بازدید 2974

بیش از نیمی از آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ ناراضی هستند

تازه‌ترین نظرسنجی هاروارد سی‌ای‌پی‌اس/هریس پول نشان می‌دهد، گرچه میزان محبوبیت دونالد ترامپ در دو سال گذشته به بالاترین سطح رسیده که از خوش‌بینی رای‌دهندگان به وضعیت اقتصادی نشات می‌گیرد اما او همچنان در میان بیش از نیمی از آمریکایی‌ها نامحبوب است.
کد خبر: ۹۰۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ 01 June 2019

تازه‌ترین نظرسنجی هاروارد سی‌ای‌پی‌اس/هریس پول نشان می‌دهد، گرچه میزان محبوبیت دونالد ترامپ در دو سال گذشته به بالاترین سطح رسیده که از خوش‌بینی رای‌دهندگان به وضعیت اقتصادی نشات می‌گیرد اما او همچنان در میان بیش از نیمی از آمریکایی‌ها نامحبوب است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، براساس این نظرسنجی ۴۸ درصد از عملکرد شغلی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا رضایت دارند و در مقابل ۵۲ درصد از او ناراضی هستند. میزان رضایت مردمی از دونالد ترامپ ماه مارس ۴۵ درصد بود. آخرین باری که عملکرد شغلی ترامپ در نظرسنجی هاروارد سی‌ای‌پی‌اس / هریس پول به ۴۸ درصد رسید، ژوئن ۲۰۱۷ بود.

به نظر می‌رسد افزایش سه درصدی از عملکرد ترامپ بابت وضعیت اقتصادی باشد؛ ۶۲ درصد از رویکرد او به بیکاری رضایت دارند و ۵۹ درصد هم مدیریت اقتصادی او را تایید می‌کنند. در حالیکه تنها ۳۹ درصد از رای‌دهندگان معتقدند که کشورشان در مسیر صحیحی حرکت می‌کند، ۵۱ درصد می‌گویند اقتصاد در مسیر صحیحی قرار دارد. ۷۱ درصد از رای‌دهندگان در این نظرسنجی هم معتقدند اقتصاد بسیار قوی یا تا حدی قوی است.

مارک پن، از عوامل نظرسنجی هاروارد سی‌ای‌پی‌اس / هریس پول می‌گوید: "دیدگاه‌های مردم درباره اقتصاد به صورت تدریجی محبوبیت ترامپ را افزایش می‌دهد و اقدامات او درباره مسائلی نظیر چین و مهاجرت هم خنثی به سمت مثبت است. هر میزان افزایش در طیف ۴۵ تا ۵۰ درصد احتمال انتخاب مجدد را تقویت می‌کند."

آمار محبوبیت ترامپ در نظرسنجی هاروارد سی‌ای‌پی‌اس / هریس پول از یافته‌های سایر موسسات نظرسنجی بالاتر است. طبق یافته‌های سایت ریل کلیر پولتیکز، رضایت آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ تنها ۴۲.۵ درصد است. نظرسنجی‌ راسموسن ریپورتز هم عدد ۴۸ درصد را نشان می‌دهد اما شش نظرسنجی جدید دیگر محبوبیت او را بین ۳۸ درصد تا ۴۴ درصد دانستند.

با وجود اندک افزایشی که در حمایت‌ها از ترامپ به وجود آمده است، هنوز نشانه‌های هشدارآمیزی برای این رئیس‌جمهوری آمریکا دیده می‌شود. تنها ۳۷ درصد از رای‌دهندگان می‌گویند "قطعاً" یا "شاید" در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به ترامپ رای بدهند. در مقابل ۴۲ درصد "قطعاً" یا "احتمالاً" به یک نامزد دموکرات رای می‌دهند. ۱۲ درصد از رای‌دهندگان هنوز تردید دارند و ۹ درصد هم به یک نامزد مستقل یا نامزد حزب دیگر رای می‌دهند.

در همین حال اکثر رای‌دهندگان شامل ۵۲ درصد از عملکرد ترامپ در مسائل مهاجرتی ناراضی هستند. ترامپ پنج‌شنبه گفت اگر مکزیک روند ورود مهاجران غیر قانونی از مرز جنوبی را حل نکند تعرفه‌های جدیدی علیه آن اعمال می‌کند. با این اخبار بازارهای سهام افت کرد و تحلیلگران هشدار دادند چنین تعرفه‌هایی می‌تواند رشد اقتصادی را متوقف کند.

نظرسنجی جدید هاروارد سی‌ای‌پی‌اس / هریس پول به صورت آنلاین از میان ۱۲۹۵ تن بین ۲۹ مه تا ۳۰ مه انجام شد. اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، با استیضاح و برکناری دونالد ترامپ مخالف هستند اما اکثریت قاطعی از دموکرات‌ها از چنین حرکتی حمایت می‌کنند. این نظرسنجی نشان داد، ۴۳ درصد از عدم اقدام علیه رئیس‌جمهوری آمریکا حمایت می‌کنند. ۳۷ درصد از استیضاح و برکناری ترامپ حمایت می‌کنند. ۶۰ درصد از دموکرات‌ها هم تاکید دارند که رئیس‌جمهوری آمریکا باید استیضاح و برکنار شود. ۳۶ درصد از طرفداران نامزدهای مستقل هم حامی آن هستند. ۲۰ درصد از رای‌دهندگان معتقدند که کنگره باید ترامپ را محدود کند.

۲۵ درصد از دموکرات‌ها هم معتقدند مساله استیضاح ترامپ باید در صدر دستورکار دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا قرار بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل