بازدید 4567

برای تغییر نام نیازی به پرداخت پول نیست

کد خبر: ۹۰۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 23 May 2019

سیف الله ابوترابی گفت: سازمان ثبت احوال برای اصلاح نام پولی نمی‌گیرد مگر اینکه متقاضیان به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

به گزارش میزان، یکی از مخاطبان میزان در پیامی اعلام کرده بود که برای انجام امور اداری اصلاح نام به اداره ثبت احوال مراجعه کرده و اداره مربوطه از وی ۳۰ هزارتومان دریافت کرده است. این امر در حالی مطرح شده است که ادارات دولتی برای ارائه این گونه خدمات مجاز به دریافت وجه نیستند.

«سازمان ثبت احوال برای اصلاح نام پول نمی‌گیرد» این پاسخی بود که سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص موضوع فوق الذکر، به خبرنگار میزان گفت.

سیف الله ابوترابی در ادامه در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، افزود: سازمان ثبت احوال برای اصلاح نام پولی نمی‌گیرد مگر اینکه متقاضیان به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

وی در توضیح بیشتر این امر گفت: برای تعویض شناسنامه سازمان ثبت احوال هزینه می‌گیرند. چرا به بالتبع با تعویض نام شناسنامه باید دوباره صادر شود و برای انجام این فرآیند از مراجعه کننده هزینه دریافت می‌شود. ولی برای اصلاح نام و انجام فرایند اداری پولی دریافت نمی کند.

ثبت احوال برای انجام خدمات یک ریال از کسی پول نمی‌گیرد

وی در ادامه تاکید کرد: سازمان ثبت احوال در سراسر کشور برای انجام خدمات یک ریال از کسی پول نمی‌گیرد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره فرآیند تعویض نام گفت: برای تعویض شناسنامه فرد در کمیسیون تشخیص سن و کمیسیون تغییر نام باید فرایندی را بگذراند که برای این فرایند باید هزینه‌ای بپردازد که البته این هزینه را مجلس مصوب کرده است.

ابوترابی گفت: ثبت احوال برای فرآیند ارائه خدمات مثل دفاتر پیشخوان نیست که بگوید انقدر پول از مردم می‌خواهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر