بازدید 8597
پیمانه اقتصادی؛

معاون وزیر: کاهش قیمت خودرو در پایان سال ۹۷ محسوس بود؛ سیاست ۵ درصد زیر قیمت بازار در درازمدت اثرگذار است/ خروج ارز برای واردات کالا‌ به صابون حمام رسید/ ثروتمندان آمریکایی چه قدر مالیات می‌پردازند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون هشدار مسکو به واشنگتن درباره تضعیف جایگاه دلار، بین ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ پنج میلیون در هند بیکار شدند، اروپایی‌ها در هر ساعت چقدر دستمزد می‌گیرند؟، ثبات قیمت طلا در بازار جهانی، رد خبر کاهش ۱۵ درصدی تولید نیسان، میتسوبیشی ژاپن به بازار هواپیماسازان جهان وارد می‌شود و سقوط آزاد پول سوئد در مقابل دلار را در بر دارد.
کد خبر: ۸۹۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 20 April 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون هشدار مسکو به واشنگتن درباره تضعیف جایگاه دلار، بین ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ پنج میلیون در هند بیکار شدند، اروپایی‌ها در هر ساعت چقدر دستمزد می‌گیرند؟، ثبات قیمت طلا در بازار جهانی، رد خبر کاهش ۱۵ درصدی تولید نیسان، میتسوبیشی ژاپن به بازار هواپیماسازان جهان وارد می‌شود و سقوط آزاد پول سوئد در مقابل دلار را در بر دارد.

معاون وزیر صنعت: کاهش بهای خودرو در پایان سال 97 محسوس بود

فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره برخی خبرها مبنی بر اینکه وزارت صنعت به دنبال واردات محدود خودرو است، گفت: وزارت صمت به دنبال واردات خودرو نیست و هیچ برنامه‌ای برای این موضوع حتی با ارز منشأ خارجی ندارد. وی درباره سرنوشت سرمایه‌گذاری خودروسازی‌های خارجی در ایران، افزود: شرکت‌هایی که در ایران برای تولید خودرو سرمایه گذاری کرده‌اند با توجه به حجم سرمایه‌گذاری‌ها مجددا به ایران بازمی‌گردند؛ اما این بازگشت با شرایط قبلی تکرار نمی‌شود. ما بازار خود را در اختیار شرکت‌هایی که بر اثر یک چالش ایران را ترک می کنند، قرار نمی‌دهیم. وی اظهار کرد: مجموع سرمایه گذاری‌هایی که شرکت های خودروسازی خارجی در ایران انجام داده‌اند یک میلیارد دلار است. مقیمی درباره قطع همکاری سوزوکی با ایران، خاطرنشان کرد: قطعاتی که شرکت سوزوکی به ایران می‌فروخت در حال حاضر جزو لیست تحریمی است به همین دلیل واردات این قطعات با مشکل روبه رو شد اما وزارت صمت در تلاش است با سایر روش‌ها مشکلات موجود در این زمینه را حل کند. وی با اشاره به راهکارهای لازم برای کاهش قیمت خودرو، خاطرنشان کرد: افزایش تولید باعث کاهش قیمت خودرو می‌شود که در حال حاضر نیز این مهم در حال تحقق است. مقیمی افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر را رد کرد و ادامه داد: این قیمت‌ها در سایت‌ها مطرح می‌شود و با سیاست‌های اتخاذی وزارت صنعت، معدن و تجارت روند تولید افزایش پیدا کرده است و در روند افزایشی تولید، قیمت‌ها کاهش پیدا می کند. وی با بیان اینکه کاهش قیمت خودرو در پایان سال 97 - که اوج تقاضا بود- محسوس بود، تصریح کرد: در حال حاضر اکثر مردم فروشنده هستند. اگرچه سوءاستفاده‌گران قیمت خودرو را درسایت‌ها بیش از مقدار واقعی اعلام می‌کنند نمی‌توان فردی را پیدا کرد که خودرو با این قیمت خریداری کرده است. وی درباره اعمال سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت ـ 5 درصد زیر قیمت بازار ـ تصریح کرد: این سیاست در دراز مدت اثرگذار است وزارت صمت برای ساماندهی این وضعیت در حال انجام مجموعه‌ای از اقدامات است./خانه ملت

هشدار مسکو به واشنگتن درباره تضعیف جایگاه دلار

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیروز اعلام کرد که آمریکا با سوءاستفاده از دلار در حال تضعیف جایگاه این واحد پولی در جهان است. وی گفت: «ما شاهد سوءاستفاده مستقیم آمریکا از جایگاه دلار هستیم. البته این موضوع قطعا تاثیری منفی بر این واحد پولی خواهد داشت، چرا که همگان می‌فهمند که (دلار) چقدر غیرقابل اعتماد است». به گزارش «اینترفکس»، سرگئی لاوروف تأکید کرد، آمریکا با سوءاستفاده از دلار در کوتاه مدت، دارد جایگاه آن را در درازمدت تضعیف می‌کند. وی افزود: دخالت آمریکا در ایجاد روند پروژه خط لوله "نورد استریم ۲" بی‌وقفه است و فقط کافی است به اظهارات پیاپی سفیر آمریکا در برلین نگاه کنید و او اساسا از دولت آلمان می‌خواهد که موضعش را تغییر داده و علیه منافع خود اقدام کند. این اظهارات بعد از آن صورت گرفته که رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرده که این کشور در نظر دارد که با انجام تدابیری خود را از «انحصارگری خطرناک» آمریکا در قبال دلار رهایی بخشد. ولادیمیر پوتین همچنین فشارهای اقتصادی آمریکا علیه روسیه و سوءاستفاده از دلار را نقض اصول تجارت بین‌المللی خوانده بود. وزیر خارجه روسیه، امروز همچنین تأکید کرد آمریکا با اهداف سیاسی، همکاری اقتصادی بین دو کشور را ممنوع کرده است.

بین ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ پنج میلیون تن در هند بیکار شدند

بنا به گزارش دانشگاهی خصوصی در بنگالورو، حداقل ۵ میلیون هندی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ شغل خود را از دست داده‌اند. در این میان، کارگران مرد ساکن شهرها، بیشترین آسیب را دیده‌اند. گزارش دانشگاه عظیم پرمجی در حالی منتشر می‌شود که شهروندان هندی درگیر انتخاب عمومی غیر متمرکز این کشور هستند، که قرار است در نوزدهم ماه می به پایان می‌رسد. دولت نخست‌وزیر نارندرا مودی، مایل است در این انتخابات از سوابق اقتصادی خود، که شامل مشاغل هم می‌باشد، دفاع کند. آمیت باسول، مؤلف اصلی این گزارش که یک اقتصاددان هم هست، می‌گوید: از سال ۲۰۱۶، به علاوه رشد بیکاری در میان افراد داری تحصیلات بالا، کارگران کم‌سواد هم بیکار شده‌اند و شاهد فرصت‌های شغلی کمتری بوده‌اند. در این گزارش اعلام نشده است که در این مدت چه میزان شغل ایجاد شده است. کنار گذاشتن ناگهانی اسکناس‌های با ارزش بالا از چرخه اقتصادی در سال ۲۰۱۶ توسط نارندرا مودی، با هدف محدود کردن فرار مالیاتی و ارتقای تراکنش‌های دیجیتال، باعث مختل شدن عملکرد شرکت‌های کوچک و آغاز اخراج کارکنان شد. معرفی مالیات بر فروش ملی در سال بعد، مشکلاتی برای برخی از شرکت‌ها ایجاد کرد. طبق مطالعه‌ای با عنوان «وضعیت مشاغل هند»، بیشتر بیکاران دارای تحصیلات عالی و جوانانی در محدوده سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله، هستند. برای مثال در این مقاله آمده است، در بین کارگران مرد شهری، این گروه سنی ۱۳.۵ درصد از جمعیت موجود در سن کار هستند، اما آنها ۶۰ درصد کل بیکاران را تشکیل می‌دهند.

سقوط آزاد پول سوئد در مقابل دلار

کرون پول سوئد در هفت سال اخیر تقریبا ۳۰ درصد از ارزش خود را در مقابل یورو از دست داده است؛ ضمن اینکه روند سقوط آزاد ارزش کرون در مقابل دلار آمریکا ۵۰ درصد در این بازه زمانی گزارش شده است. همچنین پیش بینی بانک دانمارکی Nordea حاکی از روند کاهشی بیشتر کرون در مقابل یورو در ماه های آینده است. در همین حال، به گفته رئیس استراژیک این بانک دانمارکی، روند نزولی ارزش کرون شبیه به کشورهایی است که در آنجا کودتا اتفاق می افتاد. کاهش جدید ارزش کرون به عنوان یک سقوط آزاد تعبیر شده است. در ماه فوریه سال جاری میلادی، ارزش کرون به کمترین سطح خود رسید و از رکورد نزولی بحران مالی جهان هم گذشت. از هر یک کرونی که سوئدی ها در اقتصاد این کشور سرمایه گذاری می کنند، فقط ۸۰ درصد از آن بازمی گردد. به گفته برخی کارشناسان اقتصادی، علت کاهش ارزش کرون به سیاست های بانک مرکزی این کشور برمی گردد که نرخ بهره را در زمره پایین ترین نرخ ها در جهان قرار داده است. البته رئیس بانک مرکزی سوئد از سیاست های خود که مدعی است منجر به افزایش اشتغال زایی و رشد بهتر اقتصادی شده، دفاع کرده است. وی تصریح کرد: بانک مرکزی نمی تواند و نباید تورم و نرخ ارز را ثبات بخشد. شما باید انتخاب کنید. مطمئا با تورم هدف گذاری شده نرخ ارز حرکت می کند. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی بر این باورند بانک مرکزی سوئد در مورد حفظ ارزش کرون کوتاهی کرده است. بر پایه این گزارش، نرخ بهره سوئد در حال حاضر منفی ۰.۲۵ درصد است.

خروج ارز برای واردات کالا‌ به صابون حمام رسید

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی یازده ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد، در این مدت بیش از ۵۶ تن صابون حمام و دستشویی از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم صابون حمام و دستشویی به کشور ۴۲۲ هزار و ۶۱۶ دلار ارز از کشور خارج شد که معادل ریالی آن بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۸ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۷۹۵ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. بر اساس این گزارش، صابون حمام و دستشویی از کشور‌های آلمان، امارات متحده عربی و فرانسه وارد ایران شده است. بنا بر آمار منتشره از سوی گمرک بیشترین واردات صابون حمام و دستشویی از کشور فرانسه به ارزش ۲۳۰ هزار و ۵۸۳ دلار بوده است.

معاون وزیر: کاهش قیمت خودرو در پایان سال ۹۷ محسوس بود؛ سیاست ۵ درصد زیر قیمت بازار خودرو در دراز مدت اثرگذار است/ خروج ارز برای واردات کالا‌ به صابون حمام رسید/ ثروتمندان آمریکایی چه قدر مالیات می‌پردازند؟

اروپایی‌ها در هر ساعت چقدر دستمزد می‌گیرند؟

تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی متوسط دستمزد پرداختی به شاغلین در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا ۲۷ یورو و در منطقه یورو معادل ۳۰.۶ یورو بوده است. در عین حال، اختلاف معناداری بین کمترین و بیشترین دستمزدها وجود دارد. در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کمترین دستمزد ساعتی متعلق به بلغارستان با ۵.۴ یورو در هر ساعت است و پس از این کشور، رومانی با ۶.۹ یورو، لیتوانی با ۹ یورو، مجارستان با ۹.۲ یورو و لتونی با ۹.۳ یورو قرار دارند. از سوی دیگر، بیشترین متوسط دستمزد ساعتی در سال ۲۰۱۸ متعلق به دانمارک با ۴۳.۵ یورو بوده و پس از این کشور، لوکزامبورگ با ۴۰.۶ یورو، بلژیک با ۳۹.۷ یورو، سوئد با ۳۶.۶ یورو، هلند با ۳۵.۹ یورو و فرانسه با ۳۵.۸ یورو قرار دارند. به نقل از ایسنا، در بین بخش‌های مختلف، کارفرمایان اروپایی در سال ۲۰۱۸ به طور متوسط ۲۷.۴ یورو در بخش صنعت، ۳۳.۲ یورو در بخش خدمات متحمل هزینه ساعتی شده‌اند. هزینه ساعتی شامل دستمزد و هزینه‌های دیگر شده است. هزینه نیروی کار در مجموع معادل ۲۳.۷ درصد از تولیدات ناخالص داخلی اتحادیه اروپا و ۲۵.۶ درصد از حجم تولیدات ناخالص داخلی منطقه یورو بوده است.

ثبات قیمت طلا در بازار جهانی

در معاملات دیروز بازار جهانی فلزات گرانبها، هر اونس طلا ۱۲۷۵.۵ دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به روز قبل تغییری نداشته است. قیمت کنونی در مقایسه با متوسط قیمت یک ماه گذشته ۳۰.۵ دلار و در مقایسه با متوسط قیمت یک سال گذشته آن ۷۳.۷ دلار پایین‌تر است. البته قیمت نقره ۲ سنت افزایش یافت و به ۱۴.۹۸ دلار در هر اونس رسید. پلاتین و پالادیوم نیز با ۱۳ و ۲۳ دلار رشد، ۹۰۰ و ۱۴۰۲ دلار در هر اونس قیمت‌گذاری شدند.

رد خبر کاهش ۱۵ درصدی تولید نیسان

دنیای اقتصاد: شرکت نیسان‌موتور گزارش روزنامه «نیکه» ژاپن را مبنی بر برنامه این خودروساز برای کاهش ۱۵ درصدی تولید جهانی خود در سال‌مالی ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۰، تکذیب کرد. این‌ درحالی است که نیسان در تلاش است تا بار دیگر فروش و درآمد خود را رونق ببخشد؛ آن هم در دوره‌ای که بحران فساد مالی کارلوس گوسن، رئیس پیشین این شرکت و بازداشت او نیز گریبانگیر شرکت مذکور شده است. روزنامه نیکه در گزارش خود مدعی شده بود که نیسان برنامه خود را برای توسعه گسترده که توسط گوسن کلید خورده بود لغو کرده، درحالی‌که کاهش فروش در بازارهای خارجی ازجمله آمریکا موجب کاهش درآمدهای آن شده است. همچنین در این گزارش آمده است، تولید این شرکت در ژاپن بدون تغییر در همان سطح ۹۰۰ هزار دستگاه باقی می‌ماند؛ در حالی‌ که تولید در کارخانه‌های خارجی با افت ۲۰ درصدی به ۷/ ۳ میلیون دستگاه خواهد رسید. نیسان نیز با انتشار بیانیه‌ای اطلاعات مندرج در این گزارش را کامل نادرست دانست.
 
میتسوبیشی ژاپن به بازار هواپیماسازان جهان وارد می‌شود

واحد هوانوردی غول صنعت ژاپن، میتسوبیشی، در حال برنامه‌ریزی برای آغاز تحویل اولین هواپیمای مسافربری ژاپنی است، که از دهه ۱۹۶۰ در حال ساخت است. اولین هواپیما، همین سال آینده تحویل خواهد شد. این جت مسافربری با گنجایش ۸۸ مسافر، دارای برد پرواز حدود ۲۰۰۰ مایل است، گونه کوچک‌تر آن هم می‌تواند ۷۶ مسافر را در همین مسافت جابه‌جا کند. شرکت ام‌آرجی (جت منطقه‌ای میتسوبیشی)، در نوامبر ۲۰۱۵ پرواز آزمایشی خود را انجام داد و اولین سری این هواپیماها قرار است در اواسط ۲۰۲۰ تحویل شوند. شرکت هواپیماسازی میتسوبیشی در ابتدا در نظر داشت اولین سری از این جت‌ها را در ۲۰۰۸ تحویل دهد، اما به علت مشکلاتی که در تولید پیش آمد، تحویل این هواپیماها پنج بار به تعویق افتاد. سفارش خرید این هواپیما که زمانی تا رکورد ۴۷۴ فروند هم افزایش یافته بود، با این تأخیرها تا ۴۰۷ فروند، پایین آمد. این شرکت بزرگ ژاپنی که در چند جبهه فعالیت دارد، یکی از تأمین‌کنندگان دیرینه تجهیزات هواپیما برای بوئینگ است. میتسوبیشی تا مارچ ۲۰۱۸ بیش از ۶۰۰ میلیارد ین (معادل ۵.۳۶ میلیارد دلار) در ام‌آرجی سرمایه‌گذاری کرده و انتظار می‌رود ۲۰۰ میلیارد ین (۱.۸ میلیارد دلار) دیگر تا پایان ۲۰۲۰ به این شرکت تزریق کند. در ماه اکتبر میتسوبیشی برنامه‌های خود برای ۱۷۰ میلیارد ین (۱.۵ میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری جدید در واحد هواپیماسازی را اعلام کرد و گفت ۵۰ میلیارد ین بدهی این واحد را کنسل خواهد کرد. هواپیمای مورد انتظار ام‌آرجی، که برای حمل‌ونقل هوایی داخلی طراحی شده است. این هواپیما به رقیبی برای هواپیماهای میان‌برد سری سی بمباردیر کانادا، که به عنوان ایرباس ای ۲۲۰ به فروش می‌رسند، خواهند شد. همچنین انتظار می‌رود این هواپیما با هواپیماهای امبرائر برزیل هم وارد رقابت شوند.

ثروتمندان آمریکایی چقدر مالیات می‌پردازند؟

مؤسسه " اینترنال روینیو سرویس" در گزارشی اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۶، مالیات پرداختی ۵۰ درصد مالیات دهندگان آمریکایی با مالیات ۳ درصد ثروتمند این کشور برابر و معادل ۴۳.۹ میلیارد دلار بوده است. از کل درآمدهای مالیاتی دولت در آن سال، ۳۷.۳ درصد سهم یک درصد ثروتمند جامعه این کشور بوده است. این افراد درآمد تعدیل شده‌ای معادل یک تریلیون دلار داشته‌اند و ۱.۴ میلیون اظهارنامه مالیاتی تکمیل کرده‌اند. همچنین در بین جامعه ۵ درصد ثروتمند آمریکایی، ۷ میلیون اظهارنامه مالیاتی تکمیل شده است و ۵۸ درصد درآمد مالیاتی دولت را مالیات‌های پرداختی توسط این گروه درآمدی تشکیل داده است. این گروه در مجموع ۸۳۹.۸ میلیارد دلار مالیات در سال ۲۰۱۶ پرداخت کرده اند. این افراد حدود ۱۹.۲ درصد کل درامد خود را تحت عنوان مالیات به دولت بازگردانده اند. این مؤسسه هم چنین اعلام کرده، دهک نخست درآمدی آمریکا دارای درآمد ناخالص ۴.۷ تریلیون دلاری بوده‌اند و افراد متعلق به این دهک، یک تریلیون دلار مالیات به دولت پرداخته کرده اند که معادل ۶۹ درصد کل درآمد مالیاتی این کشور در سال ۲۰۱۶ بوده است. در مجموع ۹۷ درصد درآمد مالیاتی دولت این کشور را مالیات پرداختی ۵۰ درصد مودیان مالیاتی شکل داده است و سهم پنج دهک پایین درآمدی جامعه از درآمدهای مالیاتی دولت آمریکا تنها معادل ۳ درصد بوده است.

تحریم‌ها به افزایش صادرات سیمان ایران به افغانستان منجر شد

جان آقا نوید سخنگوی اتاق بازرگانی و صنعت افغانستان اعلام کرد، بازگشت تحریم‌ها علیه ایران به افزایش صادرات سیمان این کشور به افغانستان منجر شده است. وی افزود: افغانستان سالانه 80 هزار تن سیمان وارد می‌کند و ظرفیت تولید سیمان این کشور می‌تواند به 420 هزار تن افزایش یابد. وی همچنین گفت: واردات سیمان افغانستان از پاکستان نیز کاهش یافته اما واردات از ایران رشد کرده که دلیل آن کاهش ارزش ریال در برابر ارزهای دیگر است. سخنگوی اتاق بازرگانی افغانستان تأکید کرد: مصرف‌کنندگان افغانستانی سیمان ایران را به سیمان پاکستان ترجیح می‌‌دهند، چون کیفیت آن بالاتر است در سال 2018 ایران 127 میلیون دلار سیمان به افغانستان صادر کرد. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
خدا وکیلی چه لزومی داره اینهمه آدرس غلط بدهید

ارزانی خودرو کجا بود
دلال ها همان افراد کارخانه ها در بیرون از نمایندگی و از عوامل خودشان هستند.
امکان خرید خودروهای بهتر در سایت توسط مردم عملا منتفی است

فقط پراید را نگاه کنید از زه بغل تا قالپاق رو جزو آپشن کردید
لوازم یدکی داره هرروز گرونتر میشه
بعضی خودروهای ثبت نامی پر متقاضی هنوز تحویل داده نمیشه

خودروسازا هر چند هفته یکبار قیمتها را دستکاری میکنند و وجه دریافتی را افزایش میدن
کیفیت هم که معلوم. هرروز بدتر از دیروز
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
این سیاست خودروسازها بود. خودشون قیمت بازار را بالا بردند بعد هم گفتند برای کنترل بازار قیمتمون را به قیمت بازار نزدیک می کنیم. واقعا مردم ما مردم بیسوادی هستند که اینجوری هرسال از این خودروسازها رودست می خورند. توی ایران مردم ماشن سوار نمی شوند بله ماشینها سوار مردم هستند
ارزانی خودرو ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
یک روز در میان از حذف دلار مینویسید ولی میبینم که دلار را معیار سقوط ارزهای جهان حساب میکنید!

حذف دلار ممکن نیست
بجای این حرف ها به فکر تقویت پول ملی باشید
با این حرف ها اقتصاد درست نمیشه.
معاون وزیر صنعت: کاهش قیمت خودرو در پایان سال 97 محسوس بود???!!!
آقای معاون وزیر انصاف و اعتدال، شرط تقوا
سوره مبارکه مائده آیه ۸
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا کونوا قَوّامینَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالقِسطِ ۖ وَلا یَجرِمَنَّکُم شَنَآنُ قَومٍ عَلیٰ أَلّا تَعدِلُوا ۚ اعدِلوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقویٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما تَعمَلونَ ﴿۸﴾
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! همواره برای خدا قیام کنید، و از روی عدالت، گواهی دهید!.....
آقای مقیمی
شما خودتون حاضرید بابت این ماشین ها 10000000 سرمایه گذاری کنید؟؟
اگر این کاهش محسوس بود پس آن افزایش 400 درصدی چی بود؟ مشهود و ملموس؟؟؟!!!!
جالبه... میگه 5درصد در دراز مدت اثر داره... حقوقها رو هم دوبرابر و نیم کنید پس!
چرا مردم دیگه «کمپین نه به خرید خودرو» نمیذارن؟!
وقتشه الان!!!
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
کمپین به زودی می آیدددددد
کاهش قیمت صفر درصد
کاهش کیفیت هزاران درصد
کاهش قیمت خودرو محسوس بود؟؟؟؟!!!!
کدوم کاهش؟؟؟!!!
مردم رو چی فرض کردید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
داداش من وقتی صفهای اینترنتی طویل میگیرن مردم برای خرید آشغالهای این کارخونه ها مردم پس چی هستن
خودی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
اینها مردم نیستن دادش من
یا حداقل بگم اندکی از مردمن
بقیه دلالن یا دارن دلال میشن!
خدایا
ما را از دست صنعت خودروسازی و دلالها آزاد بفرما!
معاون محترم وزیر چند میلیون اضافه میکنید و چندصدهزار کاهش میدید..ما مردم شعور داریم...
دراین کشورچیزی که ارزان شده جان ادمهاست
آقای وزیر در کجای دنیا دلالان تعیین کننده قیمت خودرو هستند ؟؟؟؟ آقای وزیر کجای کاری بعد از عید قیمت خودرو توسط عوامل نمایندگیها به صورت تصاعدی در حال رشد است. مجلس و دولت باید پاسخگوی این همه بی تدبیری و سوء مدیریت باشند. اگر راست می گویید تعفه واردات را بردارید و اجازه دهید خودروسازان داخلی با خودروسازهای بین المللی رقابت کنند و انگاه بازار را تعیین کننده قیمت اعلام کنید.
بنده خدا حواسش نبوده،شاید امار مربوط به کشور دیگری بوده...
پراید 50 میلیونی ارزانی هست
کدام ارزانی ؟
خودرو ارزان نشده ارزش اخلاقی و وجدان کاری ارزان شده
آقای مقیمی!
خودروسازهای تحت امر شما برای تحویل فوری سال ۹۸ قیمت رو بالاتر بردن ممکنه بفرمایید این چه کاهش قیمتی هست که ازش دم میزنی؟!
چرا از این دو فروغون مونتاژ کن که خون مردم رو در شیشه کردن با مخالفت از واردات اتوموبیل دفاع میکنید؟!
تا کی میخواهید با حمایت از این دو مونتاژ کن به مردم ظلم کنید؟! مونتاژ ۴ چرخه از رده خارج نا امن و غیر اقتصادی تا کی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
تا وقتی که مردم می خرند اونا هم می فروشند. مشکل از مردم. وقتی ما دوست داریم که ازما سوءاستفاده کنند خوب معلومه نتیجه هم همین میشه
آقاي معاون صدات از جاي گرم ميادا .كدام ارزاني . قيمت خودرو چند برابر شده اونوقت يك ميليون مياد پايين شعار ارزاني ميدي .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
این را بدانید ما مردم نباید به انتظار این و آن بنشینیم
حرف هایی که دوستان راجع به قیمت خودرو و کاهش آن می گویند یک مشت افسانه های عوام پسند است چون هیشه عوام مردم در سزمین آرزوها زندگی می کنند و نه روی زمین واقعیت ها که عموما تلخ هستند وگرنه کسی که سر سوزنی از اقتصاد سر رشته داشته باشد می داند از سال 91 که پراید 20 میلیون تومان شد تا به حال همه نهاده های تولید از نرخ ارز و مواد اولیه گرفته تا سربار تولید و دستمزد حداقل 4 برابر شده است لذا قیمت 3 تا 4 برابری به نسبت قیمت آن زمان حداقل قیمت ممکن برای تولید غیر زیان آور می باشد مگر انکه دولت بخواهد برای تولید خودرو یارانه بدهد که هیچ توجیه عقلانی برای این کار وجود ندارد.اگر دولت پول داشت می رفت شکم مردم را سیر می کرد و پول ساخت خانه های سیل زدگان را می داد . دادن خودروی ارزان پیش کش
ظاهرا یا نمیدونی کاهش قیمت چیه یا مارو گوش مخملی فرض کردی
هر بدبختي سر اين مردم بياد حقشونو.
انتظار از ديگردي نبايد داشت
کجاش قیمت اومد پایین سمنند ۳۰ تومنی رو کردین ۹۰ تومن
عجب؟؟!!! مارا گوش دراز فرض کردند!!! خودرو بی کیفیت و غیر استاندارد را با هزاران حیل افزایش قیمت دادند و در این مملکت هم هیچ دادرسی جهت احقاق حق مشتری نیست؟!!! وقتی مدیریت فامیلی و قبیله ای باشد وضعیت بهتر از این نخواهد شد؟؟!!مطمئن یاشید تا آخر سال قیمت خودرو بیش از 40 درصد ذیگر رشد خواهد کرد چون هیچ کنترل اساسی وجود ندارد.خداوند به همه ما رحم کند با این مدیریت.بزار بنزینی دو نرخی شود آنوقت میفهمیم جهش در قیمت یعنی چه؟؟!!
آقای معاون ، شما دارید در مقابل چشمان ۸۰ میلیون نفر صحبت میکنید، خودرو از قبل از عید تا حالا حداقل ۱۵ درصد گرانتر شده ، چرا غیر واقعی صحبت میکنید؟ قیمت گذاری زیر ۵ درصد قیمت بازار آنهم در این شرایط عجیب و غریب ، غیر منطقی ترین و ظالمانه ترین روش قیمت گذاری می باشد که در هیچ محکمه ای قابل دفاع نیست زیرا قیمت بازار هم از طریق عرضه خود سازندگان تعیین میشود و با واسطه نفوذ همین سازندگان عرصه رقابت با خودروهای با کیفیت و ارزان قیمت خارجی به واسطه ممنوعیت واردات کاملا یکطرفه و ظالمانه شده که کلیه تبعات منفی آن برای مردم و منافع نامشروع آن برای سازندگان خودرو می باشد
سلام واقعا خنده دار است کسی که گفته افت قیمت خودرو بخاطر پنج درصد زیر قیمت بازار مردم رت هالو گیری اوردید یا خودتان را به کوچه علی چپ میزنید مردم نون ندارند بخورند شب عید بازار تعطیل بود مشتری نبود ،کدوم جنس تو این چند سال رفته بالا که برگشته شرجای خود ،گوشت برنج دلار،یور ،ماشین ،این سیاست خودتان هست ،همه هم ربط میدهید پس مدیران به چه دردی می خورند؟ واقعا که،،،،،،
2
---دلار هم شد پول؟ پول قحطیه مگه؟

--- میتسوبیشی ژاپن وارد بازار هواپیماسازی می شود،چهل سال دیگر ایران خودرو و سایپا هم به غولهای هواپیماسازی دنیا تبدیل خواهند شد.

-- در امریکا هر چه ثروتمند تر باشی باید مالیات بیشتری بپردازی. جل الخالق! چه حرفا!
با سلام و احترام
بنده از تبریز سمت پیرانشهر در 30 فروردین امسال می فتم که چندین تریلر حامل خودروهای خارجی مثل نیسان التیما و لگسوس و غیره بودند که تریلرها پلاکشان ایران بود واردات هست ولی برای بعضی ها
تحریم‌ها به افزایش صادرات سیمان ایران به افغانستان منجر شد!!!!


کاهش پول ملی باعث افزایش صادرات سیمان و دیگر محصولات صادراتی شده است
اگر برای سرمایه گذار های خارجی هزار تا قانون درست کنیم که باید از هفت خان رستم بگذرند تا در ایران سرمایه گذاری کنند .

اگر تولیدات کشور را درگیر سرمایه گذاران خارجی نکنیم

اگر به خاطر منافع خودمان جلوی سرمایه گذاران خارجی سنگ اندازی کنیم اخرش این میشود که در بازار خودرو میبینید .

چون بازار خودرو به خاطر تحریم ها دستشان افتاده دارند از اب گل آلود ماهی میگرند .


چین چرا چین شد چون از خیر سود های کوتاه مدت گذشت و به فکر سودهای کلانی بود که بعدا ها بدست بیاورد . نه شروع کار .
اکثر مردم خریدار نیستند و دلالها که خودرو رو خریدن و در استرس فروشند دارن دامن میزنند به قضیه. هیچ عاقلی ۵۰ تومن نمیده حلبی بگیره
آقای مسئول قیمت کارخانه پراید بیست میلیونی شده سی و پنج میلیون!!! یعنی هفتاد و پنج درصد افزایش قیمت داشته. میشه بگید این افزایش قیمت ملموسه یا ناملموس!!؟
کاری به قیمت بازار آزاد ندارم که سر به فلک میکشه.
خودروهای خارجی کارکرده و باکیفیت خیلی ارزونتر در میاد.
ما در ایران قادر به تولید «چیپس صابون (Soap Noodle)» که محصولی است از روغن «تالو (Tallow Oil)» و یا سایر روغن ها بر اساس فرمول ساخت صابون، که خود ریشه در چربی حیوانات دارد را نداریم. 54% روغن پالم و 46% روغن تالو.
بر اساس مندرجات کتاب «مقررات صادرات و واردات سال 1397» تعرفه واردات «پیه صنعتی مورد استفاده در صنعت صابون سازی (تعرفه 15021010» 5% است و واردات آن ممنوع نیست. حاشیه سازی نکنید!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر