بازدید 18633

سقوط شدید قیمت نفت خام در اثر سخنان ترامپ در روز یکشنبه

در طی بیانات دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در روز یکشنبه مبنی بر اینکه قصد دارد تعرفه‌های گمرکی وارد بر محصولات چینی را به شدت افزایش دهد قیمت نفت خام در بازار‌های جهانی به صورت چشمگیری کاهش یافت. سخنان ترامپ همچنین می‌تواند منجر به از دست رفتن ماه‌ها مذاکرات تجاری بین بزرگترین اقتصاد‌های جهان شود.
کد خبر: ۸۹۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ 06 May 2019
تابناک اقتصادیدر طی بیانات دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در روز یکشنبه مبنی بر اینکه قصد دارد تعرفه‌های گمرکی وارد بر محصولات چینی را به شدت افزایش دهد قیمت نفت خام در بازار‌های جهانی به صورت چشمگیری کاهش یافت. سخنان ترامپ همچنین می‌تواند منجر به از دست رفتن ماه‌ها مذاکرات تجاری بین بزرگترین اقتصاد‌های جهان شود.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از خبرگزاری CNBC؛ هر بشکه نفت خام سبک WTI ایالات متحده در ساعت ۴:۰۲ به وقت تهران در معاملات آتی به قیمت ۶۰ دلار و ۴۴ سنت معامله شد که نسبت به آخرین معامله ۱ دلار و ۵۰ سنت یا ۲.۴ درصد کاهش داشته است.

همچنین نفت خام دریای شمال (برنت) در معاملات آتی به قیمت ۶۹ دلار و ۳۴ سنت به ازای هر بشکه معامله شد که نسبت به قیمت قبلی یک دلار و ۵۱ سنت یا ۲.۱ درصد کاهش داشته است.
 
سقوط شدید قیمت نفت خام در اثر سخنان ترامپ در روز یکشنبه

ترامپ در روز یکشنبه در پیامی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که قصد دارد تعرفه گمرکی وارده از سوی ایالات متحده بر کالا‌های چینی را به صورت چشمگیر افزایش دهد. این اقدام وی موجب سقوط بازار‌های جهانی از جمله بازار جهانی نفت خام شده است.

وال استریت ژورنال گزارش داد که چین در حال بررسی لغو تمامی مذاکرات تجاری با ایالات متحده است.

جفری هلی، تحلیلگر ارشد بازار در زمینه کارگزاری آتی در شرکت OANDA در این باره اظهار داشت: ترامپ در روز یکشنبه و با تهدید به وضع تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی بر ۵۲۵ میلیارد دلار از کالا‌های چین از جمعه هفته آتی، اظهارات کوبنده‌ای داشته است.

در اخبار مربوط به صنعت نفت، نشانه‌های وجود دارد مبنی بر اینکه ایالات متحده بازهم قصد افزایش میزان تولید خود را دارد. تولید نفت خام در این کشور پیش از این  ۲ میلیون بشکه در روز نسبت به اوایل سال ۲۰۱۸ افزایش داشته است و به میزان بی سابقه ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز رسیده که در نتیجه آن، در حال حاضر ایالات متحده بالاتر از روسیه و عربستان سعودی بزرگترین تولید کننده نفت خام در جهان است.

اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت خدمات نفتی Baker Hughes در روز جمعه نشان می‌دهد که در طی هفته گذشته تعداد دکل‌های استخراج گاز طبیعی در ایالات متحده ۳ عدد کاهش داشته و به ۱۸۳ دکل فعال رسیده است، در حالی که دکل‌های استخراج نفت در این کشور دو عدد افزایش داشته و در کل ۸۰۷ نفتی در این کشور فعال هستند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
این طرف که از ما هم وضعش بدتره.
سلام
بازهم بگید طرف دیوانه هست.
به نظرم منبعد هتل داران رییس جمهور خوبی خواهند شد.
وای به حال اونهایی که نفت می فروشند
ما که نمی فروشیم!!
دستور میدهدتو کل دنیا اجرا میشود.بدون کم وکاست.ما هم دستور میدهیم تقریبا همین جوریه
مثل قیمت گوشت ومرغ.بقال وچغال هم تره خورد نمیکنند.
ترامپ کسی است که از میلیون ها دلار بدهکاری به سرمایه چند میلیارد دلاری رسیده
بدبختی پشت بدبختی
احتمالا چین مذاکره نکرده
خواهشا اینقدر قدرت چین رو به رخ دنیا نکشید و از موش نخواهید نقش شیر را بازی کند ،تنها نیروی کار فوق ارزان باعت تجمیع تولیدات در آن کشور فاسد از لحاظ تمام جنبه های انسانی شده است .
پاسخ ها
استاد دانشگاه در بریتانیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
واژه های پارسی تنوین عربی نمی گیرند، پس ‘خواهشاً’ نادرست است. به همین گونه تحلیل شما درباره کشور چین هم برپایه داده های درست اجتماعی، تاریخی و فرهنگی درستی نیست، بلکه برپایه داده های ناقص و یا نگاه سپید و سیاه به پدیده هاست و درنتیجه نادرست است.
ترامپ یک تاجر موفق هست به عبارتی چنین شخصی دارای قدرت تصمیم گیری با ریسک بالا می باشد لذا با این مهارت ذاتی که در تجارت دارد با همین دید و قدرت در تصمیمات سیاسی و اقتصادی و ... عمل می نماید و قطعا دارای درصد موفقیت بالا هم خواهد بود این یک تئوری مدیریتی هست لذا مسئولین بهتر است جدی به ایشان نگاه کنند .

ترامپ قابل مقایسه با ریاست جمهوری ها قبلی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
قدرت تصمیم گیری با ریسک بالا الزاماً به موفقیت بالا ختم نمی شود. به عنوان یک اقتصاددان، به همراه گروه زیادی از تحلیلگران از سراسر جهان و به ویژه خود ایالات متحده، معتقدم که نتیجه اقدامات متهورانه و یکجانبه و کوته فکرانه ترامپ در میان مدت و بلند مدت به تضعیف شدید جایگاه و موقعیت امریکا در نظام جهانی خواهد انجامید. البته متاسفانه بسیاری از مردم خاورمیانه مطابق با فرهنگ سیاه و سپید بینی رایج در این منطقه یا با امریکا دشمنند یا از سوی دیگر بام می افتند و امریکاپرست می شوند. واقعیت این است که علیرغم ابرقدرت بودن، جایگاه امریکا امروزه بسیار متزلزل تر از قبل است و اقتصادهای نوظهور و به ویژه چین، با دور اندیشی‌و تکیه بر پتانسیلهای موجود، به رقبای جدی برای هیمنه و یکه تازی امریکا تبدیل شده و می شوند. این از سوی تحلیلگران غربی هم پذیرفته شده ولی برخی ایرانیان غیرمتخصص کوچه و بازار گویا گونه ای دیگر می اندیشند و امریکا را شکست ناپذیر می دانند.
دوباره رفت بالای 70. نترسید.
اگه نفت ایران تحریم شه نفت 200 دلارمیشه !!!!!!!!!!
اگر چین بجای تجارت با امریکا ،و اروپا ، همهٔ کشورهای آسیایی را هدف قرار میداد ، بدون شک با بودن کشورهایی مانند ژاپن ،و کرهٔ جنوبی ،و مالزی ،و سنگاپور ،و تایلند ،و ختی تایوان ، در کنار چین ، این آسیا بود که نقش تعیین کنندهٔ اقتصاد برتر جهان را پیدا میکرد ، اما متاسفانه ، کشورهای آسیایی درگیر تفرقه ،و نزاعاتی هستند که کشورهای اروپایی ،و امریکا برای آنان برنامه ریزی ،و طراحی نموده اند ؟،،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل