بازدید 2963

تعرفه جدید اتحادیه اروپا برای کالاهای آمریکایی

کد خبر: ۸۹۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶ 13 April 2019

اتحادیه اروپا به دنبال وضع تعرفه بر ۲۱.۵ میلیارد دلار (۱۹ میلیارد یورو) از کالاهای آمریکایی است تا یارانه‌های داده شده به شرکت هواپیماسازی بوئینگ را جبران کند.  

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، اتحادیه اروپا به دنبال وضع تعرفه بر ۲۱.۵ میلیارد دلار (۱۹ میلیارد یورو) از کالاهای آمریکایی است تا سوبسیدهای داده شده به شرکت هواپیماسازی بوئینگ را جبران کند.

این جدیدترین اقدامی است که در راستای اختلافات تجاری دیرینه آمریکا و اروپا، که یکدیگر را به ارائه سوبسید برای شرکت‌های بزرگ هواپیماسازی خود متهم می‌کنند، انجام شده است.

قرار است کمیسیون اروپا لیستی از کالاهای آمریکا را که قرار است بر آنها تعرفه واردات وضع شود، به همه دولت‌های عضو ارسال کند. طبق گزارش رسانه‌های اروپایی، ارزش سالانه این واردات، بالغ بر ۱۹ میلیارد یورو خواهد بود.

این میزان خیلی بالاتر از تخمین اولیه اتحادیه اروپا از ضرری است که به علت سوبسیدهای داده شده به بوئینگ، متوجه شرکت‌های اروپایی شده است.

در سال ۲۰۱۲ تخمین زده شده بود که این ضرر برابر با ۱۲ میلیارد یورو می‌باشد. بلومبرگ هم در روز جمعه میزان این تعرفه‌ها را ۱۰.۲ میلیارد یورو تخمین زده بود.

انتظار می‌رود لیست کالاهای مشمول تعرفه، در روز چهارشنبه برای اطلاع عموم منتشر شود.

هفته گذشته، پس از اینکه سازمان تجارت جهانی اعلام کرد سوبسیدهای داده شده به ایرباس، توسط اتحادیه اروپا، به اقتصاد آمریکا ضرر زده است، رئیس‌جمهور ترامپ تهدید کرد به ۱۱ میلیون دلار از واردات اروپا تعرفه وضع می‌کند.

یک دیپلمات اروپایی گفت: اگر آنها لیست کالاهای مشمول تعرفه خود را اعلام کنند، ما هم لیست خود را منتشر خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار