بازدید 2967

پارلمان آلمان بایکوت اسرائیل را "یهودستیزی" دانست

بوندستاگ آلمان، اولین پارلمانی در اروپاست که طرحی را به تصویب رساند که جنبش "بایکوت، محرومیت و تحریم‌" علیه رژیم صهیونیستی را "یهودستیزی" دانست.
کد خبر: ۸۹۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 18 May 2019

بوندستاگ آلمان، اولین پارلمانی در اروپاست که طرحی را به تصویب رساند که جنبش "بایکوت، محرومیت و تحریم‌" علیه رژیم صهیونیستی را "یهودستیزی" دانست.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، براساس این طرح غیر الزام‌آور که عصر جمعه به تصویب رسید، کمپین بایکوت کالاهای اسرائیلی "یادآور وحشتناک‌ترین فصل در تاریخ آلمان" دانسته شد که "شعار نازی‌ها مبنی بر اینکه از یهودی‌ها نخرید زنده می‌کند."

این طرح همچنین به افزایش نگرانی در میان جامعه یهودیان آلمان بابت یهودی‌ستیزی اشاره کرد. براساس آماری که وزارت کشور آلمان پنج‌شنبه منتشر کرد، جرایم مرتبط با تنفر و یهودستیزی در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۰ درصد افزایش نشان داد که معادل ۱۸۰۰ مورد می‌شود. براساس این گزارش، رادیکال‌های راست مسوول حدود ۹۰ درصد از موارد ضدیت با یهود هستند.

۶۰ تن از چهره‌های آکادمیک اسرائیل اما در انتقاد به این طرح پارلمان آلمان اعلام کردند، این "رویه‌ای خطرناک است تا به حامیان فعالان حقوق بشر فلسطینی برچسب ضدیت با یهود زده شود."

در بیانیه این گروه آمده است: تلفیق جنبش بایکوت با یهودی‌ستیزی، مقوله‌ای است که در طول تاریخ مورد حمایت اکثر دولت‌های راستگرای اسرائیل قرار گرفته و بخشی از استراتژی برای مشروعیت‌زدایی از هرگونه تلاش برای همبستگی بین‌المللی با مساله فلسطین است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر