بازدید 15418
پیمانه اقتصادی؛

دستورالعمل عملیات بازار باز تصویب شد/ موافقت بانک مرکزی با واردات کالا به جای انتقال ارز به کشور/ ریزش ۵۵۰ هزار تومانی سکه/ بنزین تا یک ماه آینده دو نرخی می‌شود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص ارزی بازهم کاهش یافت، حرکت شاخص بورس همچنان بر مدار صعود، هند در بالاترین نرخ رشد اقتصادی جهان می‌ماند، حذف صفر‌های پول ملی در دولت کلید خورد، تورم آمریکا بالاتر از حد انتظار، «تسه ۹۶۱۰» در آستانه مرز روانی، ترکیه خواستار تمدید معافیت از تحریم نفتی ایران است و قیمت انواع تیوولی در بازار را در بر دارد.
کد خبر: ۸۹۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 17 April 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص ارزی بازهم کاهش یافت، حرکت شاخص بورس همچنان بر مدار صعود، هند در بالاترین نرخ رشد اقتصادی جهان می‌ماند، حذف صفر‌های پول ملی در دولت کلید خورد، تورم آمریکا بالاتر از حد انتظار، «تسه ۹۶۱۰» در آستانه مرز روانی، ترکیه خواستار تمدید معافیت از تحریم نفتی ایران است و قیمت انواع تیوولی در بازار را در بر دارد.

دستورالعمل عملیات بازار باز تصویب شد

عصر دیروز در یک هزار و دویست و شصت و هشتمین جلسه شورای پول و اعتبار و در راستای اجرای سیاست پولی و مدیریت نرخ‌های سود، کنترل تورم، ساماندهی اضافه برداشت بانک‌ها و تعیین چارچوب مشخص برای اعطای اعتبار به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، به بانک مرکزی اجازه داده شد که نسبت به انجام عملیات بازار باز (خرید و فروش اوراق مالی اسلامی منتشره توسط دولت و وثیقه‌گیری در ازای اضافه برداشت یا اعطای خطوط اعتباری به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری) اقدام کند. بر این اساس مفاد دستورالعمل انجام عملیات بازار باز و اعطای اعتبار در قبال اخذ وثیقه توسط بانک مرکزی در ۱۳ ماده و ۵ تبصره در جلسه امروز شورای پول و اعتبار به ریاست عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی به تصویب رسید.

بانک مرکزی چین تزریق نقدینگی به بازار پولی را ازسرگرفت

روز سه‌شنبه، بانک مرکزی چین فعالیت‌های بازار آزاد خود برای تزریق نقدینگی به بازارهای پولی را، که ۱۸ روز کاری متوالی تعلیق شده بود، از سر گرفت. بانک مرکزی چین از طریق عملیات خرید اوراق کوتاه‌مدت بانک‌ها و توافق برای فروش مجدد این اوراق در ۷ روز آینده به همین بانک‌ها، با نرخ سود ۲.۵ درصد، ۴۰ میلیارد یوآن (حدود ۵.۹۶ میلیارد دلار) به سیستم مالی این کشور پول تزریق کرد. روز سه‌شنبه سر رسید بازخرید هیچ اوراقی نبود، تا پولی از بازارها خارج نشود. یعنی بانک‌ها هیچ پولی به بانک مرکزی پرداخت نکردند و ۴۰ میلیارد یوآن به طور خالص وارد سیستم بانکی شد. روز دوشنبه، بانک مرکزی چین در بیانیه‌ای پس از اجلاس سه ماهه کمیته سیاست‌گذاری خود اعلام کرد: سیاست مالی نه باید خیلی تسهیل شده باشد و نه باید خیلی شرایط را محدود کند. باید نرخ نقدینگی در سطحی خوب و مناسب حفظ شود.

شاخص ارزی باز هم کاهش یافت

روز گذشته، نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی بانکی و مجاز، ۱۳۵۰۰ تومان بود و در مقابل نرخ فروش این ارز، ۱۳۵۵۰ تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، ۱۰۰ تومان ارزان‌تر بود. همچنین بر اساس اطلاعات سنا بانک مرکزی، هر اسکناس یورو به نرخ ۱۵۵۰۰ تومان خریداری و در مقابل با افت ۱۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به نرخ ۱۵۵۵۰ تومان فروخته می‌شود. /سنا

حرکت شاخص بورس همچنان بر مدار صعود

در ادامه روند صعودی روز‌های قبل، دیروز شاخص کل بورس باز هم در مسیر صعود قرار داشت و با افزایش 84 واحدی به سطح 201 هزار و 890 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش ۲۴ واحدی به رقم ۵۸ هزار و ۲۱۸ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن، اما با عقب نشینی ۲۴۹ واحدی رقم ۳۹ هزار و ۷۳۴ واحدی را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۷۰ واحدی به رقم ۳۹ هزار و ۷۳۴ واحدی رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، نیز ۴۳۸ واحد کاهش را ثبت و به ارتفاع ۲۲۸ هزار و ۱۱ واحدی رسید. همچنین در حالی شاخص بازار اول با ۴۶۸ واحد افزایش در ارتفاع ۱۵۱ هزار و ۶۴۴ واحدی قرار گرفت که شاخص بازار دوم با ۱۷۳۸ واحد کاهش همراه بود و به کانال ۳۸۸ هزار و ۲۹۱ واحدی برگشت. 

دستورالعمل عملیات بازار باز تصویب شد/ موافقت بانک مرکزی با واردات کالا به جای انتقال ارز به کشور/ ریزش ۵۵۰ هزار تومانی سکه/ بنزین تا یک ماه آینده دو نرخی می‌شود؟

سهام آسیایی اندکی پایین‌تر از رکورد ۹ ماهه ماند

روز سه‌شنبه، پس از این که در معاملات قبل شب با ناامیدکننده بودن درآمدها، وال‌استریت در جا زد، سهام آسیایی پایین‌تر از رکوردهای ۹ ماهه خود ماندند. هرچند نشانه‌هایی از این که وضعیت کلی اقتصاد جهان احتمالاً اجازه سقوط شدیدتر را نخواهد داد، ضررها را محدود کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن تقریباً بدون تغییر ماند. روز دوشنبه پس از این که داده‌های قدرتمند از سوی چین، نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد سلامت اقتصاد جهانی را از بین برد، این شاخص به بالاترین سطح خود از جولای گذشته تا کنون رسید. همچنین انتظار از به توافق رسیدن چین و آمریکا در مذاکرات تجاری خود، حال‌وهوای بازارها را تقویت کرد. در معاملات دوشنبه شب، وال‌استریت با ناامیدی از عملکرد سه ماهه برخی بانک‌های مهم این کشور افت کرد. اما به رغم این که هر سه شاخص مهم سهام آمریکا اندکی افت کردند، اس‌اندپی تنها یک درصد از رکورد تاریخی خود پایین‌تر باقی ماند. نیکی ژاپن ۰.۱۴ درصد رشد کرد و ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۳۸ درصد بالا آمد.

هند در بالاترین نرخ رشد اقتصادی جهان می‌ماند

رئیس بانک مرکزی هند که برای شرکت در اجلاس بهاره مشترک بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول به واشنگتن سفر کرده است، در کنفرانس خبری خود گفت هند در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ رشد ۷.۳ درصدی را تجربه خواهد کرد که سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی در بین کشورهای جهان خواهد بود. داس از کاهش رشد اقتصادی جهان و افزایش قیمت نفت به عنوان چالش‌های اصلی بر سر راه اقتصاد هند نام برد و خواهان همکاری بیشتر کشورهای نوظهور برای مقابله با فضای ناامن کنونی و ایجاد جبهه‌ای متحد در برابر مشکلات مالی شد. رشد اقتصادی هند سال گذشته با ثبت رشد خیره کننده ۸.۱ درصدی، رکورددار سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی در بین کشورهای در حال توسعه بود. این کشور که تا سال قبل ششمین اقتصاد بزرگ جهان بود اندکی پیش با دستیابی به اقتصاد ۲.۵۷ تریلیون دلاری توانست با پشت سر گذاشتن انگلیس به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان بدل شود.

ادامه کاهش قیمت نفت خام در اثر تداوم نگرانی‌ها بابت عرضه بیش از حد

قیمت نفت خام در روز سه‌شنبه و پس از اظهارات وزیر اقتصاد روسیه درباره احتمال افزایش تولید نفت خام توسط این کشور و کشور‌های عضو اوپک در راستای رقابت بر سر سهم  بازار با ایالات متحده، اندکی کاهش یافت و افزایش اندکی که در روز‌های اخیر به علت محدود شدن تولید در سطح جهانی اتفاق افتاده بود را جبران کرد. هر بشکه نفت خام برنت در ساعت ۰۴:۳۱ دقیقه به وقت گرینویچ در معاملات آتی به قیمت ۷۱ دلار معامله شد که ۱۸ سنت یا ۰.۲۵ درصد نسبت به روز دوشنبه کاهش را تجربه کرده است. نفت خام WTI ایالات متحده نیز در معاملات آتی با قیمت ۶۳.۳۲ دلار به ازای هر بشکه معامله شد که ۸ سنت یا ۰.۱۳ درصد نسبت به قیمت قبلی کاهش داشته است. همچنین میزان افت قیمت نفت WTI نسبت به روز دوشنبه بوده ۰.۸ درصد است.

موافقت بانک مرکزی با واردات کالا به جای انتقال ارز به کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه کنترل پروژه‌های برنامه‌های سال ۹۸ گفت: با پیگیری انجام شده بانک مرکزی موافقت کرده است که صنعتگران در سال ۹۸ به هر میزان صادرت داشته باشند و در چارچوب دستورالعمل بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، به جای انتقال ارز به کشور می‌توانند مواد اولیه و واسطه‌ای بخش تولید وارد کنند. وی با بیان اینکه سیستم وزارتخانه باید به گونه‌ای باشد که نه فقط معاونین که بدنه وزارتخانه برای توسعه صادرات و تولید فعالیت کند، گفت: با ۱۵ کشور همسایه هستیم که برای توسعه صادرات به این کشورها باید برنامه و عزم جدی داشته باشیم و اولویت هم برای صادرات باید به این کشورها باشد. رضا رحمانی با بیان اینکه ۱۲ میلیارد دلار به عراق صادرات داریم، افزود: صادرات ایران به روسیه تنها ۳۰۰ میلیون دلار است که این رقم به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و باید راهکاری‌های افزایش صادرات به این کشورها را استخراج و در یک بازه زمانی مشخص به کار ببریم.

حذف صفرهای پول ملی در دولت کلید خورد

آن‌طور که امروز (۲۷ فروردین) دفتر پایگاه اطلاع‌رسانی هیأت دولت اعلام کرده است، حذف چهار صفر از پول ملی در کمیسیون اقتصاد هیأت دولت بررسی خواهد شد. بر اساس این گزارش، این پایگاه اعلام کرده که با پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، طرح اصلاح نظام پولی کشور در قالب حذف چهار صفر از واحد پولی کنونی و تعریف واحد پولی جدید و بازنگری در اقطاع اسکناس و مسکوک در دستور کار دولت قرار گرفته است. براساس این طرح واحد پولی ملی جدید تحت عنوان "تومان" تعریف می‌شود که هر "تومان" معادل ۱۰,۰۰۰ ریال فعلی و ۱۰۰ "ریال جدید" خواهد بود. به نقل از ایسنا؛ با اجرای طرح حذف چهار صفر از پول ملی ضمن تسهیل و بازیابی نقش ابزارهای پرداخت نقد در تبادلات پولی داخلی و کاهش هزینه‌های چاپ و نشر اسکناس و مسکوک، کارآمدی نظام پولی جدید طی سال‌های آتی استمرار یافته و نرخ برابری واحد پول ملی با ارزهای جهان روا در کوتاه‌مدت آثار روانی مثبتی به همراه خواهد داشت.

ریزش ۵۵۰ هزار تومانی سکه

به کشتی آرای در خصوص آخرین نرخ‌های دیروز بازار طلا و سکه تهران گفت: روز سه شنبه نرخ جهانی طلا با کاهش قیمت به رقم ۱۲۷۹ تا ۱۲۸۰ دلار رسید که در مجموع در دو روز اخیر، هر اونس طلا با ۱۲ دلار ریزش قیمت مواجه شده است. بر این اساس، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با افت ۱۱۰ هزار تومانی به رقم ۴,۵۵۰,۰۰۰ تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی (سکه امامی) با ریزش ۱۴۵ هزار تومانی به قیمت ۴,۷۰۰,۰۰۰ تومان رسید. (سکه امامی روز گذشته تا سطح ۴,۹۰۰,۰۰۰ تومان افزایش داشت و هفته گذشته 550 هزار تومان گران تر بود و به نرخ 5,250,000تومان رسیده بود). هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲,۶۱۰,۰۰۰ تومان رسید. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی نیز با افت ۳۰ هزار تومانی به ۱,۶۸۰,۰۰۰ تومان معامله می‌شود. هر سکه یک گرمی نیز به نرخ ۹۳۵ هزار تومان رسید که ۵ هزار تومان نسبت به روز دوشنبه، ارزان‌تر می‌باشد. هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۲۷,۸۰۰ تومان رسید که نسبت به نرخ پایانی روز قبل، ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش قیمت داشت. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۱,۸۵۳,۰۰۰ تومان بود که نسبت به روز دوشنبه، ۵۲ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

تورم آمریکا بالاتر از حد انتظار!

نرخ تورم آمریکا از پایین‌ترین سطح دو سال و نیم اخیر خود فاصله گرفت. به نقل از تریدینگ اکونومیکس، نرخ تورم آمریکا در پایان ماه مارس به ۱.۹ درصد رسیده که ۰.۱ درصد بیشتر از پیش بینی‌های قبلی است. نرخ تورم آمریکا در ماه فوریه ۱.۵ درصد بود که پایین‌ترین سطح به ثبت رسیده در دو سال و نیم اخیر محسوب می‌شد. بزرگ‌ترین محرک نرخ تورم در این مدت مربوط به بخش‌های مراقبت‌های درمانی و مواد غذایی با تورم ۲.۳ درصدی و ۲.۱ درصدی بوده است که در این بخش تورم مواد غذایی بخش خانگی ۱.۴ درصد و غذاهای خارج از خانه سه درصد بوده است. پس از این بخش، حمل و نقل با تورم یک درصدی و وسایل نقلیه با ۰.۷ درصد قرار دارند. 

به گزارش ایسنا؛ کوین کومینز، کارشناس اقتصادی مؤسسه " نت وست مارکتس" گفت: آمارهای جدید شواهد بیشتری از این موضوع را نشان می‌دهند که تورم در حال رسیدن به سطح هدف‌گذاری شده بانک مرکزی است. آمارهای دستمزد نیز نشان می‌دهد نیاز به اتخاذ سیاست تهاجمی نیست، چراکه دستمزدها به اندازه‌ای که در گذشته افزایش یافته بودند این بار افزایش نیافته‌اند. از سوی دیگر نرخ تورم بخش انرژی با افت ۰.۴ درصدی بزرگ‌ترین کاهنده تورم بوده است. بهای برق در آمریکا در این مدت ۰.۳ درصد افزایش یافته است. هسته تورمی نیز که تورم موارد پرنوسان نظیر غذا و انرژی را در نظر نمی‌گیرد از ۲.۱ درصد در ماه فوریه به دو درصد در ماه مارس کاهش یافته است.

بازار اوراق مسکن؛ «تسه 9610» در آستانه مرز روانی

اوراق تسهیلات مسکن دی ماه ۹۶ «تسه۹۶۱۰» طی روز قبل ۵/ ۱درصد افزایش قیمت یافت و به بهای ۴۹ هزار و ۹۹۱ تومان به فروش رفت. این سررسید وام که شنبه به کف تاریخی رسید در ۳روز متوالی اخیر افزایشی شده و در آستانه بازپس‌گیری مرز روانی ۵۰هزار قرار دارد. دیروز عموم سررسیدهای وام شرایط مشابهی را تجربه کردند و اکثر آنها (به غیر از ۴ مورد) به افزایش قیمتپرداختند و میانگین قیمتی آنها به کانال ۵۰ هزار تومانی صعود کرد. جهش نجومی قیمت مسکن در سال قبل و حفظ تداوم شیب صعودی آن، عدم رشد متوازن قدرت خرید متقاضیان و بهای واحدهای مسکونی، ثابت ماندن سقف تسهیلات وام مسکن و وجود وام‌های موازی همچون صندوق یکم بازار «تسه‌ها» را وارد رکود کرده و تنها تغییر بنیادین در حوزه‌های یادشده می‌تواند این بازار را متحول سازد.

بنزین تا یک ماه آینده دو نرخی می‌شود؟

فارس خبر داد: کمتر از یک ماه دیگر بنزین دو نرخی و مجددا سهمیه بندی خواهد شد. پیگیری خبرنگار فارس مشخص کرد قیمت بنزین سهمیه‌بندی افزایش چندانی نخواهد یافت و میزان این افزایش احتمالا کمتر از ۳۰ درصد خواهد بود. در عین حال قیمت دوم بنزین نیز فاصله زیادی با قیمت اول نخواهد داشت. این تصمیم در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا اتخاذ شده است. براساس این گزارش، موافقان، دلیل این تصمیم را رشد کم‌سابقه مصرف بنزین در ماه‌های اخیر می‌دانند. چنانکه در صورت ادامه رشد بی رویه مصرف بنزین ایران که اکنون از واردات این فرآورده نفتی بی‌نیاز شده است، مجبور خواهد شد دوباره به واردات این فرآورده روی بیاورد. در ماه‌های گذشته روند بازیابی کارت‌های سوخت برای ورود به فرآیند سهمیه‌بندی آغاز شده است. سهمیه‌بندی بنزین در طول اولین دوره اجرای این طرح در هشت سال ۷۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی در منابع کشور در پی داشت.

ترکیه خواستار تمدید معافیت از تحریم نفتی ایران است

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه که در واشنگتن به سر می برد، گفت: آنکارا انتظار دارد آمریکا معافیت از تحریم های نفتی علیه ایران را برای این کشور تمدید کند. به نقل از رویترز، ابراهیم کالین افزود: آنکارا پیگیر دریافت معافیت از تحریم های نفتی واشنگتن علیه تهران است تا به واردات نفت از ایران ادامه دهد. کالین برای شرکت در کنفرانس مشترک سالانه که از سوی شورای همکاری ترکیه – آمریکا برگزار می شود به واشنگتن رفته تا روابط ترکیه و آمریکا را مورد ارزیابی قرار دهد. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته خروج کشورش از برجام را اعلام کرد و تحریم های رفع شده به واسطه این توافق را علیه ملت ایران بازگرداند. دولت ترامپ به رغم اینکه سیاست خود را به صفر رساندن صادرات نفت ایران اعلام کرده بود، مجبور شد به برخی کشورهای وارد کننده نفت از ایران از جمله ترکیه معافیت دهد. در حال حاضر معافیت عراق تمدید شده است و خبرها حاکی است که آمریکا قصد دارد معافیت چین، هند و کره جنوبی را نیز تمدید کند. /ایرنا

قیمت انواع تیوولی در بازار

برای خرید انواع تیوولی در بازار بسته به سال تولید و میزان کارکرد آن‌ها باید هزینه‌های متفاوتی پرداخت کرد.

دستورالعمل عملیات بازار باز تصویب شد/ موافقت بانک مرکزی با واردات کالا به جای انتقال ارز به کشور/ ریزش ۵۵۰ هزار تومانی سکه/ بنزین تا یک ماه آینده دو نرخی می‌شود؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
چه خبره باز ؟ مگه قرار نشد بنزین در سال 98 گرون نشه ؟ بابا خسته شدیم بخدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
هیچوقت از این حرف ها خسته نشو . چون اونوقت همیشه خسته ای .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
همه چیز چند ساله هر سال ۲۰ درصد میره روش ولی نان وبنزین هنوز هم همون قیمته این معقول ومنطقی نیست پس باید اونا هم افزایش قیمت داشته باشن
بالاترین نرخ تورم و ارزانترین سوخت در دنیا
| - |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
ما مردم برای یک بار از خود سوال کنیم : ........ چرا بالاترین نرخ تورم و ارزانترین سوخت در دنیا را داریم ؟!! .......... آیا رابطه این دو را درک نمیکنیم ؟!! آیا متوجه نیستیم همه منابع کشور در حال فدا شدن برای سوخت ارزان است ؟؟!!!! ............بالاترین تورم و ارزانترین سوخت در ایران !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
با هرگونه سخت گیری و افزایش جریمه رانندگی و ریختن
زباله در معابر
و دو نرخی کردن قیمت بنزین کاملا موافقم
شصت لیتر ماهیانه لیتری هزار تومان
و بیش از آن بصورت تصاعدی و تا صد لیتر دو هزار تومان بیش از صد لیتر
ناشناس
| France |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
با این تورم این قیمت سوخت اصلا منطقی نیست ولی ابتدا باید دولت کنترل قیمت ها را در دست بگیرد بعد اقدام به افزایش قیمت کند
""تورم آمریکا بالاتر از حد انتظار!

نرخ تورم آمریکا از پایین‌ترین سطح دو سال و نیم اخیر خود فاصله گرفت. به نقل از تریدینگ اکونومیکس، نرخ تورم آمریکا در پایان ماه مارس به ۱.۹ درصد رسیده است که ۰.۱ درصد بیشتر از پیش بینی‌های قبلی است. ""

خندتون نمگیره با این خبرتون و اون علامت تعجب !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
به تورم کشور ما هم نگاه کنید . آنوقت نمایندگان دنبال تحریم شرکت اپل هستند !
عاقبت شد نفت در برابر کالا !!!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
برگشتیم به عهد اقیانوس که هنوز پول اختراع نشده بود

یک گوسفند میدیم و ده کیلو جو و دو تا مرغ و ۵ کیلو خروس میدیم و یک کیلو عدس می گیریم
رفاه و توسعه میخواهیم یا سوخت مجانی !؟؟
| - |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
رفاه و توسعه میخواهیم یا سوخت مجانی !؟؟پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
حاضریم در کشورمان میلیاردها دلار برای سوخت و آب یارانه بی هدف پرداخت شود اما آموزش و پرورش و دانشگاهمان پولی باشد . اما فرزندان کشورمان در آتش بخاریهای نفتی مدارس مخروبه بسوزند و داغدار شویم . نخبگانمان هر ماهه در ارابه های مرگ و این اتوبوسها و مینی بوسهای از رده خارج بیست ساله و سی ساله آسمانی شوند ، اما سوخت مجانی داشته باشیم . ============================================= رفاه و توسعه میخواهیم یا بنزین مجانی !؟؟ =========== قیمت هر لیتر بنزین در زیمبابوه : 40 هزار تومان ================================ زیمبابوه ، آفریقا قیمت هر لیتر گازوییل در زیمبابوه ۳.۱۱ دلار و قیمت هر لیتر بنزین ۳.۳۳ دلار تعیین شده است. ======= ( افریقا هم فهمید قیمت سوخت نباید مجانی باشه و ما نوابغ ایرانی هنوز از دولت و مجلس ، بنزین مجانی میخواهیم !!!!؟؟؟؟ ) انرژی مجانی در ایران و یارانه مترتب بر آن ، از عوامل اصلی عقب ماندگی ، فساد ، تنزل اقتصاد و تورم ایران است . ==== اکثر ما ایرانیان خجسته دل متوجه نیستیم که بابت این انرژی و سوخت مجانی ؛ چه هزینه های سنگین مادی ، معنوی و جانی پرداخت کرده و خواهیم کرد !؟؟رفاه و توسعه میخواهیم یا بنزین مجانی !؟؟ انتخاب با ماست !! =======
سلام : بر اساس عقل سلیم ومحاسبات منطقی کارشناسان اقتصادی بنا به هردلیلی اگر سهمیه بندی و قیمت بنزین و فرآوردهای سوختی افزایش نیابد،معضل ترافیک پیچیده تر،آلودگی هوا و مرگ و میرناشی از آن بیشتر وبیشتر،قاچاق سوخت بیشتر ،مصرف بی رویه سوخت و بنزین وحشتناکتر و سرانجام طی سالهای آتی دوباره به جای خودکفایی وصادرات،واردات بنزین باید داشته باشیم .پیشنهاد معقول و منطقی این است که مجلس و دولت شجاعت و جسارت به خرج دهند و مصلحت کلی ملت و کشور را در نظر بگیرند با افزایش قیمت وسهمیه بندی محدود برای هر ایرانی مابه التفاوت آنرا بخشی بصورت مستقیم نقدابه مردم پرداخت کنند و بخش دیگر را به حمل ونقل عمومی صرفا ریل پایه ومترو اختصاص دهند تا کشور برای همیشه از این معضل بزرگ رهایی یابد جای بسی شگفتی است که مجلس و دولت برای جلوگیری از قاچاق سوخت حداقل سهمیه بندی بنزین وگازوئیل را هم اجرا نکردند!!!!!!.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
چرا خودروی استاندارد با مصرف کم به مردم تحویل نشه خودروهای استاندارد برقی که ما آرزوی دیدن حتی از نزدیکشون رو داریم. یا چرا ایجاد کار و اشتغال تو شهرستان نشه که همه شهرستانی های جویای کار به تهران هجوم نبرن. همین دوتا پاسح برای کامنتت بسه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
چطوری هست که دستمزد (دستمزد ناچیزی که همین الان دو میلیون تومان پایین تر از خط فقر هست) باید نهایتا 20% افزایش پیدا کنه ولی قیمت نرخ سهمیه ای بنزین، --توجه بفرمایید که قیمت نرخ سهمیه ای بنزین-- باید 30% رشد کنه
پیامدهای افزایش نرخ بنزین هم که مستحضر هستید بیش از 30% خواهد بود
بر اساس چه منطقی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
پرداخت نقدی به مردم کار اشتباهی است . همین یارانه هم که میدهند اشتباه است . یارانه بایید به بخش تولید و صادرات و عملیات زیربنایی کشور تعلق گیرد .
ناشناس
| Canada |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
دوست عزیز. دغدغه های شما قابل ستایش است ولی اگر بنا بود با سهمیه بندی بنزین مشکل الودگی هوا و ترافیک. حل شود تا الان حل شده بود.
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
اون برا کشوریه که دو بعلاوه دو میشه چهار نه اینجا
خبرهای اقتصادی رسانه ها با واقعیات جامعه همخوانی ندارد
به نظر من بهتر است جریمه های رانندگی را افزایش دهند و پلیس نیز با متخلفین مماشات نکند و در ارائه گواهینامه رانندگی هم سختگیری بیشتری شود . متاسفانه خلاف در رانندگی بیداد میکند . سبقت از راست ، لایی کشیدن و ویراژ و سرعت غیر مجاز به امری عادی بدل شده
رفتارها و انتظارات غیرمنطقی ، بچگانه و مخرب مردم ؛ متاسفانه نمایندگان و مسئولان را مجبور به عکس العملهای غیر منطقی و بعضا پوپولیستی میکند .

مردم ایران باید تلاش کنند ؛ عمق فاجعه ناشی از سوخت مجانی را درک کنند . بخش زیادی از مشکلات اقتصادی و تورم ایران ناشی از سوخت ارزان است زیرا باعث کاهش کسری بسیار شدید بودجه دولت میگردد .


در واقع سوخت ارزان و یارانه متنرتب بر آن از تنزل زندگی و خالی شدن غیرمستقیم جیب همه مردم ، تامین اعتبار میگردد . واقعیت تلخی است که باید آنرا بفهمیم وگرنه مشکلات بیشتری برای فرزندانمان و کشور ایجاد خواهیم کرد .
اثر ضد تورمی افزایش قیمت حاملهای انرژی ..................
کسری بودجه دولت ، عامل اصلی تورم در ایران است یعنی درآمد دولت از خرجش کمتر است .
پس افزایش قیمت حاملهای انرژی چون خرج دولت را کاهش میدهد ، یقینا اثر ضدتورمی دارد .
البته برخی از ما مردم ایران که دایم با رفتارهای اشتباه ، در حال خودزنی اقتصادی هستیم ، در این مورد هم اصرار اشتباه داریم که افزایش قیمت سوخت ، تورم را افزایش میدهد و با این نگرش کاملا اشتباه ، تورم روانی و انتظاری ایجاد میکنیم .
پس مطمئن باشیم ؛ افزایش قیمت حاملهای انرژی ، اثر ضد تورمی دارد و به نفع همه مردم است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
عجب دلسوزی که این همه برا افزایش قیمت سوخت میسوزی!؟!!
دلار 200 هزارتومانی،سلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
دلار به اندازه افزایش نقدیندگی طی چند سال گذشته گرون شد از ۱۷ تومن هم بالاتر نمیره پس خواهشا کم اعداد تخیلی در باره قیمت دلار بگید
واردات کالا بجای واردکردن ارز= کاهش عرضه ناشی ازکاهش ورود ارز (اسکناس) به کشور = افزایش قیمت ارز
ما تاباهم صحبت نکنیم ودوغ رو ازدوشاب تشخیص ندهیم --------در -- برهمین پاشنه میچرخد البته این وظیفه صدا وسیماست تا ازمدیران ونخبگان اقتصادی بقدری استفاده کند تا من روستایی هم متوجه بشوم اساس اقتصاد عرضه وتقاضا وقیمت واقعی کالا وخدمات میباشد مایک روزی بایستی شیرفهم بشویم که تازمانی که حاملهای انرژی را به ثمن بخس میفروشیم هم اسراف وتبذیر میکنیم وهم محیط زیست را خراب وبا قاچاق کالا وتالی فاسدهای آن درگیر میشویم چرا دولت آقای روحانی هیچ قدمی درجهت تعدیل حاملهای انرژی وحقوق کارکنان برنداشته ....
ای کاش در موافقت ورود کالا بجای ارز از ورود کالاهای غیر ضروری مانند غذای سگ و گربه و و واردات حیوانات خانگی و لوازم آرایشی و محصولات ترا ریخته و لوازم لوکس و ... جلوگیری شود .
بابا جون یه کم خجالت بکشید
تورم آمریکا بالاتر از حد انتظار!
حد انتظارت منو کشته، مردم حدانتظار دارن ماهم حدانتظار داریم؟
چرا دولت هزینه ها را همه ساله افزایش می دهد تا برای آن مالیات‌ها و خدمات دولتی و قیمت ارز را افزایش دهد و بالا رفتن قیمت دلار نرخ بنزین ایران نسبت به کل دنیا ارزان‌تر شود
همین الان دلار را 1000 تومان کنید بنزین از آمریکا هم گران‌تر می شود
بیچاره آمریکایی ها! ۱.۹ درصد تورم!!! چه خبره آخه؟ بدبختا گناه دارن آخه.ماها هرساله تورم منفی ۲۰۰، ۳۰۰ درصدی داریم اونوقت اون بیچاره ها! ۱.۹
گرون کنید .....
لزوم واقعی سازی قیمت حاملهای سوخت

واقعی سازی قیمت حاملهای سوخت ضمن حمایت از اقشار آسیب پذیر و مشاغل مرتبط ، بزرگترین خدمت به اقتصاد و مردم ایران است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل