بازدید 6939
۱

امکان افزایش حقوق بازنشستگان از اول اردیبهشت

کد خبر: ۸۹۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 11 April 2019

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: فضای مجازی فرصت بسیار خوبی برای پاسخگویی به مردم است / امیدوارم با ابلاغ به موقع مصوبه دولت امکان افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت ماه فراهم شود.

به گزارش مهر، صفحه رسمی این سازمان در اینستاگرام بیش از ۸۰ هزار و صفحه شخصی محمد حسن زدا که در ماه‌های اخیر شروع به کار کرده است بیش از ۱۰ هزار نفر دنبال کننده دارد.

زدا در این ارتباط زنده که برای اولین بار در صفحه اینستاگرام برقرار شده به سوالات مردم پاسخ داد. میزان افزایش حقوق بازنشستگان و زمان اعمل افزایش حقوق‌ها یکی از مهمترین موضوعاتی است که در این ارتباط اینستاگرامی مورد سوال قرار گرفت.

زدا در پاسخ؛ گفت: افزایش حقوق بازنشستگان حداقل بگیر برابر با افزایش حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار است که در سال جاری ۳۶ و نیم درصد تعیین شده است. درباره سایر سطوح و کسانی که حقوق آنها بیش از حداقل حقوق است نیز پس از مشورت با نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان و اخذ نظرات آنان مقرر شد که مصوبه شورای عالی کار مبنای عمل قرار گیرد و افزایش حقوق این گروه از بازنشستگان تأمین اجتماعی ۱۳ درصد بعلاوه ۲۶۱ هزار تومان خواهد بود.

به گفته زدا، پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از سوی این سازمان به هیأت وزیران ارائه می‌شود و پس از تصویب و ابلاغ هیأت دولت به اجرا گذاشته می‌شود. وی اظهار امیدواری کرد که مصوبه هیأت دولت به زودی ابلاغ شده و امکان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت ماه فراهم شود.

وی از افزایش سایر مزایای قابل پرداخت به بازنشستگان خبر داد و گفت: مجموع دریافتی بازنشستگان حداقل بگیر به حدود ۲ میلیون تومان می‌رسد.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی درباره بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: کارگران ساختمانی از جمله افراد زحمت کش هستند و ۴۰ درصد حوادث شغلی کشور مربوط به کارگران ساختمانی است.

زدا از افزایش دستمزد مبنای کسر حق بیمه کارگران ساختمانی مطابق با پیشنهاد انجمن صنفی کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: با این کار حقوق بازنشستگی کارگران ساختمانی افزایش می‌یابد.

وی درباره پرداخت وام به بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: پرداخت وام به بازنشستگان با استفاده از منابع این سازمان انجام می‌شود و امسال از همه امکانات برای افزایش مبلغ وام استفاده می‌کنیم. البته برای هموطنان سیل زده ۸۵۰۰ وام قرض الحسنه و ۸۵۰۰ وام جعاله تعمیر مسکن پرداخت می‌کنیم.

همسان سازی حقوق بازنشستگان از جمله دیگر سوالات مطرح شده در این ارتباط زنده بود که زدا در پاسخ به سوالات مطرح شده گفت: اجرای این برنامه مطالبه به حقی است که برای جبران فاصله افزایش حقوق بین حداقل بگیران با سایر سطوح مطرح می‌کنند و ما بایستی روش افزایش حقوق را به گونه‌ای انجام دهیم که این فاصله کاهش یابد. زدا از اتخاذ تصمیم واحدی با مشارکت نمایندگان شرکای اجتماعی برای همسان سازی خبر داد و گفت: اجرای این برنامه در سال اول نیازمند تأمین بار مالی ۱۲ هزار میلیارد تومانی است.

زدا برقراری ارتباط با جامعه هدف سازمان تأمین اجتماعی از طریق فضای مجازی را بسیار خوب و اثرگذار دانست و گفت: تمامی پیام‌ها و سوالاتی که از سوی دانبال کنندگان صفحه اینستاگرام مطرح می‌شود را میبینم و تا حدامکان به سوالات طرح شده پاسخ می‌دهم.

وی همچنین به سوالات مطرح شده از سوی کارکنان این سازمان نیز درباره افزایش حقوق سال جاری و سایر مسائل مطرح شده پاسخ داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بنده سی دو سال نه ما بیمه پرداخت کرد ام ح وقوقم یک ملیون هف صد تومان است و جان باز هستم فکری بکنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان