بازدید 2563

روزنامه چینی: برای رویارویی با آمریکا آماده ایم

یک روزنامه دولتی در چین نوشت که این کشور از هر زمانی برای رویارویی تجاری با آمریکا آماده است و از هر لحاظ می تواند با واشنگتن مقابله کند.
کد خبر: ۸۹۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵ 10 May 2019

به گزارش ایرنا گلوبال تایمز روز جمعه نوشت، قرار است از امروز بر روی 200 میلیارد دلار از کالاهای صادراتی چین به آمریکا، به جای 10 درصد 25 درصد تعرفه اعمال شود به همین دلیل چین به مراتب برای جنگ تجاری از آمریکا آماده تر است این کشور از لحاظ مادی و ذهنی خود را برای مناقشه با آمریکا آماده کرده است.

روزنامه می نویسد اگر قرار باشد آمریکا چالش ها و تنش ها را بیشتر کند، تعرفه های فزاینده در نظر گیرد و اقداماتی علیه چین صورت دهد، آن زمان پکن هم برای حفاظت از منافع ملی و منافع شرکت های چینی آماده باش است.

نشریه با اشاره به دلیل حضور هیات چینی در آمریکا برای گفت و گو با وجود این همه فشار نوشت: این هیات با قدرت و در عین حال با سیاست درهای باز برای مذاکره رفته است آنها می دانند که کل جامعه چین پشتیبان مواضع دولت است.

گلوبال تایمز تاکید کرد چین برای هر سناریویی آماده است اگر آمریکا می خواهد به عقب برگردد و جنگ تجاری را دامن بزند، چین هم هراسی ندارد و تا آخر ایستاده است ما برای هر اقدامی آماده باش هستیم ما نمی ترسیم و عقب نشینی نمی کنیم.

روزنامه افزوده است که چین قدرت مدیریت بر مذاکرات را در اختیار دارد این کشور خواستار درگیری تجاری نیست اما از آن هراسی هم به خود راه نمی دهد پکن برای هر نتیجه ای در یازدهمین دور گفت و گوهای تجاری آماده است.
نشریه تصریح کرد شاید آمریکا می خواهد به تنش ها دامن بزند اما این برای هر دو طرف زیانبار است به هر صورت وقتی برای هر سناریویی آماده باشیم، نیازی نیست که تسلیم شویم و بیهوده مصالحه کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان