بازدید 2781

چشم انداز قیمت نفت خام بدون تغییر به نظر می‌رسد

قیمت نفت خام از ابتدای سال جاری به علت کاهش تولیدات نفت اوپک که در راستای تنظیم نابرابری های موجود در بازار عرضه و تقاضا صورت گرفته، حدود 40 درصد افزایش داشته و ممکن است در ادامه حجم تولیدات باز هم کاهش یابد.
کد خبر: ۸۹۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ 13 April 2019

تابناک اقتصادیقیمت نفت خام از ابتدای سال جاری به علت کاهش تولیدات نفت اوپک که در راستای تنظیم نابرابری های موجود در بازار عرضه و تقاضا صورت گرفته، حدود 40 درصد افزایش داشته و ممکن است در ادامه حجم تولیدات باز هم کاهش یابد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از DailyFX؛ تجدید نظر در نرخ رشد اقتصاد جهانی و پیشبینی کاهش آن نیز ادامه داشته و ممکن است باعث افزایش تقاضا برای نفت خام شود.

افزایش نرخ نفت خام در طول هفته گذشته نیز ادامه داشته و 0.8 درصد دیگر بر قیمت آن افزوده شده است. آشفتگی در لیبی و ادامه تنش ها در ونزوئلا با توجه به این که این دو کشور از صادر کنندگان عمده نفت هستند نیز احتمالاً تأثیر مثبتی در افزایش قیمت نفت داشته است. همچنین مناقشات بین ایالات متحده آمریکا و ایران نیز با توجه به وجود احتمال تمدید محدودیت های صادرات نفت ایران توسط آمریکا بر افزایش قیمت نفت در طول هفته گذشته تأثیرگذار بوده است.

همچنین آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اشاره به کاهش شدید حجم ذخایر نفتی در ماه فوریه داشته که احتمالاً این هم یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت نفت است.

با این حال بیشتر مواردی که به آن اشاره شد، مربوط به گذشته بوده یا اینکه تأثیر خود را بر قیمت کنونی نفت گذاشته اند.

چشم انداز قیمت نفت خام بدون تغییر به نظر می‌رسد

اما در خبری نه چندان خوش آیند، سازمان تجارت جهانی تخمین رشد اقتصادی در سال 2019 را به میزان چشمگیری کاهش داده و تنها 1.1 درصد اعلام کرد. نگرانی ها بابت بدتر شدن وضعیت اقتصادی در سال آتی در گزارش «به روز شده چشم انداز اقتصادی و ثبات مالی جهانی» که توسط صندوق بین المللی پول منتشر شد نیز مورد تأکید قرار گرفته است و در این گزارش صندوق بین المللی پول با لحنی محتاطانه تر رشد تولیدات ناخالص ملی مورد انتظار را از 3.5 درصد به 3.3 درصد کاهش داده است.

با این حال به نظر می آید تحولات اخیر درباره سرعت اندک رشد جهانی مورد توجه بازار نفت و دارایی های پر ریسک قرار نگرفته باشد، همانگونه که به شکل عجیبی در اواخر سال 2018 نیز به آن توجه نشد و این امر منجر به فروش یکجای محصولات به قیمت پایین  (Sell Off) گردید.

همچنین خبرها حاکی از آن است که روسیه به ادامه کاهش تولید نفت در همراهی با اوپک علاقه ای نداشته و این اتفاق نیز می تواند تأثیر ناخوشایندی بر قیمت نفت خام داشته باشد.

با این حال، در حال حاضر چشم انداز قیمت نفت خام با توجه به تأثیرات فصلی پیش رو که منجر به افزایش قیمت شده و عدم وجود قطعیت درباره کاهش مجدد تولیدات اوپک، بدون تغییر به نظر می رسد. 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی