بازدید 9810
پیمانه اقتصادی؛

پراید از گردونه تولید حذف می‌شود/ عراق: واردات گاز از ایران ۱۳ درصد افزایش می‌یابد/ فشار‌های آمریکا نتوانست جلوی رشد هواوی را بگیرد/ کره جنوبی به دنبال تمدید معافیت نفتی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ایجاد مؤسسه تحقیقاتی تویوتا در چین، عقب نشینی شاخص کل بورس از کانال ۲۰۶ هزار واحد، افزایش قیمت سکه امامی در بازار دوشنبه، خبر لغو معافیت تحریم خرید نفت ایران روپیه را پایین کشید، واردات هلو، شلیل و شفتالو ۶ میلیون دلاری شد، ایران آماده تأمین نیاز‌های نفت و گاز پاکستان است و اختلاف بانک مرکزی ترکیه با IMF بر سر میزان ذخایر ارزی را در بر دارد.
کد خبر: ۸۹۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 23 April 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ایجاد مؤسسه تحقیقاتی تویوتا در چین، عقب نشینی شاخص کل بورس از کانال ۲۰۶ هزار واحد، افزایش قیمت سکه امامی در بازار دوشنبه، خبر لغو معافیت تحریم خرید نفت ایران روپیه را پایین کشید، واردات هلو، شلیل و شفتالو ۶ میلیون دلاری شد، ایران آماده تأمین نیاز‌های نفت و گاز پاکستان است و اختلاف بانک مرکزی ترکیه با IMF بر سر میزان ذخایر ارزی را در بر دارد.

پراید از گردونه تولید حذف می شود

سخنگوی کمیسیون صنایع، با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون متبوع خود از شرکت سایپا گفت: طبق اظهارات مدیرعامل سایپا، تولید از گردونه تولید حذف و خودرو تیبا یا کوئیک جایگزین آن می شود. ملکی ادامه داد: از مدیرعامل سایپا خواسته شده تا به تعهدات خود در قبال فروش خودرو عمل کنند تا سر مردم در این میان بی کلاه نماند. /ایرنا

ایجاد مؤسسه تحقیقاتی تویوتا در چین

شرکت تویوتا‌موتور اعلام کرد، در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک مؤسسه تحقیقاتی در پکن با همکاری دانشگاه سینگواست تا کار روی استفاده از فناوری توان هیدروژنی و دیگر فناوری‌های پاک که می‌توانند در خودروها استفاده شوند و چالش‌های محیط ‌زیستی چین را کاهش دهند آغاز شود. این برنامه نوآورانه از سوی آکیو تویودا، رئیس این خودروساز ژاپنی طی یک سخنرانی در دانشگاه سینگوا اعلام شد. یک منبع نزدیک به تویوتا در این ‌باره گفت: «این شرکت بنا دارد تا فناوری‌های جدید را در اختیار چین قرار داده و به این ترتیب، تجارت خود را در این کشور از طریق افزایش ظرفیت تولید و روش‌های توزیع توسعه دهد. مؤسسه تحقیقاتی مشترک تویوتا و سینگوا بنا دارد تا چنین روش‌هایی را برای کاهش سوانح ترافیکی ابداع کند. تویوتا پیشتر از قصد خود برای اعطای دسترسی آزادانه به فناوری برقی‌سازی محصولاتش به شرکت‌های مختلف خبر داده بود. تویوتا از سوی دیگر امیدوار است تا همکاری خود را با شرکت‌های چینی در راستای ساخت و توسعه خودروهای دارای سلول‌های سوختی ارتقا دهد. /دنیای‌اقتصاد

عقب نشینی شاخص کل بورس از کانال ۲۰۶ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با کاهش ۵۳ واحدی معادل ۰.۰۳ درصد به رقم ۲۰۴ هزار و ۳۲۱ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۵ واحدی معادل ۰.۰۳ درصد به رقم ۵۸ هزار و ۸۸۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز همانند روز شنبه، با رشد ۹۴ واحدی معادل ۰.۲۳ رصد، عدد ۴۰ هزار و ۷۴۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۵ واحدی معادل ۰.۲۳ درصد به رقم ۲۸ هزار و ۳۹۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۴۷ واحد کاهش معادل ۰.۱۵ درصد را رقم زد و به سطح ۲۳۰ هزار و ۴۷۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۴۲ واحد کاهش معادل ۰.۱۶ درصد به رقم ۱۵۲ هزار و ۹۹۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۸۴۷ واحد افزایش معادل ۰.۲۱ درصد همراه بود و عدد ۳۹۵ هزار و ۱۷۹ واحد را به نمایش گذاشت. 

پراید از گردونه تولید حذف می شود/ عراق: واردات گاز از ایران 13درصد افزایش می یابد/ فشارهای آمریکا نتوانست جلوی رشد هواوی را بگیرد/ کره جنوبی به دنبال تمدید معافیت نفتی

افزایش بهای سکه امامی در بازار دوشنبه

محمد کشتی آرای، عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در خصوص نرخ‌های روز دوشنبه، به تابناک اقتصادی گفت: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۴,۷۰۰,۰۰۰ تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افزایش قیمت ۱۴۰ هزار تومانی به رقم ۴,۹۰۰,۰۰۰ تومان فروخته شد. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی به نرخ ۲,۶۸۰,۰۰۰ تومان رسید که نسبت به روز شنبه، ۳۰ هزار تومان گران‌تر می‌باشد. هر ربع سکه بهار آزادی نیز، ۱,۷۱۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد و هر سکه یک گرمی نیز با رشد ۱۰ هزار تومانی به رقم ۹۵۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۴۰,۲۰۰ تومان و هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۱,۹۱۰,۰۰۰ تومان است که نسبت به روز شنبه، ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است. به گفته کشتی آرای، حباب سکه به ۵۵۰ هزار تومان رسید.

خبر لغو معافیت‌ تحریم خرید نفت ایران روپیه را پایین کشید

انتشار خبر تصمیم واشنگتن برای عدم تمدید معافیت‌های تحریم خرید نفت ایران، باعث شد تا در معاملات روز دوشنبه، روپیه هند کاهش ارزش خود در برابر دلار را تجربه کند و از 60.37 روپیه در برابر دلار به 69.82 روپیه کاهش یابد. /ایندیا اکسپرس

عراق: واردات گاز از ایران 13 درصد افزایش می یابد

السومریه: وزارت برق عراق اعلام کرد، واردات گاز از ایران را تا 9 ماه دیگر 13 درصد افزایش خواهد داد؛ بنابراین، عراق در ابتدای سال 2020، واردات گاز از ایران را از 28 میلیون متر مکعب در روز در شرایط کنونی به 32 میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد داد. این وزارت‌خانه دولت عراق اعلام کرد قطع واردات گاز ایران باعث می شود که تولید برق در این کشور 4 هزار مگاوات کاهش یابد. وزارت برق عراق اعلام کرده است که جایگزینی برای واردات گاز ایران ندارد.

واردات هلو، شلیل و شفتالو ۶ میلیون دلاری شد

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی در یازده ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۶ هزار و ۶۹۲ تن هلو، شلیل و شفتالو از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بنا بر آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران با واردات این حجم هلو، شلیل و شفتالو به کشور بالغ بر ۶ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۳۵۵ دلار ارز از کشور خارج شد که رقم ریالی آن بالغ بر ۲۷۹ میلیارد و ۱۸۶ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۲۰۷ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. به نقل از میزان، لازم به ذکر است که واردات هلو، شلیل و شفتالو از کشو‌های اسپانیا، یونان و وارد ایران شده است.

ایران آماده تأمین نیازهای نفت و گاز پاکستان است

دکتر حسن روحانی، روز گذشته در نشست مشترک مطبوعاتی با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در زمینه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور وجود دارد، گفت: دو طرف توافق دارند که روابط تجاری توسعه یابد و جمهوری اسلامی ایران آماده است نیازهای پاکستان در زمینه نفت و گاز را تأمین کند و اقدام‌های لازم برای اتصال لوله گاز به این کشور را انجام دهد، همچنین آماده‌ایم تا صادرات برق از ایران به پاکستان به ده برابر افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه برای توسعه روابط تجاری کمیته تهاتر بین دو طرف تشکیل خواهد شد تا صادرات و واردات تهاتر و در یک حساب تسویه شود، افزود: علاقه داریم تا بنادر چابهار و گوآدر روابط بیشتری داشته باشند و ارتباط بین این دو بندر با اتصال راه‌آهن گسترش یابد. نخست‌وزیر پاکستان نیز در این دیدار با تأکید بر ارتقای همکاری‌های بین دو کشور در زمینه‌های مختلف به‌ویژه تجاری، اقتصادی، بهداشت و انرژی عنوان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های قابل توجهی در بخش های مختلف و مراقبت‌های اولیه بهداشتی داشته است که امیدواریم بتوانیم از این تجارب ایران استفاده کنیم.

فشارهای آمریکا نتوانست جلوی رشد هواوی را بگیرد

یکی از جنجال‌برانگیزترین اتفاقاتی که در سال ۲۰۱۸ میلادی رخ داد، بدون شک تلاش دولت ایالات متحده آمریکا برای تحریم و ممنوعیت استفاده از گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی ساخت شرکت چینی هواوی بود. ماجرا از اوایل سال گذشته میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند. با این‌که دولت چین و شرکت‌های هواوی و زدتی‌ای همگی این اتهامات را بارها رد و تکذیب کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها به تلاش برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها و قطع همکاری سایر کشورها ادامه می‌دهند. حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشره از سوی رویترز نشان می‌دهد که هواوی موفق شده است در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با یک رشد و افزایش ۳۹ درصدی در میزان درآمدهای خود روبرو شده و رقم آن در این بازه زمانی کوتاه سه ماهه به ۱۷۹.۷ میلیارد یوآن معادل ۲۶.۸۱ میلیارد دلار رسیده است. این رقم به قدری قابل توجه بوده که بالاترین میزان درآمد سه ماهه این شرکت چینی محسوب و عنوان شده است.

پاکستان به دنبال بانک‌های ثالث برای افزایش تجارت با ایران

پاکستان تودی نوشت: صاردکنندگان پاکستانی به دلیل رسیدن تجارت اسلام آباد با تهران به رقم ناچیز ۳۵ میلیون دلار در پی وضع تحریم های ایالات متحده بر ایران خواهان استفاده از کانال های بانکی ثالث به ویژه بانک های چینی بمنظور تجارت با ایران هستند. تجارت فعلی دو جانبه دو کشور بر پایه تهاتر و سیستم تراکنش نقدی است و صادرکنندگان پاکستانی از استیت بانک پاکستان یا همان بانک مرکزی این کشور تقاضای امضای توافق با بانک های چینی مستقر در کراچی به منظور تسهیل صادرات به ایران را کرده اند.

در همین حال «حاجی جمال الدین» نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی و صنعتی پاکستان-افغانستان گفت: اگر تسهیلات بانک های چینی با افتتاح شعبه ای در بلوچستان انجام گیرد، مثل سایر کشورها می توانیم با ایران تجارت داشته باشیم. وی افزود: کشورهای زیادی وجود دارند که با استفاده از کانال های بانکی ثالث با ایران تجارت می کنند. دولت پاکستان در حال نادیده گرفتن تجارت با کشورهای همسایه مانند ایران و افغانستان است و کشورهای دیگر در حال ربودن سهم بازار آنها هستند. وی تصریح کرد از آنجایی که چین تجارت خوبی با تهران دارد بانک های چینی مانند بانک صنعتی و بازرگانی چین در کراچی می توانند به صادرکنندگان کمک کنند تا مسأله تراکنش با ایران را در صورتیکه بانک مرکزی پاکستان یادداشت تفاهمی با این بانک چینی منعقد کند، حل کنند؛ ضمن اینکه برخی از کشورها در حال تجارت با ایران هستند؛ در حالی که تراکنش خود را در دوبی انجام می دهند. منابع آگاه اعلام کردند، بانک های پاکستانی همچنان در انجام تراکنش با بانک های ایرانی بی میل هستند و نبود کانال های بانکی یک مانع بزرگ برای ارتقاء تجارت محسوب می شود. با این وجود بانک های مرکزی پاکستان و ایران در حال مذاکره برای توافق پرداخت ها از طریق کانال های بانکی هستند.

دهلی: پیامدهای تصمیم جدید آمریکا علیه ایران را بررسی می‌کنیم

به دنبال تصمیم دوشنبه آمریکا در زمینه عدم صدور معافیت از تحریم‌های نفتی ایران، هند‌ از جمله خریداران نفت خام ایران نیز واکنش نشان داد. به نوشته «آینی نیوز» مقام‌های دولت هند دوشنبه شب به وقت تهران از بررسی پیامدهای تصمیم جدید آمریکا در زمینه عدم صدور معافیت از تحریم‌های نفتی ایران خبر دادند. مقام‌های مطلع دولت هند اظهار داشتند: «بیانیه وزیر خارجه آمریکا را شاهد بودیم و در حال بررسی پیامدهای این تصمیم هستیم و در موقع مناسب بیانیه‌ای در این باره صادر می‌کنیم.» مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا دوشنبه اعلام کرد که هیچ معافیت جدیدی از تحریم‌ها برای وارد کنندگان نفت ایران صادر نمی‌شود.

اختلاف بانک مرکزی ترکیه با IMF بر سر میزان ذخایر ارزی

صندوق بین المللی پول ذخایر خالص بین المللی ترکیه را تا دوازدهم ماه جاری میلادی ۲۸.۴ میلیارد دلار اعلام کرد؛ اما بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد که تمرکز بر روی آمار خالص گمراه کننده است و اصرار دارد سرمایه گذاران به ذخایر ناخالص ترکیه که کمی کمتر از ۹۸ میلیارد دلار است، نگاه کنند. در همین حال، معاون بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد تمرکز بر روی رقم ناخالص ذخایر که شامل سپرده های بانک های تجاری در نزد بانک مرکزی بعنوان تعهد برای بدهی دلار آنها است منطقی تر است؛ ضمن اینکه تا زمانیکه پس اندازهای ارزی شهروندان ترکیه ای در بانک ها ادامه دارد بخشی از آن در بانک مرکزی نگهداری خواهد شد که این منابع در هر کاری که مناسب باشد استفاده می شود. بر همین اساس، ترکیه در حدود ۱۱۸ میلیارد دلار سر رسید بدهی ارزی در ظرف ۱۲ ماه آینده دارد و بانک مرکزی ترکیه در صورتی که که گردش سرمایه کاهش پیدا کند باید تمهیدات لازم را برای پرداخت این بدهی اتخاذ کند. در حال حاضر سرمایه گذاران خارجی ۱.۶ میلیارد دلار از بازار قرضه به لیر برداشته کرده اند که علت آن به دلیل تلاطمات سیاسی و اقتصادی این کشور بر می گردد. البته لیر ترکیه در ماه مارس هم با بیشترین روند روزانه کاهشی خود در یک سال اخیر مواجه شد. این در حالی است که بانک جی پی مورگان چیس آمریکا به سرمایه گذاران پیشنهاد فروش لیر را می کند.

کره جنوبی به دنبال تمدید معافیت نفتی

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: دولت کره جنوبی در همه سطوح در حال مذاکره با ایالات متحده برای تمدید معافیت ها بوده است و تلاش های خود را در این زمینه تا ضرب الاجل دوم (12 اریبهشت ماه) ادامه می دهد. به نوشته یونهاپ، اوایل ماه جاری میلادی «هونگ نام کی» وزیر اقتصاد کره جنوبی در واشنگتن پیرامون تمدید معافیت این کشور از تحریم های آمریکا علیه نفت ایران با استیو منوچین همتای آمریکایی دیدار و خود گفت و گو کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
کره جنوبی هم تبعیت خواهد کرد
چین و هند هم تبعیت خواهند کرد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
روسیه هم تبعیت خواهد کرد نه اینکه خیلی با هم رابطه نزدیکی دارند، عراق یمن هم تبعیت خواهد کرد قول می دهند با عربستان سعودی کاری نداشته باشد.
جابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
چین قصد داره یوان رو هم حذف کنه بجاش فقط با دلار معامله کنه گفته پشیمان شده چرا به روسیه ترکیه و ایران با پول ملی معامله نشه، ترکیه هم پیشمان شده از معامله با پول ملی روسیه هم که ذخایر دلار رو کاهش داده پشیمان شده ژاپن هم، هیچ کشوری حاضر نمیشه نفت ارزان از ایران بخره عراق هم می خواهد تجارت ش رو با ایران کم کنه، عمران خان هم گفته اصلا هدفش از سفر به ایران تجاری نبوده؟ دولت روسیه و دولت چین هم برای قویتر شدن دولت امریکا مراسم دعای خاصی برگزار کردند، خدا هم اصلا تو این بازی ها مداخله نمی کنه. ....
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
مسئولین از خواب بیدار شوند




دلار با سرعت شتابان استارتشو زده
تازه داشتیم به پراید بدون زه عادت میکردیم :)))
پراید حذف نمیشود!!! خاطرت جمععععع!!
تازه داره برند پولدارها میشه!
پاسخ ها
واو میم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
لطفا نخریددددد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
حیف شد هنوز پراید تانک پراید پرنده پراید بالستیک ساخته نشده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
به به چه مسئولینی
سخنگوی کمیسیون صنایع خبر نداره پراید تا 2 سال دیگه پیش فروش شده
تا بخوان به طور رسمی حذف کنن 10 سال طول میکشه!
حیفه که پراید دیگه تولید نشه! تازه برند شده بود!
پراید 6 میلیونی رسید به 50میلیون و حذف شد؟!
پاسخ ها
سورن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
نمیخریم اصلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
چرا چیزهای دیگه ۱۰ برابرگرون شده بهت هیچ زوری نمیاد فقط پراید بهت زور میاره؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
همون بهتر که کلا جمع بشن
حتما بجای پراید پیکان جدید میاد
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
اتفاقا پیکان جدید پیش تولید شد با امکانات و طراحی زیبا
اما به دلایل نامعلوم از تولیدش جلوگیری شد!
کمپین نههههههههههههههه به خرید خودروووووووووووو
پاسخ ها
همه با هم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
همه باهممممممممممممم
ادامه میدیمممممممممم
سورن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
ایشالاااااااااااااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
دقیقا

بذارید اون دلال ها بخرند

باید نخریم تا دلال ها با سر بخورند زمین
کلا خودرو نمیخریمممممممممممممممم
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
بلههههههههههههه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
هرچند ناامیدم اما ایشالا
استفاده از کانال های بانکی ثالث با ایران تجارت می کنند.
فعال کردن تجارت با پول ملی ،
اوردن چین و روسیه و هند و... برای تشکیل یک بازار ازاد با پول ملی
40 سال است مرگ بر امریکا می گوییم اما همچنان با دلار معامله می کنیم!
عدو شود سبب خیر.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
چشم!
این نماینده خبر داره که سایپا پرایدها رو تا آخر سال پیش فروش کرده

تا وقتی همچین مسئولینی داشته باشیم این خودرو سازها ماشین های بی کیفیتشون را به مردم تحمیل میکنند و مردم هم برای خرید صف میکشند!
لطفا پرایدهایی که برج۷سال۹۷ باید بمون میدادین رو بدین بعد کارخونه سایپا رو جمع کنین
کشتینمون ایقد النگ دولنگمون کردین تو این مملکت
تو این چند ساله همه دلال شدن نمیخواد با این خبرهای یک بار مصرف قیمت پرایدو برای چند روز بیارن پایین از دست مردم دربیارن بعد با یه خبر دیگه گرونتر بفروشن بخودشون ... بابا بسته دیگه دلال بازی مملکت نابود شد
خوبه یکی از الت های قتاله راجمع کنند ،کاش همه را جمع می کردند،خیال مردم راحت می شد.
براساس قانون بقای انرژی پراید حذف نمیشه بلکه از حالتی به حالت بدتری تبدیل میشه
بیچاره پراید از آنتن زه شیشه وووو خذف کردند که تجزیه میشود هرچند که جوک سال 98 شدبرعکس چینیها که روزبروز کیفیتشان بهتر که با برندهای اروپایی هم برابری میکند
ده سال است که میخواهند این قاتل سرکش را از شهرها و جاده ها جمع کنند. اما حقیقت اینست که مافیای قدرت زورش از آنها بمراتب بیشتر است .
من هم نمی خرررررررررررررررررررررم
شما هم نخررررررررررررررررررررررید
با کهنه ماشینهای بازار سر می کنیم تا راهی به سوی عدالت باز شود
عراق پول که نمی ده و از طرفی بخاطر شرایط فعلی قطعا مفت خری می کنه .
چه چیزی می خواهیم به پاکستان بدیم؟
توليد پرايد رو متوقف كنيد و بجاش خودروهاي ارزان ولي با كيفيت خارجي با كاهش عوارض گمركي ، وارد كنيد تا مردم ايران هم رنگ ايمني و سلامت در رانندگي و رفاه رو ببينن . البته اگر خوروسازان عزيز اجازه ميدن !!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار