بازدید 15035
پیمانه اقتصادی؛

طلای سیاه ۷۰ دلار می‌شود/ قطرایرویز پشت بوئینگ ایستاد/ پاکستان در یک قدمی خروج از جمع خریداران نفت/ واردات پوشک به جای کمک به تولیدکنندگان داخلی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماگر بورس به ۱۸۰ هزار واحد نزدیک شد، سایه وحشت از رکود اقتصاد آمریکا بر بازارها، دلار به ۱۲۹۰۰ تومان رسید، نگرانی بانک مرکزی کره جنوبی از کاهش رشد اقتصاد جهانی، کاهش مصرف بنزین در چهارمین روز سال ۹۸، پرداخت ۷۱۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل زدگان، می‌توانیم گوشت را کیلویی ۵۰ هزار تومان به دست مردم برسانیم و کنسلی بلیت پرواز‌های داخلی بدون اخذ جریمه را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳ 26 March 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماگر بورس به ۱۸۰ هزار واحد نزدیک شد، بازدهی ۱۰۶ درصدی آیفکس در سال ۹۷، سایه وحشت از رکود اقتصاد آمریکا بر بازارها، دلار به ۱۲۹۰۰ تومان رسید، نگرانی بانک مرکزی کره جنوبی از کاهش رشد اقتصاد جهانی، کاهش مصرف بنزین در چهارمین روز سال ۹۸، پرداخت ۷۱۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل زدگان، می‌توانیم گوشت را کیلویی ۵۰ هزار تومان به دست مردم برسانیم و کنسلی بلیت پرواز‌های داخلی بدون اخذ جریمه را در بر دارد.

نماگر بورس به ۱۸۰ هزار واحد نزدیک شد

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بازار سهام توانست بیش از ۵۹۲ واحد رشد کند و به کانال ۱۸۰ هزار واحدی نزدیک شود. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با ۶۵۱ واحد رشد مواجه شد تراز ۳۴ هزار واحدی را رد کرد. شاخص آزاد شناور نیز ۹۶۹ واحد افزایش یافت و رقم ۲۰۱ هزار و ۷۹۲ واحدی را تجربه کرد. همچنین شاخص بازار اول و دوم ۲۶۴ و ۱۹۸۴ واحد رشد کردند. ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۴۲۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار ۱.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. همچنین تعداد معاملات ۱۷۸ هزار و ۱۵۵ نوبت رسید. در این میان شاخص کل فرابورس ۲۲ واحد افزایش یافت و رقم ۲۳۱۱ واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات این بازار ۲۸۳ میلیارد تومان را رد کرد و حجم معاملات به رقم ۷۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

بازدهی ۱۰۶ درصدی آیفکس در سال ۹۷

نگاهی به عملکرد بازارهای معاملاتی فرابورس در سال گذشته نشان می‌دهد طی ۲۴۱ روز معاملاتی تعداد ۱۷۰ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ورقه بهادار در ۲۴ میلیون و ۷۱۹ هزار نوبت به ارزش ۱۰۱۷ هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است. این در حالی است که میانگین ماهانه حجم معاملات فرابورس در سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۱۸۲ میلیون ورقه و میانگین ارزش ماهانه معاملات ۸۴ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال و نیز میانگین روزانه حجم معاملات فرابورس در سال گذشته ۷۰۶ میلیون ورقه و میانگین ارزش ماهانه معاملات ۴ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال بوده است. به نقل از ایلنا؛ شاخص کل فرابورس هم که معاملات فروردین ماه سال ۹۷ را از ارتفاع ۱۰۹۷ واحد آغاز کرده بود با ثبت رشد ۱۱۶۱ واحدی، ۱۰۶ درصد افزایش را به ثبت رساند و در پایان این سال به ارتفاع ۲۲۵۸ واحد رسید.

سایه وحشت از رکود اقتصاد آمریکا بر بازارها/برخی شاخص‌ها رشد کرد

روز سه‌شنبه، برخی بازارهای آسیایی پس از ۲ روز افت متوالی، بازگشتند، درحالی‌که برخی بازارهای دیگر منطقه همچنان با وحشت از اینکه اقتصاد آمریکا با رکود مواجه شوند، سقوط کردند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن پس از سقوط ۱.۴ درصدی دیروز، امروز توانست ۰.۳ درصد رشد کند. نیکی ژاپن، که روز دوشنبه بدترین سقوط خود از اواخر دسامبر تا کنون را ثبت کرده بود، ۲.۱۵ درصد جهش کرد، درحالی‌که کوسپی کره‌جنوبی ۰.۲۶ درصد و شاخص سهام استرالیا ۰.۰۷ درصد رشد کردند. اما بازارهای چین هم امروز روز خوبی را سپری نکردند. کامپوزیت شانگهای ۱.۴۳ درصد سقوط کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۲۳ درصد پایین آمد. سرمایه‌گذاران با سقوط شدید سود اوراق قرضه آمریکا و معکوس شدن منحنی سود اوراق خزانه‌داری این کشور، که یک شاخص از قریب‌الوقوع بودن رکود اقتصادی است، به وحشت افتاده‌اند. از جلسه هفته قبل فدرال‌رزرو، که اعلام کرد در ادامه امسال هیچ افزایش نرخ بهره‌ای نخواهیم داشت، سود اوراق قرضه حدود ۱.۸ درصد سقوط کرده است و امروز به ۲.۴۳۰ درصد رسیده است. مایکل اوری، استراتژیست ارشد رابوبانک، می‌گوید: منحنی سود اوراق آمریکا همچنان معکوس می‌باشد که این اصلاً نشانه خوبی نیست. معلوم نیست چه مقدار این وضعیت طول می‌کشد و بعد از آن سقوط سهام آغاز می‌شود. به نقل از مهر؛ در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین ژاپن که در روز دوشنبه، به پایین‌ترین میزان یک و نیم ماهه ۱۰۹.۷۰ رسیده بود، امروز با اندکی رشد به ۱۱۰.۱۰ رسید.

طلای سیاه ۷۰ دلار می‌شود

بن لوکاک، یکی از مدیران تجارت نفت شرکت ترافیگورا در کنفرانسی در مقر این شرکت در ژنو اظهار کرد: ما خوش بین هستیم و بازار باثبات تر و تقریباً حساس‌تری داریم. ما سال گذشته نفت را بین ۵۰ تا ۸۷ دلار در هر بشکه معامله کردیم. شاید ۸۷ دلار قیمت بیش از حد بالایی باشد. معافیت از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران بسیاری را در بازار غافلگیر کرد. آمریکا پس از اینکه تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران را در نوامبر آغاز کرد، به هشت کشور برای ادامه واردات نفت ایران معافیت داد. لوکاک هشدار داد عوامل متعددی از جمله احتمال تمدید معافیت از تحریم‌ها علیه ایران و ثبات تولید لیبی و ونزوئلا ممکن است روی پیش بینی‌های تعادل عرضه و تقاضا تأثیر بگذارد. وی در ادامه افزود: نفت سال آینده در محدوده ۷۰ دلار معامله خواهد شد. واشنگتن اخیراً با هدف سرنگون کردن دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، صنعت نفت این کشور را هدف تحریم قرار داده است. همچنین سعد رحیم، اقتصاددان ارشد ترافیگورا نیز اظهار کرد: انتظار دارد بازار در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ دچار محدودیت عرضه شود اما به دلیل ضعیف بودن شاخص‌های کلان، رشد قیمت‌ها محدود خواهد شد.

دلار در دومین روز فعالیت سال جدید به 12900 تومان رسید

بر اساس اطاعات سامانه سنا بانک مرکزی؛ امروز هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 12850 تومان در صرافی های مجاز و بانکی خریداری شد و به قیمت 12900 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این نرخ نسبت به روز قبل، 50 تومان ارزان تر می باشد. همچنین هر یورو به نرخ 14850 تومان خریداری شد و به قیمت 14900 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز دوشنبه، 50 تومان کاهش داشته است.

نگرانی بانک مرکزی کره جنوبی از کاهش رشد اقتصاد جهانی

بانک مرکزی کره جنوبی نگرانی خود نسبت به کاهش رشد اقتصاد جهانی که می تواند به اقتصاد صادر محور کُره آسیب وارد کند را ابراز کرد. بانک کره جنوبی پیش بینی کرد روند نزولی رشد اقتصاد جهانی تداوم خواهد داشت. بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد ضرب آهنگ رشد اقتصادی این کشور به دلیل کاهش صادرات کمی وخیم شده است. صادرات نیمی از اقتصاد کره جنوبی را تشکیل می دهد. میزان صادرات کره جنوبی در سه ماه منتهی به فوریه سال جاری میلادی کاهش نشان می دهد. میزان صادرات این کشور حاکی از تنزل ۴.۹ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد. به گفته رییس بانک مرکزی کره جنوبی، در پیش گرفتن سیاست حمایتی منجر به کُند شدن ضرب آهنگ در اقتصادهای پیشرفته شده است. وی تصریح کرد، دولت باید نقش فعالی را با شروع بودجه مکمل به ارزش تقریبا ۱۰ تریلیون وون معادل ۸.۸ میلیارد دلار ایفا کند تا اقتصاد کره به روزهای قدرتمند خود بازگردد. بر پایه این گزارش، بانک کره جنوبی پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را در نیمه نخست سال جاری میلادی ۲.۵ درصد و این رقم را برای نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی ۲.۸ درصد اعلام کرد. بانک کره جنوبی برآورد کرد افزایش مصرف از سوی بخش خصوصی و بهبود صادرات و نیز سرمایه گذاری می تواند رشد اقتصادی را در این کشور به دنبال داشته باشد.  

قطرایرویز پشت بوئینگ ایستاد

تقریباً یک ماه پیش بود که یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس فقط ۱۳ دقیقه بعد از بلند شدن از زمین که به سمت نایروبی پایتخت کنیا در حال پرواز بود سقوط کرد و تمامی ۱۵۷ سرنشین آن کشته شدند. با این که در روزهای اولیه بعد از سقوط هنوز علت حادثه و چند و چون آن مشخص نشده بود بسیاری از ایرلاین‌ها در سراسر جهان پرواز و فعالیت آن را متوقف اعلام کرده و بسیاری از رسانه‌ها نیز از نقص فنی و مشکلی در نرم افزار موجود در بوئینگ ۷۳۷ سخن گفته و خبر دادند. بر اساس گزارش رویترز، حالا به تازگی اکبر الباکر، مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیمایی قطرایرویز (WQatar Airways) که یکی از بزرگترین، مدرن ترین و بهترین ایرلاین‌های جهان به شمار می‌رود، ضمن اعلام حمایت از هواپیماهای ساخت شرکت آمریکایی بوئینگ در این خصوص عنوان کرده است: ما به عنوان یکی از بزرگترین مشتریان هواپیماهای بوئینگ که همواره از مدل‌های مختلف ساخت این شرکت برای مسافت‌های طولانی و کوتاه بهره برده‌ایم، از کیفیت ساخت این محصولات اطمینان و رضایت کامل داریم و مطمئن هستم که کارشناسان، مهندسان و متخصصان زبده و ماهری که در این شرکت بزرگ فعالیت دارند، قادر خواهند بود نقص و مشکل مربوطه در بوئینگ ۷۳۷ مکس را به زودی برطرف کنند. وی در ادامه خاطرنشان کرده است که امیدوارم با برطرف شدن هرچه سریع‌تر مشکلات و نواقص موجود در این نوع خاص از هواپیما، تمامی جت‌های ۷۳۷ مکسی که در ایرلاین‌های مختلف در جهان زمین گیر شده اند، هرچه زودتر به پرواز در آسمان و فعالیت‌های روزانه خود بازگردند.

کاهش مصرف بنزین در چهارمین روز سال ۹۸

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: مصرف بنزین کشور در روز چهارم فروردین‌ماه، ۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بوده است که این مقدار در مقایسه با نخستین روزهای تعطیلات سال نو کاهش یافته است. براساس اعلام این شرکت، مصرف بنزین کشور در روز چهارم فروردین‌ماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال (چهارم فروردین‌ماه ۹۷) با رقم ۹۳ میلیون و ۳۸۳ هزار لیتر، ۱.۱ درصد افزایش یافته است. به نظر میرسد دلیل کاهش نسبی مصرف بنزین در مقایسه با روزهای گذشته وضعیت نامساعد جوی و بارش های سیل آسا در سراسر کشور باشد.

پرداخت 710 میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل زدگان

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور از پرداخت 710 میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل زدگان خبر داد. محمد باقر نوبخت در ارتباط با خبر 21 شبکه یک سیما گفت: این کمک ها در قالب 580 میلیارد تومان هزینه جاری و 130 میلیارد تومان در بخش عمرانی پرداخت می شود. وی افزود: هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت نیز برای آسیب دیدگان از سیل در نظر گرفته شده است که سازمان برنامه و بودجه مابه التفاوت سود این تسهیلات را به بانک ها پرداخت می کند. نوبخت گفت: 5 میلیارد تومان به استان فارس برای پرداخت نقدی به مسافرانی که از سیل آسیب دیده اند و قصد بازگشت به مناطق خود را دارند اختصاص یافت که تاکنون بیش از نیمی از این مبلغ به خسارت دیدگان پرداخت شده است. وی افزود: دولت خسارت خودروهایی که از این سیل آسیب دیده اند و مشمول بیمه نمی شوند پرداخت می کند و خودروهایی که بیمه هستند نیز بیمه، خسارات آنها را می دهد.

پاکستان در یک قدمی خروج از جمع خریداران نفت

نخست وزیر پاکستان ضمن ابراز امیدواری به بی نیازی کشورش به واردات نفت از کشف ذخایر نفتی جدید در جریان حفاری های تازه شرکت های خارجی در آب های ساحلی کراچی خبر داد. 'عمران خان' در گفت و گو با تلویزیون 'جیو' پاکستان گفت که با توجه به ذخایر نفتی کشف شده در آب های کراچی، پاکستان نیاز به واردات نفت نخواهد داشت. او افزوده است که به زودی اخبار بهتری را در رابطه با کشف این ذخایر که آن را عظیم خوانده با مردم در میان خواهد گذاشت و ابراز امیدواری کرده است که این ذخایر به حدی عظیم باشد که نیاز پاکستان را به انرژی بر طرف کند. بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی ، گروهی از شرکت های چند ملیتی در 14 ژانویه امسال ، به منظور کشف نفت و گاز شروع به حفاری اکتشافی در آب های ساحلی در فاصله 230 کیلومتری کناره ساحل کراچی کردند. شرکت آمریکایی اکسون موبیل در دسامبر 2018 میلادی پیش از این اعلام کرده بود که پس از حدود سه دهه ، بار دیگر در بازار انرژی پاکستان سرمایه گذاری می کند. پاکستان پس از 9 سال وقفه دوباره شروع به حفاری برای کشف ذخایر گاز و نفت در آب های عمیق با هزینه تقریبی 100 میلیون دلار کرده است. یک مقام پاکستانی در ژانویه امسال گفته بود ، ذخایر گازی پاکستان ، 9 تریلیون فوت مکعب تخمین زده می شود. پاکستان حدود 15 تا 20 درصد انرژی مورد نیاز خود را از طریق اکتشاف و تولید گاز و نفت داخلی و باقی این نیاز را از طریق واردات تامین می کند.

کنسلی بلیت پروازهای داخلی بدون اخذ جریمه

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با توجه به شرائط جوی حاکم بر بسیاری از استان های کشور و به منظور همراهی با مسافران که قصد لغو سفر و کنسلی پرواز خود را دارند از شرکت های هواپیمایی خواست تا هرگونه درخواست کنسلی بلیت از طرف مسافران هوایی را بدون اخذ جریمه انجام دهند.

می‌توانیم گوشت را کیلویی ۵۰ هزار تومان به دست مردم برسانیم

رئیس کمیسیون مرزنشینان اتاق تعاون ایران مدعی شد که اگر دولت به آنها ارز رسمی بدهد، گوشت را با قیمت کیلویی ۳۵ هزار تومان وارد و در نهایت کیلویی ۵۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسانند. یاسر فیضی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دلیل رسیدن قیمت گوشت قرمز در تهران به کیلویی ۱۲۰ هزار تومان و در شهرستانها ۸۰ هزار تومان، عرضه کم و تقاضای زیاد است و تعاونی‌های مرزنشینان به دلیل ارتباطی که با همسایگان شرقی دارند، می‌توانند این خلأ را جبران کنند و از افغانستان، تاجیکستان و گرجستان که تولیدکننده دام هستند، گوشت وارد کنند.

مرغ به ۱۶ هزار تومان رسید

عظیم حجت، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۴ هزار و ۹۰۰ تا ۱۶ هزار تومان است. وی افزود: از روز گذشته با آغاز فعالیت کشتارگاه‌ها و روند عادی عرضه مرغ در سطح کشور، قیمت مرغ با سیر نزولی در بازار روبه‌رو شده است. حجت ادامه داد: با توجه به روند جوجه ریزی مناسب در واحد‌های مرغداری در اواخر بهمن و اوایل اسفند پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در این چارچوب حرکت کند. این مقام مسئول عرضه مرغ با نرخ ۱۸ تا ۲۰ هزارتومان را در خرده فروشی‌ها گران فروشی دانست و گفت: برخی فروشگاه‌ها به دور از چشم بازرسان اقدام به عرضه مرغ با نرخ‌های گزاف می‌کنند که به هیچ عنوان قابل تایید نیست و با نرخ مرغ‌های زنده اختلاف معناداری دارد. وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۱۱ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۵ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با توجه به تمهیدات مسئولان وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود که عرضه مرغ با نرخ واقعی در بازار تحقق یابد.

واردات پوشک به جای کمک به تولیدکنندگان داخلی

تولیدکنندگان داخلی پوشک با اعلام اینکه می توانند با استفاده از تمام ظرفیت خود تا دو برابر نیاز کشور پوشک تولید کنند می گویند چرا آقایان به جای کمک به تولیدکننده فضا را برای واردات پوشک فراهم کرده اند. یکی از تولیدکنندگان پوشک به خبرنگار تسنیم می گوید: در شرایطی که کارخانجات با تمام ظرفیت مشغول به تولید هستند وزیر صنعت گروه کالایی پوشک بچه و بزرگسال را از گروه 4 ممنوعه به گروه 2 با استفاده از ارز بانکی تغییر داده است. برای ما سوال است این تصمیم بر اساس کدام استدلال انجام شده است؟ وی با اعلام اینکه نکته قابل توجه این است که دو تا از مواد اولیه ما همچنان در گروه 4 قرار دارد، افزود:  براساس آمار مصرف سالانه کشور  3 میلیارد و 200 میلیون پد است که ما در سال گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی حتی شاهد کاهش 25 درصدی مصرف پوشک در کشور هم بودیم اما نکته اینجاست تولیدکننده داخلی می تواند با استفاده از تمام ظرفیت خود تا دو برابر این نیاز پوشک تولید کند چرا آقایون به جای کمک به تولیدکننده فضا را برای واردات پوشک فراهم کرده اند. به گفته این تولیدکننده ، مسئولین به جای کمک به تولیدکننده داخلی برای تأمین مواد اولیه، کلاً صورت مسئله را پاک کرده و مجوز واردات را صادر می کنند. 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
خوب دیگر باید این ساز و کار مالی برای واردات کار کند یا نه!!!!!!
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
اگه پوشک وارد نشه






کارخانجات داخلی که احتکار می کنند
ظاهرا نفت در برابر غذا جاش رو با نفت در برابر پوشاک عوض کرده !!!!!

تیم برجامی ظریف کجاست ؟

آقای عراقچی کجا تشریف دارند ؟

چرا هیچکس حرفی نمی زنه ؟
گوشت رو بدی 50 تومن مگه شهر هرته پس دلال و سلطان گوشت چی بفروشه؟؟؟
پوشاک تولید داخل اصلا بدرد نمیخوره
ما که سر در نیاوردیم لااقل یکی پیدا بشه بگه چجوری از ساخت موشک به واردات پوشک مبتلا شدیم ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
مسوولین چرا این بلاهای بی پایان را سر مردم میارن آخه
علی برکت الله گور بابای مردم قشم رو عشق است
به اون توليد كننده محترم پوشك بفرماييد ما هم دوست داريم پوشك ايراني با قيمت مناسب تهيه كنيم مرض نداريم پولمون رو بريزيم دور، ولي وقتي كيفيت پايينه خيلي وقتا چسب پوشكا شله، خيلي وقتها پوست بچه به پوشك بي كيفيت حساسيت نشون ميده يا پوشك پس ميده چاره اي نداريم، متاسفانه نوزادهاي پوشكي شرايط اقتصاد و توليد داخلي و اين چيزا او نميفهمن، بايد اون پوشكي رو براش استفاده كني كه بهش بسازه شما پوشك در حد جنساي ترك و الماني كه حتما ميدونيد چه ماركي رو ميگم تهيه كنيد به خدا عقلمون كم نيست پولمون رو حروم جيش بچه كنيم
وقتی 90 درصد تولید گوشت مال داخله برای چی گوشت از خارج وارد بشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
برای اینکه وقتی؛ تغاری بشکند ماستی بریزد...
اگر امریکا ورشکست شکست شود و در آستانه فروپاشی هم باشد این اعراب که خوبشان به اصطلاح قطر است نمی گذارند این اتفاق بیفتد.
مافیای واردات بلای جان تولیدکنندگان داخلی شده و متاسفانه وزارتخانه هایی مثل وزارت صعنت حلال مشکلات این مافیا هستند نه حلال مشکلات تولید کنندگان
پوشک بچه باید از بهترین جنس باشد. چیزی که به هیچ وجه در پوشک های داخلی وجود ندارد. بنده چندین سری از مارک های متفاوت داخلی گرفتم و بچه دچار مشکل شد. شما اول برید و کیفیتتان را بالا ببرید و بعدا. برخی صنایع بی کیفیت داخل خیلی دوست دارن مثل خودروسازان رانت بگیر بشن و بشن وبال مردم.
دولت های ما، همواره در صدد اِعمال و بکارگیری «سامانه حمایت از تولیدات داخلی یا پروتکشنیسم» اقتصادی، به هر قیمتی، اِعمال رویه و سامانه های دستوری و فرمایشی، حِفظ و پشتیبانی از تجارت داخلی، دفاع و حمایت از منافع ملی با کنترل صادرات و واردات بوده است.
عالمی از علمای علم اقتصاد به نام «دیوید ریکاردو» این امر را مَردود شمرده و معتقد است:«استفاده از قشر کارگر توسط قشر ثروت‌ اَندوز برای تَصرف بیشتر ثروت، برای یک جامعه متعالی، مفید نیست.»
حالا از واردات پوشک، دسته بیل، سنجاق، لوازم آرایشی، و ... ایراد بگیرید!
شوروي سابق هم كه بزرگترين زرادخانه توليد موشك و بمب هاي اتمي رو داشت ولي محتاج تكنولوژي غرب بود و براي انتقال گاز سيبري به اروپاي غربي نيازمند توربوكمپرسورهاي آمريكايي و اروپايي بود ، مردمش در بدترين شرايط معيشتي و رفاهي زندگي مي كردند و نهايتاً ظرف چند روز از داخل از هم پاشيد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار