بازدید 4795

کام تلخ مردم در ماه رمضان از نبود قند و شکر/ ماجرای عجیب سازمان تعزیرات و خرده فروشان

در ماه مبارک رمضان و علی رغم وعده مسئولان برای کنترل بازار شاهد رشد قیمتی و کمبود کالا بودیم. افزایش افسارگسیخته قیمت خرما که بر سر سفره افطار هر روزه داری دیده می شود و همچنین کمبود قند و شکر امسال کام برخی خانواده ها را در ماه رمضان تلخ کرد.
کد خبر: ۹۰۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸ 06 June 2019

تابناک اقتصادیدر ماه مبارک رمضان و علی رغم وعده مسئولان برای کنترل بازار شاهد رشد قیمتی و کمبود کالا بودیم. افزایش افسارگسیخته قیمت خرما که بر سر سفره افطار هر روزه داری دیده می شود و همچنین کمبود قند و شکر امسال کام برخی خانواده ها را در ماه رمضان تلخ کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در روزهای گذشته برخی شهروندان از نبود قند و شکر در خرده فروشی ها و بقالی ها در برخی مناطق شهر تهران گلایه داشتند.

در پیگیری های تابناک اقتصادی و در گفت و گوی با صاحبان مغازه ها دلیل نبود قند و شکر و امتناع از فروش این کالا به مردم را جویا شدیم. پاسخ اما بسیار عجیب و در نوع خود جالب بود. یک فروشنده اظهار کرد : در حالی که قیمت هر کیلو قند و شکر خریداری شده از عمده فروش ۹ هزار تومان است ولی تعزیرات با فروش هر کیلو بیش از ۳۵۰۰ تومان برخورد می کند و به همین دلیل نه تنها ما بلکه سایر فروشندگان نیز از خرید و فروش قند و شکر واهمه دارند.

پیش از این بهمن دانایی، رئیس انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر از عدم افزایش قیمت این کالا در ماه رمضان خبر داده و گفته بود هر کیلو قند و شکر از درب کارخانه با قیمت ۳ هزار تومان به خریدار فروخته می شود.

این افزایش قیمت در حالی است که وزیر صنعت چند روز پیش در پاسخ به پرسشی در خصوص تامین شکر برای کارخانه قند ورامین تاکید کرده بود که واردات شکر بیش از نیاز سالانه بوده و امسال برداشت ها در برخی استان ها مثل خوزستان بسیار خوب بوده است.

علی رغم این اظهارات این میان چه اتفاقی افتاده است که مردم و مصرف کنندگان نهایی حتی به قیمت ۹ هزار تومان نیز نمی تواند این کالا را تهیه کنند.

سعید رایگانی، سخنگوی تعزیرات نیز در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار تابناک اقتصادی، از چنین موضوعی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت تعیین نرخ و قیمت را باید از اتحادیه ها و اصناف جویا شوید و با توجه به تعطیلی چند روز اخیر قول پیگیری این موضوع را در نخستین روز کاری هفته آتی داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل