بازدید 9891
۱

ظریف: آمریکا بازی خطرناکی را به راه انداخته است

کد خبر: ۹۰۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶ 21 May 2019
وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد، تا زمانیکه آمریکا با پایبندی به تعهداتش ذیل برجام، به ایران احترام نگذارد، با آن‌ها وارد مذاکره نخواهیم شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» تأکید کرد تا زمانیکه آمریکا با پایبندی به تعهداتش ذیل برجام به تهران «احترام» نگذارد، ایران با دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا وارد مذاکره نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات تحریک آمیز واشنگتن در غرب آسیا هشدار داد که آمریکا با افزایش حضور نظامی در منطقه «بازی بسیار، بسیار خطرناکی را به راه انداخته است».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ضمن انتقاد از اعزام ناوگروه ضربتی «یو اس اس آبراهام لینکلن» و یگان بمب‌افکنی آمریکا به منطقه گفت: «قرار دادن تمامی این دارایی‌های نظامی در یک منطقه کوچک، به خودی خود مستعد حوادث است. ضرورت احتیاط بسیار زیاد وجود دارد و آمریکا بازی بسیار بسیار خطرناکی را راه انداخته است».

وزیر خارجه ایران ضمن انتقاد از خروج واشنگتن از برجام گفت: «ما با حسن نیت رفتار کردیم. ما قصد گفتگو با افرادی که وعده‌های خود را زیر پا گذاشتند، نداریم».

ظریف در واکنش به تهدیدات اخیر ترامپ در توییتر گفت که ایران در مقابل تهدیدات سرتعظیم فرود نمی‌آورد و اینگونه ادامه داد: «ایران هرگز با تهدید و اجبار مذاکره نمی‌کند. شما نمی‌توانید هیچ ایرانی را تهدید کنید و از آن‌ها انتظار تعامل داشته باشید. راه (مذاکره و تعامل) از طریق احترام و نه تهدید است».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱
سود آمریکا از جنگ با ایران به شرح ذیل است:
 قرار است هزینه های کامل جنگ توسط کشورهای عربی( بحرین – عربستان - امارات بعد از جلسه سران عرب در 12 خرداد) پرداخت شود.
 در حال حاضر به بهانه ایران از کشورهای عربستان، بحرین و امارات انواع باج گیری های مالی، جبران کمبود نفت و فروش نفت با قیمت مورد نظر آمریکا را دارد.
 در جنگ با ایران؛ کشورهای امارات، بحرین و عربستان قربانی خواهند شد؛ و قیمت هر بشکه نفت حدود 300 دلار خواهد شد. آمریکا در حال حاضر حدود 4 میلیون بشکه صادرات نفت دارد و بالا رفتن قیمت نفت باعث سود فراوان برای آمریکا و کشور روسیه می شود و به این خاطر تمایل قلبی پوتین آغاز جنگ ویران گر در خلیج فارس است( ترامپ به نوعی می خواهد کمک روسیه در انتخابات 2016 آمریکا را جبران کند) .
 اصلی ترین رقیب تجاری آمریکا کشور چین است و افزایش قیمت به شدت به رشد اقتصادی چین ضربه می زند. البته اقتصاد کشورهای هند, اتحادیه اروپا و ژاپن نیز دچار آسیب می شوند.
 کشورهای هند و چین مجبور هستند در جنگ خلیج فارس نفت خود را از آمریکا وارد کنند و دچار وابستگی اقتصادی به آمریکا می شوند.
 جنگ خیلج فارس باعث تضعیف شدید ایران و عربستان و تقویت اسرائیل می شود و این مسئله باعث خوشحالی شدید صهیونیست ها می باشد.
 ترامپ با جنگ ایران مطمئن خواهد بود که برنده 100 درصدی انتخابات 2020 خواهد بود.
 با تضعیف ایران و تقویت اسرائیل نفت کشورهای عربی تا محدود نامحدودی در اختیار آمریکا قرار خواهد گرفت.
 شهرام
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها