بازدید 13623
۲

سارقان منزل با ۹۰ فقره سرقت در کرج دستگیر شدند

کد خبر: ۸۹۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ 12 April 2019

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری سارقان منازل که اقدام به ۹۰ فقره سرقت در استان‌های مختلف کرده بودند، خبر داد.

به گزارش میزان، سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار کرد: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان کرجی مبنی بر سرقت منزل به روش "تخریب در" با توجه به حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله تحقیقات میدانی آغاز و در بررسی‌های تکمیلی ماموران محرز شد که سارقان با ۲ دستگاه خودرو سمند و پژو ۲۰۷ که پلاک آن‌ها مخدوش شده و پوشاندن چهره اقدام به سرقت از منازل شهر کرج می‌کنند.

سرهنگ نادربیگی افزود: باانجام اقدامات گسترده پلیسی و مراقبت‌های شبانه روزی در نهایت، در اواسط فروردین ماه سال جاری، مخفیگاه متهم اصلی در محمدشهر کرج شناسایی و به همراه یکی از همدستانش دستگیر و از آن‌ها یک دستگاه خودرو سمند توقیف شد.

وی گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیر زیادی اموال سرقتی شامل لوازم مسروقه، طلا، اشیاء زینتی و قیمتی به ارزش ۴ میلیارد تومان کشف شد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر ۹۰ فقره سرقت از منازل با تشکیل یک باند ۳ نفره در سطح شهر کرج و حومه، استان تهران و سمنان اعتراف کردند که با راهنمایی متهمان و تلاش شبانه روزی کارآگاهان، همدست آن‌ها نیز دستگیر شد.

سرهنگ نادربیگی افزود: تا کنون ۴۵ نفر از مالباختگان شناسایی شدند و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: با توجه به سرقت‌های متعدد اعضای باند مذکور در سراسر کشور، دادستان شهرستان کرج دستور چاپ تصاویر بدون پوشش متهمان را صادر کرد تا چنانچه شهروندان از سوی این افراد و یا به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند جهت اعلام شکایت یا پیگیری پرونده خود به پلیس آگاهی استان البرز به آدرس میدان طالقانی –ابتدای بلوار تعاون مراجعه کنند.

سارقان منزل با ۹۰ فقره سرقت در کرج دستگیر شدند

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ایکاش دزدان بیت المال و دکل نفتی و آقازاده های فاسد و ... اینگونه انتشار دهید .
اولا اینکه وقتی صورتشون را میپوشوندن، پس چطوری مردم باید بشناسنشون؟؟!!

دوم اینکه مگه وقتی صاحبخونه حضور داشته میرفتن که الان مردم بتونن شناساییشون کنند؟

سوم اینکه، با توجه به اصل مهم پیشگیری، باید روی غیر ممکن کردن سرقت از منازل که خیلی هم ساده است متمرکز شد چون سارقین برای ورود راهی غیر از درب، پنجره، بالکن، پاسیو و نورگیر ندارن، پس اگر جلوی ورودشون از این نقاظ را بگیریم، دیگه مهم نیست حتی اگر سارقین بتونن تا پشت درب و پنجره ها هم بیان، پس یادمان باشد که:

1- برای درب، حتی دربهایی که تحت عنوان ضد سرقت معرفی میشوند، قفل ضد دیلم نصب کنیم که بدون هیچ اما و اگر و بهانه ای، ورود سارقین از طریق توپی زنی، دیلم زنی، شاه کلید و هک را غیر ممکن کنه جوری که کلید ساز که هیچ، بلکه سازنده اش هم به هیچ روشی از آن قفل ضد دیلم عبور کنه. یعنی در واقع راهی جز بریدن درب با فرز نداشته باشه

2- اگر در آپارتمان زندگی میکنیم و بالکن، پنجره، پاسیو یا نورگیری داریم که سارقین بهش دسترسی دارند، مقابل آنها حفاظ ضد دیلم نصب کنیم که در مقابل دیلم زنی و جک اندازی غیر قابل نفوذ باشد و اگر منزل ویلایی است که این احتمال وجود دارد که سارقین با بریدن حفاظ وارد شوند ، حتما حفاظ ضد دیلم را داخل ساختمان پشت شیشه نصب کنیم که برای بریدن حفاظ مجبور به شکستن کامل شیشه شوند.

و در آخر بسیار مهم است که دقت کنیم از فروشندگان معتبری خرید کنیم که برای قفل، درب و حفاظی که تحت عنوان ضد سرقت معرفی میکنند، بدون هیچ اما و اگری ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت ارائه نمایند.

ضمنا یک ویدیو کوتاه 3 دقیقه ای روی آپارات هست با عنوان آیا میدانید چرا نباید به حفاظ و دربهای ضد سرقت اعتماد کنید؟؟!! دیدنش برای همه خیلی آموزنده است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل