بازدید 9939
پیمانه اقتصادی؛

تاسیس شعبه یک بانک خصوصی ایران در هند/ امسال اینترنت گران نمی‌شود/ جوجه یک روزه را گران نخرید/ اوراق قرضه ارزش جهانی دلار را بالا کشید

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش قیمت دلار در سنا، سومین روز کاری بورس در سال ۹۸، مصرف بنزین کل کشور به بیش از ۸۸ میلیون لیتر رسید، اختصاص وام بلاعوض به کشاورزان مناطق سیل‌زده، قیمت طلا اندکی بالا رفت، سکه به ۴میلیون و ۶۹۵ هزار تومان رسید، قیمت مرغ همچنان در کانال ۱۶ هزار تومانی است، بانک مرکزی روسیه ۳۷ تن طلا خریداری کرد و قیمت خودرو H. ۳۰ کراس‏ در بازار را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸ 27 March 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش قیمت دلار در سنا، سومین روز کاری بورس در سال ۹۸، مصرف بنزین کل کشور به بیش از ۸۸ میلیون لیتر رسید، اختصاص وام بلاعوض به کشاورزان مناطق سیل‌زده، قیمت طلا اندکی بالا رفت، سکه به ۴میلیون و ۶۹۵ هزار تومان رسید، قیمت مرغ همچنان در کانال ۱۶ هزار تومانی است، بانک مرکزی روسیه ۳۷ تن طلا خریداری کرد و قیمت خودرو H. ۳۰ کراس‏ در بازار را در بر دارد.

تاسیس شعبه یک بانک خصوصی ایران در هند

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با گادام دارمندرا، سفیر جدید هند، ضمن تأکید بر روابط اقتصادی گسترده دوجانبه میان ایران و هند، از آمادگی طرف ایرانی برای توسعه روابط اقتصادی خبر داد. به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در این ملاقات با اشاره به مانع تراشی های آمریکا در روابط ایران با سایر کشورها، تصریح کرد: آمریکا اخیراً بیشتر به اظهارات تبلیغاتی و ایجاد جو روانی برای تأثیرگذاری بر اقتصاد ایران روی آورده و آنچه که در عمل می توانسته را انجام داده است. گفتنی است در این دیدار، گادام دارمندرا، سفیر هند به پیشینه روابط تاریخی عمیق دو کشور اشاره و اظهار امیدواری کرد که این حسن روابط بر محدودیت‌ها و فشارهای آمریکا فائق آید. آقای دارمندرا با اشاره به دیدگاه رهبری هند برای توسعه روابط با ایران، بر تلاش‌های دستگاه دیپلماسی هند برای برداشتن گام‌های بعدی در گسترش روابط تأکید کرد. خاطرنشان می شود در پایان این دیدار سفیر هند بر تسریع در تأسیس شعبه یکی از بانکهای خصوصی ایرانی در هند، تأکید کرد.

قیمت دلار در سنا افزایش یافت

در معاملات امروز چهارشنبه هفتم فروردین ۹۸، بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بر مبنای میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است، هر اسکناس دلار آمریکا و یورو اندکی گران‌تر شدند. بر این اساس، در پایان معاملات امروز، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۹۰۰ تومان خریداری شد و به قیمت ۱۲۹۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این نرخ نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان افزایش داشته است. همچنین در بازار امروز، هر اسکناس یورو به نرخ ۱۴۹۰۰ تومان در این صرافی‌ها خریداری شد و به قیمت ۱۴۹۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. یورو نیز همانند دلار، با افزایش ۵۰ تومان قیمت گذاری شده است.

سومین روز کاری بورس در سال ۹۸

بازار سرمایه همچنان در حالت نیمه تعطیل به سر می برد و حجم و ارزش معاملات چندان زیاد نیست. البته امروز حجم معاملات نسبت به روز اول و دوم معاملاتی در سال جاری رقم بالاتری را نشان می‌دهد. همچنان نمادهایی در گروه شیمیایی، فلزی، دارویی و معدنی بازار را در دست دارند و معاملات آنها بیشترین تاثیر را روی نوسانات نماگر اصلی بازار دارد.  خودرویی ها که در دو روز گذشته بازار را در دست گرفتند و امروز رفتار متفاوتی را از خود نشان دادند؛ به طوری که قیمت بیشتر سهم ها در این گروه با روند کاهشی مواجه شد. البته همچنان نمادهایی از این گروه جزو تاثیر گذاران در بازار سهام بودند. امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای باز شدن معاملات افزایش یافت و در نهایت ۱۷۷۵ واحد رشد کرد و به رقم ۱۸۱ هزار و ۵۴۲ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۳۷۱ واحد رشد به رقم ۳۴ هزار و ۴۰۶ واحدی رسید. در عین حال شاخص آزاد شناور ۱۸۵۰ واحد رشد کرد و تا عدد ۲۰۳ هزار و ۶۱۹ واحدی بالا رفت. در هین حال شاخص بازار اول و بازار دوم هر کدام ۹۱۹ و ۵۳۵۵ واحد افزایش یافتند.

مصرف بنزین کل کشور به بیش از ۸۸ میلیون لیتر رسید

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: مصرف بنزین کل کشور در روز ششم فروردین‌ماه سال ۹۸، ۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بوده است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال (ششم فروردین‌ماه ۹۷) با ۹۵ میلیون و ۶۷۶ هزار لیتر، ۷.۳ درصد کاهش یافته است. سید محمدرضا موسوی‌خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، پیش از این گفته بود: ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار لیتر انواع فرآورده در فروشندگی‌های روستایی ذخیره سازی و به صورت رایگان در مناطق سیل‌زده استان گلستان و مازندران توزیع شد. همچنین بیش از ۵۰ هزار لیتر سوخت رایگان به مردم و خودروهای امدادی توزیع شده است. مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در آمادگی کامل برای سوخت‌رسانی به مسافران نوروزی و توزیع سوخت در مناطق سیل‌زده قرار دارند. هشدارهای سازمان هواشناسی و پلیس راهور کشور برای تردد نداشتن در جاده‌های کشور به دلیل بارش‌های سیل‌آسا و شرایط نامساعد جوی در سراسر کشور در کاهش قابل توجه مصرف بنزین سراسر کشور تأثیرگذار بوده است.

امسال اینترنت گران نمی‌شود

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ابراز امیدواری کرد با تمهیداتی که اندیشیده خواهد شد سال آینده قیمت اینترنت هم در حوزه اینترنت ثابت و هم موبایل افزایش پیدا نکند. وی درباره گلایه همیشگی کاربران اینترنت در ایران چه اینترنت ثابت و چه تلفن همراه یعنی قیمت استفاده از اینترنت و اینکه آیا واقعاً قیمت اینترنت در ایران در مقیاس جهانی آیا گران است یا خیر گفت: در مقیاس‌های جهانی ایران ارزان‌ترین قیمت اینترنت را دارد. بنابراین قیمت اینترنت ایران، ارزان‌تر از میانگین جهانی هم در حوزه اینترنت ثابت و هم در حوزه اینترنت موبایل است. حسین فلاح جوشقانی افزود: اما یک واقعیتی وجود دارد و آن اینکه مردم بر اساس درآمد و وضعیت اقتصادی خودشان معتقدند که قیمت اینترنت در ایران گران است، در مقابل اپراتورها با توجه به هزینه‌های بالای سرمایه‌گذاری و نگهداری معتقدند که قیمت اینترنت در ایران ارزان است.

اختصاص وام بلاعوض به کشاورزان مناطق سیل‌زده

وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه دولت برای پرداخت وام بلاعوض و تسهیلات بدون بهره برای جبران خسارت بخش کشاورزی در مناطق آسیب دیده از سیل خبر داد. محمود حجتی امروز در حاشیه نخستین جلسه هیأت دولت در سال جاری در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: دولت مصوب کرد که به ازای هر دام سبک ۵۰۰ هزار تومان وام بلاعوض و ۵۰۰ هزار تومان نیز تسهیلات بدهد؛ تسهیلاتی که دولت کارمزد و سود آن را تقبل می‌کند و در واقع تسهیلات بدون بهره است. وی ادامه داد: برای دام‌های سنگین هم به ازای هر دام سه میلیون تومان وام بلاعوض و سه میلیون تومان تسهیلات بدون بهره در نظر گرفته شده است. وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای بخش زراعت، باغ و زنبورداری و دیگر بخش‌های مرتبط تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: دولت همه توان خود را برای جبران خسارات سیل استان‌های شمالی به کار خواهد گرفت. حجتی اعلام کرد: سیل در استان گلستان حدود ۱۰۵۰ و در استان مازندران نیز بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.

قیمت طلا اندکی بالا رفت

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور، ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۳۱۶.۰۹ دلار رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا حدود ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۳۱۵.۷۰ دلار رسید.

قیمت سکه طرح جدید امروز به ۴میلیون و ۶۹۵ هزار تومان رسید

در معاملات بازار آزاد، قیمت سکه طرح جدید، امروز چهارشنبه (۷ فروردین ۹۸) به ۴ میلیون و ۶۹۵ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۸۸۰ هزار تومان است. /مهر

قیمت مرغ همچنان در کانال ۱۶ هزار تومانی است

برومند چهار آیین، عضو هئیت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها همچنان در کانال ۱۶ هزارتومانی است. وی افزود: با توجه به رفع مشکلات حمل و نقل و از سرگیری مجدد بارگیری پیش بینی می‌شود که نرخ مرغ نوسان چندانی نداشته باشد. چهار آیین با اشاره به اینکه مشکلات نهاده‌های دامی در بازار همچنان ادامه دارد، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ بالای یک هزار و ۸۵۰ و کنجاله سویا پنج هزار تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود، ضمن آنکه با ایجاد بازار سیاه برای نهاده‌های دامی، فضای نااطمینانی برای تولید پیش روی مرغ مرغداران است. /باشگاه خبرنگاران جوان

جوجه یک روزه را گران نخرید

در اولین نشست ستاد تنظیم بازار در سال جاری، این ستاد مصوب کرد به منظور مدیریت بازار مرغ در کشور، فروش جوجه یک روزه به قیمتی بالاتر از ۲.۴۰۰ تومان ممنوع شود. در عین حال اعضا مصوب کردند نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها به هر میزان که نیاز است به شرط عرضه مرغ با قیمت مصوب، با قیمت‌های تصویب شده در اختیارشان قرار گیرد. ادارات جهاد کشاورزی سراسر کشور مکلف به نظارت بر وضعیت و قیمت عرضه جوجه یک روزه و همچنین قیمت مرغ شدند. بر این اساس بر پایه اعلام ۱۲۱ میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور از سوی وزارت جهاد کشاورزی، همه سازمان‌های وزارت جهاد کشاورزی مکلف شدند ضمن نظارت بر عرضه مرغ زنده، تولید و فروش مرغ زنده را در سامانه مربوطه درج نمایند. به این ترتیب عرضه مرغ در شبکه تحت نظارت دولت مجاز است و در صورت عرضه مرغ به صورت خارج از شبکه برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. به موجب مصوبه ستاد تنظیم بازار کشتارگاه‌ها از کشتار مرغ با قیمت بالاتر از ۷,۲۰۰ تومان منع شدند و مقرر شد در صورت کشتار مرغ با قیمت بالاتر از این رقم، برخورد قانونی با کشتارگاه صورت خواهد گرفت. پیش بینی شده است بازرس مقیم در کشتارگاه‌ها مستقر شود. شرکت پشتیبانی امور دام مکلف شد نسبت به عرضه روزانه هزار تن مرغ در تهران، با هدف تنظیم بازار، در هفته آینده اقدام نماید. عرضه مرغ در سایر استان‌ها نیز به صورت برنامه از پیش تعیین شده تداوم خواهد یافت. بر این اساس واردات هفتاد هزار تن مرغ توسط بخش خصوصی و دولتی به کشور مجاز اعلام شده است.

قیمت خودرو H۳۰ کراس‏ در بازار

برای خرید انواع خودرو دانگ فنگ در بازار خودرو با توجه به مدل و کارکرد باید هزینه‌های مختلفی پرداخت که به شرح جدول زیر است.

تاسیس شعبه یک بانک خصوصی ایران در هند/ امسال اینترنت گران نمی‌شود/ جوجه یک روزه را گران نخرید/ اوراق قرضه ارزش جهانی دلار را بالا کشید

بانک مرکزی روسیه ۳۷ تن طلا خریداری کرد

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد در ماه فوریه ۳۱.۱ تن طلا به ذخایر خارجی خود اضافه کرد و میزان ذخایر فلزات گران بهای خود را به ۲ هزار و ۱۴۹ تن افزایش داد. همچنین میزان رشد ذخایر طلا در ماه فوریه در مقایسه با ماه ژانویه ۱.۵ درصد رشد نشان می دهد. ارزش ذخایر طلای روسیه با ۲.۴ درصد رشد به ۹۱.۶۴۲ میلیارد دلار رسید که ۱۹ درصد از مجموع ذخایر خارجی روسیه را تشکیل می دهد. بانک مرکزی روسیه در طول ۲ ماه نخست سال جاری میلادی ۱.۲ میلیون اونس یا ۳۷ تن طلا خریداری کرد. این اقدام روسیه حاکی از تنوع بخشیدن به ذخایر بین المللی خود در راستای امن نگه داشتن آنها از ریسک های متعدد است. بانک مرکزی روسیه از سال ۲۰۱۴ میلادی و بدنبال تحریم های اقتصادی اعمال شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، به طور فعالانه در حال خرید طلا است. بانک مرکزی روسیه در سال ۲۰۱۸ میلادی یک هزار تن طلا خریداری کرد. روسیه در طی سال های اخیر به دنبال فاصله گرفتن از دلار است و سهم آن را در ذخایر ارزی خود به طور قابل توجهی کاهش داده است؛ ضمن اینکه میزان قابل توجهی از اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی خود را در یکسال اخیر به میزان ۸۱ میلیارد دلار به دلیل تنش های سیاسی بین مسکو و واشنگتن فروخته است.

اوراق قرضه ارزش جهانی دلار را بالا کشید

در معاملات روز چهارشنبه بازارهای جهانی، با رسیدن بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا به ۲.۴۱۷ درصد و فاصله گرفتن آن از سطوح پایین ۱۴ ماه اخیر، ارزش دلار بار دیگر افزایش یافت؛ به گونه‌ای که شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را می‌سنجد با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۶.۷۶۵ واحد رسید. بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری از حدود نیم قرن پیش به عنوان یکی از شاخص‌های پیش نگر اقتصاد آمریکا به شمار می‌رود و کاهش شدید آن در روزهای اخیر، نگرانی از احتمال وقوع رکود در بین معامله گران را افزایش داده بود. در معاملات امروز یورو با عقب نشینی ۰.۴ درصدی به ازای ۱.۱۲۷۴ دلار مبادله شد تا بار دیگر به کانال ۱.۱۲ دلاری سقوط کند. از زمان انتشار آمار مربوط به وضعیت تولید اقتصاد آلمان که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی است، یورو در موقعیت متزلزلی قرار گرفته است. هم چنین دلار در برابر ین ژاپن ۰.۱۵ درصد عقب نشست و به ۱۱۰.۴۷۵ ین رسید. از سوی دیگر اما به دلیل بحران سیاسی در انگلیس و اختلاف مجلس و دولت این کشور بر سر چگونگی خروج از اتحادیه اروپا که به سلب اختیار هدایت روند مذاکرات از دولت توسط مجلس منجر شد، ارزش پوند در برابر دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و هر پوند به ازای ۱.۳۲۱۵ دلار مبادله شد. قرار است مجلس انگلیس امروز در خصوص راه‌های ممکن برای برگزیت رأی‌گیری کند. به نقل از ایسنا؛ در برابر سایر ارزهای مهم، هر دلار آمریکا به ازای ۶۸.۹۰۹۸ روپیه هند، ۱.۴۰۷۷ دلار استرالیا، ۱.۳۳۹۷ دلار کانادا، ۱.۳۵۳۷ دلار سنگاپور، ۰.۹۹۵۸ فرانک سوئیس، ۴.۰۷۷۳ رینگت مالزی و ۶.۷۱۵۶ یوان چین مبادله شد.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
کشورهای چین ،و روسیه ، طلا خریداری میکنند ؟ مسولان ،قریب ۵۸ تن طلا را به سکه تبدیل میکنند ،و بصورت دیمی سلف فروشی میکنند ،و حدود ۴۰ تن هم بصورت شمش ،و طلاجات ،و جواهرات می فروشند ؟ بهمین خاطر پول کشور بی پشتوانه میگردد ،و بی ارزش ترین پول جهان میشود ؟ بگ
بازم که دلار گرون شد !!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خدا وکیلی این چه دولتیه ؟؟؟؟؟؟
باشه جوجه رو گران نمبخریم گوشت هم گران نمیخریم پیاز هم گران نمیخریم ماشین هم گران نمیخریم کفن هم گران نمیخرید هیچی نمیخریم چشم
در اکثر کشورها قیمت خط تلفن صحبت کردن گرانتر از اینترنت است ولی در ایران برعکس است و هزینه تلفن ارزان تر از اینترنت است
هر زمان شما اعلام کردید چیزی گران نمی شود ما خاک بر سرمان شد و همان را چند برابر گرانتر از قبلش فروختند ...............
یادمه دائی ام وقتی گفت ریاضی چند گرفتی من گفتم معلم بهم 13 داد گفت نه 13 گرفتی ...
فکر می کنم شما هم بجای
قیمت سکه طرح جدید امروز به ۴میلیون و ۶۹۵ هزار تومان رسید
بهتر است بگید که
قیمت قیمت سکه طرح جدید را امروز به ۴میلیون و ۶۹۵ هزار تومان رسوندیم
اینترنت قبلا گران شده ، قیمت ها منتظر رسیدن سال جدید نمی مانند
به حالب ایران که فرقی نمی کنه کلا مسئولین یک چیزی برای سرگرمی دارند که کنترلی رو دلار نداشته باشند و الآن هم سیل کشور را مشغول کرده و کنترل مالی و دلار رها شده .
صادرات مديريت بانكي پيشرفته به خارج از كشود !!!! چند وقت ديگه موسساتي مثل كاسپين و فرشتگان و ميزان و ...... در هند غوغا به پا ميكنن . ضمناً پديده و پرديسبان و سكه ثامن و .... هم داريم ، هندي ها نميخوان ؟
با تاسیس بانک خصوصی در هند احتمالا زمینه های یک اختلاس دیگر در حال شکل گیری است. مثل بانک های بابک زنجانی و یا انچه اخیرا در مورد پتروشیمی شاهد یم .
وقتی اینا میگن چیزی گرون نمیشه یعنی بشدت باید منتظر گرون شدنش باشی
اینترنت از شهریور گران شده...چرا دروغگویی میکنید ..آخه تا‌کی دروغ..کی فریب ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر