بازدید 5976
۱

وزیر خزانه داری ایالات متحده از توافق جدید آمریکا و چین خبر داد

استیون منوچین در گفت و گویی اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا و چین بر سر ایجاد ساز و کاری برای نظارت بر هرگونه معاملات تجاری بین این دو کشور، از جمله تشکیل «ادارات اجرایی» به توافق رسیدند.
کد خبر: ۸۹۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 11 April 2019

تابناک اقتصادیاستیون منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده: ایالات متحده و چین بر سر ایجاد ساز و کاری برای نظارت بر هرگونه معاملات تجاری بین این دو کشور، از جمله تشکیل «ادارات اجرایی» به توافق رسیدند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ وزیر خزانه داری آمریکا در گفت و گو با تلویزیون CNBC اعلام کرد که پیشرفت در مذاکرات همچنان ادامه داشته و در این زمینه شب گذشته با معاون نخست وزیر چین، مکالمه تلفنی سازنده ای را داشته است. به گفته وی، این مذاکرات از ابتدای روز پنجشنبه به وقت واشنگتن ادامه خواهند یافت.

توافق آمریکا و چین برای تشکیل ادارات اجرایی معاملات تجاری

منوچین افزود: «ما تقریباً بر سر یک ساز و کار اجرایی به توافق رسیده ایم، هر دو طرف موافقت کرده اند که ادارات اجرایی مخصوص برای رسیدگی به امور جاری را تشکیل دهند». وی همچنین اضافه کرد که کماکان مسائل مهمی بین دو کشور وجود داشته که باید مورد بررسی قرارگیرند.

منوچین از اظهار نظر درباره این که آیا تعرفه گمرکی ایالات متحده برکالاهای چینی که ارزشی بالغ بر 250 میلیارد دلار را دارا هستند، برداشته میشود یا خیر، خودداری کرد. اگر چه ترامپ اخیراً گفته بود که این توافق تقریباً تا اواخر آوریل آماده خواهد شد، منوچین ضمن امتناع از تعیین بازه زمانی مشخص برای مذاکرات، اعلام کرد که ترامپ خواستار رسیدن به «توافق درست» است.

«به محض این که ما آماده باشیم و کارمان را انجام داده باشیم، ترامپ هم آماده و خواستار ملاقات با شی جین پینگ (رئیس جمهور چین) خواهد بود، و ملاقات رهبران هر دو کشور امری مهم است و ما امیدواریم که بتوانیم این مذاکرات را به سرعت پیش برده و به نتیجه برسیم، اما در این زمینه مهلت زمانی مشخصی را تعیین نخواهیم کرد.

ایالات متحده خواستار ایجاد اصلاحات عمده از سوی دولت چین در راستای محدودسازی سرقت مالکیت معنوی شرکت های آمریکایی و انتقال تکنولوژی از شرکت های آمریکایی به چین است.

ایالات متحده همچنین خواستار کاهش یارانه های صنعتی از سوی دولت پکن، گشودن هر چه بیشتر بازارهای چین به روی شرکت های آمریکایی، و همچنین افزایش چشم گیر واردات محصولات کشاورزی، انرژی و تولیدی چین از آمریکا می باشد.

وزارت بازرگانی چین نیز در روز پنجشنبه تأیید نمود که مذاکره کنندگان ارشد دو کشور بعد از آخرین دور مذاکرات در واشنگتن، درباره مسائل باقیمانده به صورت تلفنی بحث و گفت و گو کرده اند.

ژائو فنگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: در قدم بعدی، هر دو گروه مذاکره کنندگان، در ارتباط نزدیک باقی مانده و از تمامی مجاری ممکن جهت تسریع هر چه بیشتر فرآیند مذاکرات استفاده خواهند کرد.

منوچین درباره این که آیا این ساختار اجرائی به ایالات متحده این اجازه را می دهد که در صورت تخلف چین از تعهدات خود، در اقدامی متقابل بتواند مجدداً تعرفه های گمرکی روی محصولات چینی را به صورت یک جانبه اعمال کند حرفی نزد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تلفظ صحیح آن مناخین است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل