بازدید 16582
شرکت دارویی سوئدی همسو با تحریم‌های آمریکا؛

بیماران پروانه‌ای با گوشت، پوست و استخوان خود تحریم‌های آمریکا را درک می‌کنند!

بیماری پروانه‌ای از جمله بیماری‌های خاص پوستی است که تا پایان عمر همراه بیمار خواهد بود و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد و تنها می‌توان با مراقبت‌های ویژه از جمله پانسمان‌های خاص، میزان زخم‌های آن را کاست. پانسمان این زخم‌ها نوع خاصی است که با نام مپیلکس شناخته شده و توسط شرکت دارویی سوئدی به نام مولنلیکه تولید می‌شود. این شرکت دارویی سوئدی از فروش این نوع پانسمان‌ها به ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا خودداری کرده است.
کد خبر: ۹۰۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 30 May 2019
تابناک اقتصادیبیماری پروانه‌ای از جمله بیماری‌های خاص پوستی است که تا پایان عمر همراه بیمار خواهد بود و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد و تنها می‌توان با مراقبت‌های ویژه از جمله پانسمان‌های خاص، میزان زخم‌های آن را کاست. پانسمان این زخم‌ها نوع خاصی است که با نام مپیلکس شناخته شده و توسط شرکت دارویی سوئدی به نام مولنلیکه تولید می‌شود. این شرکت دارویی سوئدی از فروش این نوع پانسمان‌ها به ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا خودداری کرده است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ از اردیبهشت ماه سال گذشته که آمریکا از برجام خارج شد، رئیس جمهور این کشور از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران در مدت ۹۰ روزه و ۱۸۰ روزه گفت و اعلام کرد هر کشور و شرکتی که با ایران مراودات تجاری داشته باشد نیز شامل این تحریم‌ها خواهد شد؛ هر چند بار‌ها و بار‌ها دونالد ترامپ اعلام کرده که این تحریم‌ها علیه ایران، دارو‌ها و تجهیزات پزشکی و مواد غذایی را شامل نمی‌شود، گذشت زمان نشان می‌دهد که تیغ تیز این تحریم‌ها موارد پزشکی را نیز شامل شده و بیماران ایران را هدف گرفته است.
در گزارش رسمی سازمان بهداشت جهانی درباره اثر تحریم بر سلامت عمومی مردم ایران که در زمستان گذشته منتشر شد، آمده است: "نمی شود تهیه دارو را از تحریم‌های اقتصادی جدا کرد، چرا که هر بحران اقتصادی نیز به صورت مستقیم روی سلامت و دسترسی مردم عادی به خدمات بهداشتی و درمانی تأثیر منفی می‌گذارد".

در حال حاضر، بیماران "پروانه ای" گرفتار این تحریم‌های آمریکا شده اند و روزگار بر آن‌ها سخت می‌گذرد. بیمارانی که جمعیت آن‌ها در ایران بین ۸۰۰ تا هزار نفر تخمین زده می‌شود.
 
بیماران پروانه‌ای با گوشت، پوست و استخوان خود تحریم‌های آمریکا را درک می‌کنند!

بیماری پروانه‌ای یا با نام بین المللی"ای بی" نوعی بیماری نادر پوستی و کاملاً ژنتیکی است که بررسی‌های محققان نشان می‌دهد این نوع بیماری حاصل ازدواج فامیلی است و به دو نوع خفیف و شدید بروز می‌کند. این بیماری با جهش ژنی در پروتئین‌های لایه‌های مختلف پوست ایجاد می‌شود و مسری نیست. شیوع بیماری‌ ای بی به صورت ارثی است و بر مبنای آمار جهانی از هر ۵۰ هزار تولد زنده احتمال دارد که یک نفر به این بیماری مبتلا شود. برای حس بهتر این بیماری می‌توان آن را با سوختگی شدید مقایسه کرد.

متاسفانه این بیماری از بدو تولد تا پایان عمر همراه بیمار خواهد بود و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد و تنها می‌توان با مراقبت‌های ویژه از جمله خوراک‌های غذایی و پانسمان‌های خاص میزان زخم‌های آن را کاست.

پانسمانی که برای این بیماران استفاده می‌شود باید پانسمان غیر چسبنده باشد چرا که اگر این پانسمان به پوست بچسبد هنگام تعویض موجب کنده شدن پوست می‌شود و زخم را شدت می‌دهد. این پانسمان‌ها در انواع مختلف تولید می‌شود، اما نوعی از آن که از خارج کشور وارد می‌شود نوع خاصی است که "مپیلکس" نام دارد و اکثر بیماران در سراسر جهان از همین پانسمان استفاده می‌کنند که کارایی بهتری نسبت به انواع دیگر آن دارد و کمک می‌کند تا بیماران‌ ای بی زندگی کم دردتری را سپری کنند. البته این پانسمان‌ها گویا تنها مختص بیماران‌ ای بی نیست و پانسمان مپیلکس برای تمامی زخم‌های باز مانند زخم‌های بیماران دیابتی، زخم بستر و یا زخم‌های سوختگی شدید نیز استفاده می‌شود که طبیعتاً نبود این پانسمان‌ها این بیماران را نیز دچار مشکل خواهد کرد.

شرکت دارویی سوئدی به نام مولنلیکه پانسمان‌های "مپیلکس" را تولید می‌کند. این نوع پانسمان‌ها برای بیماران‌ ای بی داخل کشور از حدود دو سال گذشته از سوی وزارت بهداشت و درمان و به واسطه یک شرکت نمایندگی داخلی به صورت سالانه از این شرکت سوئدی تأمین می‌شد و ماهانه رایگان در اختیار بیماران پروانه‌ا‌ی قرار می‌گرفت و حالا چند ماهی است که گویا به دلیل تحریم‌های آمریکا این شرکت سوئدی از فروش این نوع پانسمان‌ها به ایران خودداری کرده و تأمین آن‌ها با مشکل مواجه شده است.
 
مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت طی مصاحبه‌ای در ۷ خرداد ۱۳۹۸ در این باره گفت: شرکت سوئدی تولید کننده پانسمان مپیلکس به دنبال تحریم‌های ظالمانه آمریکا از صادرات این محصول به ایران امتناع می‌کند. وی ادامه داد: ما پانسمان بیوتین و فیزیوتول را به عنوان جایگزین این پانسمان تهیه و توزیع کردیم؛ اما اطلاع پیدا کردیم که بیماران به برند قبلی پانسمان بیشتر گرایش داشته و نظر مثبت تری دارند که با وجود تحریم‌ها تلاش داریم پانسمان قبلی را مجدداً تهیه و به طور رایگان در حال حاضر در اختیار بیماران قرار دهیم.

طی چند روز گذشته خبری مبنی بر اینکه نبود این نوع پانسمان‌ها باعث وخامت حال ۳۰۰ بیمار‌ ای بی و حتی جان باختن ۷ نفر شده است، منتشر شد که البته رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت در این رابطه گفت: باید توجه داشت که نبود پانسمان علت مرگ بیماران پروانه‌ای نمی‌شود، ولی بیمار به سختی و رنج می‌افتد. یکی از بیماران پروانه‌ای نیز طی مصاحبه‌ای در همین رابطه به روزنامه صبح نو گفته است: "شاید فوت این افراد علت دیگری هم داشته باشد. وقتی عفونت بدن زیاد شود، پانسمان هم تأثیر ندارد؛ اما پانسمان باعث می‌شود که عفونت بیشتر نشود و، چون این پانسمان‌ها گیاهی هستند در تسکین عفونت‌ها مؤثرند. همچنین به دلیل اینکه بچه‌ها ضعیف ترند، نبود این پانسمان‌ها احتمالاً منجر به فوت آ‌ن‌ها شده است".

این بیماران علاوه بر پانسمان به موارد دیگری، چون دارو‌های مکمل امگا ۳، زینک و یکسری پماد‌ها و لوسیون‌های بدن که از خشک شدن و ترک خوردن پوست جلوگیری می‌کنند نیاز دارند که در یک سال گذشته قیمت آن‌ها افزایش یافته است. از این رو هزینه نگهداری از بیماران‌ ای بی بسیار بالاست و این نوع بیماران حداقل ماهیانه ۲.۵ میلیون تومان خرج دارند. مثلا پانسمان به قطع A۴  حدود ۲۵۰ هزارتومان است که تا ۴۸ ساعت قابل استفاده می‌باشد و بعد از آن باید تعویض شود.

اینکه آیا این پانسمان‌ها در ایران تولید می‌شود یا خیر باید گفت، ۱۸ فروردین ماه ۱۳۹۸ لاله ملک نیا رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب طی مصاحبه‌ای از تولید این پانسمان‌ها برای درمان بیماری پروانه‌ای در ایران گفت و ادامه داد: این نوع زخم پوش‌ها از سوئد با هزینه‌های بالا به کشور وارد می‌شد و ما تلاش کردیم تا این پانسمان درمانی را در کشور بومی کنیم.
 
وی با بیان اینکه تحقیقات آزمایشگاهی این محصول طی شده است، خاطرنشان کرد: فاز حیوانی این محصول بر روی موش تست شد و نتایج به دست آمده در این فاز امیدبخش بوده و در حال زمینه سازی بررسی برای ورود به تحقیقات بالینی بر روی انسان هستیم. نکته جالب‌تر اینکه ملک نیا با اشاره به نتایج به دست آمده در فاز حیوانی این زخم پوش‌ها گفت: نتایج نشان داد که دوره ترمیم زخم‌ها نسبت به دارو‌های مرسوم کوتاه‌تر بوده و اینکه شاهد رشد مو بر بدن موش بودیم و این در حالی است که با استفاده از روش‌های درمانی مرسوم نه تنها زخم کامل ترمیم نمی‌شود، بلکه فولیکول‌های مو نیز تشکیل نمی‌شود.

به هر صورت هر چند اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها از حقوق بشر حرف می‌زنند، ملاحظه می‌شود که حتی در صادرات دارو‌ها و تجهیزات پزشکی به دلیل تحریم‌ها به ایران سرباز می‌زنند و بیماران پروانه‌ای ایران نمونه‌ای از بیمارانی هستند که به دلیل کمبود پانسمان با مشکلاتی مواجه شده اند. البته شاید نکته مثبت ماجرای تحریم‌ها این است که ایران مجبور است به دلیل قطع وابستگی به تولید مواد مورد نیاز خود از خارج از کشور به تولید آن در داخل روی بیاورد که تولید پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای نمونه‌ای از آن است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷۰
مگر نه قرار بود خودمان همه چیز را تولید کنیم و دک و پوز آمریکا را خورد کنیم؟؟؟
پاسخ ها
Mahdi
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
با این دولت نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
در پست بودندشمن شکی نیست که حتی دارو رو تحریم کردند وبه دروغ انکار میکنند
اما هزار بارجای تأسف داره که دولت از این قبیل اسناد بی آبرویی دشمن غفلت میکنه
ﺩﺳﺖ اﺯ ﻧﻨﻪ ﻣﻦ ﻏﺮﻳﺒﻢ ﺑﺎﺯﻱ ﺑﺮﺩاﺭﻳﺪ!
ﺧﻮﺏ ﻛﻪ ﭼﻪ?!!
ﻣﻴﻠﻴﻮﻧﻬﺎ ﻛﻮﺩﻙ ﻛﺎﺭ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﺩاﺭﻧﺪ ﻛﻪ ﺭﻧﺞ و ﺩﺭﺩﺷﺎﻥ ﻛﻤﺘﺮ اﺯ اﻳﻦ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﻧﻴﺴﺖ و ﺑﻪ ﺗﺤﺮﻳﻤﻬﺎ ﻫﻢ ﻫﻴﭻ ﺭﺑﻂﻲ ﻧﺪاﺭﺩ.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
ای کاسب تحریم بیشتر از این هم از شما انتظار نمیره اوف ...
کجایند انها ک میگویند نباید مرگ بر امریکا گفت
اگر بچه خودشان این بیماری را داشت چه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
اینقدر پرو هستند داستان را وارونه جلو می کنند و می گویند نباید بر حقمان پافشاری کنیم
احسانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
دولت اگر عرضه و دغدغه داشته باشد میتواند حتی غیرمستقیم وارد کند. وقتی رییس و اعضای سازمان غذاو دارو خودشان از حلقه انجمن داروسازان هستند و اصل عدم تعارض منافع در وزارت بهداشت و سازمانهای تابعه اش رعایت نمیشود نتیجه سالهاست اینگونه است و مردم قربانی منافع سیاسی اقتصادی حضراتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
کجایند انها که میگن باید کاخ سفید را حسینه کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
اتفاقا از بس گفتیم مرگ بر امریکا ، هیچکسی در داخل خود امریکا هم دلش نمی سوزه که کاری برای رفع تحریم انجام بده
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
شما حرف مفت نزن چطور در زمان تحریم موشک ساخته میشه و لوازم موشک که حساس هست وارد میشه بعد دارو این ها رو وارد نمیکنن؟ مشکل الان فقط امریکا هست؟ نه دوست عزیز مشکل مسئولین بی لیاقت این مملکت هست. با مرگ بر امریکا گفتن دارو این بنده های خدا اماده نمیشه برو از اون های که دکترین دور زدن تحریم دارن بپرس چرا دارو وارد نمیشه.ولی گوشی اپل وارد میشه برو بپرس چرا دلار 4200 تومانی رو برخی دریافت کردن ولی هیچی وارد نکردن.یکم فکر کن بعد حرف بزن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
دوست عزیز خودت رو به دکتر نشون بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
شماها که می گفتین تحریم بر ما اثری نداره...
چشم سیاستمداران روشن!
لعنت به جنگ قدرت که همیشه اولین قربانیش بچه هان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
دولت میتونه غذای سگ وارد کنه
ولی دلش نمیخواد اینو بیاره
خوب اصلا چرا باید کار بجایی برسد که تجریم شویم و مردم ما اینجور زجر بکشند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
جنابعالی بفرمایید باید چکار کنیم تا کار به اینجا نکشد و تحریم نشویم .
مهم درک، تحریم ها و تصمیم های اشتباه توسط مسئولین است تا متوجه شوند مردم عادی در چنین شرایطی چگونه زندگی می کنند
اقا برای 100هزار یورو به قیمت بانکی واردات تجهیزات پزشکی بانک خودمان حدود 135 میلیون کارمزد گرفته(قبلا حدود 150 هزار تومان از طریق صرافی بوده)و دست اخر از 100هزار یورو 13هزار یورو به کمپانی خارجی نرسیده و از حمل کالا خودداری میکند و بانک هم به عنوان کارگزار زیر بار نمیرود.از طرفی 35درصد مبلغ کل به عنوان سپرده هم جهت انجام واردات اخذ کرده اند که به محض رسیدن محموله به گمرک این 35 درصد ازاد میشود.الان ما مانده ایم که کل پول را دادیم،کارمزد را دادیم،35درصد سپرده دادیم،13هزار یورو نرسیده،از حمل خودداری میشود،سپرده پس داده نمیشود،اقلام هم به قیمت یوروی بانکی از طرف وزارت بهداشت قیمت گذاری شده،جنس نداریم،خودمان و بیماران هم اواره ایم.اینها همه مشکلات داخلی است.
توئیتر و فیسبوک و ایمیل این شرکت سوئدی رو مشخص کنید، ایرانی ها از خجالتش در میان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
به اونا ربطی نداره برادر.از اینور پول نمیفرستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
همین کار رو بلدیم فقط که هیچ تاثیری هم ندارد
داروه ک در لیست تحریم ها نیستن
حتی اگه هم باشد کشور با این همه منابع چطور نمیتونه به بیماران نیازمند کمک کند
بیشتر ما تحریم داخلی هستیم تا خارجی
پاسخ ها
ن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
فقط این دارو نیست خیلی دارو دیگه حتی به ظاهر ایرانی هم نیست مثل فلوکسیتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
ماله کشی نکنید لطفا برای دموکراسی غرب جونتون!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
دارو در لیست تحریم نیست، اما مبادله مالی با ایران تحریمه، یعنی تقریبا همه بانک های ایرانی تحریم هستن بنابراین تبادل مالی مشکله
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.....
بهتره بنویسید:
"بیماران پروانه‌ای با گوشت، پوست و استخوان خود سیاست های غلط سیاستمداران را درک می‌کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
سیاستمداران خارجی یا داخلی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
بله سیاست درست رو باید از قذافی یادگرفت که همه چی رو دو دستی تقدیم غرب کرد و دستهارو بالا گرفت الانم خودش و مردم لیبی دارند در خوشبختی و نعمت غلط میزنن. وقتی میگن از تاریخ باید عبرت گرفت همیشه منظور صد سال یا هزار سال قبل نیست. ده سال قبل هم تاریخ محسوب میشه.
جواب ناشناس بیسواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
همین لیبی جز 5تا کشور با کمترین نرخ تورم جانه
به لطف خدا دانشمندامون بهترشو بسازن و یه لایک بزرگ تقدیم شرکت بی وجدان سوئدی بفرماییم
به کاسبان تحریم بفرمایید برن ببین این بدبتخها رو.
خیلی چیزها تحریم هستند و وارد کشور می‌شوند مثل تجهیزات هسته‌ای و کالاهای لوکس... این نشان‌دهنده اولویت هاست...
مسولان به داد این بیماران و سایر بیماران نیازمند برسید...
طی چند روز گذشته خبری مبنی بر اینکه نبود این نوع پانسمان‌ها باعث وخامت حال ۳۰۰ بیمار‌ای بی و حتی جان باختن ۷ نفر شده است
آمریکایی ها ، تحریم علیه بیماران یک اقدام تروریستی نیست پس چی هست؟؟؟
بابا اینا نه به خدا نه پیغمبر نه حقوق بشر و انسانیت اعتقادی ندارند فقط و فقط به منافع خودشون اعتقاد دارند.
ژنتیکی بودن این بیماری هم قطعا دروغه . معلوم نیست چرا این بیماری ایجاد میشه . یقینا در طب سنتی درمان داره ولی مافیای دارو اجازه نمیده مردم درمان بشن .
سلام من خارج از کشور هستم ، اگر کمکی از دست من بر میاد لطفا از طریق ایمیل با من تماس بگیرید ، شاید بتونم به صورت شخصی بخرم و حتی شده برای چند تا بیمار بفرستم شاید رنجشون کمتر بشه ☹
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
حسین جان آن وقت تو را هم دولت کانادا دستگیر می کند و تحویل آمریکا می دهد به جرم دور زدن تحریم ها .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
به جرم دور زدن تحریمها نگیرنت بفرستند زندان هموطن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
این مشکل به صورت موردی حل نمیشه، نیاز به تلاش دولت داره
آرارات
| Norway |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
مگه اونجا هم ناصر خسرو دارن که بری بگیری تازه مگه الکیه بتونی دارو با پست بفرستی
این موضوع باید از تریبون سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی، توسط نمایندگان کشورمون رسانه ای و اطلاع رسانی شه تا جهانیان ازش مطلع شن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
و آنها هم بعد ابراز نگرانی می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
تا هسته ای می‌خواهیم وضع اینه یه بار دیگه جام زهر می‌نوشند بلاخره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
کلا ده دقیقه در تریبون وقت دارند که به چرت و پرت ها و اولویت های خودشون میرسه نه بیماران و مردم
همش دروغه

واردات دارو و غذا به کشور هیچ وقت تحت تحریم های بین المللی و آمریکا یا اروپا برای ایران و هیچ کشوری در دنیا نبوده


سازمان غذا و داروی ایران و وزارت بهداشت خودش بیشترین آسیب را به
بیماران وارد میکنه

مشکل بیماران سخت در ایران هیچ گاه حل نخواهد شد مگر با مهاجرت به اروپا یا آمریکا
داروهای طب اسلامی توان درمان این بیماری را دارند.
وقتی از دهانمان هر روز مرگ بر کل جهان بیرون می ریزه وضعیت بهتر از این نمیشه . آمریکا نه هر کشور دیگه ای اصلا از خودتون شروع کنین اگر یکی هر روز بهتون دشنام و ناسزا بگه شما می گین آخی دستت درد نکنه بهمون فحش میدی بیا از منه بدبخت دارو بخر هزار قلم کالای دیگه ببر هر روزم بهم فحش بده
این پیشرفت علمی راضی کننده نیست ما باید در اوج بیستیم
پس این پیشرفت علمی کو
پیشرفتی که در زندگی خلق محسوس نباشه
و بیماران داره رنج می کشند
پس چرا ادعا با واقعیت چرا اینقدر در تعارض هست
تحریم ها هیچ اثری نداشت
ما که در مسیر پیشرفت هستیم پس چرا هیچ کدام از داروهای بیماری خاص در کشور تولید نمی شه
نگید می شه خنده ام می گیره
و طنزترین جمله سال انتخاب می شه
خب چرا نمتونیم این داروها رو تولید کنیم تازه اونهائی که ادعا داشتند ومیدونستند قراره برجام به هم بخوره چرا این روزها را پیش بینی وتامین دارو نکردند؟بعد هم تا آنجا که معلومه درزمینه دارو و غذا تحریمی نشده واگرشده چرا ایران شکایت نمکینه؟
متاسفانه وقتی نفت 100 دلاری میفروختیم توسعه زیرساختهای بهداشتی صورت نگرفت و الان همه رو مقصر میدونیم غیر خودمون
پس تحریمها کاغذ پاره ای بیش نبود !!!! قرار بود اینقدر قطعنامه بدهند تا قطعنامه دانشان پاره شود
ما ملت این چیزها را فراموش نخواهیم کرد
لطفا به جای ساخت موشک دارو بسازید برای این افراد
بعد این جبهه ی غربی-عربی مرتب اعلام میکنند که تحریم ها شامل اقلام دارویی و خوراکی نمیشه
خدا لعنتشون کنه آخه این دیگه واقعا آخر نامردیه
بهتره اول به مسئولین داخلی اطلاع رسانی بشه بعد به فکر ابعاد جهانی باشیم
رسیدگی به انها واجبتر از عراق وسوریه ویمن وحزب اله است
داروبرای ثروتمندها هست ،برای مافقرانیست
دارو جزءتحریم نیست
وای بر کاسبان تحریم، و دولت
چرا دروغ میگویید ..........ما هرگز از نظر دارو تحریم نبوده ونیستیم ...مشگلی که الان وجود دارد این است که ما دلار نداریم برای تهیه دارو دلارها توجیب وشکم رانت خورها هست که از زالو بدترند ....به خاطر چهار تا کشور عربی که هیچ ربطی به ما ندارند با کل دنیا در افتادیم و مملکت ومردم ما دارند بدبختی میکشند وجالبه که همون ها ومسئولانشان در مواقع بجرانی پشت پا میزنند .......تمام بدبختی های بیماران مسئولیتش با اقایونی هست که تمام هم وغمشان رانت واختلاس وپارتی بازی هست وهیچ توجهی ندارند که مردم بینوا با چه مصیبتهایی در گیرند ........آقازاده ها که همه امریکا وکانادا و......هستند وغمی ندارند ودلار یا مفت وبینوا به جای تهیه دارو سر از واردات ماشین و دسته بیل وادامس وهزار زهر مار دیگه میشه ...........خدا نگذره از تک تکشون..............
دانشمندان ما اگر بساز بودن....ما سوار این فرغونهای داخلی نمیشدیم...و به جای پراید ....ولوو ساخته بودیم.....چه برسه به داروهای خاص
مهم دستیابی به آرمانهای انقلاب هست
تحریم ها اثر ندارد و کاغذ پاره ای بیش نیست!
تحریم تاثیری ندارد برای مسوولین اصلا مسوولین میدانند بیماری چیست ؟؟؟؟؟؟؟
هر شخصی به دغدغه های خودش فکر می‌کند ولی آنچه مسلم است این است که درحال حاضر بیمارهای خاص دارن زجر میکشن. از تمام خانواده های این بیماران میخواهم فقط وفقط در حال حاضر به دنبال معالجه سنتی ولی جای معتبر باشند. انشاءالله هر چه زودتر شاهد این باشیم که بیماری در کشور رنج نکشد وکامل درمان شود.
با سلام.لطفا اگه جایی برای درمان طب های سنتی سراغ دارید اطلاع بدید.من یه خواهر زاده یک سال و نیم دارم.واقعااااااا زجر میکشه.همه رو داغون کرده با گریه هاش.تو رو خدا تو این روزها هم دعا کنید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار