بازدید 4204

فروریختن سد کرخه دروغ محض است

کد خبر: ۸۹۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ 08 April 2019

یک اقلیم‌شناس شایعات منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر فروریختن سدها و زیر آب رفتن برخی استان‌ها طی روزهای آینده را دروغ محض دانست و گفت: انتشار این شایعات منافع پروژه‌های خاصی را دنبال می‌کند.

به گزارش مهر، ناصر کرمی، اقلیم‌شناس اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر زیر آب رفتن خوزستان و فرو ریختن سد کرخه طی روزهای آینده را دروغ محض دانست و گفت: به نظر می‌رسد برخی اتاق فکر درست کرده‌اند که به نفع تفکر خاصی دروغ جعل کنند و برای این دروغ‌ها از ادبیات تخصصی و روزنامه‌نگاران حرفه‌ای بهره می‌گیرند تا علیه مخالفان پروژه‌های خاصی خبر تنظیم کنند و منافع مدافعان این پروژه‌ها را تأمین کنند. همه این خبرها هم در خدمت این است که ما به این پروژه‌ها نیاز داریم و باید به ساخت بیشتر آن‌ها اقدام کنیم.

کرمی افزود: مثلاً چندی پیش از دکتر کردوانی خبر جعل کرده بودند که وارد ترسالی خیلی شدید شده‌ایم و هر سال سیل خواهد آمد. یا مثلاً از از دکتر اردکانیان جعل کرده بودند که دوره ۳۰ ساله ترسالی آغاز شد و مواردی از این دست.

وی تاکید کرد: در آخرین محصول این گروه، یک آدمی که اصلاً مشخص نیست وجود داشته باشد مثلاً با خبرگزاری مهر گفتگو کرده و خبر از زیر آب رفتن خوزستان داده است. در حالی که اصلاً در خبرگزاری مهر چنین خبری وجود ندارد و آن فرد هم اگر اصلاً وجود داشته باشد حتماً اعلام خواهد کرد که من کجا چنین چیزی گفته‌ام.

این اقلیم‌شناس در پاسخ به اینکه آیا اساساً فرد یادشده که از او به عنوان اقلیم‌شناس برتر کشور نام برده‌اند را می‌شناسد یا نه گفت: اقلیم‌شناسان سرشناس ایران چهار پنج نفر هستند که همه‌شان را من می‌شناسم و اسم چنین کسی را من نشنیده‌ام. اصلاً مشخص نیست کجا تعیین می‌کند که چه کسی اقلیم‌شناس برتر کشور است!

کرمی در خصوص ادعاهای مطرح شده در این خبر نیز تصریح کرد: حرفی که گفته شده کاملاً مزخرف است و هیچ آدم علمی چنین حرفی نمی‌زند. کل این ماجرا از اساس دروغ است.

وی تأکید کرد: طی چهار پنج روز آینده مشکل سیل برطرف می‌شود. اصلاً مشکل سیل در چهار پنج روز آینده مساله جانی در ایران نخواهد داشت و چنین چیزی بسیار بعید است.

کرمی افزود: هیچ جایی نه قرار است غرق شود و نه نابود شود و نه سدی شکسته شود. مشکل الان این است که مردم هنگام هشدار سیل جا به جا نمی‌شوند. اگر جا به جا شوند دست کم خسارت جانی ایجاد نمی‌شود، به جز مزارعی که به زیر آب می‌رود و آن مزارع هم به هر حال دچار یک خسارت مالی با عدد و رقم مشخصی می‌شود که دولت باید آن خسارت اقتصادی را پوشش بدهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان