بازدید 8752
نظر نمایندگان مجلس درباره اقدام علیه ایران؛

با تصویب طرح اقدام متقابل با ارتش آمریکا در منطقه برخورد می کنیم

اقدام روز گذشته ترامپ برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مجلس شورای اسلامی با واکنش‌های بسیاری روبه رو شد، به گونه ای که امروز بر خلاف روز‌های گذشته، نمایندگان اختلافات گذشته خود را کنار گذاشته و یکپارچه با لباس سبز سپاه در صحن علنی حاضر شدند.
کد خبر: ۸۹۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ 09 April 2019

نوروزی: ما از جنگ نمی ترسیم/ پژمانفر: عمل پر از سفاهت آمریکا، ناشی از زبونی و ناتوانی رئیس جمهور آنهاستاقدام روز گذشته ترامپ برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مجلس شورای اسلامی با واکنش‌های بسیاری روبه رو شد، به گونه ای که امروز بر خلاف روز‌های گذشته، نمایندگان اختلافات گذشته خود را کنار گذاشته و یکپارچه با لباس سبز سپاه در صحن علنی حاضر شدند.

به گزارش «تابناک»؛ شاید این نخستین بار است که پس از پایان دوران دفاع مقدس، نمایندگان مجلس این گونه با هم یکرنگ شده اند. ناگفته نماند، اقدام آمریکا علیه ایران و اعلام تروریستی بودن سپاه، اگر هیچ سودی برای آمریکا نداشته باشد، باعث اتحاد داخلی میان مردم و مسئولان شده است، به گونه ای که نمایندگان مجلس، امروز با پوشیدن لباس سپاه، این یکرنگی را به رخ همه کشیدند.

حسن نوروزی در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: متأسفانه آمریکا هیأت حاکمه بسیار احمق و نادانی دارد، چون در آستانه روز پاسدار، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ـ که نهادی برخاسته از بدنه نظام است ـ و سپاهی که در همه حال ـ چه زمان جنگ و چه زمان صلح ـ به فکر مردم است، تروریست می خواند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آمریکا نیرویی را که در شرایط سیل و بحران در کنار مردم خود ایستاده است، تروریست نامیده و در حال تقابل با آن است، حال آنکه سال گذشته، امریکا سفارت خود را از تل آویل به بیت المقدس انتقال داد و بلندی های جولان را که جزو خاک سوریه است، متعلق به رژیم اسرائیل می داند.

وی افزود: این کار آمریکا باعث شد تا ملت ما متحدتر شوند و انسجام داخلی ما بیشتر شد. امروز مجلس ما یکسره سپاهی شده و طبیعتا این در استحکام ملی و تحکیم پایه های وحدت ما بسیار تأثیرگذار خواهد بود. در حقیقت، آمریکا با این اقدام، به قوانین ارتجاعی و امپریالیستی که برخی به آن دل بسته بودند، آتش زد؛ گویا آمریکا با این کار خود، حماقت بسیار خطرناکی را مرتکب شده است.

وی در پاسخ به این که این اقدام چه پیامدهایی خواهد داشت، گفت: ما هم اکنون طرح دوفوریتی را برای اقدام متقابل در مجلس بررسی کردیم و به این ترتیب، ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا، تروریستی اعلام می شود و این ارتش در هر کجا از غرب آسیا، تعرضی انجام دهد، با وی مقابله خواهیم کرد. ما از جنگ نمی ترسیم. اگر دشمن به ما تعرض کند، ما در برابر آنها خواهیم ایستاد و کسانی که به خاورمیانه و غرب آسیا تجاوز، اشغالگری و یا ظلمی به مردم کنند، با آنها برخورد خواهیم کرد.

همچنین سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بر این باور است، اقدام آمریکا علیه سپاه به روشنی مغایر اصول بنیادین حقوق بین‌الملل و تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

علی نجفی خوشرودی، در واکنش به اقدام ضد ایرانی ترامپ در قرار دادن سپاه پاسداران در گروه تروریستی گفت: سپاه پاسداران نماد اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تررویسم و افراط گرایی است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدام غیرقانونی و ماجراجویانه دولت آمریکا در گنجاندن سپاه در لیست گروه های تروریست را محکوم می کنم. این رفتار امریکا، مغایر با اصول بنیادین حقوق بین‌الملل و تهدیدی آشکار برای امنیت بین المللی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه این گونه اقدامات به روشنی مغایر اصول بنیادین حقوق بین الملل و تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت بین المللی است، خاطرنشان کرد: این اقدام برای دولت ایالات متحده آمریکا، مسئولیت بین المللی به همراه دارد.

نصرالله پژمانفر، دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: عمل پر از سفاهت که ناشی از زبونی و ناتوانی رئیس جمهور آمریکاست، نقطه عطفی برای ما و جهان خواهد بود و به نتایج بهتری خواهیم رسید؛ بنابراین، نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: همان طور که در فرهنگ ملت ما، مبارزه با آمریکا، جریان فرهنگی محسوب می‌شود، نباید ساده از کنار این موضوع گذشت و خوشبینانه به آن نگاه کرد، زیرا آمریکا در مقابل یکی از مهمترین نهادهای ما این موضوع را مطرح کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا امروزه در اوج ناتوانی و استیصال است، ولی رویارویی جدی و قوی با این موضوع، راه را بر سوءاستفاده می‌بندد؛ بنابراین، باید با جدیت تمام به مقابله با آمریکا پرداخت و این موضوع را در دستور کار قرار داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
آمریکا از قراردادن سپاه در لیست گروه های تروریستی اهداف بسیار پیچیده و زیرکانه ای دارد
مراقب باشید در تله آمریکا نیفتید
فقط در عمل باید حواسمون باشه که ما نباید شروع کننده ی برخوردی در خارج از مرزها باشیم.
من فقط یه سوال دارم.
دیروز حوالی ساعت 19 عصر ترامپ به صورت رسمی این کار قبیحانه رو تصویب کرد. ولی کی دوستان مجلس وقت کردن لباس های سپاهی رو سفارش بدن ..؟؟؟!!! واقعا عجیب نیست.
این اقدامات ترامپ همه از روی حسد و حقد و کینه ای ست که نسبت به رئیس جمهور بعد از خودش داره
سلام و درود این نمایندگان عزیز
تمام اینها بخاطر جانبداری امریکا از اسرائیله
امریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه
همش شعار
از احمقی امریکا است که می خواهند اختلاف بیاندازند در کشور ولی با کارهاشون باعث همبستگی بیشتر می شود
سپاه یک گروه نیست بلکه یکی از رکن های اسلام (جهاد) است
حداقل دهها کشور با امریکا همراهی خواهند کرد
فقط یک جنگ کم داشتیم
این پوست خربزه اییه که جان بولتون و پمپئو به سفارس نتانیاهو زیر پای ترامپ انداختن الان کافیه که یه سرباز امریکایی توسط ادمهای اسرائیل یا عربستان کشته بشه بعد بندازن گردن ایران انوقت به راحتی جنگ میشه..
خدا را شاکریم که دشمنان کشورمان بسیار احمق و نادان هستند
آیا مسئولان به فکر مردم هستند
برخورد ميكنيم !؟!؟
بس آست اینهمه سوسه آمدن و تحریک کردن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل