بازدید 2960
اقتصاد در گذر زمان

از تعطیلی همیشگی زندان لندن که ویژه بدهکاران بود تا توقیف یک نفتکش حامل محموله نفتی عراق توسط سپاه

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سیزدهمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۸۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 02 April 2019
به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه‌ای است تمام نما از رویداد‌های اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه‌های تاریخی بسیاری از واقعیت‌های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سیزدهمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.


۱۳ فروردین ۱۲۶۳، زندان لندن ویژه بدهکاران برای همیشه تعطیل شد و از آن پس هیچ فردی صرفا به خاطر داشتن بدهی پولی به زندان نیافتاد.

۱۳ فروردین ۱۲۸۴، قطار قاهره ـ. کیپ تاون که از شمال تا جنوب قاره آفریقا را طی می‌کند آغاز بکار کرد.

۱۳ فروردین ۱۳۵۹، دولت انگلیس در اجلاسیه بازار مشترک اروپا در لوکزامبورگ پیشنهاد کرد که ۹ کشور عضو این اتحادیه بلافاصله از خرید نفت ایران خودداری کنند و موافقتنامه‌های اقتصادی خود را با ایران به حال تعلیق درآورند.

۱۳ فروردین ۱۳۷۹، گشت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک فروند نفتکش حامل محموله نفتی عراق را در خلیج فارس توقیف کرد. این نفتکش حامل ۲۵۰۰ تن نفت قاچاق و غیرمجاز از مبدأ کشور عراق بود.


منابع: موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی و سایت روزنامک
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس