بازدید 6899
۳

استقبال گرم از باراک اوباما در آلمان

کد خبر: ۸۸۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 06 April 2019

باراک اوباما در مسافرت به آلمان با صدراعظم آنگلا مرکل و دیگر مقامات ملاقات کرد. استقبال بسیار گرم از رئیس جمهور پیشین آمریکا تنها به خاطر محبوبیت او در آلمان نیست، بلکه شاید نوعی دهن‌کجی باشد به جانشین او در کاخ سفید.

به گزارش «تابناک»، دویچه وله نوشت: باراک اوباما بعدازظهر جمعه (پنجم آوریل) با آنگلا مرکل دیداری دوستانه داشت. آن دو در دفتر صدراعظم در برلین یک ساعت و نیم به گفتگویی صمیمانه نشستند که رسانه‌های جمعی به آن راه نداشتند.

گفته می‌شود که دو سیاستمدار بیش از هر چیز درباره وضعیت کنونی مناسبات میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده گفتگو کرده‌اند. این روابط با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید تا حد زیادی آسیب دیده است.

سیاست "اول آمریکا" که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا اعلام شده، گاه به معنای نادیده گرفتن منافع ملت‌های دیگر تعبیر می‌شود.

در هشت سالی که باراک اوباما ریاست جمهوری آمریکا را به عهده داشت، روابط دیپلماتیک استواری میان دو کشور برقرار شد. در همین دوران میان مرکل و اوباما نیز دوستی اعتمادآمیزی شکل گرفت.

اوباما در کلن در "نشست رهبری جهانی" حضور یافت و در برابر بیش از ۱۴ هزار نفر سخنرانی کرد.

اوباما در سخنرانی خود از سیاست کنونی ایالات متحده که به حفظ محیط زیست توجه چندانی ندارد، انتقاد کرد. او از دونالد ترامپ نام نبرد، اما آشکار بود که هدف انتقادات او چه کسی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اوباما مرد خوبی بود
قدرش را ندانستیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
من هم موافقم انسان خوبی است و حرفهایش هم متناسب با قدرتش بود کلامش نشان از وجدان بیدارش میداد خوب بود که در زمان او به توافق کامل میرسیدیم و فرصتی بود که از دست ایران برفت
خدا لعنتش کنه! طراح تحریم های کشنده همین موزی بود.خدا در زندگیش خیر نبینه که بنای تحریم های کمر شکن رو همین آدم گذاشت.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر