بازدید 5504

قاضی سابق فوتبال، خواستار ورود فیفا به اتفاقات ایران شد!

کد خبر: ۸۹۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹ 01 May 2019

رییس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خواستار ورود فیفا به اتفاقات فوتبال ایران شد.

به گزارش تابناک ورزشی، شاه حسینی گفت: در بخش اجرای قوانین مصوب فدراسیون جهانی فوتبال مسوولان فوتبال ایران به کرات نقض مقررات می کنند؛ حال پرسش هایی که مطرح می شود این است که چرا فیفا هیچگاه به این سرپیچی ها ورود نکرده و چرا کمیته قضایی فیفا که سپ بلاتر به عنوان بالاترین عضو تصمیم گیرنده را برکنار کرد به فوتبال ایران ورود نمی‌کند؟

شاه حسینی با اشاره به مشکلات موجود در قوانین گفت: یکی دیگر از مشکلات پیش روی اجرای قانون کامل دستورات فیفا اشاره این فدراسیون به اجرای کامل این قوانین و تطبیق داشتن آن با قوانین جاری است. فیفا به خوبی می داند که فوتبال ایران حرفه ای نیست و نمونه آن را هم می شود در مالکیت واحد باشگاه، نقض قوانین و .... مشاهده کرد. در فدراسیون فوتبال ایران مقررات فیفا دو گونه است؛ بخشی از آن مانند دخالت دولت که به ضرر آنها است برجسته می شود و بخش دیگر دیده نخواهد شد.

وی اظهار داشت: بدون شک تنها نهادی که در فیفا بر استقلال آن تاکید شده است کمیته اخلاق و کمیته های قضایی است و این مهم باید در فدراسیون ایران مورد بررسی قرار گیرد. وقتی که معاون رییس جمهوری پیشین برای شکستن حکم قضایی فوتبال اعلام می کند در هیات دولت تحت فشار است و این فشار را به ما تحمیل می کند نمی توانیم از استقلال قضایی صحبت کنیم. مشکل از قانون و به روز شدن قانون در ایران نیست آنچه در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در دوره های گذشته وجود داشته، این است اگر تمام قوانین 2018 فیفا را در فدراسیون ترجمه و در دستور کار قرار دهیم باید گفت که شخصی که توان اجرای آن را داشته باشد یا اجازه اجرا داشته باشد مهم است. باید اشخاصی که اهلیت اجرای کامل قانون داشته باشند در جایگاه قرار بگیرند.

شاه حسینی در پایان اضافه کرد: یکی از مهمترین لازمه های برخورد با ناهنجاری، اجرای زودهنگام حکم است. اگر حکم زود و قاطع اجرا شود نخستین تیمی که با متخلف مسابقه دارد از حکم بهره مند خواهد شد اما اگر چند هفته اجرای حکم طول بکشد ممکن است تیم «ب» منفعت ببرد و تیم «الف» دچار خسران شود و این اتفاق بیشتر از آنکه عدالت باشد، بی عدالتی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار