بازدید 3384

دولت نسبت به پرداخت خسارت سیل اقدام کند

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت خسارت سیل به سیل‌زدگان و خصوصا دامداران، کشاورزان و باغداران اقدام کند.
کد خبر: ۸۹۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ 17 April 2019

جواد کاظم‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در چهار شهر حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون اکثر روستاها زیر آب رفتند و بعضی محاصره شدند. اهواز هم از چهار جهت در محاصره آب است و جاده اهواز - اندیمشک نیز بسته شده است. در این مناطق مردم راسا ورود کرده و باعث شدند سیل‌بندها بسته شوند.

وی با بیان اینکه مناطقی از اهواز مثل عین دو، گلدشت و ملاشیه در محاصره آب قرار گرفتند، اظهار کرد: فاضلاب اهواز هم به دلیل کثرت آب وارد خیابان‌ها شده و امدادرسانی از نظر وسائل سنگین مثل بیل، لودر و سایر امکانات ناچیز است. ما باید شاکر مردم باشیم و از آنها تقدیر کنیم که ایستادند و نگذاشتند آب وارد شهرهای حمیدیه و سوسنگرد شود. برخی کشاورزان هم اراضی خود را تقدیم کردند و اجازه دادند زمین‌ها زیر آب برود ولی به شهرها آسیبی نرسد.

کاظم‌نسب اضافه کرد: لازم است وزیر جهاد کشاورزی هرچه سریع‌تر با اعزام هیاتی نسبت به برآورد خسارت کشاورزان، دامداران و باغداران و پرداخت غرامت آنها اقدام کند. مردم دار و ندار خود را از دست داده‌اند و با شرایط بدی مواجه هستند وسعت سیل و خرابی از همه جا بیشتر است و لازم است دولت و رییس جمهور هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت خسارت مردم اقدام کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باران پنج‌شنبه و جمعه می‌تواند برای استان خوزستان خطرناک باشد، ادامه داد: انتظار داریم تدارکات لازم در این باره دیده شود. مردم در اردوگاه‌ها نیاز به وسائل برودتی دارند و برای تامین وسائل بهداشتی، پوشاک، حمام و سرویش بهداشتی باید همتی صورت گیرد.

وی با انتقاد از وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو به هشدارها توجهی نکرد آنها باید رهاسازی آب را به تدریج انجام می‌دادند پیش از این خروجی آب ۴۰۰ تا ۶۰۰ متر مکعب بود ولی یک دفعه ۲۵۰۰ متر مکعب آب رها شد و استان به این فلاکت افتاد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر