بازدید 3260

قیمت نفت خام کاهش یافت، اما انتظار می‌رود روند افزایشی در هفته آینده ادامه داشته باشد

در روز جمعه قیمت نفت خام تحت تأثیر اخبار موجود مبنی برا افزایش تولید کشورهای عضو اوپک در راستای جبران محدودیت های به وجود آمده حاصل از تحریم های ایالات متحده علیه ایران اندکی کاهش یافت.
کد خبر: ۸۹۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴ 26 April 2019

در روز جمعه قیمت نفت خام تحت تأثیر اخبار موجود مبنی برا افزایش تولید کشورهای عضو اوپک در راستای جبران محدودیت های به وجود آمده حاصل از تحریم های ایالات متحده علیه ایران اندکی کاهش یافت.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از  رویترز، با این حال قیمت این محصول در بازارها کماکان در مسیر طولانی ترین روند افزایشی هفتگی خود در سال های اخیر قرار دارد، چرا که به علت توافق اعضای اوپک مبنی بر کاهش تولید و تحریم های وضع شده علیه ونزوئلا و ایران و عدم ثبات در لیبی، بازار نفت خام با محدودیت عرضه مواجه است.

نفت خام دریای شمال (برنت) در روز جمعه و در ساعت 11:59 به وقت تهران، در معاملات آتی به قیمت 74 دلار و 24 سنت به ازاء هر بشکه معامله شد که نسبت به قیمت قبلی 11 سنت کاهش داشته است.

هر بشکه نفت سبک WTI ایالات متحده نیز در معاملات آتی به قیمت 64 دلار و 96 سنت معامله شد که 25 سنت کاهش قیمت را نشان می دهد.

این کاهش قیمت، پس از آن است که در روز پنجشنبه قیمت نفت برنت برای اولین بار در سال 2019 و پس از آنکه آلمان، لهستان و اسلواکی واردات نفت خود از روسیه را به علت کیفیت پایین خط لوله انتقالی به تعلیق درآوردند، به بیش از 75 دلار به ازاء هر بشکه رسید.

این حرکت، یکی از شریان های اصلی تأمین نفت اروپا را قطع کرده است. روسیه اعلام کرد که از تاریخ 9 اردیبهشت اقدام به صادرات نفت تمیز از یک خط لوله دیگر خواهد کرد.

قیمت نفت WTI  در مسیر هشتمین هفته افزایشی متوالی قرار دارد، اتفاقی که از نیمه اول سال 2015 تا به حال اتفاق نیفتاده است. نفت برنت نیز در شرف افزایش قیمت برای پنجمین هفته متوالی است که طولانی ترین روند افزایشی این محصول در سال جاری می باشد.

قیمت نفت خام در سال 2019 حدود 40 درصد افزایش داشته است.

واشنگتن در روز دوشنبه اعلام کرد که کلیه معافیت های نفتی برای خرید نفت ایران را لغو خواهد کرد.

بانک گلدمن ساکس ایالات متحده اعلام کرد که انتظار دارد علیرغم تحریم های وضع شده علیه ایران، کمبود ایجاد شده از طریق افرایش تولید کشورهای عضو اوپک و روسیه جبران شده و قیمت نفت بیش از این افزایش پیدا نکند، هر چند نوسانات افزایشی در ماه های آتی ادامه داشته باشد.

علیرغم تلاش های ایالات متحده در به صفر رساندن صادرات ایران، بسیاری از تحلیلگران معتقدند که این کشور کماکان می تواند به صادرات خود ادامه دهد.

شرکت مشاوره انرژی FGE در این باره گفت: صادرات روزانه 400 – 500 هزار بشکه نفت خام و نفت فوق سبک از سوی ایران ادامه خواهد داشت.

بانک Jefferies نیز پیش بینی کرد که ایران حداقل 500 – 600 هزار بشکه در روز صادرات خواهد داشت و ادامه داد: حداقل چین و احتمالاً هند و ترکیه به واردات نفت خام از ایران ادامه خواهند داد.

چین، بزرگترین خریدار نفت ایران، به طور رسمی نسبت به این اقدام ایالات متحده شکایت خود را اعلام کرده است.

در این بین، عراق اعلام کرده که میزان تولید خود را افزایش خواهد داد.

 

 

         

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی