بازدید 7858

چراغ سبز ترامپ به نخست وزیر ژاپن

کد خبر: ۹۰۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱ 27 May 2019
رئیس جمهور آمریکا موافقت خود را با سفر نخست وزیر ژاپن به تهران با هدف میانجیگری بین ایالات متحده و جمهوری اسلامی اعلام کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن بار‌ها تمایل خود را برای سفر به ایران اعلام کرده است.

روزنامه یومیوری شیمبون ژاپن به نقل از منابع آگاه دولت توکیو نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نسبت به تصمیم شینزو آبه برای سفر به تهران در ماه ژوئن و تلاش برای میانجیگری بین ایران و ایالات متحده و کاهش تنش‌ها بین دو کشور، واکنش مثبتی نشان داده است.

این گزارش افزود: شینزو آبه روز یکشنبه به ترامپ اطلاع داده است که مایل به سفر به تهران و تلاش برای میانجیگری بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران است.

منابع دولت ژاپن گفتند: ترامپ از این پیشنهاد حمایت کرده و خواستار سفر فوری نخست وزیر ژاپن به تهران شده است.

چند روز قبل بود که شینزو آبه درباره سفر به ایران با جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و همین طور محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفتگو کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز نوشت: ژاپن متحد نزدیک آمریکا، روابط دیرینه و سنتی با ایران داشته است. در جریان این سفر شینزو آبه می‌خواهد می‌خواهد ایران را تشویق کند تا به تعهداتش پایبند باقی بماند.

خبرگزاری کیودو نیوز نیز گزارش داده است که سفر شینزو آبه به تهران طی روز‌های ۱۲ تا ۱۴ ژوئن (۲۲ تا ۲۴ خرداد) انجام خواهد شد. آخرین باری که یک نخست وزیر ژاپن به ایران سفر کرده است مربوط به سفر ۱۹۷۸ میلادی توسط تاکئو فوکودا است. این سفر مدت کوتاهی قبل از سرنگونی رژیم شاهنشاهی صورت گرفته است.

پیش از این عمان نیز آمادگی خود را برای کاهش تنش‌ها بین تهران و واشنگتن اعلام کرده است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی تاکید کرده است که تهران در هیچ گونه مذاکره مستقیم یا غیر مستقیم با واشنگتن شرکت نخواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر