بازدید 2573

فشار ترامپ به ژاپنی‌ها برای تولید بیشتر خودرو در آمریکا

بر اساس گزارشی که از سوی سفیر آمریکا در ژاپن منتشر شده ترامپ در دیدار نخست‌وزیر ژاپن خواستار افزایش تولید خودرو توسط خودروسازان ژاپنی در آمریکا شده است.
کد خبر: ۸۹۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۸ 29 April 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، در گزارشی که از سوی سفیر آمریکا در ژاپن در باره جزئیات دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن منتشر شده است، ترامپ ژاپنی‌ها را برای تولید خودروی بیشتر در داخل آمریکا تحت فشار قرار داده است.

در دیدار سران دو کشور همچنین درباره برنامه خودروسازان ژاپنی در راستای سرمایه‌گذاری بیشتر در آمریکا گفت‌وگو شد.

ویلیام هاگتی سفیر آمریکا در ژاپن گفت:‌ ما درباره لزوم انجام تحرکات بیشتر در این زمینه گفت‌وگو کردیم. اما من فکر می‌کنم که رئیس‌جمهور در این زمینه دیدگاه بسیار مثبتی دارند و در آینده شاهد اقدامات این چنینی هستیم.

ترامپ در یک نشست انتخاباتی در ویسکانسین گفت که آبه گفته است که ژاپن 40 میلیارد دلار در صنعت خودروی آمریکا سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

البته ترامپ در سخنان خود درباره جزئیات زمانبندی این طرح چیزی نگفت.

شرکت خودروسازی تویوتا که بزرگترین شرکت تولید خودرو در ژاپن محسوب می‌شود ماه گذشته اعلام کرد که تا سال 2022 حدود 13 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

ترامپ خودروسازان ژاپنی را مجاب کرده است که اشتغال بیشتری در آمریکا ایجاد کنند و آنها را تهدید به اعمال تعرفه 25 درصدی بر واردات خودرو در صورت عدم اجرای این درخواست کرده‌ است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی