بازدید 3057

تسهیلات آزاد برای تحصیل در رشته‌های بدون آزمون

کد خبر: ۸۸۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ 21 March 2019

ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون دوره‌های کارشناسی و کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی تا ششم شهریور ۹۸ ادامه دارد.

به گزارش آنا، داوطلبان کنکور که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دوره‌های بدون آزمون کارشناسی پیوسته و کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی دارند می‌توانند تا ششم شهریور ۹۸ در این رشته‌ها ثبت‌نام کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی رشته‌های هر گروه آزمایشی و نظام آموزشی را از هم تفکیک کرده است به همین دلیل داوطلبان می‌توانند از هر گروه آزمایشی و هر نظام آموزشی ۲۰ کد رشته‌ محل را انتخاب کنند.

داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام خود را انجام دهند.

شهریه، هزینه خدمات آموزشی و حق بیمه دانشجویی و میزان آن

با توجه به اینکه هزینه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مؤسسه غیرانتفاعی از محل شهریه دانشجویان و کمکهای مردمی تأمین می‌شود، لذا از دانشجویان در آغاز هر نیمسال تحصیلی مبلغی به عنوان شهریه ثابت، مبلغی نیز به ازای هر واحد درسی به عنوان شهریه متغیر دریافت می‌گردد که میزان آن قبل از شروع هر سال تحصیلی با تصویب هیأت امنای استانی دانشگاه اعلام می‌شود.

مقررات فوق‌الذکر در این مورد برای تمامی دانشجویان در تمام مقاطع و برای نظام آموزشی تمام‌وقت یا پاره‌وقت یکسان اعمال می‌گردد لذا به افرادی که در این دوره ثبت نام می‌نمایند توصیه می‌گردد.

پس از انجام مراحل ثبت‌نام و احراز هویت در محل دانشگاهی، لازم است هریک از ثبت‌نام شدگان مبلغ ۱۵۰ هزار تومان را بابت هزینه خدمات آموزشی به همراه شهریه نیمسال اول به شماره حساب جاری محل دانشگاهی قبولی واریز کنند.

لازم است کلیه ثبت‌نام شدگان مبلغ ۳۱ هزار و ۵۰۰ ریال بابت حق بیمه دانشجویی را به حساب بانکی که از طرف واحد دانشگاهی اعلام خواهد شد، پرداخت کنند.

تسهیلات مالی دانشجویی

شاید مساله مهم علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی تأمین شهریه دانشگاه باشد. چراکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه غیردولتی است و هزینه‌های آن از محل شهریه‌ها تأمین می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی تسهیلات متنوعی برای دانشجویان خود در نظر گرفته است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.

قرض‌الحسنه‌ها از نظر مدت زمانی به سه دسته کوتاه‌مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم می‌شوند. قرض‌الحسنه کوتاه‌مدت حداکثر ۶ ماه، قرض‌الحسنه میان‌مدت حداکثر ۱۲ ماه، قرض‌الحسنه بلندمدت حداکثر ۶۰ ماه است.

قرض‌الحسنه‌های کوتاه‌مدت و میان مدت در زمان تحصیل دانشجو تسویه می‌شوند.

وام‌های کوتاه‌مدت

وام‌ها به صورت کوتاه‌مدت و ۳ تا ۶ ماهه بدون بهره بوده و تا پایان هر ترم تحصیلی تسویه حساب شود.

وام‌های میان مدت

اینگونه تسهیلات به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که برای باز پرداخت نیاز به مهلت بیشتری دارند و از محل اعتبارات شُعب صندوق رفاه و بیمه دانشجویان واحدها طبق ضوابط و مقررات مربوط در اختیار دانشجو گذاشته می‌شود و در زمان تحصیل دانشجو تسویه می‌شود.

وام‌های بلند مدت

وام‌های بلندمدت از منابع داخلی و منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تامین می‌شود. این نوع تسهیلات در اختیار دانشجویانی قرار می‌گیرد که در حین تحصیل قادر به تأمین و پرداخت شهریه و اقساط قرض‌الحسنه خود نباشند.

کمک هزینه‌ها

کمک‌هزینه اجاره بابت تأمین بخشی از هزینه تحصیلی برای مدت یک بار در طول تحصیل قابل پرداخت است.

کمک‌هزینه تحصیلی بابت تأمین بخشی از اجاره مسکن دانشجویان در طول مدت تحصیل پرداخت می‌شود. در طول سال یک بار و صرفاً جهت مسکن دانشجویان غیر بومی است با باز پرداخت ۱۲ ماهه.

کمک‌هزینه ازدواج از محل منابع صندوق رفاه و بیمه دانشجویان به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که در زمان دانشجویی متأهل شده باشند. یک بار در طول تحصیل و جهت ازدواج اول پرداخت می‌شود. دانشجویان حداکثر یک سال پس از تاریخ عقدنامه فرصت دریافت وام مذکور را دارند.

وام ضروری صرفاً برای عمل جراحی، بستری در بیمارستان، هزینه دارو بیماری‌های خاص و زایمان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار