بازدید 5850

باید کاری بکنیم که بیشتر از این در برجام متضرر نشویم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به انفعال اروپایی‌ها در مقابل لغو معافیت تحریم‌های هسته‌ای، گفت: اروپایی‌ها قدرت تاثیرگذاری بر روند تصمیم‌گیری آمریکا ندارند.
کد خبر: ۸۹۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹ 05 May 2019

اردشیر نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، درباره عملکرد اروپایی‌ها در مقابل لغو معافیت تحریم‌های هسته‌ای ایران، گفت: اروپایی‌ها در جریان توافق برجام از ابتدا تاکنون به عنوان یک متغیر تحت تاثیر آمریکا عمل کرده است.

اروپایی‌ها قدرت مقابله با تصمیمات یک جانبه آمریکا را ندارند

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اروپایی‌ها در جریان تنظیم توافقنامه هسته‌ای و بعد از روی کار آمدن ترامپ و خروج آمریکا از برجام نشان دادند که قدرت مقابله با تصمیمات یک جانبه آمریکا را ندارند.

وی افزود: در موضوعات اخیر اعم از خرید نفت و معافیت‌های هسته‌ای هم نشان دادند که قدرت تاثیرگذاری بر روند تصمیم‌گیری ایالات متحده آمریکا را ندارند بنابراین در این شرایط نباید موجب امیدواری کاذب نسبت به نقش‌آفرینی اتحادیه اروپا پیدا کنیم.

لزوم مقابله با طرف‌های توافقنامه برجام بر اساس متن توافق

نوریان یادآور شد: جمهوری اسلامی بر اساس متن توافقنامه و با استفاده از مکانیزم‌های مندرج در برجام باید اقداماتی را انجام دهیم که بیشتر از این در موضوع برجام متضرر نشویم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اروپایی‌ها به اتخاذ مواضع سیاسی و صدور بیانیه و حمایت لفظی از جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا بسنده کردند که این نوع حمایت هم رو به کاهش است.

روسیه و عمان هم بر اساس منافع خود عمل خواهند کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورد روسیه و عمان به عنوان کشورهایی تحت تاثیر لغو معافیت هسته‌ای ایران، گفت: به نظر روسیه و عمان هم بر اساس منافع خود عمل کنند لذا انتظاری از این دو کشور برای مقابله با اقدامات یک‌جانبه آمریکا ندارم

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار