بازدید 13374
یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با «تابناک»؛

تحریم آمریکا باعث تقویت صادرات غیرنفتی ما خواهد شد/ هر طور شده، نفت خود را خواهیم فروخت

روز گذشته، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که بار دیگر معافیت‌های خرید برخی کشور‌هایی که از ایران نفت می‌خریدند، تمدید نخواهد کرد که البته این موضوع با واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی و بین المللی مواجه شد، به گونه ای که اشخاص و سیاستمداران در این باره دیدگا‌ه‌های مختلف ارائه کردند.
کد خبر: ۸۹۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ 23 April 2019

تحریم آمریکا باعث تقویت صادرات غیرنفتی ما خواهد شد/ هر طور شده، نفت خود را خواهیم فروختروز گذشته، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که بار دیگر معافیت‌های خرید برخی کشور‌هایی که از ایران نفت می‌خریدند، تمدید نخواهد کرد که البته این موضوع با واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی و بین المللی مواجه شد، به گونه‌ای که اشخاص و سیاستمداران در این باره دیدگا‌ه‌های مختلف ارائه کردند.

به گزارش «تابناک»؛ برخی سیاستمداران داخلی بر این باورند که این روش ها برای کشوری مانند ایران اثرگذار نخواهد بود، چون ایران می‌تواند به راحتی هر میزان نفتی که لازم دارد، صادر کند. در این بین، اما برخی دیگر اعتقاد دارند، هرچند فروش نفت ایران صفر نخواهد شد، سختی‌هایی در این راه وجود خواهد داشت.

البته برخی‌ نیز می گویند، اقدامات آمریکا باعث به‌هم‌ریختگی اوضاع داخلی و به ویژه اوضاع اقتصادی کشور می‌شود؛ بنابراین، باید راهکار‌هایی مانند مذاکره و مصالحه در کار را دنبال کرد تا آسیب های کمتری به کشور برسد.

اما عده‌ای هم بر این باورند روند کنونی، به سمت و سوی جنگ است و شاید دیر یا زود، گزینه نظامی از سوی دو کشور مطرح شود! برخی نمایندگان مجلس هم اعتقاد دارند که حمایت برخی کشور‌های عربی از اقدام آمریکا، به معنی جنگ علیه ایران است و نباید کار آنها را بی پاسخ گذاشت.

با این حال، گروهی دیگر از نمایندگان مجلس می گویند، باید از این فرصت استفاده کرد و با فراوری محصولات نفتی ـ در صورتی که نتوان نفت را به بازار ارائه کرد ـ میزان خسارات وارده به کشور را تا حد ممکن جبران کرد.

رمضان‌علی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با تابناک در این باره اظهار داشت: فکر می‌کنم این اقدام آمریکا باعث خواهد شد، بار دیگر همبستگی و ارتباط مسئولان ما با مردم و برعکس بیشتر شود، چون تجربه نشان داده، در این چهل سال هر موقع تهدید‌ها علیه ایران بیشتر شده، انسجام ما بالاتر رفته است. البته این اقدام آمریکا شاید ما را به زحمت بیندازد؛ اما طبیعی است که ما دیگر با این نوع رفتار‌ها از میدان به در نخواهیم شد. راهکار‌های بسیاری وجود دارد تا ما بتوانیم درآمد‌های خود را داشته باشیم و این تحریم‌ها را دور بزنیم.

وی همچنین یادآور شد: ظرفیت‌های ایران آنقدر بالاست که توان استقامت در مقابل این تحریم‌ها را دارد و می‌تواند از راه های دیگر درآمد کسب کند. این تحریم آمریکا باعث تقویت صادرات غیر نفتی ما خواهد شد. در بحث نفت هم این گونه است و ما می‌توانیم به جای نفت، محصولات نفتی خود را صادر کنیم که از ارزش افزوده بیشتری هم برخوردارند.

این نماینده مجلس افزود: البته این گونه هم نیست که صادرات ما در زمینه نفت به صفر برسد. روز گذشته من با چند تن از سفرای خارجی صحبت می کردم. این گونه نیست که همه گوش به فرمان آمریکا باشند. من فکر می‌کنم صادرات نفت ما هرگز به صفر نخواهد رسید و مشتریان خاص خود را دارد؛ بنابراین، اینکه برخی ادعا می‌کنند، با این کار‌ها ضربه مهمی به ما زده اند، تصور اشتباهی است. ما راهکار‌های مختلفی برای فروش نفت داریم و می‌توانیم نفت خود را بفروشیم و هر طور که شده، نفت خود را خواهیم فروخت و نخواهیم گذاشت که مشتریان ما بدون نفت از این جا بروند. همچنین مشتریان قدیمی و سنتی ما هرگز تسلیم فشار‌ها نمی‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸۸
انتشار یافته: ۳۸
سکوت مدعیان حقوق بشر در این شرایط قابل تامل است. یک میخ در پای یک زندانی رود جیغ و داد میکنند ولی میلیون ها ایرانی تحت تاثیر تحریم ظالمانه آمریکا که خلاف حقوق بین الملل است، گرسنه شوند صدایی از این مدعیان به اصطلاح هموطن در نمیاید.
کدوم محصولات ؟!!!!!
پس آمریکا کار خوبی کرد . چرا تشکر نمی کنید ؟ عیب نیست ؟!
فقط مردم بدبخت دارند تاوان تحریم می دهند و له می شوند
از داشتن اینگونه نمایندگان و افراد اندیشمند در پوست خود نمیگنجم!!فقط موندم که ان مشتریان خاص و امثالهم چگونه پول کالاها و نفت دریافتی خود را بما میدهند.مگر با این فرمول که ما میدهیم و انها نمیدهند یا در ازایش کش و جغجغه بما صادر کنند!!!!
من در يك چيز به يقين رسيدم و ان اينكه هروقت کشور تحت فشار واقعي قرار ميگيره مسوليني كه رانت و باند بازي و حقوق و شهرت ووووو همه چيز مال اوناست ميان و شعار همبستگي و وحدت سر ميدن. اقاي مسئول تو بیجا ميكني ميگي وحدت ولي در شرايط عادي مملكت تو دنبال رانتتي و ما براي گرفتن يك وام ازدواج بايد 1 سال تو نوبت وايسيم.
چرا در برجام موندید خارج شید حداقل این ترامپ حالش گرفته بشه
برام سواله چرا کسی حرف از تحقق شعار سال نمیزنه : "رونق تولید"
یک راهش ارزان فروشی است .که هر دوطرف راضی هستند . هم فروشنده و هم خریدار . تا بعد ببینیم چه پیش اید .
البته بشرطی که بابک زنجانی ها نسازیم
با کسی مصاحبه کنید که می گفت آمریکا با دم شیر بازی نکنه. ما تنگه رو می بندیم. اگر ما نفت صادر نکنیم هیچ کس نمی تونه صادر کنه. کجاست اون آقا؟ دوباره رفته پیست اسکی؟
منظور از صادرات غیر نفتی سیب زمینی پیازه یا خودرو, کشتی , قطار , تجهیزات پزشکی, و................تون؟
البته امیدوارم چندتا بابک زنجانی دیگه از توی این کار در نیاد!
عمرا بذاریم کسی بدون نفت از اینجا بره. عمرا
به نظر من نباید این همه مدارا کنیم و سیاست این کار و اون کار بدیم اگه واقعا میتونیم مثل خود آمریکا و کشورهای عربی که دارن این همه مشکل برای ما درست میکنند دست به اقدام عملی بزنیم و برای هر چند مدت که لازمه تنگه هرمزو ببندیم
باعث چپاول و خام فروشی مواد معدنی و دیگر اقلام خواهد شد
به این نماینده تندرو و دلواپس بفرامیید تحریم ها بالمره لغو شده. امضای کری هم تضمینه لغو تحریم هاست. هر چند اگه جان کری شفاهی هم میگفت ما قبول داشتیم/
چقدر بیخود شعار میدید و مردم را بیخود امیدوار میکنید
پس چی شدتهدیدبستن تنگه هرمز؟ اونم رفت پیش اتش زدن برجام؟!!!
حتما اونم دو بار ، همونطور که تنگه هرمز رو بستین ، هیچ تپه ای رو سالم نذاشتین برادر
ایران باید به سمت همکاری با قدرت های منطقه ای از جمله چین و روسیه برود و سعی در ایجاد جبهه ای قدرتمند در مقابل آمریکا ایجاد کند
الان وقت این است کشورهای منطقه که با سیاست های آمریکا مشکل دارند با هم یکپارچه شوند از این تحدید آمریکا فرصت ایجاد کنند ( از جلمه اتحادیه اروپا + چین + روسیه)
با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود
جالبه کاری که باید خود دولت باید آنرا انجام می داد الان اتفاق افتاده ولی دولت همچنان وابسته به نفت است و از هر راهی می خواهد دوباره نفت صادر کند!
اين کار دولت رو مي بينم ياد معتادي مي افتم که وابسته به نفت شده و هر کار مي کنن ترک نمي کنه !
دولت اگر نیاز به دلار دارد باید به سمت محصولات فرآوری شده و ارزش افزوده بالاتر برود و دست از خام فروشی بردارد.
کشورهای غیر متعهد هم که تعداد بسیار بالای از کشورهای جهان هستند باید در بیانه ای این فشار و ظلم آمریکا را محکوم کنند این مدل رفتار اگر در آمریکا نهادینه شود باعث از دست رفتن نظم قوانین بین اللملی می شود
هر کشوری هر وقت دلش خواست کشوری دیگر را با فشار و بدون منطق و بدون در نظر گرفتن شورای امنیت سازمان ملل متحد تحدید می کند
آمریکا الان نقش دزد دریایی را پیدا کرده!
بله از فردا تکنولوژی صادر میکنیم !!! و پراید
هرطور شده یعنی اینکه چوب حراج بزنیم به ثروت کشور ؟؟؟؟؟؟؟؟

شما دیگه کی هستید !!!!!!!!

دلتان برای آقازاده هایتان میسوزه نه مردم .
بس کنید بابا ... ما که در زمان تحریم ها چیزی جز پس رفت از این کشور ندیدیم!
مردم توان ندارند شاید خودتون حیبهلتون رو پر کردید ملت تا حالا هم بزور زنده موندند بریم بسوی جنگ
آره آقای خوش خیال تحریم باعث شده صادرات ما افزلیش پیدا کند کالاهای ایرانی را به نصف تا یک سوم فیمت ونفت را هم با 10 دلار تخفیف یعنی حراج بفروشیم تا بچهای شما در غرب خوش بگذرانند
ﻣﻨﺘﻆﺮ ﻇﻬﻮﺭ ﺑﺎﺑﻚ ﺯﻧﺠﺎﻧﻲ و ﺧﺎﻭﺭﻱ ﻫﺎﻱ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ ﺑﺎﺷﻴﻢ ﺑﻪ اﻣﻴﺪ ﺧﺪا! !
حتما ایده وزیردلسوز جهاد کشاورزی است که بجای نفت گوجه فرنگی.پیاز.سیب زمینی انواع میوه وتره بار.و موادغذائی مورد نیاز ملت را صادر و ارز حاصله را ازهمان کشور به آقازاده ها برسانیم به زعم ایشان مردم جسارت اعتراض ندارند ومثل آفتاب پرست خودشان را طبق سالیان گذشته با وضعیت محیط وگرسنگی وفق خواهندداد ایا خدا بداد این ملت خواهد رسید
راست می گه از وقتی که نفت را تحریم کردن در سال۹۱ تا الان صادرات سالانه ما دو برابر شده
آقای رمضان‌علی سبحانی‌فر:
راهکار مهندسی شده جنابعالی چیست که ابراز می کنید هر طور شده نفتمان و محصولات فرآوری شده آن را خواهیم فروخت؟
همین الان چین به من ایرانی ماهی تُن نمی فروشد!
آقای سبحانی فر باید بداند که حراج فروش نفت ارزان بر روی شناور های سرگردان در آبهای خلیج فارس ( آنهم بصورت معامله نسیه ) چندان افتخاری ندارد.
نه صادرات مشتقات نفتی و نه صادرات غیر نفتی افزایش نخواهد یافت. کشوری که در زمان عادی نتواند صادراتش را رشد دهد در هنگام تحریم چگونه می تواند؟ تنها اتفاق، رشد منفی اقتصادی، تورم، افزایش فقر و به تبع آن رشد ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین افزایش شدید نارضایتی عمومی خواهد بود.
ماشششالا چه نمایندگان زبر و زرنگی داریم از هر تهدیدی فرصت میسازن
کاسبان تحریم نونشون تو روغن شد.
فقط یک نمونه بیارید که در طول تاریخ بشریت تا الان کشوری تحت تحریم تونسته خودش رو نجات بده؟!!!!
چرا تا این حد به شعور ملت توهین میکنند!!!!!
آقای وکیل مجلس؛ این طرح باید 40 سال پیش برنامه ریزی می شد و باید صادرات غیر نفتی از قبل از این تحریمها اولویت می یافت از هفته آینده شما جه جیزی را می خواهید جایگزین نفت کنید برادر شما فقط بلدید بار تان را روی دوش مردم ضعیف بگذارید و الا مردم قوی از شما باهوش ترند
امیدوارم آذوقه مردم صادر نشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار