بازدید 15961
انتقاد تند برخی نمایندگان از رسانه ملی در فضای مجازی؛

نجفی، بهانه‌ای برای تحقیق و تفحص از صداوسیما

با قتل میترا استاد در طبقه هفتم برج آرمیتا و اعلام خبر قتل و پیدا شدن دست‌نوشته‌هایی از نجفی، فضای مجازی و رسانه‌ها آکنده از جزییات جنایت شد؛ فیلم‌ها و عکس‌هایی که حاوی صحنه‌ها و اظهارنظر‌های تکان‌دهنده‌ای بود، هر لحظه از سوی رسانه های مختلف در حال انتشار بود.
کد خبر: ۹۰۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ 02 June 2019

نجفی بهانه‌ای برای تحقیق و تفحص از صداوسیما / نمایندگان آمادگی داشته باشند، پس از تعطیلات از صداوسیما تفحص کنندبا قتل میترا استاد در طبقه هفتم برج آرمیتا و اعلام خبر قتل و پیدا شدن دست‌نوشته‌هایی از نجفی، فضای مجازی و رسانه‌ها آکنده از جزییاتی از این جنایت شد؛ فیلم‌ها و عکس‌هایی که حاوی صحنه‌ها و اظهارنظر‌های تکان‌دهنده‌ای بود، هر لحظه از سوی رسانه‌های مختلف در حال انتشار بود.

به گزارش «تابناک»؛ هر رسانه تلاش می‌کرد با سوار شدن بر موج خبری، گوی سبقت را از رسانه‌های رقیب برباید و در این میان، صدا و سیما بیش از هر رسانه دیگری، توانست پرچمدار این جریان باشد، به گونه ای که خبرنگار صداوسیما ـ که در پلیس آگاهی حضور داشت ـ با انتشار ویدیو‌های اعترافات شهردار سابق، باعث شد تا فضای مجازی را کامل تحت تأثیر قرار دهد.

ویدیو‌هایی که توسط صداوسیما منتشر شده است، نشان می‌دهد، محمدعلی نجفی با ظاهری معمولی و در حالی که در دفتر آگاهی تهران روی مبلی در برابر رئیس‌پلیس آگاهی نشسته، مشغول نوشیدن چای بوده و در فیلم دیگری، خبرنگار صداوسیما اسلحه‌ای را جلوی دوربین گرفته و می گوید، این اسلحه ارتکاب جرم است و در حالی که گلوله‌های آن را خالی می‌کند و می‌شمرد، درباره تعداد گلوله‌های شلیک‌شده به مقتول توضیح می‌دهد.

اما با انتشار این ویدیو‌ها، پرسش های بسیاری پیرامون این موضوع به وجود می آید که آیا محمدعلی نجفی از انتشار فیلم‌هایش در پلیس آگاهی یا عکس‌هایی که در رسانه‌ها منتشر شده است، رضایت دارد؟ این در حالی است که بسیاری از حقوقدان‌ها، این روش از خبررسانی را مغایر با آیین دادرسی کیفری دانسته و اعتراضات بسیاری به صدا و سیما و همچنین پلیس آگاهی کرده اند.

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی درباره فیلم‌های منتشره در پلیس آگاهی پایتخت می گوید: «هیچ رسانه‌ای حق ندارد چهره متهم را بدون پوشش منتشر کند، چه برسد به صورت فیلم آن هم در صداوسیما و این‌که اسلحه یک آلت قتاله است و نباید به غیر از قضات و تیم جنایی کسی آن را در اختیار داشته باشد. حتی خبرنگار در تصاویر اعلام می‌کند که ساعت ٧ غروب است در حالی که بعد از اذان مغرب بوده است. این‌ها همه جرایم جداگانه‌ای دارد که به زودی علیه صداوسیما اعلام جرم می‌شود.»

البته علیزاده طباطبایی، وکیل محمدعلی نجفی اعلام کرده که فیلم منتشره در صدا و سیما، مربوط به زمان حضور وی در شهرداری بوده و صدا و سیما در انتشار آن بی اخلاقی کرده، ولی در عین حال اعلام کرد که نجفی شکایتی از صدا و سیما ندارد.

با این حال اعتراضات به این موضوع در همینجا ختم نمی‌شود. برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز اکنون وارد این بحث شده و خواستار رسیدگی قضایی هستند و برخی نیز پای شورای نظارت بر صدا و سیما را به میان کشیده و حتی عده‌ای خواسته اند تا از صدا و سیما تحقیق و تفحص انجام شود.

در همین زمینه، علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توییتی نوشته است: نحوه انعکاس گزارش‌های مربوط به آقای نجفی و آزردگی مردم از برخورد سخیف صدا و سیما و عواملش، نشان داد مدیریت ارشد حاکم بر صداوسیما، توانایی لازم برای مدیریت و نظارت بر تلویزیون را ندارد. انحرافات آشکار از معیار‌های اخلاقی علاوه بر ضوابط قانونی، نشان از فضای مدیریت در سایه بر سیماست.

علاوه بر رحیمی، عبدالکریم حسین زاده، عضو فراکسیون امید نیز در توییتر خود نوشت: صداوسیما نباید آغشته به رنگ انحصارطلبی و رفتار گزینشی باشد. کاش پوشش موضوع سعیدطوسی، دادگاه متهمان کهریزک و... هم مثل موضوع نجفی، برای صداوسیما مهم بود و همینقدر که این روز‌ها پرونده نجفی برایشان مهم است، تا پایان رسیدگی به پرونده، همه مراحل را بدون کم و کاست پوشش دهند.

وی در توییت دیگری، خواستار ورود مجلس به این موضوع شد و نوشت: امیدوارم فضای توییتر مکانی برای شعار دادن و اصطلاحا شوآف دادن به ویژه برای ما وکلای ملت نشده باشد. حالا که همه همکاران قبول زحمت کرده و درخصوص صداوسیما توییت می کنند و نقد دارند، بعد از تعطیلات آمادگی داشته باشند تا تحقیق و تفحص از این مجموعه را ـ که رفتار‌های فراقانونی دارد ـ کلید بزنیم.

نمایندگان دیگری از جناح‌های مقابل نیز در توییتر خود به این موضوع پرداخته بودند؛ بنابراین، با توجه به این اظهارات، احتمالا پس از پایان تعطیلات، برخی نمایندگان طرح تفحص از صدا و سیما را کلید بزنند. این در حالی است که نهاد‌های زیرمجموعه رهبری، تا کنون کمتر به تیغ تفحص مجلس تن داده اند و به جز چند نهاد معدود، هیچ تفحصی از این نهاد‌ها تا کنون صورت نگرفته و یا به نتیجه نرسیده است. حال باید دید اراده نمایندگان این بار در این باره چقدر است و تا کجا می‌توانند کار را پیش ببرند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۵۵
برای اکثریت مردم که ماهواره دارند صدا و سیما کمترین ارزش را جهت توجه عموم دارد

حتی بسته شدن و تعطیلی این سازمان کمترین اهمیتی برای اکثریت ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
بعله از اکثریت گفتن های شما زیاد دیدیم ولی گوشه رینگ هستید و با توهمت خوش باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
صدا وسیما خواسته با این گزارش جلوی تحریف واقعیت را در فاصله سکوت خبر رسمی بگیره،اتفاقا هم موفق بود ونگذاشت مثل قتلهای زنجیره ای دوران هاشمی وخاتمی برای نظام هزینه ساز بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
اتفاقا همه اونهایی که ماهواره دارن باز بیشتر تلویزیون ایران میبینن،دلیلش هم اینه
اگه مردم تلویزیون ایران را نمیبینن،چرا اصلاحطلبها نگران اخبار وگزارش راست ودروغ آن هستند ،کسی که نمبینه بزار صدا وسیما هرچی میگه بگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
بعضی ها چه راحت خودشون رو اکثریت میپندارند
تنها برنامه ای که از صدا و سیما دنبال میکنم پخش اذان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
مطمئنی داری راست میگی،،اذان،،
کلت بدهیم به خبرنگار صدا و سیما تیرها را بشماره . کسی هست بمن توضییح بده در این کشور چه خبره . پلیس کجا بود ؟ خبرنگار کارش چی هست . حوادث دیکر را اینچنین پوشش میداد . با این سیاست بازی اخلاق ما ایرانیها هم به سیاست الوده کردید . تمام‌کنید . مشکلات کشور فراتر از این باند بازیها هست اینقدر به سیاست آلوده شدند که شب قبل از خواب تو دست سیاسیون و انقلابیون یک برگ ورق کاغذ برای این هست که یادداشت بردارند فردا چه بگویند . دریغ از اینکه تورم به مرز صد درصد در کالای روزمره مردم همه رسیده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
حالا که قاتل اصلاحطلبه همه چی تقصیر صدا وسیماست،اگرهم گزارش نمیداد امثال شما میگفتید سانسور کردن تا دروغ بگن
فلسفه وجودی صدا و سیما عقده گشایی است بنفع باند های خاص سیاسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
اتفاقا پرطرفدار ترین تلویزیون دنیا صدا وسیمای ایرانه،
چون همه میخوان بدونن راست میگه یا دروغ میشینن همه برنامه ها رونگاه میکنند تا یک گافی ازش در بیارن، م
فقط جنبه تبلیغاتی دارد.
هر جا نظارت نباشد و نهاد یا ارگانی خود را مصون از گناه بداند اتفاقا محل فساد است!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
اتفاقا روی صدا سیما نظارت هست،شورای نظارت بر صدا وسیما که از مجلس دولت وقضاییه عضوش هستند،اشکال اینه که هر کی میخواد صدا وسیما به نفع اون اخبار بگه واگه نگفت میشه اخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
موافقم،مثل کاخ سعد آباد،بانک مرکزی، و
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
سدا و صیما است نه صدا و سیما
کجاش انتقاد تند از صدا سیما بوده؟صرف اینکه جناب اقای نجفی اقرار کرده باشه که مرنکب قتل شده دلیل نمیشه تو بوق و کرنا کنه تلویزیون و از طرفی گزارشگر هم به راحتی آلت قتاله را تو گزارشش به دست بگیره و تعداد فشنگ ها را بشماره و صورت اقای نجفی را واضح نشون بده. این کار صدا و سیما کاملا منافات با قوانین جنایی قضایی کشور داره و حتی به نوعی جرم و هتک حرمت محسوب میشه. توی قوانین اشاره شده تا مادامی که جرم یک مجرم اثبات نشده حق پخش در رسانه وجود نداره و در چنین صورتی تخلف از طریق رسانه صورت گرفته.

معلوم نیست تا کی میخواهیم دنبال بی قانونی و شکستن نثر صریح قان ن باشیم و از طرف دیگه ادعای قانونمندیمون بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
وقتی خود طرف جلو دوربین ایستاده و اعتراف به قتل میکنه کاسه از آش داغترها چرا ناراحت میشن
خیلی راحت میتونست بگه با خبرنگاران مصاحبه نمیکنم
ماجرای نجفی خودش ابهامهای فراوانی دارد عملکرد صدا و سیما به این ابهامات افزود
اینکه یک خبرنگار گلوله ها بشمار در دنیا بی سابقه است
صدا و سیما به اندازه کافی نزد مردم منفور است. غیر از فوتبال و خدا بیامرز 90 چیزی نداشته. این سریالها را هم آدم میبینه یاد بدبختیهاش میفته! همون بهتر که نمیبینیم. با اون تبلیغات چندش آور که مردم را ... فرض میکنند. اون وقت اسمه تبلیغات ماهواره بد رفته....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
شما که صدا وسیمای ایران نمیبینی ومنفوره از کجا فهمیدی تبلیغاتش فلانه،لابد اینقدر برنامه ها رو تماشا میکنی که به پیام بازرگانیش میرسب
تابناک جان..چرا بهانه..صداوسیما سالهاست که سلیقه ای اداره وسیاست گداری می کند
عملکردش کاملا مشخص بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
تاریخ نشان داده که کار صدا وسیما درسته باندکی انحراف،چون انحراف روسای جمهور سابق را ببین وتصور کن صدا وسیما دست اینها بود چی میشد ،از بنی صدر،هاشمی،خاتمی،احمدی نژاد،روحانی
این بنده خدا آخری که توی روز روشن میگه من وعده صد روزه وگلابی برجام ندادم،اگه صدا وسیما دستش بود همه آرشیو را با خاک یکسان میکرد.
گذشت زمان ابعاد این ماجرا را بیشتر مشخص میکند به همین خاطر تلاش میشود زمان لازم به این پرونده داده نشود
واقعا عجیبه. اصلا باور کردنی نیست. انگار میترا استاد آقای نجفی را به قتل رسانده. اصلا هیچ حرفی از مقتول نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
برای شما عجیبه چون بااصطلاح تو باغ نیستی
واقعیت این است در این ماجرا اقای نجفی بقتل رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
همانطور که غوغاسالاران با هوچی گری جای شهید و جلاد را عوض کردن حالا هم دارن جای قاتل و مقتول رو عوض میکنن
الان در دوره ای هستیم که کارهای صدا و سیما حتما باید کاملا کارشناسی شده باشد نه نظر شخصی!!!
با فردوسی پور ... و بقیه افرادی که مخاطلب بسیاری داشتند چه برخوردی شد؟
این شخص از فضا امده وکسی او را نمی شناسد که چهره اش اشکار نباید می کردن!!!!!
در ضمن فیلم های گرفته شده با رضایت نیروی انتظامی و قطعا قاضی یا بازپرس بوده!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
گرفتن فیلم خلاف قانون بود هیچکس نمیتواند اجازه خلاف قانون بدهد
ظاهرا اصلاح طلب ها بدجور ضربه کاری خورن که دارند بحث های حاشیه را پر رنگ می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
هرچه بیشتر از اصلاح طلبان نام برده شود احتمال سناریو بودن ماجرا بیشتر میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
اصولگراها که سالهاست تموم شدند.
صدا وسیمای میلی
رفت که مجلس ممنوع التصویر شه :))))
تابی بخشی از این اتفاق هم به خاطر برخورد خود آقای نجفی بود، ایشون کلا عادت کرده بودن به خاطر موقعیت کاریه قبلیشون، جلوی دوربین و خبرنگار ظاهر بشنود و به سوالات پاسخ بدهند حتی در شرایط سخت!!
تابناک با همه بیسوادیت با این مزلب موافقم که در این صدا وسیمای میلی برا همیشه تخته بشه
هیشکی زورش به صدا و سیما نمیرسه!!
چرا همیشه دنبال حاشیه های بی خاصیت هستید چرا دنبال درس عبرت از نجفی نیستید چرا عاقبت انحراف را منتشر نمیکنید؟ ایا عاقبت تجمل گرایی و انحراف از انقلاب درس عبرت ندارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
درس عبرت گرفتن را خوب اومدی
به کارهای نجفی به عنوان وزیر علوم دقت کنید به کارهای نجفی بعنوان شهردار تهران دقت کنید لازمه اونهایی که باید درس عبرت بگیرند
ای بابا صدا سیما خبر را پوشش میده میگن چرا خبر داده؟ اگه پوشش نده میگن همه ایران و شبکه های خارجی خبر میدن صدا سیما چرا خبر را نمیگه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
برای انحراف کردن ها این چیزها پر رنگ می شود حتی برای عده ای ساده لوح از مردم
می گی نه نگاه به بعضی نظرات همین خبر کن
متاسفم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
اگه همه خبرها رو با این وسعت پوشش بده آره...طوسی رو مگه گفت؟ بانک زنجانی رو تا یه سال فقط میگفت اقای ب. ز.
با تمام ایراداتی که گرفتن ولی... عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد... اگر مصاحبه نمی شد، هیچ وقت نجفی نمی تونست صداش رو به گوشمون برسونه و بگه که میترا صداش رو یا شاید هم چیزهای دیگه ای رو برای نهادهای امنیتی می فرستاد... اون وقت این میشد شنیده ها و حدسیات ما... خدا خواست که دیدیمش و صدای خودش رو شنیدیم که چی گفت... آقای نجفی، هر جا هستی خدا تو رو ببخشه... انشاءالله رسوا بشن کسانی که اینطور معرکه فساد چیدن
نتیجه تحقیق از صدا و سیما آخرش میشه تشکر و تقدیر از رییس رسانه ملی.حالا ببین
انشالله به امید حق این مشکل به صورت ریشه ای حل شود و صدا و سیمای ایران دوباره به آغوش ملت برگردد و همچون دانشگاهی فراگیر بذر محبت همدلی کمک به هم نوع در بدترین شرایط را بین مردم پراکنده نماید .
آقای نجفی از سرمایه های نظام هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
محبوبیت نجفی هر روز بیشتر میشود
سالهاست این سازمان به شکل بازوی رسانه ای بر ضد مردم ایران هر کاری که خواسته انجام داده و معلوم نیست از کجا دستور میگیرد. مردم با این سازمان باید چکار کنند؟
مشخص است هيچ جا
سلام . كاش اينقدر به مسايل كشور حزبي نگاه نميكرديم. صدا وسيما مروج بي اخلاقي و دروغ است...
ببین چه خلافهای اصلاح طلبها کرده اند که نجفی را فدا کردند تا حرفهای خانم استاد پخش نشه
حالا هم یاید برادر خانم استاد ساکت میشود و یا پیش خواهرش ...
خیلی چیزها هست که اینطوری از یک قاتل دفاع میشه
کشور دست باندهای مختلف قدرت افتاده شما ببینید وضع خودرو سازی و مافیای مربوطه ببینید وضع واردات کنجاله و جو و امثالهم شما ببین وضع صدا و سیما و بشمار الی اخر
بودجه ملی را از دولت می گیرد قمار خانه است. برای تولید بیت کوین از برق سوبسیدی و حقوق یتیم استفاده می کند و رییس و بازخواست کننده هم ندارد و دو دوره ۵ ساله هم رییس می ماند.
اصلاح طلب ها استاد ماله کشی و به حاشیه کشاندن هستند. ضعف های دولت بی تدبیر و بی عرضه رو با قتل نجفی و حاشیه سازی برای صداوسیما دارند به حاشیه میکشونن. ملت نون شب ندارند اینا به چه چیزایی گیر دادن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی