷ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۳۰ واحدی معادل ۰.۲۰ درصد به رقم ۶۵ هزار و ۲۵۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۸۹۰ واحدی معادل ۱.۵۹ درصد، عدد ۵۶ هزار و ۸۶۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۱۱ واحدی معادل ۱.۵۹ درصد به رقم ۳۹ هزار و ۷۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۰۰ واحد افزایش معادل ۰.۲۳ درصد را رقم زد و به سطح ۲۶۱ هزار و ۴۲۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۵۷ واحد افزایش معادل ۰.۲۱ درصد به رقم ۱۷۰ هزار و ۹۹۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۸۲۱ واحد افزایش معادل ۰.۱۸ درصد همراه بود و عدد ۴۵۲ هزار و ۳۰ واحد را به نمایش گذاشت.  

تبانی ۴ شرکت‌ تولیدکننده برای گرانی ۷۰ درصدی روغن موتور/

کاهش قیمت دلار که موجب سرازیر شدن نقدینگی از بازار ارز به بورس تهران شده، دماسنج بازار سرمایه را در آستانه عبور از کانال ۲۳۱ هزار واحدی قرار داده و به نظر می‌رسد، به رغم اصلاحات قابل پیش بینی در روند صعودی شاخص کل به زودی شاهد قرار گرفتن شاخص در کانال ۲۵۰ هزار واحدی باشیم.

با لغو تعرفه‌های مکزیک؛ سهام آمریکا و آسیا رشد کرد/ جهش پزوی مکزیک

روز دوشنبه، پس از اینکه آمریکا تهدید تعرفه‌ای خود علیه مکزیک، که برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی انجام شده بود، را لغو کرد، سهام آمریکا و آسیا رشد و پزوی مکزیک جهش کرد. این در حالی بود که انتشار گزارش ضعیف اشتغال آمریکا در روز جمعه، احتمال کاهش نرخ بهره را بالا برد و بازارها را تقویت کرد. با اخبار بر طرف شدن تعرفه‌های مکزیک، پزوی این کشور در آغاز معاملات دوشنبه ۱.۷۵ درصد در برابر دلار جهش کرد و به نرخ برابری ۱۹.۲۵۷۹ رسید؛ اما این آسودگی خیال به طور گسترده در بازارها حاکم بود، چون سرمایه‌گذاران وحشت داشتند جنگ تجاری آمریکا در دو جبهه مختلف، اقتصاد این کشور را به رکود بکشاند. شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ آمریکا در ساعات معاملات آسیایی ۰.۴ درصد رشد کرد. در همین ساعات، نرخ سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا، که در روز جمعه به پایین‌ترین سطح ۲۱ ماهه ۲.۰۵۳ درصد مواجه شده بود، ۳ صدم درصد جهش کرد و به ۲.۱۱۵ درصد رسید. نیکی ژاپن ۱.۵۲ درصد جهش کرد و کوسپی کره‌جنوبی هم ۰.۵۵ درصد بالا آمد. این درحالی بود که بازارهای سهام استرالیا به علت تعطیلات رسمی بسته بود و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، بدون تغییر باقی ماند. بهبود ریسک‌پذیری در بازارهای ارز هم باعث تقویت ۰.۱۵ درصدی نرخ برابری دلار با ین ژاپن شد. ین امروز در نرخ برابری ۱۰۸.۳۸ معامله شد. به نقل از مهر؛ ماساهیرو ایچیکاوا، استراتژیست ارشد شرکت سرمایه‌گذاری سومیتومو میتسوئی، گفت: توافق آمریکا با مکزیک، حال‌وهوای بازارها را تقویت کرده، در حالی که انتظار کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو هم باعث بالا رفتن قیمت سهام شده است. او اضافه کرد: با این حال در شرایطی که همچنان در تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین، که مهمترین مسأله بازارهای جهانی است، پیشرفت زیادی صورت نگرفته، سود سهام ممکن است به همین میزان محدود شود.

افزایش بهای نفت به دلیل استمرار کاهش تولید

پیش‌بینی عربستان مبنی بر تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت سبب شد قیمت نفت روز (دوشنبه، ۲۰ خردادماه) افزایش یابد. به نقل از رویترز، قیمت شاخص نفت‌خام برنت دیروز به ۶۳ دلار و ۶۱ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا به ۵۴ دلار و ۳۲ سنت رسید. قیمت شاخص نفت‌خام برنت در روز جمعه (۱۷ خرداد ماه) ۶۳ دلار و ۲۹ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی ۵۳ دلار و ۹۹ سنت بود. هان تان، تحلیلگر مؤسسه اف‌ایکس‌تی‌ام گفت: پس از ابراز اطمینان وزیر انرژی عربستان (خالد الفالح) از اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش برنامه کاهش تولید خود را در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی نیز تمدید می‌کنند، قیمت آتی برنت به افزایش خود ادامه می‌دهد.

بازار سکه با افزایش قیمت ها، بسته شد/ حباب سکه ۴۲۰ هزار تومان

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) در پایان معاملات دیروز با افزایش نسبت به ابتدای روز، به سطح ۴ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز با افزایش قیمت، ۴ میلیون و ۴۰۰ تومان ارزشگذاری شد. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی به رقم ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی به رقم یک میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی، با افزایش ۵ هزار تومانی، به یک میلیون و ۵ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان ارزشگذاری شد. این در حالی است که صبح امروز، ۴۰۲ هزار تومان بود. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، با کاهش ۳۰ هزار تومانی، یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به ابتدای معاملات، ۶۰ هزار تومان رشد قیمت داشته است. به گفته کشتی آرای، حباب سکه نیز با کاهش نسبت به روز قبل، به رقم ۴۲۰ هزار تومان رسید.

طلا در بازار جهانی فلزات گرانبها ارزان شد

پس از اینکه توافق میان آمریکا و مکزیک که از جنگ تعرفه‌ای میان قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بیش از یک درصد کاهش یافت و از بالاترین رقم 14 ماه گذشته که در روز جمعه رقم خورد، فاصله گرفت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 14.35 دلار کاهش 1326.51 دلار فروخته شد. در جلسه کاری پیشین، قیمت این فلز گران‌بها به بالاترین رقم از 19 آوریل 2018 برابر با 1348.08 دلار در هر اونس رسید. رونالد لئونگ، دلال بازار در هنگ‌کنگ گفت: «به نظر می‌رسد گفتگوها میان آمریکا و مکزیک حالا نرم شده است و بازار طلا جذابیت امنیت خود را اندکی از دست داده است.» با این حال، امید به اینکه بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را کاهش خواهد داد هنوز عاملی مثبت برای طلا خواهد بود.

همتی: صحبت از دستکاری نرخ ارز انصاف نیست

عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود، نوشت: قبلاً نیز تأکید کردم، در اجرای سیاست‌های جدید ارزی در قبال صادرکنندگان و نقشی که در تأمین ارز سامانه نیما و واردات در مقابل صادرات و اسکناس صرافی‌ها خواهند داشت و نیز مدیریت و راهبری بازار اسکناس ارز، خصوصاً آماده شدن برای عملیاتی کردن بازار متشکل ارزی، شاهد منطقی‌تر شدن قیمت ارز در بازار خواهیم بود. از اول سال تاکنون میزان تأمین ارز برای واردات، به رقم قابل توجه ۹.۴ میلیارد دلار رسیده است که حدود پنج میلیارد دلار آن در نیما تأمین شده است! در مورد بازار ارز این نکته را بارها تأکید کرده‌ام، عوامل سیاسی و بین‌المللی در شرایط تحریمی، در نوسانات بازار بی‌تأثیر نیستند و اخبار به ظاهر مثبت و منفی، هر کدام به سهم خود تا حدودی می‌توانند بازار ارز را متأثر سازند. همتی تأکید کرد: با اطلاعی که از توانایی‌ها، امکانات و ذخایر ارزی کشور، روابط و ساختار جدید در حال شکل‌گیری تجارت و کانال‌های مالی دارم، تأثیر آمد و رفت‌های دیپلماتیک را در شرایط خاص سیاسی و روانی مهم، لیکن آن را تعیین‌کننده اصلی روند بازار ارز نمی‌دانم. بانک مرکزی امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد. وقتی واضعان‬ ‏حداکثر فشار تحریمی، به تدابیر بانک مرکزی در خنثی کردن توطئه اعتراف می‌کنند، انصاف نیست، صحبت از دستکاری در نرخ ارز، برای توجیه آمد و رفت‌ها و مذاکرات می‌شود. 

دلار و یورو در صرافی های بانکی 150 تومان گران شدند

در سومین روز هفته، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های مجاز و بانکی به نرخ 12750 تومان خریداری شد و در مقابل با افزایش 150 تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت 12850 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. همچنین هر یورو در این صرافی ها، به نرخ 14650 تومان خریداری شد و به قیمت 14750 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز یکشنبه، 150 تومان افزایش داشته است.

آیا یورو توانایی جایگزینی دلار را دارد؟

وخامت روابط بین دو کشوری که بیشترین حجم مبادلات تجاری دوجانبه جهان با یکدیگر را دارند، می‌تواند بر بساری از حوزه‌ها اثر بگذارد. اکنون برخی از شرکت‌های چینی چه به عنوان اهرم فشار و چه برای کاهش وابستگی خود به نظام مالی آمریکا در حال تبدیل بخشی از دارایی دلاری خود به ارزهای دیگر هستند. در بین ارزهای مختلف، یورو بهترین جایگزین دلار برای شرکت‌های چینی است، چون از نظر مقبولیت در بین کشورهای جهان و قدرت اقتصادی تقریباً برابر، یورو تنها رقیب جدی دلار در حال حاضر محسوب می‌شود. اخیراً وزارت خزانه داری آمریکا در گزارشی بر اخبار کوچ چینی‌ها از دارایی‌های دلاری صحه گذاشت و تأیید کرد که میزان اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا که در اختیار چینی‌هاست به پایین‌ترین سطح دو سال و نیم اخیر رسیده است.

تبانی ۴ شرکت تولیدکننده برای گرانی روغن موتور/ همتی: صحبت از دستکاری نرخ ارز انصاف نیست/ طلب یک هزار میلیارد تومانی شرکت‌های بیمه از سایپا/ آیا یورو توانایی جایگزینی دلار را دارد؟

در صورتی که روند فعلی تداوم یابد و چیزی بیش از یک واکنش صرف از طرف چینی باشد، به نظر می‌رسد وزنه یورو در برابر دلار افزایش خواهد یافت به ویژه آن که چین بزرگ‌ترین دارنده اوراق قرضه آمریکا در جهان است و عرضه سنگین این اوراق از جانب چین به شدت بر ارزش اوراق دلاری و سپس دلار تأثیر خواهد گذاشت. نشانه‌های دیگری نیز از افزایش تمایل چین برای همکاری با اروپا به چشم می‌خورد: تقاضا برای اوراق قرضه اسپانیا، بلژیک و فرانسه از طرف خریداران چینی به سطوح بی سابقه‌ای رسیده است و خرید شرکت‌ها توسط اتباع چینی همچنان ادامه دارد.

احتمال جایگزینی یورو با ارز موازی توسط ایتالیا

با تشدید اختلافات بین ایتالیا و سایر اعضای یورو، برخی منابع از بررسی امکان معرفی ارز موازی یورو توسط این کشور خبر می‌دهند. کلاودیا بورگی، رئیس کمیته بودجه مجلس ایتالیا با تهدیدآمیز دانستن لحن مقامات اروپا گفت: ما یونان نیستیم. تعهد زیادی به بودجه اروپایی داریم و مازاد بودجه و تجارت داریم ما از هیچ کس هیچ چیزی نیاز نداریم و وضعمان از فرانسه بهتر است. اخبار برنامه‌ریزی ایتالیا برای راه اندازی ارز موازی یورو واکنش زیادی را در بین اروپایی‌ها بر انگیخته است. بانک مرکزی آلمان نسبت به تضعیف شدید یورو در صورت ترک این منطقه توسط ایتالیا هشدار داده است. دولت ائتلافی ایتالیا اخیراً پیش نویسی برای فراهم شدن مقدمات لازم برای ایجاد ارز موازی یورو را به مجلس ایتالیا فرستاده است. برخی از مقامات افراطی ایتالیا حتی این را نیز کافی ندانسته و خواهان خروج کامل ایتالیا از یورو هستند. صندوق بین المللی پول به ایتالیا هشدار داده است که راه اندازی ارز مجزا از یورو و چاپ بی حساب پول می‌تواند باعث شود بدهی ایتالیابه سرعت از یک تریلیون یورو نیز عبور کند. آلمان که ۴۸۱ میلیارد دلار به ایتالیا منابع مالی قرض داده است به شدت از تقاضای اخیر ایتالیا برای بخشش بدهی‌هایش خشمگین است.

کاهش نرخ ارز ادامه دارد/ تقاضای کاذب ارز به حداقل رسید

شهاب نادری با اشاره به کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر گفت: چند عامل در بهبود وضعیت فعلی بازار دخیل بوده که مهم ترین آن اقدام به ایجاد بازار متشکل ارزی از سوی بانک مرکزی بوده است. نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیگر خرید و فروش ارز صرفه اقتصادی ی ندارد، افزود: اذعان دلالان به این موضوع در پی اثربخشی سیاست های اخیر بانک مرکزی تلاطم در بازار برای خریدهای کاذب را نیز کاهش داده است. وی در گفت‌وگو با ایبِنا با تأکید بر اینکه مردم دیگر به سمت خرید ارز با هدف سرمایه گذاری نمی روند، تصریح کرد: معکوس شدن پروسه عرضه و تقاضا در بازار ارز توانسته به از بین رفتن حباب قیمت ها کمک کند. وی با بیان اینکه کاهش نرخ ارز باز هم ادامه خواهد داشت، گفت: کسانی که با هدف کسب درآمد سعی در خرید ارز دارند باید بدانند که این حوزه از اقتصاد جای مناسبی برای سرمایه گذاری نیست. این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه حذف دلار در مبادلات بین المللی ایران با دیگر کشورها به طور کلی قیمت این نوع ارز را در داخل می شکند، افزود: در حال حاضر بسیاری از خرید و فروش های صورت گرفته در بازار ارز به جهت انجام امور ضروری بوده و به همین جهت روند کاهش نرخ ارز باز هم ادامه خواهد داشت. وی ادامه داد: ورود سرمایه ها به بازارهای مطمئن و اقبال مردم به بورس توانسته از نیاز کاذب به خرید ارز بکاهد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت به ویژه بانک مرکزی باید با ترغیب مردم به سپرده گذاری های ارزی نزد بانک ها ارزهای خانگی را نیز به سمت امور مولد هدایت کند.

طلب یک هزار میلیارد تومانی شرکت‌های بیمه از سایپا

عضو سندیکای بیمه گران ایران با بیان اینکه سایپا یک هزار میلیارد تومان به صنعت بیمه بدهکار است، گفت: این شرکت خودروساز با وجود اینکه حق بیمه شخص ثالث را نقدی از خریداران خودرو دریافت کرده، اما از پرداخت این حق بیمه به شرکت های بیمه خودداری می کند. به نقل از ایرنا، یونس مظلومی یادآور شد: سایپا در حالی سال ۹۷ از پرداخت تعهدات خود به شرکت‌های بیمه خودداری کرده که شرکت های بیمه، خسارت های مربوط به بیمه شخص ثالث این خودروها را نیز پرداخت کرده اند. وی با بیان اینکه بیمه تعاون ۱۶۵ میلیارد تومان از این بابت از سایپا طلبکار است، اضافه کرد: با توجه به اجرایی نشدن تعهدات توسط سایپا، قرارداد کاری خود را با این شرکت خودرو ساز متوقف کرده ایم، اما سایپا به سراغ سایر شرکت‌های بیمه رفته و آنها درگیر کرده است، به طوری که حدود دوازده شرکت بیمه از این بابت از سایپا طلبکار هستند. این عضو سندیکای بیمه گران ایران اظهار داشت: به دلیل این تخلف از سایپا به مراجع ذیصلاح شکایت کردیم. مظلومی افزود: این شرکت خودروساز با دادن وعده‌های مختلف به دنبال وقت‌کشی بوده به طوری که در مقطعی اعلام کرد حاضر است به جای طلب بیمه به شرکتهای بیمه، خودرو تحویل دهد. وی اضافه کرد: اما زمانی که برای گرفتن این خودروها اقدام به مذاکره با سایپا کردیم، این شرکت اعلام کرد، چون هنوز همه تعهدات مربوط به فروش خودرو به مردم را انجام نداده، بنابراین نمی‌تواند به شرکت‌های بیمه این خودروها را تحویل دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
بانیان گرانی را باید در ملاء عام شلاق زد
فرض محال که دلار به ۳۰۰۰ تومان برگرده و سکه بشه ۱ میلیون

آیا دولت حاضر است برای مثال حق بیمه ای که در حال حاضر به مبلغ ۶۲۰ هزار تومان از کارفرما بابت بیمه کارگر می گیره را به سال ۹۶ برگردونه ؟؟؟؟

هرگز دولت از گرانی ها ضرر نمی کنه
همیشه قیمت ارز و سکه در دست دولت است .
سایپا باید نابود بشه
ایران خودرو باید نابود بشه

بجای این دو کارخانه باید فضای سبز و پارک ساخته بشه
هبچوقت یورو جای دلار را نمیگیره
اروپا بدون اجازه آمریکا آب نمیخوره اونوقت یوروی اروپا بیاد جای دلار رو بگیره !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
دلار روز های آخر خوشش را می گذراند.
ترامپ موجب سقوط دلار شده و با سقوط دلار آمریکا نیز سقوط آزاد می کند.
اروپا بدون دلار می تواند مستقل باشد. پس ناچار است خود را از دلار رها کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
یورو خودش داره از بین میره هیچوقت نمیشه بیست تا کشورو با یه سیاست هماهنگ کرد
چه خبر از رامبد جوان ؟

چه جای عجیبی است کانادا !!!!!!!!!!!!!!!

اختلاس میکنند میرن کانادا
دزدی میکنند میرن کانادا
جاسوسی میکنند میرن کانادا
قهرمان ورزشی میشن میرن کانادا
بچه می زایند میرن کانادا
درس میخوانند میرن کانادا
سرمایه گزاری میکنند میرن کانادا
تفریح میرن بازم کانادا
پناهنده میشن میرن کانادا
.....
.....
...

کم کم دارم شک میکنم جهنم کجاست و بهشت کجاست !!!!!!!!!!!!؟؟؟

فقط یک چیز را مطمئن هستم ؛ بانکهای کانادا تنها بانک جهان هستند که زیر مجموعه بانک مرکزی انگلیس و تحت کنترل انگلیس هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
بعضی ها هم اسلام واقعی را درکانادا پیدا می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
آفرین!
ضمنا پولشویی و جلوگیری از اختلاس فقط برای ایرانیها است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
بله کاملا درسته
این چه بازی ای است که در بازار ارز با ابزار صرافی های دولتی در آورده اید؟هر یکی دو ماه نرخ ارز را ۲ هزار تومان پایین می اورید تا دلال ها بخرند و بعد بالا می برید که بفروشند و نوسان گیری را بلای جان بازار کرده اید .برادر نرخ مهم نیست بلکه ثبات نرخ برای یک سال و مشخص بودن نحوه افزایش برای سال بعد مانند تورم و دستمزد مهم است تا دلال ها به امید نوسان گیری بازار را تخریب نکنند اگر ارز کم‌دارید نرخ را بالا بگیرید و اگر دارید پایین تر اما در طول یک سال ثابت باشد
هر وقت اروپا قوی تر از امریکا شد یورو هم میتواند بهتر از دلار شود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
ارزش پول بر اساس توافق دولتها است.
نیازی به قوی تر بودن ندار.
اگر اکثر کشورهای دنیا از فردا حاضر باشند پول جیبوتی را ارز خود قرار دهند جیبوتی می تواند هر چه قدر بخواهد پول چاپ کند.
قیمت دلاربصورت فیک و غیرواقعی وبی دلیل وصرفابخاطر القای روانی و جوسازی رسانه ای کاهش پیداکرد ویک عده بیخبر جوزده دلارهاشونو مفت فروختند اگرقیمت تا۱۸ تیر(تاریخ اتمام ضرب الاجل ایران به اروپادرموردبرجام) بالای ۱۶ هزارتومان نشد من اسممومیذارم غضنفر!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
چه طوری قزنفر:دی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
به ۱۸ تیرنمیرسه همین هفته دیگه باعدم تصویب اف ای تی اف به این قیمت میرسه
سایت محترم تابناک
با سلام
در خصوص خبر آخر در خصوص طلب شرکتهای بیمه از سایپا و خصوصا جمله ذیل
((((گفت: این شرکت خودروساز با وجود اینکه حق بیمه شخص ثالث را نقدی از خریداران خودرو دریافت کرده)))))
از تاریخ بهمن 97 کلیه مخارج مربوط به شماره گذاری و بیمه خودرو ثبت نامی را که گفته 120 روز بعد تحویل می دهد ، به همراه سایر مبالغ پرداخت نموده ام .
حتی اخیرا در اردیبهشت ماه مبلغ مابه التفاوت بیمه بر اساس نرخ سال 98 را نیز نقدا پرداخت نموده ام . چگونه برای خودرویی که هنوز فاکتور نشده و زمان طولانی و حتی نامعلوم برای تحویل را دارد ، هزینه شماره گذاری و بیمه دریافت میشود . آن هم با فاصله 120 روز که معلوم نیست تقویمی است یا کاری ؟؟؟؟؟؟
سازمان نظارت بر عملکرد این خودروسازها اگر برای دیرکرد چندین ماهه تحویل خودرو ها به بهانه پوچ تحریم و افزایش نرخ ارز ، نتوانسته کاری بکند ، آیا این موضوع نیز به تحریم و ....ارتباط دارد ؟؟؟؟
دیروز برای تعویض روغن پراید قراضه ام رفتم گفت 110 هزار تومان میشود 80 در صد گران شده اخر در کدام کشور جنگزده و قحطی زده ای اینطور میکنند ... هیچکسی هم پاسخگو نیست و تقصیر دیگری می اندازد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
شرکتهای نفت پارس،بهران،ایرانول،سپاهان که سهامشان همگی دولتی و یا در اختیار نهادهاست قیمت را گران میکنند.در حالیکه عمده ترکیب روغن موتور از پالایش نفت خام است که در ایران انجام میشود.
عناوینی مثل تقاضای کاذب ، قیمت کاذب ، دلال بازی، سفته بازی و از این دست تعریف مشخصی ندارد و معمولا از طرف مسوولین برای توجیه برآورد اشتباهشان از عرضه و تقاضای واقعی به کار می رود. کارگزاران امور پولی کشور چون تواناییشان در تقویت طرف عرضه محدود است از هر ابزاری برای کنترل طرف تقاضا استفاده می کنند. از ممنوعیت واردات گرفته تا ترساندن مردم از کاهش نرخ ارز و طلا. اما واقعیت این است که مردم ایران اکثریتشان مانند اقتصاد دانان حرفه ای عمل می کنند و این نوع ترساندن ها تنها موجب ضرر اقشار ضعیف غیر متخصص با سرمایه محدود می شود که از ترس کاهش قیمت پس اندازشان را در قیمت پایین می فروشند. لازم است به جناب آقای شهاب نادری یادآوری کنیم که قیمت ارز غیر از تابعیت از تقاضای مستقیم ارز تابعی از کالای جایگزین آن برای سرمایه گذاری یعنی طلا و سکه هم هست. امروز اگر شاهد کاهش قیمت هستیم دلیلی جز افزایش عرضه سکه در بازار به واسطه تحویل سکه های پیش فروش شده نمی تواند باشد. این عرضه قطعا تداوم ندارد و افزایش مجدد به وجود خواهد آمد. البته نکته مثبت امسال نسبت به سال گذشته متنوع شدن امکان سرمایه گذاری و به ویژه همسان شدن بازار املاک با تحولات پولی است که سرمایه های زیادی را جذب این بخش کرده است. با توجه به این که این نوع سرمایه گذاری طبیعت دراز مدت تری دارد سرعت ورود مجدد این سرمایه ها به بازارهای پولی کمتر می شود. رشد سرمایه گذاری در بورس هم به تعادل بازار کمک می کند اما باید با توضیح عوامل علمی اقتصاد مانند عرضه و تقاضا، کشش پذیری عرضه و کشش پذیری تقاضا به مردم توضیح داده شود که بازی قیمت ارز محدوده معینی دارد و اگر یک هفته کاهش قیمت آن هم در برابر افزایش شدید هفته قبل از آن را داشتیم معنی آن تداوم روند کاهشی نیست و همیشه اثر عوامل روانی در تغییر تقاضا محدود و مقطعی است و بازار در نهایت در منطقه تعادل قرار می گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
زیاد از کاهش نرخ دلار ناراحت نشو مگر اینکه ریگی به کفشت باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
عمده اقتصاد دولت و نهادهاست و طبعا گرانی ها عاملش اینها هستند
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
دوست عزیز 9:39 من دیدگاه خودم را گفتم. شما همین الان بازار را رصد بفرمایید ملاحظه می کنید که دلار وارد کانال 13 هزار شده است. در اقتصاد مفهومی به عنوان کشش پذیری تقاضا وجود دارد. این مفهوم بیانگر واکنش تقاضا به هر واهد تغییر قیمت است. وقتی قیمت ارز تا حد معینی کاهش می یابد این کشش پذیری به شدت افزایش پیدا می کند و بر عکس در حد بالایی قیمت کشش پذیری کم می شود. به نظر می رسد کشش پذیری تقاضای ارز در قیمت کمتر از 12600 تومان به شدت افزایش می یابد. بنا بر این موارد مطرح شده دیدگاه کارشناسی است. مربوط به راحتی و ناراحتی نیست!!
چند عامل در بهبود وضعیت فعلی بازار دخیل بوده که مهم ترین آن اقدام به ایجاد بازار متشکل ارزی از سوی بانک مرکزی بوده است.!!!!نوسانات ارزی روزهای اخیر تعمدی بمنظور جبران کسری بودجه و کاهش حجم نقدینگی در کشور بدنبال انتشار اسکناس بدون پشتوانه بوده است .
این بحثای سنگین ارزی رو دیدین کشورهای مدرن چجوری با هم میجنگن ما چجوری
قابل توجه ذوقزدگان ومدافعان مذاکره باامربکا:
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن کم اهمیت جلوه دادن سفر نخست وزیر ژاپن به ایران بار دیگر بر لزوم عملیاتی شدن ۱۲ شرط مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد و گفت تنها راه حل، رسیدن به توافقی جامع با ایران و رسیدن به ۱۲ شروطی که گذاشته‌ایم، است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
اکثریت مردم خواهان کشوری عادی هستند
مرگ بر امريكا
حداقل 30 درصد اقتصاد دنیا در اختیار آمریکاست و بقیه اقتصاد دنیا بخصوص کشورهای صنعتی و پیشرفته نیز تا حد زیادی با اقتصاد آمریکا در هم تنیده است ،بطوریکه هر بحرانی در اقتصاد آمریکا به دیگر اقتصادهای دنیا سرایت میکند.نمونه اش بحران اقتصادی 2009 آمریکا در زمینه مسکن و ورشکستگی چند بانک که به سرعت در اقتصادهای اروچا و آسیا تاثیر کرد .طبق تحلیل سازمانهای مستقل اقتصادی ،حداقل تا سال 2050 این برتری اقتصادی و نظامی آمریکا وجود خواهد داشت.لذا مسئولین کشورها با توجعه به واقعیات باید کشور خود را اداره کنند...
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
سی درصد نه خوشبینانه ۴۵درصد تخمین زدن.دلار هم ۷۰درصد ارزهای جهانی.ما ۵۰سال دیگه هم حرفی برای گفتن پیش هیچ کشوری نداریم.
تغییرات ارزی جهان با این تغییرات حداقل ۵۰سال نیاز دارهداز دلار جدا بشه.
پایان جنگ را فاتحان مینویسن پس چین و غیره شروع کردن ولی حرکت امریکا متفاوت تره.
در خوشبینه ترین حالت ما میتونیم از خودمون دفاع کنیم
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
نه 16 درصد اقتصاد دنیا دست امریکاست
نمی دونم خمس شامل این همه پول باد اورده که نصیب دولت شده( افزایش قیمت دلار) می شه یا فقط ما فقرا باید حواسمون باشه که پول اضافه بر مصرفمون نداشته باشیم؟
بادرود:هموطن بااطمینان میگویم مهاجرین ایران به کانادا۹۰درصدازنخبه های تحصیل کرده ونخبه های سرمایه داریاهردوقابلیت راکنارهم دارندو۵درصدمیتواننداختلاس گران و۵درصددیگرهم به صورت قاچاقی واردآن کشورشده اند.آنچه مسلم است درآنجاقوانین سخت ومحکم درباره همه افرادازهرقومیتی باشندبدورازهرتغییرنژادی یکسان اجرامی شودوافرادبرحسب قابلیت جایگاه خودراپیدامیکننددرآنجادولت الکترونیک واینترنت پرسرعت درتمام مشاغل اقتصادوبانگهاوادارات وبرای نظام مالی هرشهرونددردسترس می باشد وخلاصه کلام همه میدوندبرای دفاع ازمنافع کشورشان ودرسال ۲۰۱۸نرخ بیکاری نسبت به سالهای قبل پایین امده وساخت وسازونرخ معاملات املاک نیزکنترلش زیرنظردولت می باشد.
سه شنبه ۲۱ خردادساعت ۱۲:۲۰
یورو ۱۵۱۰۰
دلار ۱۳۳۰۰
قیمتها همچنان روبه بالاست
توهمه
افزایش قیمت روغن موتور یعنی اعتصاب دوباره رانندگان کامیون و بحرانی شدن وضعیت حمل و نقل. روعن موتور در هزینه کامیوها نقش زیادی دارد.
چرا بعضی ها می گویند خمس ؟ خمس چی هست ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان