بازدید 3605

افشای مخالفت پروین در زمان استخدام برانکو

کد خبر: ۸۸۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ 07 April 2019

محمد‌حسین نژادفلاح مدیر سابق پرسپولیس به مناسبت سالگرد عقد قرارداد برانکو ایوانکوویچ با باشگاه پرسپولیس گفت‌وگویی انجام داده و حرف‌هایی را که نزد خود امانت نگه داشته بود را پس از چهارسال بر زبان آورد.

به گزارش تابناک ورزشی، قائم مقام پیشین پرسپولیس درباره انتخاب برانکو ایوانکویچ به عنوان سرمربی این تیم اظهار داشت: خاطرتان باشد مقطعی که تصمیم گرفتیم برانکو را به ایران بیاوریم، پرسپولیس در بدترین شرایط خود به سر می‌برد، این را از لحاظ جدولی می‌گویم.

وی ادامه داد: بعد از بررسی‌های مختلف در نهایت به دو گزینه رسیدیم. قطبی و برانکو، در مورد قطبی فکر کردم و دیدم آمدن او به پرسپولیس نمی‌تواند اتفاق تازه‌ای باشد، هرچند که او عملکردش در مقطعی که در پرسپولیس بود رضایت هواداران را در پی داشت. بعد به سراغ گزینه بعدی، برانکو رفتم، مربی‌ای که سال‌های سال در تیم ملی بود و هیچ‌کس از او خاطره تلخ نداشت. او به واسطه همین حضور چندساله‌اش در فوتبال ایران می‌توانست یک گزینه ایده‌آل خارجی برای پرسپولیس باشد. شما الان می‌بینید مربی مثل شفر حداقل زمان زیادی را صرف شناخت فوتبال ایران کرد، اما خوبی برانکو این بوده و هست که خیلی خوب با فرهنگ ایران و فوتبال کشورمان آشناست.

Image result for ‫نژادفلاح + برانکو‬‎

نژادفلاح افزود : من از طریق چلنگر با برانکو ارتباط برقرار کردم. مذاکرات زیادی را با او بدون اینکه هیئت مدیره باشگاه در جریان باشد، انجام دادم. برانکو در همان صحبت‌های اولیه برای حضور در پرسپولیس ابراز تمایل کرد، اما مشکل اصلی بدهی مالیاتی‌اش بود. با برانکو قرار گذاشتیم و جلسات مختلفی بین من و او در استانبول برگزار شد. من نخواستم هیات مدیره از این موضوع مطلع شود، چرا که حمید درخشان سرمربی تیم بود و با توجه به اتفاقاتی که در مورد جدایی دایی از پرسپولیس افتاد، ما نمی‌خواستیم با مربی ایرانی دیگری بدرفتاری کرده باشیم. از این رو خیلی بی‌‌سروصدا به سراغ برانکو رفتیم و مذاکره با او را شروع کردیم.

نژادفلاح با یادآوری اینکه از حمید درخشان خواستار استعفا از سرمربیگری پرسپولیس شد، خاطر نشان کرد: هواداران از نتایجی که پرسپولیس با درخشان گرفته بود راضی نبودند و خود این مربی هم صدای تماشاگران را شنید، از این رو از وی خواستم استعفا دهد و او نیز پذیرفت. بعد از این موضوع هم برانکو آمد و کارش را شروع کرد. خیلی خوشحالم این تصمیم باعث شد هواداران چهار سال نفس راحت بکشند.

فکر نمی‌کردم برانکو تا این حد موفق باشد
قائم مقام پیشین باشگاه پرسپولیس ادامه داد: نتایجی که پرسپولیس تا قبل از حضور برانکو کسب کرده بود تا حد زیادی هواداران را از فوتبال دلزده کرده بود، به همین خاطر من خواستم قرارداد برانکو سه ساله باشد تا او بتواند بعد از خروج تیم از بحران ما را به قهرمانی برساند. حقیقتاً فکر نمی‌کردم برانکو حتی تا پایان قراردادش در پرسپولیس دوام بیاورد، اگرچه این قرارداد خیلی محکم بود. من به برانکو تبریک می‌گویم. او پرسپولیس را خیلی خوب جمع کرد و در همین مدت توانست دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی لیگ برتر کسب کند و پرسپولیس را به مرحله نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند. البته در مقطعی که خواستم برانکو را بیاورم عده‌ای گفتند چرا الان این کار را می‌کنید، اجازه بدهید فصل تمام شود، اما من خواستم با آوردن برانکو در آن مقطع از فصل که تازه نیم‌فصل دوم شروع شده بود آینده‌نگری کرده و شرایطی برای برانکو ایجاد کنم که بتواند برنامه‌های آینده‌اش را بهتر پیش ببرد.

نژادفلاح ادامه داد: من خون دل‌ها خوردم تا توانستم برانکو را به ایران بیاورم، اگرچه برخی سعی زیادی داشتند تا گزینه ایرانی مدنظرشان را به عنوان سرمربی انتخاب کنند، گزینه‌ای که قرار بود جانشین علی دایی شود، اما چون در آن مقطع شرایط برای آمدن این مربی از دید هیات مدیره و همچنین خود او مناسب نبود، حمید درخشان بهترین گزینه بود تا برای مقطعی روی نیمکت تیم بنشیند و بعد این مربی ایرانی جانشین او شود.

پروین نگفت برانکو را نیاورید
قائم مقام پیشین پرسپولیس راجع به اینکه گفته می‌شود علی پروین مخالف حضور برانکو در پرسپولیس بوده است، تصریح کرد: قضیه به این شکل نبود، چرا که علی پروین اعتقاد داشت مربی پرسپولیس باید ایرانی باشد و خواستار ادامه حضور حمید درخشان در این تیم بود. با توجه به اینکه او علاقه خاصی به شاگردانش دارد، از درخشان حمایت می‌کرد. وقتی در مورد برانکو از پروین پرسیدم گفت، من مخالف برکناری درخشان هستم، اما اگر زمانی قصد داشتید یک مربی خارجی را جانشین درخشان کنید، برانکو گزینه خوبی است.

Image result for ‫نژادفلاح + برانکو‬‎

برانکو برای قهرمانی پرسپولیس در آسیا به ایران آمد
وی با بیان اینکه «در قرارداد برانکو آوردیم که هدف پرسپولیس قهرمانی آسیا باشد»، یادآور شد: خود برانکو خواست در قراردادش گنجانده شود که پرسپولیس قهرمان آسیا شود و دیدید او تیم را با تمام کمبود‌ها و دو پنجره بسته نقل‌وانتقالات تا فینال آسیا پیش برد تا نشان دهد چقدر کارش را بلد است. در حال حاضر هم پرسپولیس همچنان عطش قهرمانی در ایران و آسیا را دارد. شما ببینید بازیکنان این تیم به خودباوری بالا رسیده و فقط به قهرمانی آسیا فکر می‌کنند. شاید خوب نبود من به عنوان قائم مقام باشگاه در آن مقطع به برانکو این حرف را بزنم، اما به عنوان یک مقام مسئول، گفتم حضور شما در پرسپولیس می‌تواند مسیرتان را برای رسیدن به نیمکت تیم ملی هموار‌تر کند، اما او پاسخ داد، من کار کردن در باشگاه را به تیم ملی ترجیح می‌دهم، چرا که در باشگاه فرصت بیشتری در اختیارم است که تا تیمم و بازیکنم را آن‌طور که خودم می‌خواهم، بسازم. او به بهترین شکل این کار را در پرسپولیس انجام داد، تا حدی که در دو فصل اخیر همه دیدیم که چند بازیکن تیم راهی تیم‌های خارجی شدند. از طرفی تمام تغییراتی که برانکو در پرسپولیس ایجاد کرد کاملاً حساب شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی