بازدید 4895
۲
چرت بهاری بازار خودرو

رکود و پیش‌بینی پراید ۳۷ میلیونی

رکود در بازار خودرو موجب حفظ ثبات در قیمت‌ها طی روزهای آغازین سال جدید شده و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند در صورت ادامه روند فعلی، شاهد کاهش قیمت خودرو باشیم به طوری که نرخ ۳۷ میلیون تومان برای پراید دور از ذهن نخواهد بود.
کد خبر: ۸۸۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ 07 April 2019

به گزارش فارس، بازار خودرو طی روزهای آغازین سال جدید وضعیت نسبتا آرامی داشته و خودروها تقریبا با همان قیمت روزهای پایانی سال گذشته عرضه می‌شوند هرچند خریدار زیادی در این بازار وجود ندارد و رکود همچنان حکم‌فرماست.

در شرایط فعلی، تحویل خودروهای فروخته شده که دعوتنامه آنها تازه به دست مشتریان رسیده باعث تعدیل قیمت‌ها و حفظ ثبات در بازار شده است.

به گفته سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، شرکت ایران خودرو در حال تحویل برخی خودروهای فروخته شده خود به مشتریان است اما سایپا در سال جاری هنوز خودروی جدیدی را برای خریداران فاکتور نکرده است.

وی ادامه عرضه خودرو از سوی خودروسازان را لازمه حفظ ثبات در بازار دانست و گفت: اگر عرضه خودرو مانند اسفند سال گذشته ادامه یابد و تولید خودروسازان پایین نیاید، شاهد بهبود وضعیت بازار و کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.

مؤتمنی با بیان اینکه در حال حاضر خرید و فروش در بازار خودرو راکد است، ادامه داد: با توجه به پایین بودن تقاضای خرید، ادامه فروش خودرو از سوی شرکت‌ها می‌تواند عاملی برای پایین آمدن قیمت‌ها باشد.

به گزارش فارس، بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد در حال حاضر قیمت هر دستگاه سایپا 111 در بازار 45 میلیون تومان، سایپا 131 معادل 41 و نیم میلیون تومان و سایپا 151 حدود 40 میلیون تومان است.

همچنین هر دستگاه تیبا با قیمت 49 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود و در مورد ساندرو معمولی نیز باید به قیمت 135 میلیون تومانی این خودرو اشاره کنیم. ساندرو استپ وی نیز با قیمت 147 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

قیمت تندر 90 پلاس دنده‌ای  هم در بازار 113 میلیون تومان و قیمت دنده اتومات این خودرو 133 میلیون تومان است.

در مورد قیمت سمند ال ایکس باید به نرخ 72 میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم. در عین حال، هر دستگاه سمند EF7 نیز در بازار 74 و نیم میلیون تومان خریدو فروش می‌شود.

قیمت پژو 405 در بازار 68 میلیون و پژو 206 تیپ 2 حدود 72 میلیون تومان است. همچنین هر دستگاه پژو 206 تیپ 5 با قیمت 86 میلیون تومان و پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 با قیمت 87 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. خریداران پژو 207 دنده‌ای نیز باید برای خرید این خودرو 103 میلیون پرداخت کنند.

پژو 207 دنده اتومات نیز با قیمت 114 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل در صورت ادامه عرضه خودرو از سوی خودروسازان شاهد پایین آمدن قیمت خودرو در بازار و کارخانه خواهیم بود به طوری که قیمت پراید به حدود 37 میلیون تومان برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
چه دقیق هم پیش بینی کردند!! 37 میلیون
تا اخر سال قیمت پراید به ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان می رسد اگر هم قدرت خرید نباشد تولید کاهش می یابد نه قیمت چون با توجه به ۴ برابر شدن نرخ ارز امکان ناپذیر است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر