بازدید 3606

اعمال اصلاحات در شیوه نامه انضباطی دانشجویان وزارت علوم و بهداشت

کد خبر: ۸۹۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 02 May 2019

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت گفت: شیوه نامه انضباطی دانشجویان وزارت علوم و بهداشت در حال بررسی است و به زودی اصلاحاتی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

به گزارش مهر، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر وحید صرامی در دومین روز از نشست مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افزود: فلسفه وجودی شورای انضباطی در دانشگاه‌های علوم پزشکی این است که ما می‌خواهیم فضای دانشگاه‌ها را مثل اکثر کشورهای دنیا که برایشان ضابطه‌های انضباطی مهم است، از لحاظ علمی، آموزشی، فرهنگی حفظ کنیم.

صرامی گفت: ما تلاش داریم در فضاهای دانشگاهی، دانشجویان به‌جای آنکه درگیر مراجع قضائی شوند و هزینه‌های هنگفت مادی و روانی صرف این مسائل شود، با هزینه‌های کمتر، قشر دانشجو را که اکثر به دلیل جوانی در اوج شور و احساسات قرار دارند، را به تعامل دعوت کنیم.

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه هیچ نهادی بجز شورای انضباطی دانشجویان، در دانشگاه نمی‌تواند در موارد تخلف ورود و حکمی صادر کند، خاطرنشان کرد: تنها نهادی که در دانشگاه جهت پرداختن به موضوعات انضباطی صلاحیت دارد، شوراهای انضباطی دانشگاه است.

صرامی خاطرنشان کرد: آئین نامه انضباطی دانشجویان، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۷۴ است، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حکم قانون است و بر این اساس، شیوه نامه انضباطی دانشجویان وزارت علوم و بهداشت نگاشته شده است. در دو سال اخیر، صحبت از اصلاح شیوه نامه انضباطی بوده است که این شیوه نامه در حال بررسی است و به زودی اصلاحاتی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت آشنایی دانشگاهیان با شیوه نامه انضباطی و تأثیر آن بر کاهش تخلفات انضباطی گفت: آموزش شیوه نامه انضباطی و مصادیق تخلف به دانشجویان می‌تواند در کاهش تخلفات انضباطی مؤثر باشد بنابراین ما همواره به این نکته تاکید داریم که دانشگاه‌ها برنامه‌های آموزشی لازم را برای آشنایی بیشتر دانشجویان تازه ورود، کارمندان و کارشناسان دانشگاه‌ها در زمینه تخلفات انضباطی برگزار کنند.

در این نشست دبیران شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی ابتدا به طرح سوال و بیان مشکلات دانشگاه خود در حوزه انضباطی پرداختند. بحث و تبادل نظر در خصوص بازنگری شیوه‌نامه شورای انضباطی، جلسه پرسش و پاسخ درباره آئین‌نامه فعالیت در فضای مجازی، پیگیری مسائل و مشکلات دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در رابطه با تخلفات انضباطی دانشجویان، تبادل نظر درباره مشکلات و مطالبات دانشجویان در موضوعات آموزشی، پژوهشی، رفاهی از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

دبیران شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این نشست موضوعاتی مانند، تخلفات در فضای مجازی، تعیین مصادیق تخلفات در آئین نامه و شیوه نامه انضباطی، عمل کردن برخی از کمیته‌های انضباطی برخلاف شیوه نامه انضباطی، پرداختن به حریم خصوصی در شیوه نامه انضباطی، اعمال سلیقه در خصوص اجرای شیوه نامه انضباطی و… را مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار