بازدید 3300

افشاگری‌های جدید از بازداشت‌ها و اقدامات «محمد بن‌سلمان»

«مجتهد» افشاگر معروف سعودی در صفحه شخصی خود در توئیتر روایت جدیدی از اختلافات درون خاندان آل سعود بیان کرده و به شرح بازداشت‌ها و تک‌محوری‌های محمد بن سلمان پرداخته است.
کد خبر: ۸۹۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ 11 May 2019

«مجتهد» افشاگر معروف سعودی در صفحه شخصی خود در توئیتر روایت جدیدی از  اختلافات درون خاندان آل سعود بیان کرده و به شرح بازداشت‌ها و تک‌محوری‌های محمد بن سلمان پرداخته است.

به گزارش تابناک، «مجتهد» در صفحه توئیتر خود نوشته که «بندر بن سلمان» مدتی پیش به دستور برادرش محمد بن سلمان بازداشت و به سلول انفرادی منتقل شد و اکنون نیز در مزرعه‌ای در حاشیه اتوبان «الخرج» در جنوب شهر ریاض، نگه‌داری می‌شود.

این افشاگر سعودی همچنین خبر داد که بندر بن سلمان به علت بدرفتاری با او در زمان بازداشت از لحاظ فکری و روحی ضربه شدیدی خورده اما ولی‌عهد سعودی به خانواده خود گفته که دلیل بازداشت وی زیاده‌روی او در مصرف مواد مخدر بوده است.

طبق این افشاگری، مادر «محمد بن سلمان» نیز که اخیرا از زندان آزاد شده، از وضعیت بندر بسیار ناراحت و اندوهناک است اما تا کنون نتوانسته برای آزادی او کاری کند اما به نگهبانان و همراهان بندر بن سلمان توصیه کرده توجه بیشتری به او کنند و هر کدام را با یک خودروی «کادیلاک اسکالید ۲۰۱۹» و ۱۰۰ هزار ریال سعودی تطمیع کرده است. (در مارس ۲۰۱۸ چهارده مقام کنونی و سابق ارشد آمریکایی به ان بی سی نیوز گفتند که اطلاعات نشان می‌دهد، محمد بن سلمان به مدت بیش از دو سال، مانع از دیدار مادرش با پدرش ملک سلمان شده است).

دیگر اقدامات بن سلمان

مجتهد همچنین در خصوص پرونده‌های دیگر نیز دست به افشای برخی اطلاعات زده و در یک مورد نوشته است که تلاش بن سلمان برای بازگزداندن «سعد الجبری» دست راست «محمد بن نایف» وزیر کشور سابق سعودی که در آمریکا به سر می‌برد، ناکام بوده است؛ بنابراین دو تن از برادران سعد الجبری را بازداشت و او را تهدیده کرده است که در صورت عدم بازگشت به عربستان، دیگر خانواده او را نیز بازداشت خواهد کرد.

ولی‌عهد سعودی همچنین «خالد بن طلال» پسر عموی خود را به دلیل اینکه علنی از او انتقاد کرده، نیز تحت فشار قرار داده است. «خالد بن طلال» اکنون در بیمارستان در کنار پسرش که سال‌هاست در کما به سر می‌برد، حضور دارد و بن سلمان دستور داده حق خروج از بیمارستان را ندارد.

به گفته مجتهد، «خالد بن طلال» در مراسم عزای پدرش در جمع همه به شدت از محمد بن سلمان انتقاد کرده بود اما واسطه‌گری‌ها نگذاشته که بن سلمان او را بازداشت کند.

«سیخ جمیل الفارسی» از بزرگان جده و شخصی که به گفته مجتهد مورد احترام تمامی قبائل جده است؛ از دیگر افرادی است که به دستور بن سلمان بیش از یک سال است در بازداشت به سر می‌برد. مجتهد نوشته است که به دستور ولی‌عهد سعودی، جمیل الفارسی در شرایط بسیار بدی به سر می‌برد و در معرض انواع آزارهای روحی و جسمی قرار دارد.

بن سلمان همچنین دستور داده است که هیچ پزشکی حق ندارد برای معاینه وی در کنارش حضور یابد اما با وجود تمامی فشارها «جمیل الفارسی» تا کنون از مواضع خود به خصوص در خصوص فروش آرامکو کوتاه نیامده است.

تغییرات گسترده در وزارت کشور

یکی دیگر از موضوعاتی که مجتهد به آن پرداخته «غیر نظامی کردن وزارت کشور سعودی» است. طبق این افشاگری، بن سلمان از ترس احتمال کودتا، نیروی مرزبانی و همچنین اداره حمل و نقل هوایی گارد ملی  را از زیر مجموعه وزارت کشور خارج و به وزارت دفاع الحاق کرده است.

در این راستا تمامی زیر مجموعه‌های نظامی وزارت کشور به وزارت دفاع و سازمان امنیت کشور منتقل شده و صرفا نیروی گشت‌زنی و نیروهای حاشیه‌ای کم اهمیت باقی مانده است.

پیش از این، یگان نیروهای واکنش سریع، امنیت ویژه و سازمان امنیت هواپیمایی به سازمان امنیت سعودی منتقل شده بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر