بازدید 2848

اوپک و افزایش مصرف بنزین احتمالا منجر به افزایش مجدد قیمت نفت خام خواهند شد

به عقیده مخالفان، کاهش قیمت نفت در دو هفته اخیر افراطی بوده است. افزایش تولید بنزین در پالایشگاه ها در آستانه مسافرت های تابستانی، حجم ذخایر نفتی را کاهش خواهد داد.
کد خبر: ۸۹۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ 04 May 2019
  • به عقیده مخالفان، کاهش قیمت نفت در دو هفته اخیر افراطی بوده است.
  • افزایش تولید بنزین در پالایشگاه ها در آستانه مسافرت های تابستانی، حجم ذخایر نفتی را کاهش خواهد داد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از بلومبرگ، علیرغم آنکه انتظار می رود قیمت نفت خام برای دومین هفته متوالی سیر نزولی خود را حفظ کند، برخی تحلیلگران معتقدند این پایان راه برای بازارهای نفت نبوده و احتمال دارد در ادامه سال 2019، قیمت نفت خام باز هم روند صعودی داشته باشد.

دلیل اصلی این خوشبینی از سوی تحلیلگران، عربستان سعودی، رهبر اوپک است. چرا که این کشور اشاره داشته که احتمال دارد عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک و همچنین روسیه، توافق به دست آمده در پیمان اوپک پلاس را تمدید کنند، طبق این توافق، از ابتدای سال جاری، کشورهای عضو اوپک و متحدان آن، میزان نفت خام تولیدی خود را محدود کرده اند. این اتفاق علیرغم آن است که تحریم های اعمالی از سوی ایالات متحده علیه ایران و ونزوئلا، عرضه نفت خام در بازار را با محدودیت هایی مواجه کرده است.

اوپک و افزایش مصرف بنزین احتمالا منجر به افزایش مجدد قیمت نفت خام خواهند شد

در عین حال، میزان تقاضا از سوی پالایشگاه های آمریکایی رو به افزایش خواهد بود، چرا که انتظار می رود پس از اتفاقات غیر معمولی همچون وضعیت آب و هوا، تصادفات و مسائل مربوط به نگهداری جاده ها، با رونق گرفتن سفرهای تابستانی در این کشور، تقاضا برای بنزین افزایش یابد. چنین اتفاقی می تواند روند رو به رشد میزان ذخایر ایالات متحده که سرمایه گذاران بازار نفت را نگران کرده است، متوقف کند و موجب کاهش میزان این ذخایر شود.

فیل فلین، تحلیلگر ارشد شرکت Price Future Groups در شیکاگو در این باره گفت: اقتصاد در حال حاضر قدرتمند است، و افزایش های غیر منتظره بیشتر ناشی از فاکتورهای زودگذر است.

بارت ملک، سرپرست بخش استراتژی کالا در شرکت Toronto TD Security افزود: علیرغم آنکه قیمت نفت خام، قبل از رکود فعلی به وضوح بیش از حد بالا رفته بود، این سطح از کاهش قیمت نیز احتمالاً اندکی زودتر از موعد اتفاق افتاده است. وی همچنین هشدار داد که بازار در ماه های آتی ممکن است با یک محدودیت کوتاه مدت مواجه شود.

نفت خام سبک WTI ایالات متحده در روز جمعه روند صعودی داشته، اما کماکان نسبت به هفته گذشته کاهش حدود 2 درصدی را تجربه کرده است. شاخص قدرت نسبی این محصول، که روشی برای تعیین تکانه قیمت است، در هفته گذشته به محدوده «فروش بیش از حد » نزدیک شده و پایین ترین مقدار آن از ژانویه سال جاری را نشان می دهد.

اوپک و افزایش مصرف بنزین احتمالا منجر به افزایش مجدد قیمت نفت خام خواهند شد

تولید بیش از حد؟

نفت خام WTI به محدوده فروش بیش از حد نزدیک می شود.

 

تحلیلگران بانک Citigroup به رهبری اریک لی، هشدار داده اند که نباید  اطلاعات مربوط به ذخایر ایالات متحده  را بیش از اندازه در تحلیل نفت برنت، که معیار بین المللی است، مؤثر بدانیم. طبق اعلام این بانک، علیرغم سقوط قیمت نفت برنت به زیر 70 دلار به ازاء هر بشکه در اوایل هفته، این احتمال وجود دارد که به علت تنش های ژئوپلیتیک موجود، مجدداً قیمت آن به بالای 75 دلار برسد.

این تحلیلگران در یادداشتی در روزهای گذشته اعلام کردند که: ضعف قیمت کنونی در بازار نفت خام، بعید است که ادامه دار باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس