بازدید 5980

دیوان محاسبات شهر تشکیل شود

کد خبر: ۹۰۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ 28 May 2019

نایب رئیس شورای شهر گفت: باید کمیسیون برنامه و بودجه ابزار حسابرسی تحت عنوان دیوان محاسبات شهر ایجاد کند تا به برون سپاری نظارت بر حسن جریان مالی در شهرداری نیازی نباشد.

به گزارش مهر، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه این شورا و در جریان بررسی «طرح تعیین حسابرسان منتخب شورا جهت انجام عملیات حسابرسی سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آن» عنوان کرد: باید کمیسیون برنامه و بودجه شورای پنجم ابزار حسابرسی تحت عنوان دیوان محاسبات شهر ایجاد کند تا نیازی به برون سپاری نظارت بر حسن جریان مالی در شهرداری و زیرمجموعه‌های مدیریت شهری نباشد.

عضو حقوقدان شورای شهر پنجم با بیان این نکته که برون سپاری‌ها عموماً آنگونه که باید دقیق نیستند ادامه داد: لازم است ساز و کاری نظیر دیوان محاسبات کشور که به موجب آن پارلمان ملی بر حسن جریان مالی و هزینه کرد درآمدها در دستگاه‌های دولتی نظارت دارد در شورای اسلامی شهر تهران ایجاد شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی به‌عنوان پارلمان ملی ابزار حسابرسی تحت عنوان دیوان محاسبات کشور دارد که کارکنان آن در دستگاه‌های دولتی مستقر می‌شوند و با مطالبه اسناد و مدارک، نسبت به نظارت بر این دستگاه‌ها اقدام می‌کنند و از این طریق ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، نظارتی مستمر و بسیار دقیق‌تر از برون سپاری و کار اجاره‌ای انجام می‌دهند.

امینی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمان تشکیل دیوان محاسبات شهر، شورای شهر چاره‌ای جز برون سپاری حسابرسی عملیات مالی شهرداری مطابق با شیوه نامه پیش‌بینی شده ندارد و ناچار به برون‌سپاری حسابرسی از شهرداری و زیرمجموعه‌های آن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل