بازدید 8460
واکنش معاون فرهنگی دانشگاه تهران به التهابات امروز:

"گشت ارشاد" در دانشگاه حضور نداشته و ندارد/ تنها در باب نکات ماه رمضان تذکر داده می‌شود

در پی بروز التهاباتی در دانشگاه تهران، معاون فرهنگی این دانشگاه، حضور گشت ارشاد در دانشگاه را شوخی غیرواقعی خواند و از تلاش برخی برای تشنج فضای دانشجویی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳ 13 May 2019
در پی بروز التهاباتی در دانشگاه تهران، معاون فرهنگی این دانشگاه، حضور گشت ارشاد در دانشگاه را شوخی غیرواقعی خواند و از تلاش برخی برای تشنج فضای دانشجویی خبر داد.

به گزارش «تابناک»، در پی به کارگیری ماموران زن در حراست دانشگاه تهران، شماری از دانشجویان این دانشگاه این اقدام را در راستای اعمال سخت گیری‌هایی بر پوشش دانشجویان دختر خوانده و دست به تجمع زدند. تجمعی مقابل پردیس دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه که در ادامه به تنش‌هایی منجر شد.

رویدادی که حضور دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران که خود از اساتید دانشکده هنر‌های نمایشی و موسیقی پردیس هنر‌های زیبای این دانشگاه هم هست، نتوانست به آن پایان دهد و حتی به گفته خبرگزاری ایسنا، به برخورد فیزیکی با وی و ممانعت از سخنرانی سرسنگی در جمع معترضان منجر شد.
 

ماجرایی که این استاد دانشگاه در تشریح آن به ایسنا گفته: «هیچ نیرویی امنیتی یا "گشت ارشاد" در دانشگاه تهران حضور نداشته و ندارد. متأسفانه عده‌ای جاهلانه و یا عامدانه اخباری را منتشر می‌کنند که موجب تشنج فضای دانشجویی می‌شود. من صراحتاً اعلام می‌کنم اگر دانشجویی به دلیل پوشش حجاب به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شده است، موضوع را اعلام کند.»

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه تصریح می‌کند: «اینکه گفته می‌شود در دانشگاه تهران "گشت ارشاد" ورود پیدا کرده و به دانشجویان تذکر می‌دهند، یک شوخی کاملاً غیر واقعی است و چنین چیزی اتفاق نیفتاده. تنها چیزی که وجود دارد این است که هر ساله به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف حفظ حرمت این ماه تاکید شد که مظاهر روزه‌خواری در سطح دانشگاه دیده نشود و وضع پوشش هم نباید به گونه‌ای باشد که حرمت ماه رمضان نادیده گرفته شود. در همین راستا نیرو‌های انتظامات در محوطه دانشگاه تهران حضور پیدا کردند تا به افرادی که حرمت روزه‌داری را حفظ نمی‌کنند تذکر داده شود.»

سرسنگی با تاکید بر این نکته که هیچ دانشجویی به دلیل روزه خواری یا بی حجابی به کمیته انضباطی دانشگاه معرفی نشده، گفته: «آنچه که امروز دانشجویان به آن اعتراض کردند این بود که برخورد انتظامات دانشگاه در حوزه حفظ حرمت روزه‌داری شدید بوده و نباید به این شکل برخورد شود، اما من صراحتاً این را اعلام می‌کنم اگر دانشجویی به این دلیل به کمیته انضباطی احضار شده است را اعلام کنند. در واقع هیچ دانشجویی به دلیل روزه‌خواری یا بی‌حجابی به کمیته انضباطی معرفی نشده و اگر هم اتفاقی افتاده تنها در حد تذکر به دانشجویان بی‌حجاب یا روزه‌خوار بوده است.»

وی در پایان تاکید کرده: «دانشجویان اگر مواردی جز تذکر از سوی نیرو‌های انتظامات در حوزه عدم رعایت حجاب یا روزه‌خواری مشاهده کردند را اعلام نمایند. متأسفانه همانطور که عنوان شد عده‌ای جاهلانه یا عامدانه می‌خواهند اتفاقات را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند.»
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
بسه دیگه!
شما میگی گشت ارشاد نداریم
مگر دانشگاه خارج از جامعه هستند
همه جا روزه خواري مي كنند و حجاب هم كه دارد كاملا به سليقه افراد مي شود
اجبار آن از اول اشتباه بود
دشمن درست فهمیده است که ایران اگر پولش را از دست بدهد می تواند دوباره
تولید ثروت کند. اگر هم اورانیمش را از دست بدهد می تواند دوباره غنی
سازی را از سر بگیرد. اگر حتی خاکش را هم از دست بدهد دوباره مثل سوریه
می تواند آن را پس بگیرد. اما اگر حیا و غیرت از کشوری رفت دیگر جبران
نخواهد شد. اندلس در هم اوج شکوفایی و رشد اقتصادی نابود شد با الکل و
زنا. پس بر خلاف آنچه عده ای تصور کرده اند مشکل اصلی کشور فساد مالی و
اختلاس نیست. بلکه مشکل اصلی همین بی عفتی ها و بی حجابی ها است. وقتی
گناه علنی شد و حرمت اسلام شکست و ترس از گناه ریخت البته اختلاس ها هم
به صورت تصاعدی افزایش می یابد.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
الان اون سرزمینی ک قبلا اندلس بود و الان جزو اسپانیا، یک کشور توسعه یافته است و هیچ عاقلی نمیگ وضع مردم مسلمان سوریه و یمن از مردم اسپانیا بهتره!!
آره خوب شما که راست میگین .
عوض اینکه تواین شرایط بد اقتصادی کاری کنین مللتو بیشترازین اذیت نکنین وتحریک نکنین اما گویا واقعا یعده هدفشون اینه باسختگیری وخشونت طلبی کشور بسمت اشوب بره.اقای مسئول دروغ نگو.افرادیکه بافشار به دانشجو وسختگیری باعث تشنج و اغتشاش میشن باید بهشون شک کرد.اتفاقا این افراد امکان جاسوس بودنشون بیشتره.
به لباس مردم چیکار دارین. به وضع مردم برسین.
ما تو این کشور که کسی روزه نیست و همه بیحجاب و بی لباس خیلی راحت روزه میگیریم اونوقط شما همش گیر دادین به زنان که روسزی هم دارن حجالتم خوب چیزیه.
در مورد حجاب عرض کنم که حق با انتظامات و دانشگاه هست. پوشش بعضی از دانشجوها طوری هست که انگار میرن تالار عروسی و این در شان دانشگاه نیست ولی برخورد هم نباید بشه. برخورد هم در شان دانشگاه نیست. ولی در مورد اخطار به روزه خواران باید یه سئوال بپرسم از مسئولین دانشگاه یا اونهائی که به دانشجوها اخطار میدن: چند نفر از نزدیکان و افراد خانواده و فامیل هاتون روزه نمیگیرن؟ آیا به اونها هم اخطاز میدین؟
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
موافق پیام شما نظر دادم اما بیشتر به خاطر انتقاد شما از پوشش شبیه تالار عروسی!!! :)
اما دو نکته عرض کنم:
1- برخورد قانونی و تعریف شده با متخلف لازمه حالا اخطار باید یا احضار به کمیته و ...
و لازمه بر اساس یه سری معیارهای تعریف شده پوشش و رفتار همه از زن و مرد در دانشگاه پایش بشه.
این در دانشگاههای غرب هم مرسوم هست.
(dress code( امری شناخته شده در جوامع غربی است و خوب هم رعایت میکنند و کوتاه نمیایند منتها مصادیقشان با ما فرق میکند.
2- اخطار یا تذکر به روزه خواران اشکالی ندارد چون صحن دانشگاه صحنی علنی و غیر خصوصی است. و کسی که به هر دلیلی روزه نمی گیرد مطابق مقررات باید در صحنه های عمومی از خوردن و آشامیدن و امثال آن خودداری کند.
واقعا توی قرن بیست و یکم ، زشت نیست این مسخره بازیها؟ گشت ارشاد چه صیغه ای است؟ چرا به ملت توهین مینمائید؟ مملکت روی هواست. حالا گیر دادین به این مسائل که فقط برای خودتون مهمه ؟
اخر دانشگاها دارند میرون بسمت فشن شو
این چه طرز پوششی است که دختران در دانشگاه حاضر میشوند در غرب هم دختران دانشجوی اینگونه به دانشگاه نمیروند
افراد متمدن در هر جامعه ای زندگی میکنند و یا در اجتماعی وارد میشوند قوانین آن جامعه را رعایت میکنند. در جامعه اسلامی یک قانون خاص در ماه مبارک رمضان دارد و آن عدم روزه خواری در ملاء عام است. و یک قانون در اجتماعات دارد و آن حفظ حجاب شرعی است و.... افسوس که این روزها در جامعه افراد غیر متمدنی را مشاهده میکنیم. که اتفاقا خیلی هم ادعای تمدن و روشنفکری هم میکنند!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل