بازدید 2734

آغاز هفته خوابگاه های دانشجویی از امروز

کد خبر: ۸۹۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 27 April 2019

سرپرست صندوق رفاه دانشجویان از آغاز هفته سراهای دانشجویی خبر داد و گفت: بخشنامه هفته سراهای دانشجویی به تمام دانشگاه ها ابلاغ شده و از امروز تا ۱۳ اردیبهشت ۹۸ این برنامه اجرا می شود.

به گزارش مهر، ناصر مطیعی گفت: هفته سراهای دانشجویی از امروز ۷ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۱۳ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

سرپرست صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: بخشنامه هفته سراهای دانشجویی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و این هفته از امروز آغاز می‌شود و دانشگاه‌ها برنامه‌های متنوعی را در این هفته برگزار می‌کنند.

به گزارش مهر، شعاری که برای این هفته در نظر گرفته شده، «سراهای دانشجویی عرصه نوآوری، مهارت محوری و رونق تولیدات دانشجویی» است.

اسامی روزهای هفته سراهای دانشجویی سال ۹۸

شنبه ۷ اردیبهشت ۹۸: ورزش نشاط و تندرستی

یکشنبه ۸ اردیبهشت ۹۸: ارتقای توانایی فردی، کسب مهارت‌های زندگی و مشارکت اجتماعی

دوشنبه ۹ اردیبهشت ۹۸: اقوام، فرهنگ‌ها و حقوق شهروندی

سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۸: مشارکت خیران، حمایت مسئولان و کمک نهادهای اجتماعی

چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸: ایده پردازی، مهارت آموزی و تولیدات دانشجویی

پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۸: خودشناسی، خودسازی و اخلاق

جمعه ۱۳ اردیبهشت ۹۸: غذای سالم، بهداشت و سلامت

علاوه بر اسامی که برای روزهای هفته سراهای دانشجویی در نظر گرفته شده، یک سری برنامه نیز به دانشگاه‌ها پیشنهاد شده که می‌توانند اجرایی کنند که برخی از این برنامه‌ها به شرح زیر است:

برنامه‌های فرهنگی ورزشی

راه اندازی بازارچه‌های دانشجویی در محوطه سراها و عرضه تولیدات دانشجویی با هدف اشتغال‌زایی و حمایت از کالاهای ایرانی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، سوغات اقوام ایرانی و دست ساخته‌های دانشجویی، توسعه و احیای فضای سبز سراها همچنین ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست در محوطه سراها و دانشگاه، برگزاری مسابقات ورزشی افتتاح پروژه‌های عمرانی نظیر سالن ورزشی و اتاق تندرستی برخی از برنامه‌های فرهنگی ورزشی پیشنهاد شده است.

بازدید دانشجویان از نقاط دیدنی شهر، برگزاری اردوهای درون شهری و دیدار از بناهای تاریخی، اجرای مسابقات مختلف فرهنگی از جمله مسابقات قرآن، کتابخوانی، شعر، مقاله نویسی، خاطره نویسی و اهدای جوایز به دانشجویان برتر، برگزاری جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی با موضوع سرا و زندگی در سرای مطلوب دانشجویی، برگزاری جشنواره عکس، کاریکاتور و اجرای برنامه‌های هنری در سراها از دیگر برنامه‌های پیشنهاد شده در حوزه‌های مذکور است.

برگزاری نشست‌های خاطره گویی در عرصه ایثار و دفاع مقدس در سراها، ایجاد محلی در سراها به منظور ارائه و فروش محصولات سخت افزاری و نرم افزاری فرهنگی و کتاب‌ها، راه اندازی، تجهیز و تکمیل کتابخانه های سرا، ایجاد فرهنگ بهسازی و نظافت محیط سراهای دانشجویی (نظافت محوطه سراها به وسیله اداره سراها و نظافت اتاق‌ها با کمک دانشجویان)، برگزاری ایستگاه‌های سلامت با انجام خدماتی همچون واکسیناسیون آنفلوانزا، واکسیانسیون هپاتیت، تعیین گروه خونی، تعیین فشار خون، قند خون و معرفی طب سنتی نیز از دیگر برنامه‌های پیشنهاد شده است.

اهدای سبد کالای فرهنگی، آموزشی و غذایی به دانشجویان ساکن در سرا، برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل از نیکوکارانی که به نحوی در توسعه فضاهای خوابگاهی مشارکت داشته‌اند، تقدیر از سراداران نمونه غیردولتی و بسیج عمومی برای نظافت کلی سراها و آراستن داخل و محوطه آن با حضور نمادین دانشجویان و مسئولان در غبار روبی نمازخانه یا مسجد سراها نیز سایر مواردی است که توسط صندوق رفاه دانشجویان پیشنهاد شده است.

برنامه‌های آموزشی

برپایی کارگاه آموزشی برای سرپرستان سراها در موضوعات بهداشت فیزیکی و نگهداری سراها، مهارت‌های ارتباط با جوانان، تهیه و توزیع ویژه نامه و کتابچه در حوزه ترویج و تبیین حقوق شهروندی، سازگاری با زندگی جمعی در سراها و ارتباط آن با مسائل درون سراها، موضوعات مرتبط با سلامتی، و پخش و نصب بروشورهای حاوی نکات تغذیه‌ای و سلامتی از جمله مواردی است که در بخش آموزشی پیشنهاد شده است.

همچنین، برگزاری مسابقه آشپزی با اولویت غذای سالم و کم هزینه، انتخاب سرای نمونه و دانشجوی نمونه سراهای دانشجویی بر اساس نظرسنجی از دانشجویان و مسئولان سراهای دانشجویی، آموزش بهداشت فردی و اجتماعی در سراهای دانشجویی، آشنایی با آسیب‌های مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی، قرص‌های روانگردان و حضور پزشکان و روانپزشکان در سراها و ویزیت دانشجویان به صورت رایگان در فهرست پیشنهادهای این صندوق برای برنامه آموزشی هفته سراهای دانشجویی مطرح شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان