بازدید 3837

تحقق شعار سال در گرو بانک های کارآمد است

محمدمهدی افتخاری
کد خبر: ۸۹۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶ 16 April 2019

محمدمهدی افتخاری در نشست علنی امروز عصر(سه شنبه 27 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز ارتش گفت:سال 98 با اتفاقات نادری در سطح کشور آغاز  شد اتفاق اول بارش سنگین و بی وقفه  نزولات آسمانی بود که می توانست با مدیریت صحیح تبدیل به فرصتی بی نظیر برای عمران، آبادانی و  گذر از سال های خشکسالی باشد. ولی متاسفانه در برخی استان ها به دلیل سوء مدیریت ها در تعدی و تعرض به محیط زیست، ساخت و سازهای غیر کارشناسی و عدم توجه به هشدارهای هواشناسی به فاجعه سیل تبدیل شد و علاوه بر داغدار و بی خانمان کردن خانواده ها خسارت های فراوانی به زیر ساخت های کشور به ویژه در حوزه راه و شهرسازی، نیرو و کشاورزی  وارد آورد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اینجا وظیفه می دانم از توانایی و مدیریت جهادی و انقلابی استاندار گیلان آقای سالاری تقدیر و تشکر کنم ، باوجود اینکه گیلان از استان های پر بارش کشور است با  حضور به موقع خود به همراهی فرمانداران، بخشداران و مدیران استانی و شهرستانی از اواسط  اسفند ماه سال 97 و اجرای شیوه نامه ساماندهی و لای روبی رودخانه ها و سیل بند ها و آب بندها و کنترل سدهای استان و هدایت  آب های جاری از بروز فاجعه دراستان پیشگیری کردند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: اتفاق دوم تصمیم نابخردانه رئیس جمهور آمریکا که در عین اینکه به وضوح در منطقه خاورمیانه به دنبال تقویت تروریست و شرارت است نشان پر افتخار و اقتدار ایران را هدف گرفته و سپاه پاسداران ایران را گروه ترویست نامید که یقین دارم با واکنش بی نظیر همه مسئولین از سر تا ذیل و همه اقشار مردم در حمایت یک پارچه و شعار من یک سپاهی هستم شاهد عقب  نشینی و اعلام شکست رئیس جمهور آمریکا و متحدان تروریستش در منطقه باشیم و  جا دارد یک بار دیگر فرمایش گوهربار شهید مظلوم بهشتی را تکرار کنیم که آمریکا از ما  عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

در این جا نماینده فومن و شفت به زبان محلی با مردم حوزه انتخابیه اش صحبت کرد.

وی ادامه داد: در اولین  نطق سال 98 به یاری خداوند می خواهم فریاد رسای ملت شریف ایران و مردم غیور فومن و شفت در خانه ملت باشم، آقای رئیس جمهور پشتوانه ملت را برای خودتان حفظ کنید به گونه ای رفتار نکنید که انگار از گرانی ها  و سختی معیشت مردم خبر ندارید.

افتخاری تاکید کرد: مردمی که شما و ما را به اینجا رسانده اند در تنگنا هستند و با نجابت ما را نظاره می کنند حضرت آقا در بیانیه ارزشمند خود تحت عنوان بیانیه گام دوم انقلاب مسیر حرکت و برون رفت از مشکلات فعلی را ترسیم کردند و شعار سال را بی جهت رونق تولید نامگذاری نکردند.

وی گفت: این فقیه عالم و مدبر رمز عبور از مشکلات معشیت  جامعه را در تولید می دانند ودولت باید با تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی به این سیاست کلی نظام جامع عمل بپوشاند که این امر نیازمند بانک های کارآمد در ارائه تسهیلات تخصصی بدون تضامن دست و پا گیر و با نگاه تحقق اهداف تولیدی و صنعتی است.

این نرخ سود و جریمه های بانکی نفسی برای صنعتگران و تولیدکنندگان باقی نمی ماند

این نماینده بیان داشت: نه اینکه  عملکرد بانک ها عاملی برای توقف چرخه تولید شود که در اینجا نقش آقای دژپسند وزیر اقتصاد اثر گذار است و به ایشان تاکید دارم با این نرخ سود و جریمه های بانکی نفسی برای صنعتگران و تولیدکنندگان باقی نمی ماند و باید منتظر توقف و خاموشی کارخانجات باشیم.

افتخاری اظهار داشت: رئیس جمهور از شما می خواهم دستور دهید مشکل تداخل مستثنیات صدها ساله مردم و اراضی مورد ادعای منابع طبیعی حل شود دولت هیچ کار کارشناسی و راهبردی برای این امر مهم ندارد.آقای رئیس جمهور  انتظار داریم وزیر، مجموعه یا مسئولی را مسئول رفع تداخل اراضی روستایی و منابع طبیعی کنید، لطفا به داد روستاییان گیلان برسید زیبایی طبیعت چشم نواز روستاهای گیلان نصیب گردشگران و مسافران است و سختی

آن برای بومی ها است که موجبات مهاجرت به شهرها و خالی شدن روستاها را  ایجاد کرده است.
وی با تشکر از نوبخت برای افتتاح راه آهن گیلان گفت: درخواست دارم اجرای عملیات راه انزلی به آستارا تسریع شود و دستور دهید تا مجوز ماده 23  جهت اجرای آب و فاضلاب  صادر گردد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت:وزیر راه و شهرسازی مردم فومنات نوروز غمگین انگیز سال 98 را فراموش نخواهند کرد بهاری که خزان شد با از دست دادن 5 جوان رشید از جامعه ورزشی در سانحه تصادف در جاده ماسوله، برادران محرومان موسوی، قربان زاده ، حسن نیا کشتی گیران مدال آفرین قهرمان کشوری و دردناک تر از همه از دست دادن سهیل پرسته قهرمان کشتی جوانان  ساحلی جهان؛ که از ابتدای دوره نمایندگی ام تعریض این جاده را دنبال کرده ام.

وی تاکید کرد: اسلامی راه های  حوزه انتخابیه فومن و شفت با توجه به  گردشگر پذیر بودن آن  در تمامی ایام فعلی کشش این حجم از تردد را ندارد و نیازمند توجه ویژه شما است.

این نماینده مجلس گفت: در شهرستان فومن و شفت پل های خطرساز و حادثه آفرین زیادی وجود دارد که نیازمند به اقدام  فوری است، وزیر جهادکشاورزی عدم  پرداخت بیمه کشاورزان در خصوص زمین های  زراعی و باغات چای به معضل تبدیل شده چرا اقدام نمی شود  چرا به جای کم کردن رنج کشاورز رنج او را اضافه می کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل