بازدید 9286
پیمانه اقتصادی؛

تأکید خودروساز آلمانی بر صادرات از چین/ آخرین وضعیت راه‌اندازی بازار متشکل ارزی/ سکه در بازار بدون دادوستد، گران‌تر می‌شود/ معاون وزیر راه و شهرسازی: در ماه‌های آتی قیمت مسکن در حد تورم خواهد بود/ ۱۰۳ میلیارد دلار، ذخیره ارزی ایران

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران باز هم قرمز شد، سهام آسیایی نزدیک به پایین‌ترین سطح پنج هفته‌ای ماند، مذاکره جنگ تجاری چین و آمریکا پنجشنبه ادامه می‌یابد، دلار در سنا ۲۵۰ تومان گران‌تر شد، دلیلی برای افزایش قیمت دلار وجود ندارد، قاچاق دام زنده از مرز‌های کشور ادامه دارد، علی‌بابا با ارزش‌ترین برند چین شد و سقوط ارزش پول ملی سوئد را در بر دارد.
کد خبر: ۸۹۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 08 May 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران باز هم قرمز شد، سهام آسیایی نزدیک به پایین‌ترین سطح پنج هفته‌ای ماند، مذاکره جنگ تجاری چین و آمریکا پنجشنبه ادامه می‌یابد، دلار در سنا ۲۵۰ تومان گران‌تر شد، دلیلی برای افزایش قیمت دلار وجود ندارد، قاچاق دام زنده از مرز‌های کشور ادامه دارد، علی‌بابا با ارزش‌ترین برند چین شد و سقوط ارزش پول ملی سوئد را در بر دارد.

بورس تهران باز هم قرمز شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با کاهش ۷۶۲۳ واحدی معادل ۳.۵۳ درصد به رقم ۲۰۸ هزار و ۱۹۷ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۱۸۹ واحدی معادل ۳.۵۳ درصد به رقم ۵۹ هزار و ۷۸۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۵۵۱ واحدی معادل ۳.۴۶ رصد، عدد ۴۳ هزار و ۲۶۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۰۸۰ واحدی معادل ۳.۴۶ درصد به رقم ۳۰ هزار و ۱۱۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۴۴۰ واحد کاهش معادل ۳.۴۸ درصد را رقم زد و به سطح ۲۳۳ هزار و ۹۷۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۵۶۸۰ واحد کاهش معادل ۳.۵۰ درصد به رقم ۱۵۶ هزار و ۷۴۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۸۷۸ واحد کاهش معادل ۳.۶۰ درصد همراه بود و عدد ۳۹۸ هزار و ۷۲۶ واحد را به نمایش گذاشت. 

تاکید خودروساز آلمانی بر صادرات از چین/ آخرین وضعیت راه‌اندازی بازار متشکل ارزی/ سکه در بازار بدون دادوستد، گران‌تر می‌شود/ معاون وزیر راه و شهرسازی: در ماه‌های آتی قیمت مسکن در حد تورم خواهد بود

سهام آسیایی نزدیک به پایین‌ترین سطح پنج هفته‌ای ماند

روز سه‌شنبه، پس از این که تهدیدهای تعرفه‌ای اخیر ترامپ بازارهای مالی را شوکه کرد، با تشدید نگرانی از قطع شدن مذاکرات تجاری، سهام آسیایی نتوانست از پایین‌ترین سطح پنج هفته‌ای خود دور شود. طبق داده‌های تاجران اروپایی سهام این قاره معاملات امروز را با رشد آغاز کرده‌اند؛ استاکس ۶۰۰ اروپا ۰.۱۶ درصد بالا آمد. داکس آلمان ۰.۲۲ درصد رشد کرد، کاک فرانسه هم با رشد اندک ۰.۰۶ درصدی روبه رو شد؛ اما فوتسی انگلیس ۰.۱۵ درصد پایین آمد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا ـ اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، با جبران اُفت‌های اولیه، ۰.۵ درصد رشد کرد. این شاخص، دیروز پس از این که ترامپ به طور غافلگیرکننده‌ای فشار خود بر چین را افزایش داد، بیش از ۲ درصد سقوط کرده بود. سهام چین که با بدترین سقوط خود در بیش از سه سال اخیر روبه رو شده بودند، رشد کردند.

کامپوزیت شانگهای ۰.۶ درصد رشد کرد، درحالی که سی‌اس‌آی ۳۰۰ (شاخص شرکت‌های برتر چین) یک درصد جهش کرد. هانگ‌سنگهنگ‌کنگ هم ۰.۷ درصد رشد کرد. سهام ژاپن پس از تعطیلی ۱۰ روزه بازارهای این کشور برای به تخت نشستن امپراتور جدید، با تأخیر آسیب دید و شاخص نیکی ۰.۸ درصد از ارزش خود را از دست داد. یاسوئو ساکوما، کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری در لیبرا اینوستمنت توکیو، معتقد است با افزایش تردیدها در مورد سرنوشت مذاکرات تجاری چین و آمریکا و دستیابی آنها به هرگونه توافق تجاری در کوتاه‌مدت، بازارهای سهام به فاز جدیدی از حرکت نزولی وارد شده‌اند. در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین در ۱۱۰.۷۰ بدون تغییر ماند. یوآن چین هم از پایین‌ترین نرخ برابری دلاری ۴ ماهه خود که دیروز به آن رسیده بود، برگشت و با ۰.۲ درصد رشد، در بازارهای جهانی به نرخ ۶.۷۸۶۴ و در بازارهای داخلی به نرخ ۶.۷۷۲۷ رسید.

تأکید خودروساز آلمانی بر صادرات از چین

بر اساس اعلام شرکت بی‌ام‌و، این خودروساز آلمانی بنا دارد تا با وجود تعرفه‌های تجاری آمریکا بر اقلام وارداتی از چین، برنامه‌های خود را برای استفاده از چین به‌عنوان قطبی در جهت صادرات خودروهای برقی خود ادامه دهد. این شرکت ادعاها مبنی بر اینکه جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن موجب شده است تا برنامه خود برای صادرات «آی‌ایکس۳»- مدل برقی کراس‌اوور ایکس۳- را متوقف کند، تکذیب کرد. مکس مورتن، سخنگوی بی‌ام‌و در این‌باره به خبرگزاری نیکه‌ایی ژاپن گفته است: «برنامه‌های استراتژیک ما برای صادرات خودروی برقی آی‌ایکس۳ از چین تغییری نیافته است.» چین هنوز البته با وجود سلطه بر بخش‌های گوناگونی از صنایع موفق نشده است تا خود را قطب صادرات خودروهای خودران تثبیت کند. هرچند بسیاری از خودروسازان برجسته جهانی در کارخانه چین سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تمرکز آنها اغلب بر تأمین نیاز بازار داخلی این کشور است و برنامه خاصی برای صادرات نداشته‌اند. از این‌روی، بی‌ام‌و نخستین خودروسازی است که از چین به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی صادرات محصولاتش استفاده خواهد کرد. /دنیای اقتصاد

مذاکره جنگ تجاری چین و آمریکا پنجشنبه ادامه می‌یابد

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد، لیو هه، معاون نخست‌وزیر این کشور روز پنجشنبه به واشنگتن سفر خواهد کرد. قرار بود لیو روز چهارشنبه به واشنگتن برود اما تهدید روز یکشنبه ترامپ به افزایش تعرفه بر 200 میلیارد دلار کالای چینی باعث شد تا پکن سفر معاون نخست‌وزیر را کوتاه کند. لیو روز پنجشنبه و جمعه در واشنگتن با مقامات آمریکایی ادامه مذاکرات تجاری را پیش خواهد برد. از ابتدای سال 2018 جنگ تجاری بین چین و آمریکا شدت گرفت و دو طرف بر واردات میلیاردها دلار کالا از یکدیگر تعرفه گمرکی اعمال کردند. اواخر سال 2018 و در حاشیه اجلاس گروه جی۷ بود که رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر چین توافق کردند، سه ماه به جنگ تجاری دامن نزنند و از آن زمان به بعد مذاکرات تجاری بین دو کشور آغاز شده است.

دلار در سنا، ۲۵۰ تومان گران‌تر شد

در معاملات روز سه شنبه، بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 14750 تومان خریداری شد و با رشد 250 تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت 14950 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. همچنین هر یورو، در صرافی های مجاز و بانکی کشور، به نرخ 16650 تومان خریداری و به قیمت 16850 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این نرخ نسبت به روز قبل، 150 تومان افزایش داشت.

آخرین وضعیت راه‌اندازی بازار متشکل ارزی

مدیرعامل بازار متشکل معاملات ارز، ضمن توضیح درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی این بازار، از تکمیل تمام مراحل ثبت شرکت در «سامانه ثبت شرکت» و اجرای فاز عملیاتی این بازار خبر داد. به نقل از بانک مرکزی، محمود شکسته بند، در خصوص بازار متشکل معاملات ارز تصریح کرد: کارهای کارشناسی، برنامه‌های نرم‌افزاری و سیستم‌های مورد نیاز این بازار نیز در حال طراحی و تدوین است و مرتب هیأت مدیره شرکت، جلسات مستمری را با کارشناسان فناوری اطلاعات برگزار می‌کند. وی خاطرنشان کرد، ساختمان محل استقرار بازار نیز تجهیز شده است و به محض نهایی شدن ثبت شرکت، هیأت مدیره، مدیران و کارشناسان در محل بازار متشکل ارزی مستقر می‌شوند. مدیرعامل بازار متشکل معاملات ارز در پایان اعلام کرد که پس از طی شدن فاز تأسیس، فاز عملیاتی بازار به صورت آزمایشی آغاز خواهد شد.

سکه در بازار بدون دادوستد، گران‌تر می‌شود

دیروز اونس جهانی طلا امروز بدون تغییر همچنان ۱۲۸۱ دلار بود، در نتیجه با افزایش نرخ ارز به ویژه دلار و یورو در بازار، شاهد روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بودیم. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، ۵,۲۰۰،۰۰۰ تومان بود که نسبت به روز قبل، ۸۰ هزار تومان گران‌تر شد. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز به رقم ۴,۹۸۰،۰۰۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل، ۱۳۰ هزار تومان افزایش داشت. هر نیم سکه بهار آزادی نیز با رشد ۳۰ هزار تومانی به رقم ۲,۸۸۰،۰۰۰ تومان رسید. هر ربع سکه بهار آزادی ۱,۸۸۰،۰۰۰ تومان است که نسبت به روز قبل، ۳۵ هزار تومان افزایش داشت. به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی یک میلیون تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۵ هزار و ۷۰۰ تومانی، ۴۷۲,۰۰۰ تومان بود. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۲,۰۴۰,۰۰۰ تومان تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، ۲۰ هزار تومان گران‌تر شد. حباب سکه نیز با توجه به کاهش داد و ستد و افت تقاضا در بازار، بدون تغییر همچنان ۵۲۰ تا ۵۳۰ هزار تومان است.

۱۰۳ میلیارد دلار، ذخیره ارزی ایران/ دلیلی برای افزایش قیمت دلار وجود ندارد

سیدحسن حسینی شاهرودی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش صندوق بین المللی پول درباره ذخایر ارزی 103 میلیارد دلاری ایران و کسب رتبه مناسب در این بخش علیرغم تحریم ها، گفت: در یک سال و نیم گذشته شاهد افزایش قیمت ارز در کشور بوده ایم که این التهابات بیشتر ناشی از فضای روانی و سیاسی در جامعه بوده است و علاوه بر این سوءمدیریت بانک مرکزی در دوره های گذشته که می توانست با تشکیل بازار متشکل ارزی و حساب های ارزی تضمین شده مانع تورم افسارگسیخته ارز شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه ذخایر ارزی 103 میلیارد دلاری ایران پشتوانه ای برای کشور بوده که به عنوان یکی از شاخص های اقتصادی به آن تکیه داریم، افزود: با توجه به وجود این ذخایر نباید قیمت ارز در کشور افزایش داشته باشد و این جهش قیمت دلار در کشور غیرمعقول است. وی ادامه داد: ایران در حساب های داخل و خارج از کشور به اندازه کافی ارز دارد و دلیلی برای افزایش قیمت دلار در جامعه وجود ندارد، بنابراین بانک مرکزی باید در این بازار مداخله کند، البته و سیاست های مداخله ای مستمر شاید جوابگوی بازار نباشد، چراکه بازار باید قیمت ارز را مشخص کند.

قاچاق دام زنده از مرزهای کشور ادامه دارد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: قاچاق دام زنده به رغم تدابیری که در نظر گرفته شده، همچنان در مرزهای استان‌هایی مانند کردستان ادامه دارد. علی محمد مرادی در خصوص کاهش عرضه دام به کشتارگاه‌ها طی زمستان سال گذشته، گفت: در سال گذشته با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز شاهد کاهش کشتار دام در کشتارگاه‌ها بودیم زیرا دامداران تمایلی به عرضه دام خود به بازار نداشتند. وی با اشاره به اینکه در سال گذشته توان خرید گوشت قرمز توسط مردم بسیار کاهش پیدا کرد و به یکباره قیمت گوشت از 50 هزار تومان به بیش از 100 هزار تومان رسید، ادامه داد: در استان کردستان علی‌رغم اینکه دامداری‌های بسیاری وجود دارد قیمت گوشت قرمز به هر کیلوگرم یک صد و 20 هزار تومان افزایش یافت. وی با بیان اینکه با وجود افزایش قیمت گوشت قرمز حتی خود دامداران نیز دیگر توان کشتار ندارند و این موضوع فاجعه است، تصریح کرد: در مرز افراد سودجو با توجه به کاهش ارزش پول ملی حاضرند دام زنده را با قیمت هرکیلوگرم یک‌صد و 50 هزار تومان خریداری کنند. / خانه ملت

علی‌بابا با ارزش‌ترین برند چین شد

افزایش ۵۹ درصدی ارزش شرکت علی‌بابا و رسیدن آن به ۱۴۱ میلیارد دلار، به این غول تجارت الکترونیک کمک کرد تا در لیست ارزشمندترین صد شرکت چینی (برندز)، به مقام اول دست پیدا کند. این اولین باری است که این شرکت در لیست برندز به عنوان باارزش‌ترین برند چین معرفی می‌شود. برندز بزرگترین و مهمترین پلت‌فرم ساخت برند در جهان است که توسط گروه دابلیوپی‌پی و کانتار ایجاد شده است. این گزارش نشان داد که ارزش برند علی بابا در فهرست ۱۰۰ برند برتر «برندز»، ظرف ۵ سال گذشته ۱۳۶ درصد رشد کرده است که این از میانگین رشد ۱۰۰ شرکت برتر جهان، که در این دوره زمانی ۹۲ درصد بوده، بسیار بالاتر است. علی‌بابا که به دنبال اولین عرضه عمومی سهام خود در سال ۲۰۱۵ در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر چین ظاهر شده بود، در سال ۲۰۱۹ به مقام اول دست یافت، که این نشان می‌دهد، رشد این برند به تحولاتی بزرگ در بازار چین مربوط است. به دنبال علی‌بابا، در رده دوم غول سرمایه‌گذاری چین، «تنسنت» قرار دارد، که ارزش آن به ۱۳۸ میلیارد دلار رسیده است. «هوآوی»، «بایدو» و «جی‌دی» هم در بین ده رتبه اول ارزشمندترین شرکت‌های چینی قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی: در ماه‌های آتی قیمت مسکن در حد تورم خواهد بود/ قیمت‌ها حبابی است

معاون وزیر راه: قیمت گذاری مسکن به طور مطلق وظیفه این وزارتخانه نیست و کار ما تنظیم و تعادل عرضه و تقاضاست. مازیار حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: در برخی مناطق تقاضا هست، اما تولید نیست ما باید به سمت تولید و افزایش عرضه برویم و اگر عرضه زیاد صورت گیرد قیمت‌ها افزایش نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این که باید قانونی برای کنترل قیمت مسکن باشد و نظارت بر قیمت‌ها صورت گیرد، گفت: روش‌های نظارتی حداقل در طولانی مدت جواب نمی‌دهد مالکیت در اسلام و قوانین ما به رسمیت شناخته شده است اگر مالک و فروشنده توافق کند کسی نمی‌تواند بگوید که چه قیمتی بگذارید. وی افزود: قیمت دستوری در بخش مسکن روش درستی نیست. امروز افزایش قیمت به این معناست که در گذشته عرضه‌ای صورت نگرفته است. معاون مسکن و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: درکنار ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، امسال حدود یک میلیون مسکن مهر وارد بازار می‌شود و تا حدودی بازار را به ثبات می‌رساند. وی افزود: در ماه‌های آتی قیمت مسکن در حد تورم خواهد بود و تغییرات عجیب قیمتی نخواهیم داشت. وی درباره قیمت مسکن گفت: در کل کشور افزایش صد درصدی قیمت صورت نگرفته است و در برخی از کلان شهر‌ها افزایش قیمتی صورت گرفته که مطمئن هستم قیمت‌ها تعدیل می‌شود، زیرا قیمت‌ها حبابی است و به مرور زمان این شرایط به ثبات می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید تنها راه حل کاهش قیمت مسکن است، ادامه داد: مخالف افزایش سقف تسهیلات مسکن نیستیم، اما این افزایش تسهیلات باید به گونه‌ای باشد که منجر به تورم نشود. حسینی افزود: بیشترین قیمت مسکن مربوط به زمین است به همین دلیل سیاست ما این است که زمین‌های دولتی را برای ساخت و ساز وارد بازار مسکن کنیم. وی درباره مالیات بر مسکن گفت: مالیات برمسکن نباید باعث فرار سرمایه از این بخش شود. حسینی ادامه داد: هدف از دریافت مالیات از مسکن، دریافت مالیات از فردی که یک ملک را یکبار می‌خواهد بفروش برساند نیست بلکه جلوگیری از سفته بازی است که قانون مالیات بر مسکن این موضوع را رصد کند.

سقوط ارزش پول ملی سوئد به پایین‌ترین حد ۱۰ سال اخیر

فایننشیال تایمز: ارزش برابری کرون سوئد در برابر یورو در حالی که تنش‌های تجاری چین و امریکا به اوج خود رسیده به پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۰۹ تاکنون سقوط کرده است. اندرس اکلوف، استراتژیست ارشد مبادلات ارزی در بانک سوئد در این باره گفت: کرون سوئد از جمله ارزهایی است که به شدت تحت تأثیر ریسک‌های جهانی است و درپی تحولاتی که فرایند مبادلات جهانی را با ریسک همراه می‌کنند دچار نوسان می‌شود. پول ملی سوئد از ابتدای سال جاری تاکنون ۵.۴ درصد ارزش خود را در مقابل یورو از دست داده است، حال آن که پیشتر حالا در پایین ترین ارزش خود در مواجهه با یورو از سال ۲۰۰۹ تاکنون معامله می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا با چند توییت جدید در روزهای یکشنبه و دوشنبه تهدید کرده که آمریکا تعرفه روی واردات کالاهای چینی را به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد که این اقدام فشار روی چین را برای اقدام‌های جبرانی در معاملات جهانی بالا می‌برد. این تصمیم باعث کاهش ارزش سهام در چین و اروپا شد و تأثیرش را بر ارزش کرون سوئد هم گذاشت. بانک مرکزی سوئد ماه گذشته اعلام کرده بود که نرخ بهره را برای مدتی بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی در سطح منفی ۰.۲۵ درصد حفظ خواهد کرد. /ایبنا

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
همیشه میگن دلیلی برای افزایش قیمت ارزنیست
وقیمت ارزهمینجوری داره میره بالا
جوانهاناامیدتربه زندگیشون ادامه میدن
دلالهاوثروتمندهابه دارایی شون اضافه میشه(قشریی که هیچ وقت سیرمونی ندارن)
با نرخ تورم که قیمت مسکن بالاست افزایش قیمت مسکن بسیار زیاد است مسکن مثل نان نیست ؟
تواین دوسال انواع اقسام بازارها را دیدیم مثل بازارثانویه و بازار نیمایی و دلار جهانگیری و غبره وغیره بازارمتشکل ارزی تونو هم میبینیم !!!
یعنی این نکته را که مالیات باعث فراری دادن سرمایه از بخش تولید میشود را آلمان، فرانسه، انگلیس، استرالیا، کانادا، نیوزلند و .... متوجه نبودند که همشون مالیات بر مسکن دارند؟
خلاصه بگم
سقف قیمتی دارن برای مسکن متناسب برای مجرد، متاهل و متاهل دارای فرزند، مازاد بر سقف، مشمول مالیات است پلکانی
ملک دوم به بعد مشمول مالیات است، پلکانی
مالیات زمین و عرصه جدا، مالیات اعیان جدا محاسبه و اخذ میشود
مالیات بر معاملات مکرر، ملک را زیر پنج سال معامله کنید، از مابه‌التفاوت خرید و فروش پلکانی مالیات اخذ میشود
مالیات بر لاکچری بودن، از تعداد خواب، استخر سونا و امکانات ویژه ملک
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
ناشناس محترم بالابردن مالیات درهرکاری باعث کسادی آن کاروفرارسرمایه ازآن بازارمیشوددرضمن این اطلاعات غلط راکه گفتیدخودتان باورنداریدوبه شعوردیگران توهین نکنیدآن مالیاتی داشتن زن وفرزندباعث کمترشدنش میشودمالیات برحقوق ودرآمداست شمااگرصدفرزندداشته باشی یامجردباشی درخرید ملک یکسانی وازآن کشورهای پیشرفته که نام بردی درصورتیکه خانه مسکونی خودت ویاهرکسی باشدیک سنت مالیات نمیدهی درفروش اگربرای تجارت باشد درصورتیکه ترقی زیادی بکندبخشی ازآنرامالیات میدهی ولی اگربخواهی بازهم سرمایه گذاری کنی مالیاتت رابرمیگردانندیعنی درکشورهای پیشرفته رونق بازارمسکن سیاست اقتصادی وایجاداشتغال هنراست یعنی سرمایه دارنگران ازدست رفتن سرمایه نیست برخلاف کشورعزیزماکه هرلحظه قانونی جدیدباعث نگرانی بعضی میشودوسرمایه ها به همان آلمان وسوئیس وترکیه وغیره میروددراظهارنظراتمان صادق باشیم چون دنیاعوض شده بایک کلیک اینترنت مچ دوستان بازمیشود.
عجب شیر توشیری شده ایران ؟ایران .......
بورس امروز صعودی!!!!!
صعود و نزولها بر چه اساس است؟؟؟؟؟؟؟
سرمایه ها را نابود می کنند در بورس.
۱. نرخ ها و قیمتها زمانی درست میشه و حبابشون میره که مسولین ولو مررم هم ناراحت بشن واقعیت را بگن و دروغ نگن.
۲. آقای مسول مسکن شما ۶ساله تولید مسکن را به پایینترین حد رسوندین
۳. مالیات هدایتگر و نه فرار ده، یعنی باید ما یک سیستم یک پارچه مالیاتی در همه زمینه ها داشته باشیم که فردی نگه مسکن فایده نداره بریم کنسرو احتکار کنیم یا طلا بخریم.
۴. با این کار میتونین تازه مشوقهایی به افراد بدین و جزب کنین .
۵. نبود مالیات روشن باعث پولشویی شده و میشود ، موواد مخدر میفروشن و زمین و خانه میخرنددو و بعد خانه را دوباره میفروشند و پولشونو پاک میکنن.این را به عینه دیدم.
چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۰
دلار ۱۵۴۰۰
یورو ۱۷۳۰۰
سکه ۵۲۳۰۰۰۰
خارج کنندگان دام زنده از مرزهای کشور ، در زمین دشمن دارند بازی میکنند ،و جزیی از عوامل ستون پنجم دشمن هستند ،که مرزبانی باید با قاطعیت با آنان رفتار نماید ؟، خروج هر یک دام زنده ،و یا مواد غذایی از کشور همانند ، ورود یک تروریست است به داخل کشور ؟،،
بزودی ریال رو باید لوله کنی و بجای کاغذ صادر کنید
هیچ کار نمی خواهد شما بکنید .............فقط ارز را بکنید 7 تومان .ببنید یک شبه تمام قیمتها سقوط خواهد کرد .زیرا حباب انها با یک سوزن خواهد ترکید ...مثل یک باد کنک که باد شدند .مثل همان بادکنک خواهند ترکید.......این سخت است ............این قدرحاشیه می روید ...............اعصابتان را خورد میکنید ...........کار ازاین اسانتر ...ارزش پول ملی را بالا برید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل